Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:40 |
Opony dla kampera, również zimowe... |
Autor |
Wiadomość |
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-11-04, 09:00
|
|
|
No właśnie, u mnie w Peugeot prędkościomierz przy 90 km/h (z GPS) pokazuje teraz 100.
Tylko oprzy większej średnicy opon moment na osiach dla skrzyni i hamulców byłby większy. Trzeba by było redukować bieg przy mniejszych wzniesieniach niż teraz. Może przy wertepach trafiały by się obcierki o zakola, zwłaszcza przy manewrowaniu na zielonej trawce, a to co częste w kamperach. Kiedyś kiedyś miałem takie nieco większe kółka założone do Fiata Uno (Poradził mi kolega)i właśnie takie objawy występowały.
Chyba lepiej trzymać się zaleceń fabrycznych i nie kombinować. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-04, 09:57
|
|
|
I to jest narosadniejsze rozwiazanie po to sa rozne rozmiary opon i ET felgi by nie bylo zadnych obcierek |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-06, 20:30
|
|
|
Mam już zimowe oponki. Udało mi się kupić nówki Goodyear za rozsądną cenę. Oponki założyli na wcześniej kupione felgi i jest pytanie?
Jakie powinno być ciśnienie?
Na oponach nie znalazłem informacji.
Patrzę do książki: Sam napfrawiam Samochód........Peugeot Boxer, rozdział Koła i ogumienia i widzę:
Peugeot J5
Q10
Q14
Te mają rozmiar opon taki jak mój, tzn. 185/75R14C
Dla Q10
Połowa obciążenia - przód 0.37MP, tył 0.45MP
Pełne obciążenie - przód 0.37MP, tył 0.45MP
Dla Q14
Połowa obciążenia - przód 0.43MP, tył 0.45MP
Pełne obciążenie - przód 0.43MP, tył 0.45MP
Moja Adria ma ciężar własny 2990KG i DMC 3100KG
Jakie ciśnienie powinienem stosować?
TYł - wiadomo - 0.45MP a przód 0.37MP czy 0.43MP?
Napompowali wszystkie cztery tak jak dla J5 blaszak - 3.5MP, ale to chyba za mało.
Jaka jest praktyka dla zimówek i letnich? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:28
|
|
|
Aimeiz, no co ty... ja rozumiem problem między dwa a cztery ale ty się połówka atmosfery przejmujesz?
napompuj 4 atm. Jak będzie za mało - dobijesz, jak za dużo - spuścisz - zwłaszcza jak się będziesz musiał ze śniegu wykopać. ale pomiezy będzie w sam raz |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:51
|
|
|
Dzięki.
Tak "na oko" to te obecne 3.5MPa jest OK, ale chciałbym wiedzieć ile być powinno.
Niestety nie posiadam instrukcji do tego samochodu, a tam było by napisane.
Dopóki się nie dowiem jak powinno być, napompuję 0.43MP przód i 0.45MP tył.
Myślę że ktoś kto ma Adrię na Peugeocie J5 (290) z 1991 r. ma podręcznik do samochodu i mi poda jak być powinno. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
maga
weteran
Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 78/177 Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
|
Wysłany: 2011-12-06, 22:05
|
|
|
Zobacz na tej stronie i poszukaj sobie ile masz napompować . |
_________________ Pozdrowienia z Pyrlandii !
Czołem wiaruchna kochana !!
|
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-08, 07:39
|
|
|
Dzięki za link.
Niestety nie znalazłem tam dostawczaków Peugeot z 1991r z oponami 185/75R14C, jakie posiada mój kamperek. Najstarsze są od 1994r, a to już zupełnie inne samochody.
Widać że ciśnienie w furgonetce to w okolicach 4.5 bar, więc muszę dopompować swoje oponki.
Chciałbym jednak wiedzieć napewno i konkretnie dla mojego samochodu.
Oponki zimowe, które mam to: 185/75R14C 102R Cargo Ultra Grip GOODYEAR |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
Agostini
weteran
Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-12-08, 11:53
|
|
|
Aimeiz napisał/a: | Niestety nie znalazłem tam dostawczaków Peugeot z 1991r z oponami 185/75R14C, jakie posiada mój kamperek. |
Nie upieraj się w poszukiwaniu fabrycznych wskazań dla samochodu dostawczego. Przecież masz kampera, który jest z całą pewnością cięższy, czasami nawet od załadowanego dostawczaka. Postaraj się sam odnaleźć właściwe ciśnienie. Boczny profil opony nie może być zbyt mocno ugięty, a bieżnik powinien równo i całą szerokością przylegać do podłoża.
Czy Ci się to udało okaże się po kilku tysiącach kilometrów kiedy zobaczysz, że bieżnik na Twoich oponach równo się zużywa. |
_________________ Basia i Andrzej
|
|
|
|
|
Aimeiz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-08, 19:43
|
|
|
Dziś dopompowałem do 4.35. Wygląda że jest dobrze.
Jeszcze przyjżę się dokładniej na równej powierzchni i przy wyprostowanych kołach i chyba dopompuję tył do 4.5. Teraz jest zima i mam opróżnione instalacje wodno+kanalizacyjne wiec jest ok 100kg mniej masy niż zwykle.
Na sąsiednim wątku jest robiona lista kamperów na Peugeotach. Widzę tam również kilka Arkadii więc jest kogo zapytać.
Swoją drogą to ciśnienie powinno wynikać z rozmiarów opony i nacisku na osie, a to są znane wielkości. Może są na to jakieś wyliczanki. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
|
panna_f
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: MB 609D w trakcie budowy
Nazwa załogi: me, myself and i
Dołączyła: 12 Mar 2015 Postawił 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-06-23, 12:11
|
|
|
Przekopałam forum i ten temat wydał mi się najbardziej zbiorczy, więc odkopuję
Muszę kupić nowe opony i przyprawia mnie to już o ból głowy, bo nie wiem co wybrać. Czytałam o bieżnikach i lamelkach, ale dalej nie wiem, które sprawdzą się do moich wymagań. Może poradzicie?
Potrzebuję opony całoroczne, koniecznie ze znaczkiem góry + śnieżynka, na tył na bliźniakach, 205/75/16. Indeks nośności mógłby być 113/11 ale 110/108 też starczy. Do rzeczy, na lato + lekka zima, asfalt ale też na trochę błota, mokrą trawę czy leśne ścieżki, żaden super off-road
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy taki bieżnik się do tego nada? Teoretycznie obie mają wg EU label CA.
Viking Fourtech Van
Maxxis Vansmart AL2
|
|
|
|
|
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2018-06-23, 20:01
|
|
|
Nie wiem, co to jest label CA ale z twojej specyfikacji wynika, że lepszy byłby maxxis. ;)
Oczywiście na podstawie zdjęć bieżników - ma grubsze lamele poprzeczne. Dobrze byłoby aby jakiś praktyk się wypowiedział - jam tylko wzrokowiec-amator. ;) |
|
|
|
|
panna_f
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: MB 609D w trakcie budowy
Nazwa załogi: me, myself and i
Dołączyła: 12 Mar 2015 Postawił 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-06-27, 14:37
|
|
|
dzięki, może ktoś jeszcze coś podpowie?
bieżnik tego vikinga jest taki sam jak w Matador Variant MPS400 lub General Tire 365. Śmiesznie, bo wszystkie 3 należą do Continental'a, taki sam bieżnik, a cena różna. |
|
|
|
|
Cameleast
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Gru 2018 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2019-01-23, 06:59
|
|
|
Ja mam troszkę inne pytanie. Udało mi się kupić opony w dobrym stanie, tylko nie wiem co to za oznaczenie na nich. Ktoś się może orientuje? |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-02-11, 14:35
|
|
|
Niebawem kupuję opony do kampera (215/75/16). Odrzucam chińszczyznę oraz najdroższe modele (czyli np posiadane aktualnie Agilisy Camping w których nie widzę najmniejszego uzasadnienia ich ceny). Na razie na podium Riken Cargo i Toyo H08. Riken wyglądają na ciut bardziej terenowe a Toyo na autostradowe. Chyba stanie na Toyo, zwłaszcza, że lubię tą firmę. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2019-02-11, 18:36
|
|
|
mój iveco daily ktorym jeżdże po całej europie jeżdzi na rikenach zimowych, oponka nie najgorsza ,przy obociązeniach mniej wiecej mojego dmc czyli miedzy 3.5t do ok 3.8t troche sie ugina, na sniegu i w zimnych warunkach jest ok ale na suchym to jest dosyc głosna i opory toczenia też sa dosc duze do jeżdżenia caly rok odradzam latem z racji że sie ugina to samochód cieżko sie prowadzi |
_________________ pawel |
|
|
|
|
|