|
|
Pogadajmy o rowerze jak go ładować w kamperze ? |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 450/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-01-28, 00:10
|
|
|
@ndrzej napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: | Ważne żeby miała odpowiednią moc i pełen sinus. Moc zawsze dobieramy z zapasem czyli jak moje najbardziej prądożerne urządzenie pobiera 1300w wybrałem przetwornicę 1500w mocy ciągłej 3000w w szczycie. |
Nie mam wprawdzie doświadczenia w tym względzie, ale wydaje mi się, że do naładowania samej baterii wystarczył by o dużo mniejszej mocy ciągłej...
W każdym razie dzięki za podpowiedzi! |
Zakładanie przetwornicy tylko po to aby ładować rower za pomocą ładowarki sieciowej ?
Jeśli już kupować i zakładać, to tak aby służyło również do innych celów.
Polecam VOLT Power Sinus 3000. Spory klocek i nie tania, ale uruchomisz na tym wszystko co chcesz. Przetwornica ma automatyczny przełącznik źródła zasilania, tak że jej wyjście 230V wpinasz do obwodu gniazdek jakie masz w kamperze ,a wejście 230V do gniazda zasilania zewnętrznego (do słupka) i w gniazdkach masz napięcie niezależnie od tego czy jesteś wpięty w słupek czy nie. Wpinasz się w słupek , przetwornica się wyłącza i do gniazdek płynie prąd ze słupka, a po odłączeniu przetwornica błyskawicznie się załącza i zasilanie masz nadal.
W przetwornicy jest również ładowarka do akumulatora (również do LiFePO4).
Moc ciągła 3000W, pełny sinus, więc bez problemu pójdzie nawet mocny domowy ekspres do kawy , odkurzacz czy suszarka do włosów.
Wszystko oczywiście przy założeniu że akumulator będziesz miał konkretny, bo na jakimś chudym to długo nie pochodzi |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-01-28, 07:51
|
|
|
joko napisał/a: | Zakładanie przetwornicy tylko po to aby ładować rower za pomocą ładowarki sieciowej ? |
Nie mam w kamperze ekspresu do kawy, suszarki, odkurzacza ani nic innego na 230V.
Czy w takim przypadku jest sens zakładać przetwornicę do ładowania aku rowerowego, a jak nie to czym ładować? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-01-28, 09:26
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
Nie mam w kamperze ekspresu do kawy, suszarki, odkurzacza ani nic innego na 230V.
Czy w takim przypadku jest sens zakładać przetwornicę do ładowania aku rowerowego, a jak nie to czym ładować? |
Można kupić ładowarkę samochodową 12V/ 36V do ładowania baterii w rowerach. Ale jak sprawdzałem cenę coś koło 500zł a ja muszę mieć dwie różne do Boscha i do Yamahy to nie ma sensu.
Sens zakładania przetwornicy za 800zł czy mniej, wydaje mi się większy. Zmienię np. rower a przetwornica zostanie.
Nie ma rozwiązań idealnych. Albo drogo, albo skomplikowanie, albo pyrkająco |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-01-28, 10:36
|
|
|
joko, Możesz powiedzieć jak ładujesz te lipo z alternatora? Jak biedactwo wytrzymuje tak duży prąd???
Czy zimą też solary dają radę??? Ja mam w domu 10kW i przy tych pogodach dziennie dają może 500 W/h to na kamperze 400 W nie daje nic...
Na swoim kamperze mam aku pokładowy 80Ah do tego 100W solara i zastanawiam sie czy dołożyć drugie 100W. Moze jednak kupić małe lipo i zrobić odzielną instalaję z solara np 160W i aku lipo. Bez podłączania do alternatora. Najwyszej ładowarkę kupię ...
Ładuje jedynie monocykle z przetwornicy, no może czasami hulajnogę. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
Ostatnio zmieniony przez EwaMarek 2021-01-28, 17:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-28, 10:54
|
|
|
Jeszcze jedno: alternator zawsze (prawie) ładuje w pierwszej kolejności akumulator rozruchowy... |
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
@ndrzej
weteran
Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/203 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2021-01-28, 17:08
|
|
|
joko napisał/a: | Zakładanie przetwornicy tylko po to aby ładować rower za pomocą ładowarki sieciowej ? |
Jeszcze raz dziękuję joko za rady... z których ja nie skorzystam, ale być może któryś z kolegów.
Kamperami jeżdżę od blisko 20 lat i rocznie spędzałem w nich ok. 3 miesiące przejeżdżając nierzadko w jednej podróży 5 - 10tys.km z krótkimi tylko pobytami na kempingach. Dopóki nie kupiłem roweru ze wspomaganiem, radziłem sobie bez 230V. Teraz zamierzam kupić drugiego elektryka i ładowanie bez podłączenia do sieci by się przydało. Dlatego szukam mniejszej, ale niezawodnej przetwornicy do tego celu.
Na koniec jeszcze jedno pytanie: czy podłączenie przetwornicy pod gniazdo zapalniczki "obsłuży" tak wysoki prąd ładowania baterii, czy trzeba podłączyć ją bezpośrednio do klem akumulatora |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-01-28, 17:15
|
|
|
teoretycznie tak ale lepiej wyprowadzić oddzielne gniazdo z bezpiecznikiem bezpośrednio z aku. Lepiej nie robić sobie dodatkowych problemów :-) |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
@ndrzej
weteran
Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/203 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2021-01-28, 17:21
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | teoretycznie tak ale lepiej wyprowadzić oddzielne gniazdo z bezpiecznikiem bezpośrednio z aku. Lepiej nie robić sobie dodatkowych problemów :-) |
O.K.
Mam kilka gniazdek do aku zabudowy i jak rozumiem, wystarczy zamontować odpowiedni bezpiecznik przed jednym z nich...? |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-01-28, 17:41
|
|
|
@ndrzej napisał/a: | Na koniec jeszcze jedno pytanie: czy podłączenie przetwornicy pod gniazdo zapalniczki "obsłuży" tak wysoki prąd ładowania baterii, czy trzeba podłączyć ją bezpośrednio do klem akumulatora |
zależy jaki pobór prądu będzie pobierać przetwornica którą zakupisz.
Niemniej jednak ja nie polecam takiego rozwiązania. Wtyczki do gniazda zapalniczki (nawet te przystosowane bo większych prądów) często przy długotrwałym obciążeniu potrafią się grzać a czasem nawet nadtopić.
Jeśli nie chcesz montować na stałe wolałbym i tak wyprowadzić osobny kabel do zasilania podłączony bezpośrednio do akumulatora zabudowy i podłączać np przy pomocy złącza modelarskiego XT60 lub jakiegokolwiek innego przystosowanego do maksymalnego prądu jaki może pobierać przetwornica.
Przykładowo:
- przetwornica max pobór 30A
- przewód (linka) 4mm2
- bezpiecznik 40A
- złącze XT60 50A |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-01-28, 18:11
|
|
|
Chodziło mi o grubszy kabel :-) |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
fan
zaawansowany
Twój sprzęt: Fleurette Discover 73 LM
Nazwa załogi: ola i benek
Dołączył: 19 Gru 2012 Piwa: 9/39 Skąd: slubice
|
Wysłany: 2021-01-28, 20:37
|
|
|
powróćmy do rowerów
nie stać mnie na kupno roweru za 20 000 zl a kradzionych nie kupuje(nie bo nie)
szukam roweru a nawet dwóch do campera o autonomii realnych 40 km
może macie jakieś typy
będę wdzięczny
mój budżet to max 4.5 tysia za szt. |
_________________ Je ne cherche pas, je trouve
Pablo Picasso |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-01-28, 20:41
|
|
|
Tu jest właśnie temat o ładowaniu elektryków, o rowerach masz TU
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
@ndrzej
weteran
Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Piwa: 131/203 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2021-01-28, 20:55
|
|
|
Dzięki wszystkim.
W dalszym ciągu jednak nie wiem, jaką przetwornicę o mocy ok. 300W przy pracy ciągłej polecali byście.
Przetwornica 3000W (proponowana przez joko) jest mi niepotrzebna, zwłaszcza, że jesienią, ze względu na awarię starego, kupiłem we Włoszech aku 120 Ah. |
_________________ Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-01-28, 21:05
|
|
|
@andrzej,
Ale to jest bez znaczenia jaką przetwornicę 300W kupisz. Bo 300W to mała przetwornica. Może być zwykła od Pana Chińczyka , może być Volt lub AZO. Wszystko zależy ile chcesz wydać. Napisałem od najtańszej.
Kiedyś miałem tą najtańszą chińską i ładowałem mój rower Bosch bez problemu. Teraz chcę naraz ładować dwie baterie podczas jazdy i dlatego chcę kupić przetwornicę AZO. Do ładowania roweru przetwornica nie musi być z pełnym sinusem, sprawdziłem to osobiście. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 450/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-01-28, 21:07
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | joko, Możesz powiedzieć jak ładujesz te lipo z alternatora? Jak biedactwo wytrzymuje tak duży prąd???
|
Ja nie mam LiPo tylko LiFePO4 i dodatkowo jak pisałem w pakietach (40szt) z którego każdy może przyjąć i oddać 20A, więc wszystkie razem połączone równolegle 800A ...... a tyle nie da żaden alternator
W moim przypadku problem był inny, nie alternator, tylko inne pakiety. Wpinając rozładowany pakiet do pozostałych 39-ciu naładowanych , zabił bym go z miejsca , gdyby nie ogranicznik prądu jaki jest w każdym z pakietów .
Próbuję tutaj cały czas wytłumaczyć , że w przypadku posiadania LiFePO4 o odpowiednio dużej pojemności , który można ładować dużym prądem (a więc bardzo szybko) używanie agregatu prądotwórczego kiedy potrzebujemy 230V jest mało praktyczne i mało ekonomiczne ,bo szybciej i taniej niż klepać agregatem, można potrzebną ilość energii zgromadzić z pomocą alternatora ....... ale widzę że mało kto załapał
Co do przetwornicy , instalowanej tylko po to aby ładować rowerki, wyraziłem wątpliwość , ale tylko dlatego, że sam używam jej do wielu zadań i chodziło mi o to , że jak już coś montować to tak maksymalnie z tego korzystać.
Oczywiście , że jeśli tak jak np. Sławek nie ma się dla przetwornicy innych zastosowań jak tylko te ładowarki rowerowe, to też ma to jak najbardziej sens . Trzeba wtedy dobrać sobie moc przetwornicy , aby była chociaż trochę większa od mocy ładowarki i w takim przypadku faktycznie spore przewymiarowanie sensu nie ma.
Najbardziej bezsensownym rozwiązaniem problemu ładowania rowerów w kamperze jest używanie do tego agregatu, bo w takim przypadku agregat o mocy dużo większej od mocy ładowarki musi pracować przez cały długi czas ładowania (ładowarka jest tutaj wąskim gardłem) marnując większość zużytej energii (sprawność takiego układu to pewnie w porywach z 5% )
Lepiej w krótkim czasie doładować LiFePO4 za pomocą alternatora i potem niech sobie ta ładowarka rowerowa , przez tę przetwornicę ładuje rowerki w ciszy i spokoju, tyle godzin ile potrzebuje.
Jeśli chodzi o przetwornice małej mocy tylko do ładowarki to tak jak piszą Koledzy, nie ma specjalnie znaczenia co to będzie, każda da radę. Wprawdzie ten sinus nie jest pewnie bezwzględnie potrzebny, ale tu bym już nie przesadzał i nie schodził poniżej tego poziomu (czyli jednak celował bym w sinus) |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|