Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pogadajmy o rowerze
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-06, 14:01   Pogadajmy o rowerze

Vitaycie.
Przygotowałem takiego małego gotowca by łatwo można było porównać, ocenić podobalność,
atrakcyjność dla łobuzów itp.
W tym temacie na początek rowerki crossowe, jak się temat rozwinie to dokleję podobne zestawienie z trekkingowymi.
Celem jest optymalny zakup bo mój stary na ostatnim urlopie sygnalizował że już się życiem zmęczył, kto oglądał mój zlepek wypraw w CRO ten wie dlaczego.
Mam faworyta, nie zamierzam go zmieniać, chyba że jakieś mocne argumenty
Zestawienie alfabetycznej, najpopularniejszych markowych wozideł.
Wszystkie mają koła 28", hamulce hydrauliczne, amortyzację, ramę alu 21" i podobną wagę.
Więc skoro nie widać różnicy to... komentujcie :spoko

1 Author.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 303,82 KB

2 Cube.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 334,46 KB

3 Giant.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 274,95 KB

4 Kands.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 317,47 KB

5 Kellys.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 273,15 KB

6 Kross.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 314,44 KB

7 Romet.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 273,65 KB

8 Scott.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 338,54 KB

9 Trek.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 340,29 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-01-16, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-06, 14:15   

ankieta trochę dla mnie nie zrozumiała, bo jeżeli kupujesz rower aby się pokazać, to wtedy pytanie: "który się podoba?" jest zasadne.

jeżeli jednak kupujesz rower dla siebie, to najważniejsze jest do czego go potrzebujesz i w jaki sposób będziesz go używał?

ja mam trzy:

jeden to ciężkiego terenu, więc oprócz odpowiedniej ilości przerzutek, żadnej amortyzacji, hamulce V-brake (jeżdżę prawie zawsze po płaskim więc tarcze zbędne), bardzo dobre siodełko.

drugi do jazdy na granie siatkówki, więc miejski, mniej przerzutek, bagażnik i obowiązkowo mocne światła, bo we wrześniu wracam po zmierzchu.

trzeci mały prosty składak, który jest zawsze w kamperze, 3 biegi, bagażnik, światła i służy do dojazdu do sklepu na zakupy, jak nie nastawiam się na wyjazd z wycieczkami rowerowymi.

więc jak miałbym odpowiedzieć na ankietę, musiałbym wiedzieć do czego ten rower ma być.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-06, 14:39   

Na cenę znaczny wpływ ma osprzęt (przeżutki, klamkomanetki, itp). Pokazałeś rowery w podobnej cenie ale czy na podobnym osprzęcie to trzeba by było porównać dokładniej.

Kupiłem synowi Krossa Heksagona ale chyba 6.0. Bardzo wygodny rower na dłuższe wypady. Po mieście też jest ok (sam jeżdżę trochę wyczynowo na lepszym sprzęcie ale tek Kross jest bardzo fajny).

Spośród pokazanych odrzuciłbym Authora (chyba mało wygodny) , Kands i ostatni Trek mnie wyglądem nie powala (ale to znana i dobra marka). Nie wiem też jak z jakością Rometa.

Hamulce hydrauliczne to konieczność i wygoda (o bezpieczeństwie nawet nie wspominam). Popatrz też czy któryś z tych rowerów ma blokadę amortyzatora (to na asfalty super funkcja) - i najlepiej przy kierownicy (ale to już chyba nie w tych pieniążkach)- ale na amorku blokada też daje radę (mniej wygodna tylko). Ale blokada amorka to ważna i dobra funkcja.

Jak pojedziesz do sklepu to dostaniesz zniżkę - na bank. A na dodatek ustawią ci właściwą pozycję na rowerze co ma nie małe znaczenie dla wygody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-06, 14:46   

Wrzuciłeś rowery o różnej geometrii ramy (od turystyki do sportu), na różnych kołach od wąskich do 2x szerszej opony ;) czy na pewno to ma być tak szeroki przedział?
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-06, 15:16   

Na rozrzutność typu "kilka rowerów" ani mnie nie stać, ani nie mam na to miejsca. Kupiłem więc jeden, Kellys Cliff 90. Jest w miarę lekki i na dobrych podzespołach, rejestrując nr ramy na stronie producenta przedłuża się gwarancję na ramę do 5 lat (bez tego są tylko dwa lata). Fabrycznie opony są C42, max jaki wchodzi do widełek tylnych to 2 cale (gdyby ktoś planował wymianę opon na szersze). Siodełko fabryczne spoko, hamulce i przerzutki również. Ale takie rzeczy jak stópka boczna czy oświetlenie trzeba sobie dokupić (stópka jest dedykowana). Amortyzator przedni ma regulację i blokadę.

Z innej beczki: amortyzatory w rowerach poniżej 6k są tylko atrapą amortyzatorów - to zwykłe sprężyny w rurkach. Jak ktoś nie lubi luzów w zawieszeniu niech kupuje albo prawdziwego górala, albo rower... bez amortyzacji.

PS. Rowery o różnym przeznaczeniu mają różne pochylenie przedniej osi, i inaczej się na nich jeździ. Z założenia też na np. crossach sylwetka kierowcy jest bardziej wyprostowana, a na górskich pochylona. Można kombinować odwracając mostek lub dokupując regulowany (mój Kellys ma taki standardowo), ale nie zawsze da się uzyskać żądany efekt, gdy rowery są do innych zastosowań projektowane.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2021-01-06, 16:06   

Ja chciałbym podzielić się nie marką i osprzętem ale zabezpieczeniem tychże rowerków. Jak często słyszę, że zabezpieczenie takie, siakie i owakie jest najlepsze, bo sploty, oczka czy surowiec na nie jest najlepszy - i ja tak myślałem. Jednak w minione wakacje spotkałem małżeństwo, które miało dwa rowery przypięte tandetną linką mimo, że wyglądały dość drogo. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że są to specjalistyczne rowery do zjazdów górskich - każdy z nich kosztuje po 18 tyś. Dla mnie szok - bo jak to zabezpieczyć. Okazuje się, że rowery są ubezpieczone - o czym wcześniej nie pomyślałem - ot nieracjonalne, starodawne myślenie.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2021-01-06, 16:09   

Ostatni przerabiałem ten temat na zasadzie jeździsz kilka lat co radzisz? Kluczowe pytanie po czym i ile masz kasy. Ja preferuje trekingowe bo można po asfalcie i po ściezkach na łąkach i w lesie ale ... każdy crossowy z szeroka oponą jest dużo lepszy w lesie i piachu a każdy szosowy na asfalcie. Więc trzeba określić gdzie zamierzamy jeździć. Reszta to osprzęt i kasa. Zwykły rower bez żadnych szczególnych super przerzutek, ramy i hamulców kosztuje 2 tysiące. Wszystko powyżej zależy od tego ile mamy do wydania, czy nadal ma to być rower rekreacyjny czy profesjonalny czy na pokaz. Znam takich gdzie sama rama kosztuje ponad 10 tysięcy. Kto bogatemu zabroni 😊
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2021-01-06, 16:15   

Szczerze ? ...........żaden ...........żaden którego byśmy mogli używać do swego rodzaju turystyki rowerowej . My jeżdzimy po kilkadziesiąt kilometrów po szutrach z dużą ilością różnych gratów w sakwach ; a te przez Ciebie przedstawione rowery nie są przystosowane do typowego trekkingu .
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-06, 16:26   

Miluś
do każdego z tych rowerów montujesz na sztycy pod siodełkiem bagażnik a na nim jakie już sobie sakwy wymarzysz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/132
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2021-01-06, 18:54   

Wiem...... :mrgreen:
Do tego oświetlenie i inne szpeje które trzema zamówić, domontowac, dokupić. Dlatego napisałem, że dla nas te modele w takiej konfiguracji wyposażenia to na nie . :mrgreen:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-06, 19:15   

jak ma być do wszystkiego a przede wszystkim do zwiedzania to tylko trekking z błotniczkami bagzżnikiem i oswietleniem poza tym pozycja do jazdy turystycznej ktorej nie znajdziesz w rowerach szosowych i krosowych ,możesz jechać w stroju sportowym ,w dzinsach a nawet w sukience i zawsze bedzie git :mikolaj :mikolaj :mikolaj :mikolaj
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Meyer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Piwa: 11/6
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2021-01-06, 19:17   

W zasadzie każdy z przedmówców po trosze odpowiedział. Ja dodam jeszcze od siebie to co najważniejsze. Ten na którym będzie Ci najwygodniej. W 1996 kupiłem fajny rower na którym przez lata jeździłem i jako amator ścigałem się na maratonach rowerowych. Rowerek ważył koło 10 kg i był na pancernym osprzęcie shimano STX RC. Po latach gdy towarzysze na starcie patrzyli z politowaniem na mój rower postanowiłem kupić nowy lżejszy. Teraz nowy rower po kilku maratonach wylądował w piwnicy a ja wróciłem do radosnej jazdy na starym. Uprzedzę pytania, wiem co to fitting i z pomiarów ramy wynika ze suport nowego roweru jest o 0,5 cm wyżej niż w starym. Zatem nie patrz na naklejki. Im lepszy osprzęt tym szybciej oddasz rower do serwisu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-01-06, 19:37   

Jako że w temacie nie mam zielonego pojęcia tym chętniej się wypowiem
:haha:
S. Tym

Ale już na poważnie: jeździłeś kiedyś czymś takim ?
https://allegro.pl/oferta/rower-holenderski-gazelle-liteline-57-cm-7128466566
nie chodzi mi tu o ten konkretny ale o "typ" roweru. Klasyczny "holenderski"
Rower którym potrafię machnąć 50-70km w taką niedzielę i przez następne 3 dni nie chodzę jak Zeb McCain
Te wszystkie "górale" są fajne ale to coś co się tam u nich siodłem nazywa powinni montować na stołówce we Wronkach a nie kazać se za to płacić jeszcze...
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-06, 19:43   

Powiem tak, rower zabieram ze sobą jak wybieram się w teren i to tylko na urlopie, potem 11 miesięcy wisi więc tu zwycięzcą jest rozsądek cenowy. Dlatego zaczynam od golasa którego doposażę w lampki, lepsze siodełko czy bagażnik bo gdzieś plecak z wodą muszę ulokować.
Typowa nawierzchnia to szutry/kamienie a nie umiem jeździć wyczynowo. Czasami asfalt w drodze do sklepu po "arbuza".
.
Moje aktualne wozidło to około 25kG treking Wheeler 1600 z 1988r po profi tuningu i całość jeszcze stęka ale już strach tym jeździć.
Napęd fisiuje, hamulce to niekończąca się adrenalina, niepewny układ kierownicy, więc nawet najuboższy z wyżej proponowanych stanowi dla mnie kosmiczną różnicę wyłącznie in+
Najczęściej podejmuję m/w takie wyprawy:

IMG_5805.JPG
Plik ściągnięto 3 raz(y) 514,23 KB

IMG_0168.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 660,92 KB

SDC12203.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 381,93 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-06, 19:53   

Piasek1 napisał/a:
... nie chodzi mi tu o ten konkretny ale o "typ" roweru. Klasyczny "holenderski"
Rower którym potrafię machnąć 50-70km w taką niedzielę i przez następne 3 dni nie chodzę jak Zeb McCain
Te wszystkie "górale" są fajne ale to coś co się tam u nich siodłem nazywa powinni montować na stołówce we Wronkach a nie kazać se za to płacić jeszcze...


Typowa holenderka wygląda chyba jednak bardziej jak rowery z filmów pt. Ania z Zielonego Wzgórza ;) Nie każdy na to wsiądzie ze względów wizerunkowych :roll:

A co do siodła, jak jeździ się bardzo rzadko to każde siodło bez żelowej nakładki odciśnie swoje piętno na 4 literach. W moim Kellysie oryginalne siodło jest spoko i nie potrzeba zmiany ani nakładek. I po skorzystaniu z roweru nie łażę jak po pierwszej w życiu przejażdżce na koniu, ale ja jeżdżę kiedy pogoda pozwoli od wiosny do późnej jesieni. Weekendowo, ale jednak.

Jak ktoś potrzebuje roweru na miesiąc w roku czy tam pięć przejażdżek, to w zasadzie może kupić dowolny, byle miał hamulce tarczowe hydrauliczne i przerzutki znanej marki. Bo co by nie kupił, każdemu będzie coś brakowało (przynajmniej w tej półce cenowej).

I tak aby zakupić trzeba się przymierzyć na żywo i przejechać, bo każdy producent trochę inaczej rozumie wymiary ramy i dopasowanie do sylwetki przyszłego właściciela. Jeden ma krótsze nogi, dłuższy korpus, zdarza się mięsień piwny, albo ktoś ma długie nogi i 2 metry wzrostu - bez przymierzenia się do roweru nie da się coś dobrze wybrać. Często bowiem zdarza się, że tabelka podpowiada ramę rozmiar L a tymczasem rura przebiega za wysoko i trzeba wybrać coś mniejszego dla bezpieczeństwa klejnotów :mrgreen:
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Ostatnio zmieniony przez Monter 2021-01-06, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***