 |
|
KYB |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1300 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-02-02, 18:17 KYB
|
|
|
Produkty KYB
Do wszystkich samochodów!
Stan techniczny elementów zawieszenia ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
Zawieszenie
W każdym co piątym samochodzie opuszczającym montażowe linie produkcyjne na całym świecie zamontowane są amortyzatory KYB jako wyposażenie oryginalne (OEM), gwarantując tym samym najwyższą jakość produktów dostarczanych na potrzeby rynku części zamiennych (IAM).
Układ jezdny pojazdu składa się z trzech elementów: opony, sprężyny zawieszenia i amortyzatora. Wszystkie elementy powinny być w dobrym stanie technicznym, aby zapewnić prawidłowy kontakt opony z nawierzchnią drogi.
Tylko jeden zużyty amortyzator może wydłużyć drogę hamowania do 2 metrów – granica pomiędzy bezpiecznym zatrzymaniem a uderzeniem w przeszkodę.
Amortyzatory
Jak działają amortyzatory?
Amortyzatory zapewniają stały kontakt opon z nawierzchnią oraz ograniczają swobodny ruch sprężyn zawieszenia. Amortyzatory mają decydujący wpływ na zapewnienie komfortowego, a co najważniejsze, bezpiecznego prowadzenia pojazdu. Nawet jeśli inne komponenty układu jezdnego są sprawne, uszkodzony amortyzator będzie wpływał na utratę kontaktu opony z nawierzchnią.
Amortyzatory nie tylko absorbują nierówności podłoża ale również łagodzą drgania sprężyn zawieszenia zapobiegając odrywaniu się kół od nawierzchni. Przy prędkości 80 km/h niesprawne amortyzatory wydłużają drogę hamowania do 3 metrów – taka odległość może oznaczać różnicę między bezpiecznym zatrzymaniem pojazdu a kolizją. Zaleca się wymianę amortyzatorów parami na osi.
Jak można rozpoznać zużycie amortyzatorów?
Utrata sprawności amortyzatorów następuje stopniowo nie powodując nagłego obniżenia komfortu jazdy.
Aby zapewnić bezpieczeństwo oraz przywrócić oryginalną sprawność układu zawieszenia, KYB zaleca wymianę amortyzatorów parami na osi oraz regularne sprawdzanie ich stanu technicznego.
W przypadku zaobserwowania chociaż jednego z poniższych symptomów, zaleca się niezwłoczne sprawdzenie amortyzatorów:
> Nurkowanie przodu podczas hamowania.
> Ściąganie samochodu na jedną stronę.
> Brak stabilności podczas pokonywania zakrętów.
> Nierównomierne zużycie bieżnika opon.
> Brak kontroli nad pojazdem przy silnym bocznym wietrze.
> Drgania na kierownicy.
> Utrata komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności.
> Wydłużenie drogi hamowania.
> Wyciek oleju z amortyzatora.
KYB jest jednym z największych światowych producentów amortyzatorów na pierwszy montaż OE, a wiele pojazdów opuszczających linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.
Amortyzatory KYB przeznaczone na rynek części zamiennych produkowane są w tych samych fabrykach i z wykorzystaniem tej samej technologii co na oryginalne wyposażenie. Lata doświadczeń pomogły KYB stać się liderem w przemyśle nie tylko w produkcji amortyzatorów ale także zintegrowanych systemów sterowania pojazdem oraz w produkcji i rozwoju modułów zawieszenia. Jest to rozpoznawalne poprzez firmowe hasło reklamowe ‘Our Precision, Your Advantage’.
Amortyzatory – KYB K’lassic
Amortyzatory dwururowe olejowo-gazowe i gazowo-olejowe, kolumny McPherson i wkłady kolumn.
1. Opis produktu
Amortyzatory dwururowe olejowo-gazowe i gazowo-olejowe, kolumny McPherson i wkłady kolumn.
2. Specyfikacja
> Seria amortyzatorów dedykowana dla pojazdów produkowanych przed 99 rokiem.
> Produkt nie odbiegający parametrami od oryginalnego wyposażenia fabrycznego.
> Podwójny układ zaworów trójstopniowych.
> Wielowargowy uszczelniacz olejowy.
> Teflonowa prowadnica tłoczyska.
> Utwardzone chromowane tłoczysko.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Amortyzatory – Premium
Amortyzatory olejowo-gazowe, kolumny McPherson i wkłady kolumn do samochodów osobowych i dostawczych.
1. Opis produktu
Amortyzatory KYB Premium są specjalnie zaprojektowane, aby kompensować zużycie i uszkodzenie pozostałych elementów układu zawieszenia pojazdu. Zapewniają lepszy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Amortyzatory KYB Premium produkowane są przy wykorzystaniu tej samej technologii oraz systemów kontroli jakości co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.
2. Specyfikacja
> Produkt o parametrach oryginalnego wyposażenia fabrycznego.
> Podwójny układ zaworów trójstopniowych.
> Wielowargowy uszczelniacz olejowy.
> Teflonowa prowadnica tłoczyska.
> Tłoczysko chromowane na twardo.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Amortyzatory – Excel-G
Amortyzatory dwururowe gazowo-olejowe, kolumny McPherson i wkłady kolumn do samochodów osobowych i dostawczych.
1. Opis produktu
Opatentowane zawory i zastosowanie sprężonego gazu (azotu) w amortyzatorach KYB Excel-G zapewnia komfort jazdy, a jednocześnie znacznie ogranicza zjawisko spieniania oleju (tzw. kawitacji) oraz przyspiesza czas jego reakcji zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa jazdy.
2. Specyfikacja
> Produkt o parametrach oryginalnego wyposażenia fabrycznego.
> Zawór kontrolny redukujący zjawisko pienienia i zanik siły tłumienia.
> Podwójny układ zaworów trójstopniowych.
> Teflonowa prowadnica tłoczyska.
> Bezszwowe cylindry wewnętrzne oraz uchwyty mocujące.
> Tłoczysko chromowane na twardo.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Amortyzatory – Gas-A-Just
Amortyzatory gazowo-olejowe jednorurowe wysokiego ciśnienia do samochodów osobowych i dostawczych.
1. Opis produktu
Poprawa wydajności dla pojazdów wyposażonych w amortyzatory dwururowe oraz przywrócenie wydajności OE w pojazdach wyposażonych w amortyzatory jednorurowe. Dzięki konstrukcji jednorurowej amortyzatory Gas-A-Just automatycznie dostosowują się do warunków drogowych zapewniając twardszą charakterystykę pracy i lepszą kontrolę nad pojazdem poprzez zastosowanie wysokiego ciśnienia gazu (azotu).
2. Specyfikacja
> Produkt o parametrach oryginalnego wyposażenia fabrycznego.
> Zwiększenie wydajności w stosunku do amortyzatora dwururowego OE.
> Całkowicie eliminuje zjawisko kawitacji czyli spieniania oleju.
> Zwiększenie siły tłumienia o ponad 30% w porównaniu z amortyzatorem dwururowym.
> Pojedyńcza rura wykonana w technologii bezszwowej.
> Fenolowy pierścień uszczelniający tłoka zapewniający stabilność parametrów pracy.
> Tłok swobodny oddzielający olej od sprężonego azotu eliminujący całkowicie zjawisko pienienia i efekt zaniku siły tłumienia.
> Bezszwowe elementy mocujące (tuleje i uchwyty) zwiększające niezawodność i trwałość amortyzatora.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Amortyzatory – Ultra SR
Jednorurowe i dwururowe gazowo-olejowe amortyzatory wysokiego ciśnienia do samochodów osobowych i dostawczych.
1. Opis produktu
Poprawa wydajności dla pojazdów wyposażonych w amortyzatory dwururowe oraz przywrócenie wydajności OE w pojazdach wyposażonych w amortyzatory jednorurowe. Dzięki swojej konstrukcji amortyzatory Ultra-SR automatycznie dostosowują się do warunków drogowych zapewniając twardszą charakterystykę pracy i lepszą kontrolę nad pojazdem poprzez zastosowanie wysokiego ciśnienia gazu (azotu).
2. Specyfikacja
> Dla kierowców preferujących sportowy styl jazdy.
> Doskonała stabilność i bezpieczeństwo jazdy uzyskane przez zmianę charakterystyki siły tłumienia.
> Twardsza charakterystyka pracy zapewniająca lepsze prowadzenie i stabilizację pojazdu.
> Wysoka skuteczność przy jednoczesnym zastosowaniu opon niskoprofilowych.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Amortyzatory – AGX
Amortyzatory gazowo-olejowe dwururowe z regulacją siły tłumienia, kolumny McPherson i wkłady kolumn.
1. Opis produktu
Amortyzatory KYB AGX pozwalają na regulację siły tłumienia za pomocą 4 lub 8 stopniowego zaworu w celu dostosowania charakterystyki pracy amortyzatora do warunków drogowych. Charakterystyka pracy może być zmieniona nawet o 125% w stosunku do nastawy oryginalnej.
2. Specyfikacja
> Wielostopniowa, ręczna regulacja siły tłumienia (4- lub 8-stopniowy zakres regulacji).
> Brak konieczności podnoszenia pojazdu czy używania narzędzi specjalnych.
> Wyjątkowa, progresywna charakterystyka pracy zaworów (tłumienia).
> Tłoki i prowadnice tłoczyska ze spieku żelaznego wydłużają okres eksploatacji i trwałość amortyzatora KYB AGX.
> Bezszwowe cylindry i tuleje.
3. Kiedy należy wymieniać amortyzatory?
> KYB zaleca kontrolę amortyzatorów co 20 000 km i wymianę po przebiegu powyżej 80 000 km.
> Amortyzatory powinny być wymieniane parami w obrębie jednej osi.
Sprężyny zawieszenia
1. Rola sprężyn zawieszenia
> Utrzymują masę pojazdu i łagodzą drgania wynikające z poruszania się pojazdu po nierównej nawierzchni.
> Wydłużają żywotność amortyzatorów oraz innych elementów układu jezdnego (opony, elementy metalowo-gumowe zawieszenia).
> Sprężyny wraz z amortyzatorami w układzie zawieszenia zapewniają utrzymanie przyczepności kół i umożliwiają bezpieczne prowadzenie pojazdu.
2. Dlaczego należy wymieniać sprężyny zawieszenia?
> W celu przywrócenia właściwej wysokości pojazdu względem nawierzchni drogi.
> W celu utrzymania kontaktu koła z nawierzchnią drogi.
> W celu poprawy jakości prowadzenia samochodu.
> W celu poprawy geometrii zawieszenia.
> W celu oszczędności pieniędzy poprzez dbałość o elementy zawieszenia.
3. Kiedy należy wymieniać sprężyny zawieszenia?
> Pęknięcie – zalecana wymiana zawsze parami na osi.
> Odkształcenie sprężyny – zalecana wymiana zawsze parami na osi.
> Sugerowana dodatkowo podczas wymiany amortyzatorów – zalecana wymiana zawsze parami na osi.
4. Specyfikacja
> Proces zwijania na gorąco oraz na zimno.
> Produkcja zgodnie z wymogami normy ISO 9001.
> Proces kulowania śrutowego zwiększa wytrzymałość zmęczeniową sprężyny.
> Fosforowanie, lakierowanie proszkowe powierzchni sprężyny zapewnia twardość oraz odporność korozyjną materiału.
> Dostępność sprężyn typu “ side load” (o kształcie zbliżonym do banana).
> Zgodna ze specyfikacją oryginalnego wyposażenia (OE) dostępna pełna oferta sprężyn zawieszenia o zmiennej średnicy drutu typu MINIBLOCK (typ RJ). Jako alternatywa dostępna wersja sprężyn o stałej średnicy drutu (typ RX).
Zestawy montażowe
1. Rola zestawu montażowego
> Zapewnia prawidłowe połączenie amortyzatora z nadwoziem pojazdu.
> Zapewnia precyzyjne manewrowanie w zakrętach, poprawia jakość prowadzenia pojazdu.
> Wydłuża żywotność amortyzatora i pozostałych elementów układu zawieszenia (w tym również opon).
> Ogranicza drgania nadwozia i układu jezdnego.
2. Dlaczego należy wymieniać zestawy montażowe?
> W celu poprawy jakości prowadzenia pojazdu.
> W celu ograniczenia drgań i wibracji.
> W celu poprawy geometrii zawieszenia.
> W celu wydłużenia żywotności amortyzatora.
3. Kiedy należy wymieniać zestawy montażowe?
> Przy każdej wymianie amortyzatorów.
> W przypadku głośnej pracy układu kierowniczego.
Zestawy osłonowo-ochronne
1. Zadania i funkcje zestawu osłonowo-ochronnego
> Zestawy osłonowo-ochronne wydłużają żywotność amortyzatorów, zabezpieczając przed uszkodzeniami powierzchnię chromową tłoczyska oraz uszczelniacz przed działaniem czynników zewnętrznych (kurz, wilgoć, sól).
> Chronią tłoczysko amortyzatora przed korozją oraz uderzeniami kamieni i innych zanieczyszczeń drogowych.
> Odbój ogranicza i zabezpiecza amortyzator w fazie ściskania przy działaniu dużych sił udarowych.
2. Dlaczego należy wymieniać zestawy osłonowo-ochronne?
> W celu poprawy komfortu jazdy.
> W celu wydłużenia żywotności amortyzatorów i sprężyn przyczyniając się do oszczędności pieniędzy oraz czasu.
3. Kiedy należy wymieniać zestawy osłonowo-ochronne?
> Przy każdej wymianie amortyzatorów.
amortyzator-kyb.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 692 raz(y) 30,49 KB |
KYB441081.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 40,8 KB |
KYB443170.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 33,22 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|