Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
Opony dla kampera, również zimowe...
Autor Wiadomość
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-11-04, 09:00   

No właśnie, u mnie w Peugeot prędkościomierz przy 90 km/h (z GPS) pokazuje teraz 100.
Tylko oprzy większej średnicy opon moment na osiach dla skrzyni i hamulców byłby większy. Trzeba by było redukować bieg przy mniejszych wzniesieniach niż teraz. Może przy wertepach trafiały by się obcierki o zakola, zwłaszcza przy manewrowaniu na zielonej trawce, a to co częste w kamperach. Kiedyś kiedyś miałem takie nieco większe kółka założone do Fiata Uno (Poradził mi kolega)i właśnie takie objawy występowały.
Chyba lepiej trzymać się zaleceń fabrycznych i nie kombinować.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 224/1172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-04, 09:57   

I to jest narosadniejsze rozwiazanie po to sa rozne rozmiary opon i ET felgi by nie bylo zadnych obcierek
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-06, 20:30   

Mam już zimowe oponki. Udało mi się kupić nówki Goodyear za rozsądną cenę. Oponki założyli na wcześniej kupione felgi i jest pytanie?
Jakie powinno być ciśnienie?
Na oponach nie znalazłem informacji.
Patrzę do książki: Sam napfrawiam Samochód........Peugeot Boxer, rozdział Koła i ogumienia i widzę:

Peugeot J5
Q10
Q14

Te mają rozmiar opon taki jak mój, tzn. 185/75R14C
Dla Q10
Połowa obciążenia - przód 0.37MP, tył 0.45MP
Pełne obciążenie - przód 0.37MP, tył 0.45MP

Dla Q14
Połowa obciążenia - przód 0.43MP, tył 0.45MP
Pełne obciążenie - przód 0.43MP, tył 0.45MP

Moja Adria ma ciężar własny 2990KG i DMC 3100KG

Jakie ciśnienie powinienem stosować?
TYł - wiadomo - 0.45MP a przód 0.37MP czy 0.43MP?

Napompowali wszystkie cztery tak jak dla J5 blaszak - 3.5MP, ale to chyba za mało.

Jaka jest praktyka dla zimówek i letnich?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-06, 21:28   

Aimeiz, no co ty... ja rozumiem problem między dwa a cztery ale ty się połówka atmosfery przejmujesz?
napompuj 4 atm. Jak będzie za mało - dobijesz, jak za dużo - spuścisz - zwłaszcza jak się będziesz musiał ze śniegu wykopać. ale pomiezy będzie w sam raz :bajer :ok
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-06, 21:51   

Dzięki.

Tak "na oko" to te obecne 3.5MPa jest OK, ale chciałbym wiedzieć ile być powinno.
Niestety nie posiadam instrukcji do tego samochodu, a tam było by napisane.

Dopóki się nie dowiem jak powinno być, napompuję 0.43MP przód i 0.45MP tył.

Myślę że ktoś kto ma Adrię na Peugeocie J5 (290) z 1991 r. ma podręcznik do samochodu i mi poda jak być powinno.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maga 
weteran


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 78/177
Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
Wysłany: 2011-12-06, 22:05   

Zobacz na tej stronie i poszukaj sobie ile masz napompować .
_________________
Pozdrowienia z Pyrlandii !

Czołem wiaruchna kochana !!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-08, 07:39   

Dzięki za link.
Niestety nie znalazłem tam dostawczaków Peugeot z 1991r z oponami 185/75R14C, jakie posiada mój kamperek. Najstarsze są od 1994r, a to już zupełnie inne samochody.
Widać że ciśnienie w furgonetce to w okolicach 4.5 bar, więc muszę dopompować swoje oponki.
Chciałbym jednak wiedzieć napewno i konkretnie dla mojego samochodu.
Oponki zimowe, które mam to: 185/75R14C 102R Cargo Ultra Grip GOODYEAR
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-08, 11:53   

Aimeiz napisał/a:
Niestety nie znalazłem tam dostawczaków Peugeot z 1991r z oponami 185/75R14C, jakie posiada mój kamperek.


Nie upieraj się w poszukiwaniu fabrycznych wskazań dla samochodu dostawczego. Przecież masz kampera, który jest z całą pewnością cięższy, czasami nawet od załadowanego dostawczaka. Postaraj się sam odnaleźć właściwe ciśnienie. Boczny profil opony nie może być zbyt mocno ugięty, a bieżnik powinien równo i całą szerokością przylegać do podłoża.
Czy Ci się to udało okaże się po kilku tysiącach kilometrów kiedy zobaczysz, że bieżnik na Twoich oponach równo się zużywa.
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-08, 19:43   

Dziś dopompowałem do 4.35. Wygląda że jest dobrze.
Jeszcze przyjżę się dokładniej na równej powierzchni i przy wyprostowanych kołach i chyba dopompuję tył do 4.5. Teraz jest zima i mam opróżnione instalacje wodno+kanalizacyjne wiec jest ok 100kg mniej masy niż zwykle.
Na sąsiednim wątku jest robiona lista kamperów na Peugeotach. Widzę tam również kilka Arkadii więc jest kogo zapytać.
Swoją drogą to ciśnienie powinno wynikać z rozmiarów opony i nacisku na osie, a to są znane wielkości. Może są na to jakieś wyliczanki.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
panna_f 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: MB 609D w trakcie budowy
Nazwa załogi: me, myself and i
Dołączyła: 12 Mar 2015
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-06-23, 11:11   

Przekopałam forum i ten temat wydał mi się najbardziej zbiorczy, więc odkopuję :)

Muszę kupić nowe opony i przyprawia mnie to już o ból głowy, bo nie wiem co wybrać. Czytałam o bieżnikach i lamelkach, ale dalej nie wiem, które sprawdzą się do moich wymagań. Może poradzicie?

Potrzebuję opony całoroczne, koniecznie ze znaczkiem góry + śnieżynka, na tył na bliźniakach, 205/75/16. Indeks nośności mógłby być 113/11 ale 110/108 też starczy. Do rzeczy, na lato + lekka zima, asfalt ale też na trochę błota, mokrą trawę czy leśne ścieżki, żaden super off-road ;)

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy taki bieżnik się do tego nada? Teoretycznie obie mają wg EU label CA.

Viking Fourtech Van


Maxxis Vansmart AL2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2018-06-23, 19:01   

Nie wiem, co to jest label CA ale z twojej specyfikacji wynika, że lepszy byłby maxxis. ;)
Oczywiście na podstawie zdjęć bieżników - ma grubsze lamele poprzeczne. Dobrze byłoby aby jakiś praktyk się wypowiedział - jam tylko wzrokowiec-amator. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
panna_f 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: MB 609D w trakcie budowy
Nazwa załogi: me, myself and i
Dołączyła: 12 Mar 2015
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-06-27, 13:37   

dzięki, może ktoś jeszcze coś podpowie?

bieżnik tego vikinga jest taki sam jak w Matador Variant MPS400 lub General Tire 365. Śmiesznie, bo wszystkie 3 należą do Continental'a, taki sam bieżnik, a cena różna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cameleast 
początkujący forumowicz

Dołączył: 11 Gru 2018
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-01-23, 06:59   

Ja mam troszkę inne pytanie. Udało mi się kupić opony w dobrym stanie, tylko nie wiem co to za oznaczenie na nich. Ktoś się może orientuje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-02-11, 14:35   

Niebawem kupuję opony do kampera (215/75/16). Odrzucam chińszczyznę oraz najdroższe modele (czyli np posiadane aktualnie Agilisy Camping w których nie widzę najmniejszego uzasadnienia ich ceny). Na razie na podium Riken Cargo i Toyo H08. Riken wyglądają na ciut bardziej terenowe a Toyo na autostradowe. Chyba stanie na Toyo, zwłaszcza, że lubię tą firmę.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-11, 18:36   

mój iveco daily ktorym jeżdże po całej europie jeżdzi na rikenach zimowych, oponka nie najgorsza ,przy obociązeniach mniej wiecej mojego dmc czyli miedzy 3.5t do ok 3.8t troche sie ugina, na sniegu i w zimnych warunkach jest ok ale na suchym to jest dosyc głosna i opory toczenia też sa dosc duze do jeżdżenia caly rok odradzam latem z racji że sie ugina to samochód cieżko sie prowadzi
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***