Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FIAT DUCATO I
Autor Wiadomość
rafalcho 
weteran
uzależniony od CT


Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2007
Piwa: 10/12
Skąd: Łódź / Andrespol
Wysłany: 2009-01-19, 11:25   FIAT DUCATO I

Fiat Ducato

Fiat Ducato to samochód Fiata i koncernu PSA, produkowany w bliźniaczych modelach:

-Fiat Ducato ; Citroen Jumper ; Peuegot Boxer

Produkcją tych samochodów zajmuje się założona w 1978 r. francusko - włoska spółka Sevel z fabryką w Val di Sangro. Jest to samochód dostawczy o masie całkowitej do 3,5 tony.
Samochód ten sprzedawany jest w dużej ilości wersji jeśli chodzi o rozstaw osi, karoserie oraz przestrzeń załadunkową.

W latach 1981-2005 Fiat sprzedał ponad 1,7 miliona modeli Ducato.


FIAT DUCATO I

Inne nazwy Fiat Ducato ; Fiat Talento

Producent Sevel Sud

Premiera 1981

Okres produkcji 1981–1994

Miejsce produkcji Val di Sangro - Włochy

Poprzednik Fiat 238

Następca Fiat Ducato II ; Fiat Scudo

Silniki :

Benzynowe:
1.8
2.0
2.0 kat.
Wysokoprężne:
1.9D
1.9TD
2.4D
2.4TD
2.5D
2.5TD

Skrzynia biegów manualna 5 biegów


Masa własna od ok. 1600 kg
Modele bliźniacze Alfa Romeo AR6 ; Citroën C25 ; Peugeot J5 ; Talbot Express (1986–1992)

Pokrewne Fiat Talento
Podobne Volkswagen LT


Pierwszy Fiat Ducato pojawił się na rynku w 1981 roku i w niezmienionej wersji był produkowany do 1990 roku (typ 280). W 1990 roku pojawiła się wersja po faceliftingu (typ 290) i była produkowana do 1994 roku. Był to jeden z pierwszych samochodów dostawczych z przednim napędem.
Pierwszy Fiat Ducato był produkowany w dwóch wersjach wyposażenia S i SX.
Były dostępne cztery warianty ładowności, oraz skrócony model sprzedawany pod nazwą Fiat Talento.

Ładowność:
• Ducato 10 – 1000 kg
• Ducato 13 – 1300 kg
• Ducato 14 – 1400 kg
• Ducato Maxi 18 – 1800 kg.


Silniki

benzynowe :




diesel :




Fiat Talento

Fiat Talento – skrócona wersja Fiata Ducato produkowana w latach 1989–1994 o masie całkowitej 2350 kg. Samochód ten był dostępny z dwoma silnikami pochodzącymi z modelu Ducato: benzynowy 2.0 (170B) i wysokoprężny 1.9D (149B1000). Następcą Talento jest Fiat Scudo.
_________________
Pozdrawiam

rafalcho

www.techrol.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-02-17, 21:33   

Często czytam o awarii Vacum pompy w fiatach Ducato. Czy wersja I też miała taką pompę??

Pozdrawiam

Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-17, 21:39   

Musiała mieć.. :wyszczerzony:
Inaczej nie byłoby wspomagania podcisnieniowego hamulców... :ok
Zresztą każdy diesel taką posiada,rożnice są tylko w napędzie takiej pompy.. :spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zulus 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 TD Adria 1988r
Dołączył: 12 Kwi 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-13, 21:43   

Pompa Vacum zasilana jest przez wałek rozrządu, najczęstszą przyczyną awarii jest wyrobienie się tzw. płetwy (połączania między wałkiem a pompą) w tym przypadku trzeba wymienić niestety wałek koszt około 300 zł nowy. Sama pompa to kawałek ponacinanego w 4 miejscach walca z opadowymi łopatkami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wmaker 
stary wyga


Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Piwa: 5/20
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-25, 09:01   

jak zdiagnozować czy to na pewno pompa vacum padła?
_________________
Non omne licitum honestum
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-25, 09:27   

Zazwyczaj przy hamowaniu musisz wręcz "stawać" na pedale hamulca żeby autko zaczęlo hamować...zero wpomagania hamulców :-/
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wmaker 
stary wyga


Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Piwa: 5/20
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-25, 09:41   

czy możliwy jest stan "przejściowy" tzn leniwe hamulce, sprawdzone okładziny, wymieniony płyn, test hamulców ok (ale test pokazuje skuteczność hamowania a nie siłę jaką trzeba użyć do uzyskania pożądanego efektu)

Podobno pompa vacum może zasila inne podzespoły (np. sterowanie nawiewami) jak jest w Ducato `97 ?
_________________
Non omne licitum honestum
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-06-25, 09:52   

wmaker napisał/a:
test pokazuje skuteczność hamowania a nie siłę jaką trzeba użyć do uzyskania pożądanego efektu

Na stacji diagnostycznej możliwe jest zbadanie siły hamowania na kołach pojazdu w zależności od siły nacisku na pedał hamulca.
Trzeba byłoby zmierzyć skuteczność hamowania przy włączonym i przy wyłączonym silniku i porównać siły nacisku na pedał hamulca. Pokaże to czy wspomaganie działa.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wmaker 
stary wyga


Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Piwa: 5/20
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-25, 10:11   

PROSTE

naprawdę ciężkie jest życie jak człowiek(mechanik) nie jest zaangażowany w swoją pracę.
_________________
Non omne licitum honestum
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1017/1279
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-06-25, 10:30   

wmaker napisał/a:
jak zdiagnozować czy to na pewno pompa vacum padła?


Odłączyć wąż łączący pompę od urządzenia wspomagającego i przyłożyć rękę do pompy. Działająca pompa silnie ssie.
Są trzy przyczyny awarii pompy:

a. wyrobienie zazębienia na wałku rozrządu,
b. wyrobienie płetwy na wałku pompy,
c. sklejenie olejem łopatek pompy.

Po awarii pompy trudno mieć wątpliwość co do przyczyny, bo nacisk na pedał hamulca w celu wywołania efektu hamowania wymaga siły i ciężaru średniej wielkości słonia.
Prawdę mówiąc, po awarii pompy możemy mówić o braku hamowania, bo bez wspomagania ich skuteczność jest minimalna.
Dwukrotnie miałem w trasie taki problem i nabrałem doświadczenia w tej materii. Szkoda, że z okazji awarii. :wyszczerzony:
_________________
Fotki z mojej włóczęgi:
https://picasaweb.google.com/114793023460612116625



W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wmaker 
stary wyga


Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Piwa: 5/20
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-25, 10:55   

Tadeusz napisał/a:
w celu wywołania efektu hamowania wymaga siły i ciężaru średniej wielkości słonia.


to raczej nie to, sam nie wiem, może znowu się czepiam ale te hamulce... jakieś mało agresywne, jak w Mercie znienacka walnąłem w pedał to buda chciała zeskoczy z ramy a tu nic z tego.
_________________
Non omne licitum honestum
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-06-25, 11:19   

Jeszcze apropo hamulcy.

U mnie na przeglądzie na stacji diagnostycznej wyszło, że tył hamuje ciut lepiej jak przód.

Diagnosta doradził przeregulowanie układu hamulcowego, ale nie wiem czy rzeczywiście to robić.

Do tej pory nie miałem problemów z hamowaniem i nie wiem czy coś ruszać.

Pozdrawiam


Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-06-25, 12:51   

Bartek-Ayer napisał/a:
wyszło, że tył hamuje ciut lepiej jak przód

To trochę nie tak jak powinno być.
Może przy badaniu przednia oś szybciej straciła przyczepność niż tylna. Tył kampera jest cięższy niż przód i tarcie opon o rolki (przyczepność) jest większa.
W takim wypadku mimo że przód hamuje mocniej to pomiar skuteczności hamowania kończy się w momencie utraty przyczepności bieżnika do rolki.
Bo badania rzeczywistej skuteczności hamulców (nie siły hamowania) przydatniejsze są urządzenia płytowe (najazdowe) nie rolki. Na płytach da się zmierzyć sprawdzić jak hamuje samochód a nie jak działa układ hamulcowy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-06-25, 13:02   

Czyli co, nic nie ruszać??

Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-06-25, 13:13   

Bartek-Ayer napisał/a:
Czyli co, nic nie ruszać??

Bartek

Nic.
Pamiętać tylko, że tył możesz mieć bardziej podatny na poślizg (chociaż nie koniecznie, większy nacisk tylnej osi).
Jedyne co można byłoby uczynić to zmienić ustawienie korektora hamowania tylnej osi (o ile jest i działa). Taka regulacja jednak zmniejszyła by ogólną skuteczność hamulców samochodu więc nie bardzo jest sens. Gdybyś przy hamowaniu miał problemy z utrzymaniem kierunku jazdy należało by coś z tym zrobić. Jeśli nie ma problemu to nie ma sensu kombinować.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***