Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygodowy Peugeot Expert 4x4 Dangel
Autor Wiadomość
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-05, 08:23   Przygodowy Peugeot Expert 4x4 Dangel

Zaczynam przygotowanie auta z 2014 jak w temacie pod przygody. Pierwszym elementem jest montaż ogrzewania na bazie analogowego webasto thermo top c wodnego oraz podłogówki na panelach do suchego ogrzewania podłogowego i rurkach pex (wyczytane na tym forum) + grzanie wody przez wymiennik.

Webasto chcę podłączyć pod układ chłodzenia silnika i zastosować elektrozawór 3 drożny do regulacji: webasto grzeje silnik, webasto grzeje podłogówkę i wymiennik wody, webasto grzeje silnik i podłogówkę (ta pozycja elektrozaworu przy wyłączonym webasto powinna grzać podłogówkę w czasie jazdy).

Czy taki elektrozawór będzie ok - sugerowałem się polecanymi tu elektrozaworami z t5 lub bmw e39 - ale ten ma cztery krućce, z czego jeden jest na stałe zaczopowany?

https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-8e0820036-audi-q7-4m-2-0-tfsi-9960833279?utm_source=notification&utm_medium=paymentPaidBuyerV2&utm_campaign=payment-paid-for-buyer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-02-05, 09:16   

Navigare napisał/a:
Zaczynam przygotowanie auta z 2014 jak w temacie pod przygody.

ja bym proponował zacząć od przejrzenia i przeserwisowania napędu bo wiesz że to nienaprawialne ustrojstwo ? Przejrzeć i przesmarować te wszystkie podpory wałów, krzyżaki, uszczelnienia posprawdzać itp bo jak się rozleci - w tym kraju bardzo problematyczne i kosztowne w reanimacjach.
To nie jest rozwiązanie PSA, to akcesorium zewnętrznej firmy Dangel z usług której korzystają oferując 4x4.

I zapodaj jakieś fotki :ok
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-05, 09:45   

Mam to auto już kilka lat i parę przygód za sobą. Wiem co to Dangel :) Napędy serwisowane na bieżąco. Wcale nie są takie złe i jak najbardziej są naprawialne, fakt że nietypowe. Zamawiałem prosto od nich jakieś części - ślusarz w PL za dorobienie flanszy, która się wyrobiła, bo na czas nie zostało wymienione łożysko wału chciał 500-700 zł. Oryginalna flansza z przesyłką niecałe 60 eur chyba.

Ogólnie ciężko o alternatywę w tym budżecie, więc póki co będę na tym bazował. Nie jet to auto terenowe, ale w miarę dzielne terenowo i na moje potrzeby jest ok. Ma blokadę dyfra z tyłu i pełne osłony. Najbardziej boli problem przedniego zderzaka, opon i prześwitu - ale to idzie zrobić. Moim zdaniem największą wadą tych napędów jest brak reduktora.

Ale wracając do pytania - czy zalinkowany elektrozawór będzie ok?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-02-09, 00:54   

Nie będzie OK.
Zawór na jednej cewce więc raczej 3 różnych urządzeń nie obsłuży. Nie wiadomo też, czy w pozycji bez napięcia jest otwarty, czy zamknięty, jak otwarty, to na jakie kanały etc.
Moim skromnym zdaniem nidyrydy 😉.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-09, 09:57   

ok, czyli tylko z t5 lub bmw e39 nadają się?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-02-09, 13:05   

Korzystam z takich zaworów. Pojedynczy i podwójny.
Są to zawory NO, normalnie otwarte.

https://allegro.pl/oferta/e60-e63-pompka-zawory-elektro-zawor-wody-6920226-7724497736
https://allegro.pl/oferta/bmw-f11-f10-2-0xd-zawor-wody-9922217392

Standardowo cewka pobiera ok 10W, da się to ograniczyć do 3W.
Do przełączania podaje 12V a po 2s napięcie spada do 4-5V pobierając moc 3W.
Całość do zrobienia na 2 modułach (przetwornica, czasówka) po 5pln,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-15, 16:24   

Dziękuję za odpowiedź, bardzo pomocne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-15, 21:47   

A ja bym radził by gdzie tylko możliwe stosować rozwiązania bez-prądowe,bezawaryjne i pewne.Uzależniamy się od prądu,a potem dachu brak na kolejny solar.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-18, 10:39   

Też tak uważam i to słuszna sugestia, tylko webasto będzie zamontowane pod autem w okolicach siedzenia kierowcy i tam będzie cały "węzeł ciepłowniczy" ;) ciężko będzie tam sięgać - alternatywą byłoby zamontowanie dwóch ręcznych zaworów (jeden pod maską), drugi na pace - ale właśnie na pace chce mieć możliwie prosto i płasko - zawór ręczny z dostępem od środka nie bardzo mi tam się widzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Navigare
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2017
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2021-02-18, 10:49   

Mam też pytanie - czy da się wysterować te elektrozawory, żeby były NZ (zamknięte przy braku zasilenia)? I czy elektrozawór polecany wyżej ma napewno możliwość wysterowania na trzy pozycje: obieg na silnik; obieg na silnik i podłogówkę; obieg na podłogówkę?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-02-20, 09:03   

Jeśli chodzi o te z linków - nie, nie da się ich przerobić (nie opłaca się), żeby były NC.
Jeśli chodzi o wysterowanie 3 pozycji jednym zaworem - tak, da się.
Przy zaworze podwójnym: zawór bez prądu - silnik i podłogówka. Zawór zamknięty np. cewka 1 - sam silnik, zawór zamknięty cewka 2 - sama podłogówka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***