Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
Kamper z napedem 4x4
Autor Wiadomość
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-07-04, 13:08   vw lt 28 sven hedin - naped na 4 kolka

jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28. klasyczne rozwiazanie westfalii z paroma gadzetami. link do takiego autka

http://www.moto.allegro.p...lia_2400td.html

mnie to auto urzeklo swoja kompaktowoscia i funkcjonalnoscia i faktem ze w sumie trudne jest do zajezdzenia. znam modele co maja nakrecone pol miliona kilometrow i dalej sa w swietnej kondycji. choc sa brzydkie jak cholera.

natomiast planuje pojezdzic troche po bezdrozach azji a do tego potrzebne jest auto wyprawowe. nie stac mnie na nowe. widzialem na zdjeciach rozwiazania w ktorych te auta takie lt czy mercedesy 207 na bazie ktorych byly budowane auta wyprawowe mialy naped na 4 kola. byly co prawda nizsze, sven ma swoje 3 metry, ale zawsze mozna cos sciagnac z dachu i rzelozyc to na platforme za samochodem. svwn nie jest dlugi, ma tylko 5 m.

zaczalem szukac i okazalo sie ze stosunkowo tanio mozna kupic model DOKA. to taki lt z krypa i dluzsza bo piecioosobowa kabina. ma on troche wyzsze zawieszenie. tu jest link do takiego modelu

http://www.moto.allegro.p..._7_osobowy.html

pytanie do mechanikow i doswiadczonych budowniczych

czy jest szansa przelozyc zawieszenie z modelu DOKA do mojego svena?

silnik jest doklanie taki sam roznice sa w skrzyni biegow i calym ukladzie zawieszenia.

nurkowalem ostatnio pod moim lt i stwierdzam ze dol ma pieknie utrzymany wiec nie obawiam sie o wytrzumalosc konstrukcyjna samego campera.

jezeli czegos sie obawiam to faktu, ze stanie sie jeszcze wyzszy bo zyska jakies kolejne 20-30 cm a przez to stanie sie bardziej wywrotny na boki. dzisiaj juz na autostradzie zachowuje sie nie raz jak zagiel i przy 110 rzuca mna od bandy do bandy.

jakie w waszej opinii moge jeszcze miec muki przy takiej przebudowie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Louis 
początkujący forumowicz


Nazwa załogi: Nomada-team
Dołączył: 20 Maj 2008
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Z nad morza
Wysłany: 2008-07-04, 17:37   

Też mi chodzi po głowie podobny pomysł. Chciałbym zbudować auto wyprawowe na bazie LTka nawet miałem obejrzeć tego ze Stargardu bo to niedaleko ode mnie.

Zajrzyj na stronę www.kilometr.com . Mariusz, autor strony nabyła LT-ka i już go mota na wyprawy, ma też sporą wiedzę na temat tego modelu.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tolo-Digli 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 14 Sty 2008
Piwa: 29/5
Skąd: Andrzejów-Łódź
Wysłany: 2008-07-04, 18:44   

bobby napisał/a:
jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28.
witaj jeśli to autko jest spełnieniem twoich skrytych mażeń i jesteś z niego zadowolony to i ja się cieszę wraz z innymi do zobaczenia na szlaku i zlotach :spoko
_________________
NIE TY MI JESTEŚ WROGIEM .LECZ TWOJE HOBBY PRZYJACIELEM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2008-07-04, 19:26   

Raczej przełożenie zawieszenia ci nie uda z tego co pamiętam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-04, 20:27   

Witaj
O ile pamiętam to autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę.
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-07-04, 20:30   

Tolo-Digli napisał/a:
bobby napisał/a:
jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28.
witaj jeśli to autko jest spełnieniem twoich skrytych mażeń i jesteś z niego zadowolony to i ja się cieszę wraz z innymi do zobaczenia na szlaku i zlotach :spoko


wywachalem sarkazm,
nie napisalem ze byl moim skrytym mazeniem, napisalem ze jestem szczesliwym posiadaczem a to duza roznica w stosunku do nieszczesliwego posiadacza. ;) )

jezeli sie juz tu czyms pochwalilem to tym, ze jestem szczesliwy ;)
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2198
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-07-04, 20:45   

bobby napisał/a:
wywachalem sarkazm,



Drogi bobby, jesli poznasz osobiście naszego przyjaciela Tolo-Digli, to zrozumiesz, że nie mogło być sarkazmu w jego poście. On jest zbyt szczery i spontaniczny. W tym co napisał była wyłącznie serdeczność. ON tak ma. :-D
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-07-05, 01:21   

bonusik napisał/a:
autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę

A przełożenie samej budy na podwozie 4x4?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-07-05, 02:42   

TomekW napisał/a:
bonusik napisał/a:
autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę

A przełożenie samej budy na podwozie 4x4?


tak mi sie zdaje ze chyba bedzie latwiej i bezpieczniej przelozyc opakowanie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2008-07-05, 08:45   

Przelozenie opakowania raczej tez nie wchodzi w gre,LT-ek ma samonosne nadwozie,
podluznice i kratownica stanowia integralna czesc calego nadwozia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pająk 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW LT Reimo
Dołączył: 21 Sie 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-07, 12:01   

lt 45 ma przód na resorach, Ty masz na spiralach,nie pamiętam czy w ramie są otwory do mocowania 2 rodzajów zawieszeń, z tyłu doka ma wzmacniane resory i dłuższe , w blaszakach są krótsze, a co za tym idzie w innych miejscach wieszaki pod resor.
Jak to mówią wszystko się da ale czy warto?
Nie wiem z jaką prędkością teraz podróżujesz ale rozmawiałem kiedyś z właścicielem LT 4x4 po rettungswagen, był załamany gdyż max prędkość czterołapa wynosiła 70-80km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bobby
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lip 2008
Wysłany: 2008-07-07, 15:02   

Pająk napisał/a:
lt 45 ma przód na resorach, Ty masz na spiralach,nie pamiętam czy w ramie są otwory do mocowania 2 rodzajów zawieszeń, z tyłu doka ma wzmacniane resory i dłuższe , w blaszakach są krótsze, a co za tym idzie w innych miejscach wieszaki pod resor.
Jak to mówią wszystko się da ale czy warto?
Nie wiem z jaką prędkością teraz podróżujesz ale rozmawiałem kiedyś z właścicielem LT 4x4 po rettungswagen, był załamany gdyż max prędkość czterołapa wynosiła 70-80km/h.


takie auta jezdza, a to oznacza ze jest to do zrobienia, juz wiem ze nie jest to latwe albo jako prosta przekladka niemozliwe.

moze pozbawienie budy ze sven hedina oryginalnej podlogi, odciecia jej od szoferki i dopasowania jej do oryginalnej podwojnej kabiny od doki, nastepnie osadzenia jej na ramie doki i zalozenia nowej podlogi jest mozliwe. calosc konstrukcji bedzie lekko dluzsza bo i doka jest dluzsza jak mi sie wydaje. w zwiazku z czym powstanie potrzeba powiekszenia laminatowej nadbudowki dachu, albo wykorzystanie usyskanej przestrzeni na dodatkowy dachowy bagaznik. nie znam dokladnych rozmiarow wiec sobie teraz tylko polemizuje...

co do predkosci podroznej: na prostych oslonietych drogach ok 100-110, przy otwartych jest problem bo wiatr mnie zwiewa, wiec zwykle 90-100, 70-80 to faktycznie malo, ale z drugiej strony, jak sie jedzie po polnych lub szutrowych drogach to wydaje sie wystarczajaco. przy autach wyprawowych zaklada sie felgi i opony o wiekszej srednicy. na prostych drogach skutkuje to wiekszymi predkosciami, zakladajac ze moc silnika pozwoli na rozbujanie tego auta. poza tym umowmy sie, w oponach z bierznikiem jak traktor, pow 60 nie daje sie wytrzymac na drodze asfaltowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2008-07-07, 22:53   

W samochodach 4x4 musi być mocniejsza konstukcja budy.Niedaleko mnie Holendrzy przerabiają samochody na rajdy po Afryce.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yans 
weteran
wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Piwa: 106/1683
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2009-01-17, 11:41   

Mam malutkie pytanko związane z kamperem i jednocześnie napędem 4x4. W ofertach sprzedaży natchnąłem się na kampera 4x4.Trochę mnie to zastanowiło. Czy ktoś miał już do czynienia z takim połączeniem? Jak to się sprawdza w praktyce? Jakie są ujemne ,a jakie dodatnie strony takiego autka?Pozdrawiam. :spoko
_________________
Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....

A każdy dzień jest raz w życiu...


Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2009-01-17, 12:29   

Nie wiem jakie ogladales ale polecic z tej polki odpowiedzialnie moge tylko VW LT35 (kanciasty). W uterenowienie innych nie watpie ale mysle ze nie mozna ich traktowac jako pelnowartosciowego 4x4. Ten spokojnie, niezle sobie radzi i nie korzysta z wiskozy tylko normalnej przekladni mechanicznej.
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***