Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pogadajmy o rowerze jak go ładować w kamperze ?
Autor Wiadomość
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-01-26, 19:17   

Komplecik napisał/a:
Takim grzmotem to nawet Klimę można zasilać, ale to takie ciężkie nie poręczne.

Tu bym nie przesadzał, ale na minimum powinna działać :mrgreen:
2kw gabarytowo jest niewiele większy od 1kW.
Jeżeli chcemy faktycznie korzystać jak na kempingu, to trzeba zrobić bilans mocy jakie mamy zapotrzebowanie, inaczej bardzo szybko "zarżniemy" ten agregat.
Wystarczy, że jednocześnie włączymy kilka urządzeń o dużym zapotrzebowaniu.
Trzeba spisać z tabliczek, bądź instrukcji ile wszystkie urządzenia potrzebują, dodać do siebie i będzie wiadomo 1 czy 2 kW jest potrzebny.


Komplecik napisał/a:
Banan napisał/a:
Podpinasz wtedy agregacik jak na kempingu i cieszysz się prądem w całym kaperze :mrgreen:


Nie myl koledze :szeroki_usmiech bo się popląta :szeroki_usmiech

Do gniazda agregatu podpina Kampera identycznie jak do słupka na kempingu :ok :spoko


Zapomniałem dopisać "jak do słupka"... :haha:
W pamięci miałem, ale już się skleroza odzywa. :diabelski_usmiech
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-01-26, 19:39   

Jak ładnie mi to wyośliliście :bigok
2kW nie potrzebuję. Nie mam i nie chcę klimy, ekspresu do kawy itp.
Lodówka, oświetlenia, Truma i ewentualnie dwie ładowarki do rowerów. Czyli 900-1000W musi być OK.

Jeszcze myślę, że przetwornicę też muszę mieć. Bo jak jadę to mogę ładować baterie rowerów z alternatora tzn.z przetwornicy tzn.z aku pokładowego :wyszczerzony:

Waszym zdaniem te dwie ładowarki rowerowe 36V 6A przez przetwornicę obsłuży alternator w Ducato podczas jazdy ??? Trzeba to jakiś przeliczyć?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-01-26, 19:55   

LukF napisał/a:
Nie mam i nie chcę klimy, ekspresu do kawy itp.

Jak te prądożerne maszyny wykluczasz, to 1kw w zupełności da radę :bajer
LukF napisał/a:
Waszym zdaniem te dwie ładowarki rowerowe 36V 6A przez przetwornicę obsłuży alternator w Ducato podczas jazdy ?

Wkoło komina z pewnością nie... :haha:
Nie powinien mieć z tym problemu :spoko
Tylko uruchom silnik, dopiero podłączaj przetwornicę... :-P
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-01-26, 20:10   

Darek, takiego tuka ze mnie nie rób :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-01-26, 20:22   

vIrek napisał/a:
Też nie jestem guru od prądów. Kupiłem coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-step-up-cc-cv-400w-8-5v-60v-15a-8230529926
Założyłem na wyjściu kabelek z wtyczką jak do mojej baterii i mam na wypadek awarii układu przetwornica/zasilacz.

- korzystałeś z tego układu czy tylko przygotowałeś na wypadek "W"?

- z opisu przetwornicy wynika, że można ustawić napięcie wyjściowe w zakresie 10-60V, czy trudno jest ustawić pożądane napięcie?

pytam bo również kupiłem taką przetwornicę do ładowania rowerów ale u mnie rowery mają różne napięcia aku (36 i 48V) i różne wtyczki, zatem musiałbym każdorazowo dostrajać napięcie (albo kupić dwie przetwornice)... póki co nie eksperymentowałem :-P
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2021-01-26, 20:35   

Może w tamacie agregatu sie komuś przyda... Jestem własnie w trakcie pozbywania się 215Ah kwasiaka na rzecz Lifepo4 i agregatu. Idea mi przyświeca taka, że w trybie "upalne lato/zima" mam 230V dla klimatyzatora/ogrzewania (przy zachowaniu wagi z czasow kwasiaka), a na codzień mam zapas Ah na dobę stania w pochmurny dzień, bez obaw, że zabiję akumulator kwasowy i jestem jakieś 30kg do przodu.

Może niezby bajerancko, ale za to dość tanio ;)

(agregat przypięty do zdjęcia - na drogę będzie oczywiście solidniej spięty)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-01-26, 21:14   

RadekNet napisał/a:
na drogę będzie oczywiście solidniej spięty)

osłona jakaś będzie?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-26, 21:32   

RadekNet napisał/a:
. Idea mi przyświeca taka, że w trybie "upalne lato/zima" mam 230V dla klimatyzatora/ogrzewania )


Sorki ze się wcinam, jeśli chodzi o ogrzewanie to ok ciepło w zimie jest ważne, ale ni cholerny tych klimatyzatorów nie czaje, mam u siebie i może ze 2 razy go odpaliłem w ciągu 10lat, do następnego Kampera wołem mnie nikt nie zaciągnie do zakładania klimy, turbowent załatwia sprawę i zdrowiej przecie.
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-01-26, 21:48   

LukF napisał/a:
Darek, takiego tuka ze mnie nie rób :diabelski_usmiech

Sorry Łukasz, taki żart :mrgreen:
Co ja poradzę, że lubię żartować, taką mam naturę :diabelski_usmiech
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
zaawansowany


Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 13/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-26, 21:51   

pierdzieć agregatem przez kilka godzin na łonie przyrody żeby ładować baterie do e-bike

dla mnie słabo.

o ile rozumiem użycie agregatu przy braku prądu dla spełnienia podstawowych potrzeb (zagrzanie wody czy doładowanie aku dla konieczności utrzymania ogrzewania) o tyle nie chciałbym słuchać przez kilka godzin agregatu na czas ładowania baterii .

solary są super tylko od października do dnia dzisiejszego nie miałem ani jednego ładowania które by mi uzupełniło w 100% w trakcie doby pobrany z akumulatora prąd.

Więc moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem do ładowania 2 ebików + potrzeby życiowe
było by z min 200Ah w akumulatorze + 400w w solarach + ogniwo paliwowe Efoy + przetwornica 12/230V.

zestaw taki zapewnił by pełną niezależność bez względu na warunki pogodowe bez hałasu i smrodu spalin .

Osobiście posiadam agregat Hondy 1kw. użełem raz na zamkniętej imprezie na poligonie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2021-01-26, 22:29   

SlawekEwa napisał/a:
RadekNet napisał/a:
na drogę będzie oczywiście solidniej spięty)

osłona jakaś będzie?


Nie wiem :) Jesli się to rozwiązanie sprawdzi, to może tak. Na razie pokrowiec.

Komplecik napisał/a:
RadekNet napisał/a:
. Idea mi przyświeca taka, że w trybie "upalne lato/zima" mam 230V dla klimatyzatora/ogrzewania )


Sorki ze się wcinam, jeśli chodzi o ogrzewanie to ok ciepło w zimie jest ważne, ale ni cholerny tych klimatyzatorów nie czaje, mam u siebie i może ze 2 razy go odpaliłem w ciągu 10lat, do następnego Kampera wołem mnie nikt nie zaciągnie do zakładania klimy, turbowent załatwia sprawę i zdrowiej przecie.


Nikt u mnie w domu nie choruje z powodu klimy, a ileż przyjemniej iść spać do chłodnego łóżka. Po za tym - chociaż to akurat bez związku z generatorem - w chłodnym aucie mogę zostawić psa i iść na chwilę np. na basen.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-01-26, 22:43   

suzu4x4 napisał/a:
pierdzieć agregatem przez kilka godzin na łonie przyrody żeby ładować baterie do e-bike

dla mnie słabo.

o ile rozumiem użycie agregatu przy braku prądu dla spełnienia podstawowych potrzeb (zagrzanie wody czy doładowanie aku dla konieczności utrzymania ogrzewania) o tyle nie chciałbym słuchać przez kilka godzin agregatu na czas ładowania baterii .

solary są super tylko od października do dnia dzisiejszego nie miałem ani jednego ładowania które by mi uzupełniło w 100% w trakcie doby pobrany z akumulatora prąd.

Więc moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem do ładowania 2 ebików + potrzeby życiowe
było by z min 200Ah w akumulatorze + 400w w solarach + ogniwo paliwowe Efoy + przetwornica 12/230V.

zestaw taki zapewnił by pełną niezależność bez względu na warunki pogodowe bez hałasu i smrodu spalin .

Osobiście posiadam agregat Hondy 1kw. użełem raz na zamkniętej imprezie na poligonie.


Suzu4x4,
Ciekawie uzasadniasz. Coś w tym jest :bukiet:


Bo tak sobie myślę, że rower elektryczny + agregat spalinowy = motorower. Taki komar :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-01-26, 22:45   

Banan napisał/a:
lubię żartować, taką mam naturę :diabelski_usmiech


To jest już nas dwóch :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2021-01-27, 07:42   

ZEUS napisał/a:

- korzystałeś z tego układu czy tylko przygotowałeś na wypadek "W"?

Bez roweru jak bez jednej nogi:) więc nie wyobrażam sobie kamperowania bez niego. Mam 500W paneli i przetwornicę 3/1,5 kW, więc prądu w lecie jest dostatek i zawsze ładuję aku rowerowe przez przetwornicę - wersja 12V jest na wypadek W.
Ja mam dwie jednakowe baterie, więc na jednej jeżdżę, a druga się w tym czasie ładuje. Na dłuższe wypady zabieram obie.
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-01-27, 08:33   

Cytat:
wersja 12V jest na wypadek W

interesuje mnie czy korzystałeś z wersji "W" choćby testowo...
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***