60 litrowy zbiornik paliwa w Ducato |
Autor |
Wiadomość |
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2021-06-08, 00:08
|
|
|
chris_66 napisał/a: | bo niby 60 l |
wg opisu to mam 65l i tyle wchodzi, no może ciut więcej |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-06-08, 09:07
|
|
|
Piasek1 napisał/a: | papamila napisał/a: | jest też minus, pływak nie będzie wskazywal prawidłowo ilości paliwa (-----) w przedziale 90l-65l
poniżej wskazania wracaja do normy. |
a odczyty na wskaźnik są brane z pływaka każdorazowo czy z czasu otwarcia wtryskiwaczy ?
Bo jeżeli z pływaka to będzie jak piszesz: przedział 90-->65 będzie cały czas wskazywał max mimo przejechania ok 400km co nie jest żadnym problemem, gorzej jak drugi wariant bo wówczas będziesz miał ZERO paliwa na wskaźniku i nie wiadomo ile w rzeczywistości bo kiedy się zero zrobiło było jeszcze koło 30L w zbiorniku i trzeba już celować po kilometrach ile tam jeszcze zostało. |
Odczyty są z pływaka i jest tak jak opisano wyżej: wskazówka stoi pomimo przejechania 200-300km. I dopiero jak dojdzie do tego co wcześniej było zaprogramowane w BSI to zaczyna opadać.
Przerabiałem ten temat u siebie. Miałem zbiornik 90l i wymieniłem na wersję 120l króra jest większa gabarytowo (czyli nie chodzi tylko o rurkę do odpowietrzania). Po wymianie zbiornika nie było problemu zmienić komputerem diagnostycznym wskazań w BSI. Zapłaciłem 100zł za kilka minut roboty i teraz wskaźnik pokazuje to co jest w rzeczywistości. Mowa o nowym Ducato Euro6 . Oczywiście wiem, że temat dotyczy poprzedniej wersji Ducato ale piszę przez analogię. |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-06-08, 09:08
|
|
|
Sprawdziłem w instrukcji samochodu ,ale nie kampera 80L |
_________________
|
|
|
|
|
Darson
weteran
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 31/9 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2021-10-17, 20:31
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | papamila napisał/a: | Cytat: | czy jest sposób na usunięcie tej rurki i przywrócenie oryginalnej pojemności zbiornika |
pojemności tak,
otwierasz górną pokrywe zbiornika (tą od pompy paliwa i wskażnika paliwa,,
- usuwasz plastikowa rurke, i masz 90l..... |
A czy ta operacja jest możliwa w Ducato II z początku wieku ? |
Podłączam się pod pytanie.
Mam Ducato z 2001 i wczoraj tankowałem . Weszło 50L przy nie do końca opróżnionym zbiorniku.
Dla świętego spokoju wolałbym mieć możliwość wlać więcej
I czy ja też muszę coś przeprogramowywać w komputerze ??? Chyba nawet nie ma w takim dziadku ? |
_________________ THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
|
|
|
|
|
Darson
weteran
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 31/9 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2021-10-17, 20:38
|
|
|
Piasek1 napisał/a: | papamila napisał/a: | jest też minus, pływak nie będzie wskazywal prawidłowo ilości paliwa (-----) w przedziale 90l-65l
poniżej wskazania wracaja do normy. |
a odczyty na wskaźnik są brane z pływaka każdorazowo czy z czasu otwarcia wtryskiwaczy ?
Bo jeżeli z pływaka to będzie jak piszesz: przedział 90-->65 będzie cały czas wskazywał max mimo przejechania ok 400km co nie jest żadnym problemem, gorzej jak drugi wariant bo wówczas będziesz miał ZERO paliwa na wskaźniku i nie wiadomo ile w rzeczywistości bo kiedy się zero zrobiło było jeszcze koło 30L w zbiorniku i trzeba już celować po kilometrach ile tam jeszcze zostało. |
Właśnie miałem dziwną sytuację gdy wracałem 500 km nowo zakupionym autem, kompletnie go nie znając i nie wiedząc co może nie działać.
W pewnym momencie, jadąc z górki i pod górkę wskaźnik paliwa przeskoczył z 1/5 na poniżej rezerwy.
Włos mi się zjerżył i pot oblał, bo stacja była 15km do tyłu i 16km do przodu.
Zatrzymałem się żeby pływak się wyrównał ale nie pomogło.
Gdy zacząłem jechać pod górkę wskaźnik podskoczył na powyżej rezerwy. Ale ta dziwna sytuacja trwała dobre kilkanaście minut. Zastanawiam się czy jakiś muł/ osadw zbiorniku może być przyczyną ? ? |
_________________ THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
|
|
|
|
|
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 196/156 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2021-10-17, 21:46
|
|
|
Peugeot Boxer 2010 rok, silnik 3,0 ( najpiękniejszy). Oryginalne 90 zamieniłem na 120 litrów z Olx. Mocowanie jest to samo a objętość dodatkowa to wybrzuszenie pod belę w tył. Nie był na gram niższ niż poprzedni a zbiorniki wymieniłem własnoręcznie. Dodatkow zamontowałem zbiornik 72 litry, osobny wlew ale można przepompowywać z głównego
i tam wlewałem dodatkowe 50. Duży komfort jazdy.
Nie lubię, gdy w Serbii oszukują na wymianie walut a najbardziej nie lubię zjeżdżać tankować na lewą stronę drogi.
Nie przerobiłem oprogramowania bo za trudne i to było bardzo śmieszne jechać na rezerwie tak długo.
Ważna też była różnica w cenie paliw Macedonia/ Grecja ale raczej nie zwrócił się.Starą 90-tkę zniszczyłem i poszła do segregacji śmieci ( nie wiem czy prawidłowo). |
|
|
|
|
Monter
stary wyga www.dem.yt
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-10-17, 23:12
|
|
|
Darson napisał/a: | Mam Ducato z 2001 i wczoraj tankowałem . Weszło 50L przy nie do końca opróżnionym zbiorniku.
Dla świętego spokoju wolałbym mieć możliwość wlać więcej
I czy ja też muszę coś przeprogramowywać w komputerze ??? Chyba nawet nie ma w takim dziadku ? |
W dziadku DII nie ma komputera, jest tylko moduł dbający o to aby wskazówka nie pływała i nie migała rezerwa gdy kołysze się paliwo w zbiorniku.
Sam mam starszego niż Twój (1996) i kampery z tej serii były budowane na bazie podwozia / platformy o oznaczeniu "230". Fabrycznie podają, że zbiornik ma 80 litrów, ale ja też tankując gdy jeszcze nie jest pusty wciskam pod korek max 56 litrów. Są trzy możliwości:
- ten typ tak ma (i np. po zapaleniu rezerwy jest jeszcze masa paliwa),
- dla oszczędzenia wagi pojemność została ograniczona "rurką" - ale tu mam mieszane uczucia, bo musieliby przerabiać mechanicznie wskazania (nie ma komputera w tych autach),
- istnieją mniejsze zbiorniki np. 60 litrów, ale internet tego dziwnym trafem w specyfikacjach Ducato nie podaje (albo ja słabo szukałem).
Ale tu musiałby się wypowiedzieć jakiś mechanik. Ja nie jechałem nigdy w taką dzicz, żeby po drodze stacji nie mieć, więc nie drążyłem.
Darson napisał/a: | ...
W pewnym momencie, jadąc z górki i pod górkę wskaźnik paliwa przeskoczył z 1/5 na poniżej rezerwy.
...
Gdy zacząłem jechać pod górkę wskaźnik podskoczył na powyżej rezerwy. Ale ta dziwna sytuacja trwała dobre kilkanaście minut. Zastanawiam się czy jakiś muł/ osadw zbiorniku może być przyczyną ? ? |
Może być już czujnik do wymiany w baku (jest razem z pływakiem i przyłączami w kpl.). Ale zanim coś kupisz wypadałoby sprawdzić:
- przewody (pod maską jest złącze)
- wspomniany moduł elektroniczny
PS. Uzupełnij profil żeby było wiadomo o jakie auto pytasz |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
|
Ostatnio zmieniony przez Monter 2021-10-18, 10:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-10-18, 08:15
|
|
|
rakro1 napisał/a: | Peugeot Boxer 2010 rok, silnik 3,0 ( najpiękniejszy). Oryginalne 90 zamieniłem na 120 litrów z Olx. Mocowanie jest to samo a objętość dodatkowa to wybrzuszenie pod belę w tył. Nie był na gram niższ niż poprzedni a zbiorniki wymieniłem własnoręcznie. Dodatkow zamontowałem zbiornik 72 litry, osobny wlew ale można przepompowywać z głównego
i tam wlewałem dodatkowe 50. Duży komfort jazdy.
Nie lubię, gdy w Serbii oszukują na wymianie walut a najbardziej nie lubię zjeżdżać tankować na lewą stronę drogi.
Nie przerobiłem oprogramowania bo za trudne i to było bardzo śmieszne jechać na rezerwie tak długo.
|
Również wymieniłem 90l zbiornik na 120l. I mam zrobioną zmianę w module BSI tak by wskaźnik i komputer pokładowy pokazywał prawidłowe dane. To jest proste do zrobienia a nie trudne . Zlecilem, zapłaciłem 200PLN i mam tak jak w oryginale. Oczywiście ASO Fiat tego nie potrafi. Pozdrawiam |
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2021-10-18, 08:40
|
|
|
LukF napisał/a: | ... Zlecilem, zapłaciłem 200PLN i mam tak jak w oryginale. Oczywiście ASO Fiat tego nie potrafi. Pozdrawiam |
Też mam 120l, możesz podać namiary na magika od tej zmiany?
Pozdrawiam |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2021-10-18, 09:35
|
|
|
"Rurka w zbiorniku".
Podejrzewałam to w swoim kamperku, że coś jest nie tak z rurką odpowietrzającą. Sprawdzałem drożność i jest oki. Zbiornik mam 80l. Zauważyłem, że jak odbije pitolet, to wskaźnik nie jest całkowicie na full. Obecnie jak odbije pistolet, to wiem, że można jeszcze wlać minimum 10 litrów. Trzeba to niestety robić bardzo powoli, ale mam dodatkowe paliwo przynajmniej na 100km. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
Monter
stary wyga www.dem.yt
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-10-18, 10:30
|
|
|
Janusszr napisał/a: | "Rurka w zbiorniku".
Podejrzewałam to w swoim kamperku, że coś jest nie tak z rurką odpowietrzającą. Sprawdzałem drożność i jest oki. Zbiornik mam 80l. Zauważyłem, że jak odbije pitolet, to wskaźnik nie jest całkowicie na full. Obecnie jak odbije pistolet, to wiem, że można jeszcze wlać minimum 10 litrów. Trzeba to niestety robić bardzo powoli, ale mam dodatkowe paliwo przynajmniej na 100km. |
Tak, diesel się strasznie pieni podczas nalewania z dystrybutora. Jak się moment odczeka można wcisnąć jeszcze parę litrów - ale mi i tak przy zapalonej rezerwie nigdy nie weszło pod sam korek więcej niż 57 litrów, więc do deklarowanych 80 jeszcze sporo brakuje. Czyżby rezerwa była aż tak ogromna? |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-10-18, 13:00
|
|
|
vIrek napisał/a: | LukF napisał/a: | ... Zlecilem, zapłaciłem 200PLN i mam tak jak w oryginale. Oczywiście ASO Fiat tego nie potrafi. Pozdrawiam |
Też mam 120l, możesz podać namiary na magika od tej zmiany?
Pozdrawiam |
Jest z Marklowic koło Rybnika. Napisz do mnie na priv to podam nr telefonu |
|
|
|
|
Darson
weteran
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 31/9 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2021-10-18, 14:55
|
|
|
rakro1 napisał/a: | Peugeot Boxer 2010 rok, silnik 3,0 ( najpiękniejszy). Oryginalne 90 zamieniłem na 120 litrów z Olx. Dodatkow zamontowałem zbiornik 72 litry, osobny wlew ale można przepompowywać z głównego
i tam wlewałem dodatkowe 50. Duży komfort jazdy.
Starą 90-tkę zniszczyłem i poszła do segregacji śmieci ( nie wiem czy prawidłowo). |
1. tak to mozna poszaleć
2. szkoda , bo może ktoś z forum by łyknął |
_________________ THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Darson
weteran
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 31/9 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
|
|
|
|
|