Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FIAT DUCATO III
Autor Wiadomość
rafalcho 
weteran
uzależniony od CT


Twój sprzęt: FORD TRANSIT Burstner Nexxo Family a 645
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2007
Piwa: 10/12
Skąd: Łódź / Andrespol
Wysłany: 2009-01-19, 14:24   FIAT DUCATO III

Fiat Ducato III

Producent Sevel Sud

Premiera 2006

Okres produkcji od 2006

Miejsce produkcji Val di Sangro - Włochy

Poprzednik Fiat Ducato II


Silniki Wysokoprężne:
2.2JTD
2.3JTD
3.0JTD

Skrzynia biegów manualna 5 biegów lub manualna 6 biegów

Modele bliźniacze Citroën Jumper/Relay, Peugeot Boxer

Podobne Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter

Fiat Ducato III (razem z Citroënem Jumperem III i Peugeotem Boxerem III) pojawił się na rynku w 2006 roku. Nowy model tak jak i poprzednicy ma napęd na przednią oś i poprzecznie ustawione silniki. Został on zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, któremu udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza Cx=0,31. Wnętrze Ducato przypomina pod względem komfortu i możliwego do zamontowania wyposażenia dodatkowego (np. automatyczna klimatyzacja, system audio z zestawem głośnomówiącym, nawigacja satelitarna) samochody osobowe. W nowym modelu zrezygnowano z jednostek benzynowych i obecnie dostępne są jedynie silniki wysokoprężne o 3 różnych pojemnościach i 4 zakresach mocy.

Fiat Ducato we wszystkich wersjach był i jest bardzo popularnym podwoziem dla pojazdów typu kamper. Tylko na rynku niemieckim, na którym w tym segmencie od wielu lat Fiat jest liderem, w 2007 roku sprzedano około 10 tys. sztuk kamperów na bazie Fiata Ducato.

Silniki :



Wersja Multijet 130 dostępna jest tylko pod zabudowy typu kamper.
_________________
Pozdrawiam

rafalcho

www.techrol.eu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jaca_2009 
doświadczony pisarz
Jacek


Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008
Piwa: 5/1
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2009-02-15, 01:03   

Nowe ducato przygotowane pod zabudowę camper ma o 18cm szerszy rozstaw tylnej osi niż standardowe, Pomaga to bardzo dużo w stabilności i w jeździe w koleinach.Podwozie kamper ma również inna szoferkę z dodatkowymi wzmocnieniami specjalnie wyciętym dachem i z dodatkową ochrona antykorozyjna.Wewnątrz są lepsze materiały. Niestety są producenci , którzy budują kampery szczególnie alkowy na zwykłym podwoziu Ducato przeznaczonym np pod skrzynie lub wywrotkę...

Silnik 2.2 to wspólne dziecko peugeot-citroen ale najbardziej to ford. Ten sam silnik znajdziecie w nowym transicie i może mieć od 85KM do 130km, zależnie od oprogramowania. Lekko zmodyfikowany(inna turbina i parę peryferii) jest w np nowym Mondeo czy citroenie C5, Mitsubishi outlander itd...

inside.jpg
Plik ściągnięto 44404 raz(y) 58,67 KB

rama.jpg
Plik ściągnięto 44404 raz(y) 38,26 KB

4razy duca.jpg
Plik ściągnięto 44404 raz(y) 31,51 KB

wzmocnienia.jpg
Plik ściągnięto 44404 raz(y) 45,43 KB

ducato.jpg
Plik ściągnięto 833 raz(y) 38,28 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel67 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 05:06   

Na zamieszczonych poniżej zdjęciach widać wyraźnie różnicę w szerokości tylnego zawieszenia o którym pisze jaca_2009. Różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, natomiast samochód zostawia cztery ślady (przód/tył). Zmiana w zawieszeniu nastąpiła pomiędzy rokiem modelowym 2008/2009.
Ducato III to obecnie jedna z najnowszych baz dla kampera.
W praktyce Fiat jest poprawny ergonomicznie, posiada wiele rozwiązań rodem z osobówek (klimatyzowany schowek, centralny zamek, komputer pokładowy, elektrykę szyb i lusterek, ogrzewanie lusterek, tempomat, klimatyzację, dużo pojemnych schowków).
Dużym atutem są także ceny i dostępność części zamiennych. Ten sam element do Fiata jest tańszy niż do bliźniaczego Peugeota czy Citroena (!?)
Oczywiście są i wady. Główne z nich to: twarde plastiki, niedokładności montażowe, ciężko pracująca skrzynia biegów (vs osobowe), niefortunne położenie wlotów powietrza na masce powodujące zalewanie silnika i osprzętu.



_________________
pozdr p67
www.globalrentcar.pl
Ostatnio zmieniony przez pawel67 2009-02-15, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-02-15, 13:21   

pawel67 napisał/a:
Ford to modele już stosunkowo stare
:shock:
Transit samochód roku 2007. Żaden z ostatnich modeli Fiata wykorzystywany do zabudowy kempingowej nie ma takiego wyróżnienia. Tylko mały Fiacik Doblo w 2006 ale nie bardzo nadaje się do karavaningu.
Swoją drogą "fajnie" przemyciłeś reklamę :gwm
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel67 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 21:04   

Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda.
Ps. Zdjecia to ilustracja tekstu - tak to traktuję. Wiele z moich wpisów ma załączone zdjecia bo jest to najlepsza ilustracja przekazywanych treści. Na moich fotografiach są różne obiekty. Tym razem fakt - kampery z mojej wypożyczalni, ale właśnie z tego powodu że eksploatujemy kilka takich aut możemy o nich dużo powiedzieć.
_________________
pozdr p67
www.globalrentcar.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2009-02-15, 21:17   

Coraz popularniejszy robi się już Ford :spoko Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-02-15, 21:37   

pawel67 napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że Ducato to jedna z najnowszych baz do budowy kampera i zdecydowanie popularniejszy od Forda.

Ależ drogi Pawle ja nie mam nic przeciwko Fiatowi. Nawet tę markę lubię może to sentyment :haha: :haha:
Chodzi mi tylko o to byśmy dla nie bardzo wiem jakich celów nie mijali się z prawdą.
Fiat III premiera 2006
Nowy Ford premiera 2007
Każdy ma swoje wady i zalety to normalna sprawa. Nie można jednak mówić, że tylko Fiat potem długo długo nic.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaca_2009 
doświadczony pisarz
Jacek


Twój sprzęt: fajny ;)
Dołączył: 02 Paź 2008
Piwa: 5/1
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 2009-02-15, 22:09   

Ja wolałem Fiata , bo to nowsza konstrukcja (w zasadzie to mam 2w1 bo w moim ducato jest silnik forda choc mógłym powiedzieć, że ma niezawodny japoński 2.2. z mitsubishi - i to tez by była prawda bo to ten sam silnik)

Nie wszczynajmy wojny, bo nie o to tu chodzi czym kto jeździ i ile mu wyciąga...i ze ma większy wypas...
Camper to nie fura do wyrywania lasek pod wiejską dyskoteką...ma być poprostu w miarę wygodny i nie przeciekać.

Ale dla jasności, - suche fakty:

* Fiat ducato 2x/50 czyli obecny produkowany od (chyba października) 2006r- konstrukcja posiada tylko 5% elementów i rozwiązań zapożyczonych z poprzedniego modelu (czyli 95% to nowe rozwiązania i pewnie dlatego dużo czasu spędzamy w serwisach-szczególnie nie są zadowoleni właściciele dostawczaków- błędy wieku dziecięcego)

*Ford transit "Mark 7" produkowany od sierpnia 2006 -to facelift modelu 2000, nowy grill i lampy, nowa konsola środkowa ze zintegrowanym radiem typowym dla wszystkich fordów, nowe silniki( reszta to sprawdzona konstrukcja model 2000) W 2008 dodano jako opcje możliwość zainstalowania filtra cząsteczek stałych , by silniki spełniały normę Euro 4.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel67 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 22:22   

Wycofałem z mojego wcześniejszego postu jakiekolwiek porównania do Forda i Renault. To zawsze budzi emocje :ok
_________________
pozdr p67
www.globalrentcar.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 392/142
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-02-15, 22:46   

Pawle jakie tam emocje. Czy to ważne jakie jest podwozie. Przecież one wszystkie jednakowe. Podobne osiągi, podobne zużycie paliwa. Podobnie prowadzą się i podobnie głośne są. Jeden może ładniejszy drugi brzydszy. Ale to tak ja z tym powiedzeniem jeden woli córkę drugi teściową. Mój fordzik jest najpiękniejszy na świecie i ma ogromną zaletę - jest mój.
Wiesz jak to jest.
Czemu kupiłeś taki samochód? Bo jest zgrabny, dobrze się prowadzi , mało pali, nie psuje się.
Czemu sprzedałeś taki fajny samochód? A bo wiesz był jakiś taki wysoki, źle jeździł w koleinach, palił ile mu wlałeś i na te naprawy to już brakowało kasy.
I jeszcze człowiek jest dwa razy szczęśliwy...
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 69/256
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2009-02-15, 22:48   

Tak właśnie jest!!!!!! :bigok :haha: :haha:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel67 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymer 622CL - Ford Transit
Dołączył: 10 Lut 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 23:01   

Zupełnie subiektywnie - D III zwyczajnie mi się podoba i już. Nie jest jednak bez wad o czym pisałem.
Dziś przejechałem nim trasę w baardzo zimowych warunkach. I spisał się doskonale. Jak czołg.
Dla ilustracji.






_________________
pozdr p67
www.globalrentcar.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 21/16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2009-02-17, 17:28   

AUTOJUR napisał/a:
Bardzo dużo osób już zamieniło Fiata na Forda

a ja zrobiłem odwrotnie..
tzn mam i FORDA cywila i Fiata do mieszkania..
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA RollerTeam GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 60/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-04-22, 10:10   

Nie będę zabierał głosu o wyższości Fiata nad Fordem czy na odwrotnie bo nie mam takiego porównania. Mogę jednak porównać Ducato X250 czyli to najnowsze do poprzednich generacji Ducato czyli 250 (1994-2002) i 244 (2002-2006) oraz do RENAULT Mastera. Śmiało stwierdzam, że Fiat zrobił duży krok naprzód i bije na łeb porzednie wersje i Mastera. W jedynej dziedzinie najnowsze Ducato nie potrafi dogonić Mastera - w zużyciu paliwa. Różnica w tych samych warunkach jazdy kamperów podobnej wielkości wynosi około 1,5 litra.
Jako ciekawostkę zamieszczam zdjęcia z miejsca gdzie wielu z was w samochodzie nie zagląda - spod deski rozdzielczej. Zdjęcia zrobiłem przy okazji montażu tempomatu. Na zdjęciach widać co daje zastosowanie magistrali CAN w instalacji elektrycznej samochodów, a takową magistralę ma już nowe Ducato.

fiat244.jpg
Tak wygląda okolica skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą Ducato 244. Po drugiej stronie deski znajduje się druga skrzynka z podobną plataniną kabli.
Plik ściągnięto 888 raz(y) 50,38 KB

fiat250.jpg
Skrzynka bezpieczników w najnowszym Ducato. Po drugiej stronie znajduje sieę tylko parę złączy ładnie ułożonych na ścianie.
Plik ściągnięto 1311 raz(y) 49 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 15/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-04-22, 10:46   

Korzystając z okazji mam pytanie do użytkowników nowszych Ducato. Znajomy elektryk mówił, że często zdarzają się w nich awarie wiązek elektrycznych (cienkie przewody podobno kruszą się w izolacji), a koszt nowej wiązki to ok. 4000 zeta :gwm . Słyszeliście o takim problemie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***