Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Banan
2021-02-02, 10:37
SZOK - Z KAMPERA NIC NIE ZOSTAŁO!!!
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-02, 08:47   

jeszcze jedno :-( i dosyć tego dołowania

https://www.youtube.com/watch?v=MqWh9sDVNsU


znalazłem na PolskiCarawaning.

https://polskicaravaning.pl/dzial/240-oblicza-caravaningu/artykuly/zderzenie-kampera-i-osobowego-mercedesa-foto,54619
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-02-02, 09:11   

marek230482 napisał/a:
Samochody osobowe nie są dopuszczone do ruchu jak nie spełnią milionów wymogów, nie otrzymają pierdyliona poduszek powietrznych i zyliona czujników, stref zgniotu. A firmy produkujące zabudowy pakują budę z listewek i zupełnie nic sobie nie robią z bezpieczeństwa.

Teoretycznie półintegry i alkowy spełniają standardy bezpieczeństwa bo masz jednak pełną fabryczną kabinę. Problem robi się w integrze gdzie tam z fabrycznego auta jedynie podwozie zostało i trochę kokpitu.
I przyjmując że już dziś kampery z trudem mieszczą sie w DMC 3500kg dozbrojenie go w systemy bezpieczeństwa typu ramoklatki ze strefami zgniotu, oraz poduszki czołowe i boczne wraz z napinaczami na każdym z miejsc siedzących sprawi ze auto na dzień dobry z trudem mieści się w 5 tonach DMC czyli nie ma kpl sensu zabudowa tego rodzaju na pojazdach innych niż takich o bazowym DMC 7,5 tony. Kwestia ceny 2x wyższej niż obecnie jest już tylko wisienką na torcie.
Ale być może taka właśnie będzie przyszłość końca branży camperowej na świecie: elektryfikacja już wymusi konieczność używania podwozi pojazdów ciężarowych a systemy bezpieczeństwa tylko to przyklepią.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/327
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-02-02, 09:22   

Temat ciekawy a nawet bardzo ciekawy.


Proponuję by Admin przeniósł cały temat do właściwego działu bo podróże po DE nie wiążą się tylko z rozbijaniem domków. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-02-02, 10:25   

EwaMarek napisał/a:
marek230482, Też kiedyś o tym myślałem. Ale że to pojazd specjalny to inaczej na to patrzą...

Dodatkowa klatka bezpieczeństwa to większa waga a co za tym idzie - prawko C

Wiem i to jest właśnie absurd.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-02-02, 10:35   

Argumenty o ostrożnej jeździe, koncentracji czy mniejszej prędkości to naiwne pocieszanie się. Ryzyko minimalizujemy ale tylko tą część za którą my odpowiadamy. A co z resztą uczestników? Nic. Nie zrobimy z tym nic.
Pocieszanie się użytkowników alkowy i półintegry też na nic bo choćbyś przód miał z najbezpieczniejszego auta to zabije Cię zabudowa.....

Po prostu to jest absurd współczesnych czasów jak głupoty z ekologią samochodów, czy segregacją tworzyw sztucznych (w praktyce a nie ideologią).

To jest wkurzające w jakich żyjemy zakłamanych czasach gdzie w myśl czyiś absurdalnych idei jesteśmy kasowani i ograniczani.

Ja bym chciał np kupić sobie nowe auto z salonu na 50% ceny i świadomie zrezygnować z tych zawrotnie drogich dodatków bezpieczeństwa. Przecież będę jeździł rozważnie, powoli i bezpiecznie. Mogę się nawet podpisać :szeroki_usmiech
A z drugiej strony cena kampera sięga ceny mieszkań a z bezpieczeństwa nie masz tam nic poza dwoma poduszkami które odpadają w czasie wystrzału.....
A płać musisz i nie masz nic do gadania....
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-02, 10:38   

Piasek1 napisał/a:
Teoretycznie półintegry i alkowy spełniają standardy bezpieczeństwa bo masz jednak pełną fabryczną kabinę. Problem robi się w integrze gdzie tam z fabrycznego auta jedynie podwozie zostało i trochę kokpitu.


No nie wiem. Z fabrycznej kabiny usuwa się całą tylną ścianę wraz ze wzmocnieniami oraz (niezależnie czy alkowa czy nie - ludzie lubią przestrzeń na wysokość w środku) większość połaci dachu. Zostają drzwi i przednia szyba oraz szczątkowe części słupków. Nie pokusiłbym się więc osobiście o stwierdzenie, że to stanowi o dużo większym bezpieczeństwie tego typu zabudowy.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-02-02, 10:41   

Cytat:
Proponuję by Admin przeniósł cały temat do właściwego działu bo podróże po DE nie wiążą się tylko z rozbijaniem domków.

I tak się stało :spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 6/2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-02-03, 08:36   

Dorzucę 3gr na temat tego jaki czasem wpływ ma nasza ostrożność i uwaga na drodze.
Zdarzenie sprzed kilku lat, było ślisko.
Kolega zatrzymał się ok 15-20m za ciężarówką (nie widać jej na filmie), poprzedzający ją samochód skręcał, nie było to gwałtowne hamowanie. Niestety kierowca czerwonej ciężarówki zagapił się i wjechał w passata, prędkość nie była duża. Po uderzeniu w poprzedzającą naczepę, wypchną kolegę na lewy pas, prosto pod jadącą z naprzeciwka niebieską ciężarówkę. Efekty na filmie.
Szczęście że kolega jechał sam, a chyba ma dobre notowania na gdzieś wysoko, skończyło się na potłuczeniach. Żaden pasażer nie miałby takiego szczęścia. Na filmie słabo widać wnętrze auta, ale tam nie zostało wiele miejsca.

https://youtu.be/IL5swXnf2t8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-03, 09:46   

Rzeczywiscie troche odbieglo to tematem. Dziekuje za uwage i przeniesienie.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***