|
sprzęgło |
| Autor |
Wiadomość |
Jacekw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.3 JTD
Nazwa załogi: Miki Team
Dołączył: 12 Lis 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-13, 19:16 sprzęgło
|
|
|
Czy ktoś zna w Warszawie warsztat godny polecenia w którym wymienią mi sprzęgło w Ducato 2004 r. Podobno sie skleiło tj nie moge przy włączonym silniku zmienić biegów a jak zapalę na biegu to nawet wysprzeglony zaczyna jechać?
Jacek |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-05-13, 19:22
|
|
|
| a silownik sprzegla masz dobry? |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
tomekp
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Integra 2003 na Ducato 2.8
Dołączył: 18 Mar 2009 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Janki
|
Wysłany: 2010-05-13, 22:14
|
|
|
Witam,
Jeżeli pasuję ci Raszyn to polecam warsztat u Pana Jacka, kamper się mieści bez problemu i znają się na rzeczy, sam też robiłem tam sprzęgło podaje link z namiarami. Mają swój holownik to jak będzie trzeba to cię zaciągną
http://cartoteka.pl/mecha...ak-jacek-opinie
AUTO-LUX Mechanika Pojazdowa Żak Jacek
Południowa 15
05-090 Rybie Gm. Raszyn
tel. +48 (22) 7203000
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-13, 22:25
|
|
|
| Mozesz jeszcze u Jacka powolac sie na Tadeusza z ASKO |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
KrzysF
zaawansowany

Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009 Piwa: 6/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2010-05-13, 23:24 Re: sprzęgło
|
|
|
| Jacekw napisał/a: | Czy ktoś zna w Warszawie warsztat godny polecenia w którym wymienią mi sprzęgło w Ducato 2004 r. Podobno sie skleiło tj nie moge przy włączonym silniku zmienić biegów a jak zapalę na biegu to nawet wysprzeglony zaczyna jechać?
Jacek |
Zaraz zaraz. Kto postawił diagnozę, że trzeba wymienić sprzęgło? To, że nie wysprzęgla to może być wina zerwanej linki lub pompki/siłownika gdy to hydrauliczne sprzęgło (nie mam pojęcia jakie jest u Ciebie),
Pedał sprzęgła nie chodzi lżej?? Tzn. na samej sprężynie?
Miałem dokładnia to samo jak wracałem z Warki. Zaczęło ubywać płynu hamulcowego. Myślałem, że to hamulce. Ale po powrocie do domu okazało się że rozciekł się siłownik sprzęgła (wysprzęglik). I objawy miałem dokłądnie takie jak u Ciebie. Przy włączonym silniku nie dało się zmieniać biegów. Dało się zmieniać przy zgaszonym. Fajne jest ruszanie na biegu - musiałem jakoś dojechać do mechanika. |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
 |
|
|
|
 |
Jacekw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.3 JTD
Nazwa załogi: Miki Team
Dołączył: 12 Lis 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-14, 17:38
|
|
|
| Wielkie dzięki za radę. W warsztacie róg al Jerozolimskich i Łopuszańskiej powiedzieli że to do wymiany sprzęgło i że to około 400 za robociznę plus 900 za srzęgło. Powiem szczerze nie wiem czy linka czy co innego. Postał miesiąc i tak mus ię zrobiło.Ruszyć moge i na dwójce a potem moge próbować tylko nie do końca rozmiem jak mam dodawać gaz i trzymać sprzęgło czy go puszczać i kiedy gazować? Mieszkam na Tarchminie wiec do Raszyna na tej dwójce się doturlam. |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-14, 19:45
|
|
|
ja bym i tak radzil skontrolowac silownik wczesniej.......cudów nie ma.... |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
Witold Cherubin
weteran

Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Piwa: 81/48 Skąd: Warszawa-Międzylesie
|
Wysłany: 2010-05-14, 20:57
|
|
|
W której części Warszawy masz kampera ? - na Połczyńskiej 32 jest autoryzowana stacja Fiata (po prawej stronie przed tunelem do Włoch za stacją benzynową) - serwisuję się u nich i jestem zadowolony, poradzą Ci co robić.
Pozdrawiam |
_________________ Witek |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-14, 21:12
|
|
|
trzy posty wczesniej JacekW pisal Witku drogi że mieszka na Tarchominie |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
Witold Cherubin
weteran

Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Piwa: 81/48 Skąd: Warszawa-Międzylesie
|
Wysłany: 2010-05-15, 07:10
|
|
|
| donald napisał/a: | trzy posty wczesniej JacekW pisal Witku drogi że mieszka na Tarchominie |
Miejsce zamieszkania i miejsce garażowania to nie zawsze jest to samo. Ale faktycznie przegapiłem tą informację.
Jacek napisał, że "do Raszyna na tej dwójce się doturlam". Z Tarchomina na Połczyńską jest chyba bliżej niż do Raszyna, a poza tym jest mniej świateł i kłopotliwej konieczności zatrzymywania.
Jacek, miałem kiedyś podobny kłopot (pękła linka sprzęgła) wprawdzie nie w Ducato, ale to nie ma większego znaczenia. Doturlałem się bez sprzęgła jadąc przez całe miasto (z Wawra na Mokotów i do tego ruszając pod górkę). Ruszałem z dwójki na zasadzie lekkiego dodania gazu i kręcenia rozrusznikiem, jak silnik zaskoczył i ruszyłem, to nawet zmieniałem biegi na wyższe (rozpędzałem samochód do odpowiedniej szybkości i z wyczuciem, po zdjęciu nogi z gazu, wrzucałem wyższy bieg - wydaje mi się, że dla Ducato takie szybkości to ok. 30 km/h z 2-ki na 3-kę i ok. 50 km/h z 3-ki na 4-kę, wyżej bym nie radził) natomiast redukowałem biegi na niższe z tzw. międzygazem, tzn. zdejmując nogę z gazu wrzucałem na luz, lekko dodawałem gazu, a następnie zdejmując nogę z gazu wrzucałem niższy bieg. Przy delikatnym operowaniu gazem i dźwignią zmiany biegów oraz dzięki synchronizowanej skrzyni biegów nie powinno być zgrzytów (musisz wyczuć kiedy bieg "wchodzi" delikatnie poruszając lewarkiem).
Natomiast jeszcze bliżej koło Tarchomina jest serwis Fiata na Toruńskiej (chyba Euromobil), ale tej stacji nie znam.
Pozdrawiam |
_________________ Witek |
|
|
|
 |
Jacekw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.3 JTD
Nazwa załogi: Miki Team
Dołączył: 12 Lis 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-15, 07:48
|
|
|
Witold Cherubin,
Wielkie dzięki. Witku patrzac na zdjęcie to mój Ducato jest chyba taki jak Twój 2300 z 2004. A na Połczyńskiej to myslisz o stacji BP czy Statoil? |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-15, 07:54
|
|
|
| Masz jeszcze blizej warsztat jadac Powstancow Slaskich.Polecam gdyz to jest tez warsztat ,ktory zajmuje sie tylko fiatami miesci sie na ulicy Wroclawskiej |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Witold Cherubin
weteran

Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Piwa: 81/48 Skąd: Warszawa-Międzylesie
|
Wysłany: 2010-05-15, 09:32
|
|
|
| Jacekw napisał/a: | | A na Połczyńskiej to myslisz o stacji BP czy Statoil? |
To jest Carserwis (dawniej Mototransus) koło stacji BP. Jadąc Powstańców Śląskich przejeżdżasz prawym pasem skrzyżowanie z Połczyńską i zaraz za skrzyżowaniem (za przystankiem autobusowym - przed tunelem) jest skręt w prawo i zaraz skręcasz w lewo na stację obsługi. Są życzliwi (dali mi za frico instrukcję obsługi po polsku) i potrafią doradzić (przy wymianie akumulatora zaoszczędziłem kilkaset zł).
Pozdrawiam:spoko |
_________________ Witek |
|
|
|
 |
Jacekw
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2.3 JTD
Nazwa załogi: Miki Team
Dołączył: 12 Lis 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-15, 10:21
|
|
|
| Dzięki za porady. Sprawdzę Carserwis. To z Tarchomina tylko 20 km. Ja mam super warsztat ale w Rawie Mazowieckiej. Od wielu lat serwisuję tam wszystkie samochody ale to 100 km i nie wiem czy jesli nie uda mi się zmieniać biegów ( tak mi powiedzieli w jednym z warsztatów że w tych nowych modelach nie da się zmieniać po wejściu na odpowiednie obroty ) to nie zamęczę się jazdą na dwójce. |
|
|
|
 |
@ndrzej
weteran

Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/209 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-05-16, 17:33
|
|
|
| Jacekw napisał/a: | | W warsztacie róg al Jerozolimskich i Łopuszańskiej powiedzieli że to do wymiany sprzęgło i że to około 400 za robociznę plus 900 za srzęgło. |
Do tego warsztatu miałbym ograniczone zaufanie! Po umówieniu się na wymianę rozrządu na konkretny dzień i godzinę okazało się, że umowa nie jest ważna, bo do warsztatu dojechał stały klient i to on miał pierwszeństwo
Na takie dictum zrezygnowałem z usługi i wybrałem inny, bardziej wiarygodny warsztat! |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
 |
|
|