Przygodowy Peugeot Expert 4x4 Dangel |
Autor |
Wiadomość |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-05, 08:23 Przygodowy Peugeot Expert 4x4 Dangel
|
|
|
Zaczynam przygotowanie auta z 2014 jak w temacie pod przygody. Pierwszym elementem jest montaż ogrzewania na bazie analogowego webasto thermo top c wodnego oraz podłogówki na panelach do suchego ogrzewania podłogowego i rurkach pex (wyczytane na tym forum) + grzanie wody przez wymiennik.
Webasto chcę podłączyć pod układ chłodzenia silnika i zastosować elektrozawór 3 drożny do regulacji: webasto grzeje silnik, webasto grzeje podłogówkę i wymiennik wody, webasto grzeje silnik i podłogówkę (ta pozycja elektrozaworu przy wyłączonym webasto powinna grzać podłogówkę w czasie jazdy).
Czy taki elektrozawór będzie ok - sugerowałem się polecanymi tu elektrozaworami z t5 lub bmw e39 - ale ten ma cztery krućce, z czego jeden jest na stałe zaczopowany?
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-8e0820036-audi-q7-4m-2-0-tfsi-9960833279?utm_source=notification&utm_medium=paymentPaidBuyerV2&utm_campaign=payment-paid-for-buyer |
|
|
|
 |
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2021-02-05, 09:16
|
|
|
Navigare napisał/a: | Zaczynam przygotowanie auta z 2014 jak w temacie pod przygody. |
ja bym proponował zacząć od przejrzenia i przeserwisowania napędu bo wiesz że to nienaprawialne ustrojstwo ? Przejrzeć i przesmarować te wszystkie podpory wałów, krzyżaki, uszczelnienia posprawdzać itp bo jak się rozleci - w tym kraju bardzo problematyczne i kosztowne w reanimacjach.
To nie jest rozwiązanie PSA, to akcesorium zewnętrznej firmy Dangel z usług której korzystają oferując 4x4.
I zapodaj jakieś fotki |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
|
|
|
 |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-05, 09:45
|
|
|
Mam to auto już kilka lat i parę przygód za sobą. Wiem co to Dangel Napędy serwisowane na bieżąco. Wcale nie są takie złe i jak najbardziej są naprawialne, fakt że nietypowe. Zamawiałem prosto od nich jakieś części - ślusarz w PL za dorobienie flanszy, która się wyrobiła, bo na czas nie zostało wymienione łożysko wału chciał 500-700 zł. Oryginalna flansza z przesyłką niecałe 60 eur chyba.
Ogólnie ciężko o alternatywę w tym budżecie, więc póki co będę na tym bazował. Nie jet to auto terenowe, ale w miarę dzielne terenowo i na moje potrzeby jest ok. Ma blokadę dyfra z tyłu i pełne osłony. Najbardziej boli problem przedniego zderzaka, opon i prześwitu - ale to idzie zrobić. Moim zdaniem największą wadą tych napędów jest brak reduktora.
Ale wracając do pytania - czy zalinkowany elektrozawór będzie ok? |
|
|
|
 |
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-02-09, 00:54
|
|
|
Nie będzie OK.
Zawór na jednej cewce więc raczej 3 różnych urządzeń nie obsłuży. Nie wiadomo też, czy w pozycji bez napięcia jest otwarty, czy zamknięty, jak otwarty, to na jakie kanały etc.
Moim skromnym zdaniem nidyrydy 😉. |
|
|
|
 |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-09, 09:57
|
|
|
ok, czyli tylko z t5 lub bmw e39 nadają się? |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
 |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-15, 16:24
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, bardzo pomocne. |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-15, 21:47
|
|
|
A ja bym radził by gdzie tylko możliwe stosować rozwiązania bez-prądowe,bezawaryjne i pewne.Uzależniamy się od prądu,a potem dachu brak na kolejny solar. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-18, 10:39
|
|
|
Też tak uważam i to słuszna sugestia, tylko webasto będzie zamontowane pod autem w okolicach siedzenia kierowcy i tam będzie cały "węzeł ciepłowniczy" ciężko będzie tam sięgać - alternatywą byłoby zamontowanie dwóch ręcznych zaworów (jeden pod maską), drugi na pace - ale właśnie na pace chce mieć możliwie prosto i płasko - zawór ręczny z dostępem od środka nie bardzo mi tam się widzi. |
|
|
|
 |
Navigare
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2017 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2021-02-18, 10:49
|
|
|
Mam też pytanie - czy da się wysterować te elektrozawory, żeby były NZ (zamknięte przy braku zasilenia)? I czy elektrozawór polecany wyżej ma napewno możliwość wysterowania na trzy pozycje: obieg na silnik; obieg na silnik i podłogówkę; obieg na podłogówkę? |
|
|
|
|
 |
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-02-20, 09:03
|
|
|
Jeśli chodzi o te z linków - nie, nie da się ich przerobić (nie opłaca się), żeby były NC.
Jeśli chodzi o wysterowanie 3 pozycji jednym zaworem - tak, da się.
Przy zaworze podwójnym: zawór bez prądu - silnik i podłogówka. Zawór zamknięty np. cewka 1 - sam silnik, zawór zamknięty cewka 2 - sama podłogówka. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|