 |
|
|
Truma C6002 nie chce odpalić, znowu |
| Autor |
Wiadomość |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-04-30, 13:45 Truma C6002 nie chce odpalić, znowu
|
|
|
Cześć wszystkim.
Ponownie mam problem z odpaleniem Trumy C6002. Tydzień temu działała normalnie, a teraz już nie. Gaz dochodzi, zawór ładnie cyka. Nie słychać iskrownika. Do tego transformatora co jest przyczepiony na nóżce Trumy, po otworzeniu zaworu gazu pojawia się napięcie 12V, ale tego charakterystycznego dźwięku iskrzenia nie słychać.
Czy komuś już przytrafiła się awaria tego transformatora (ANSTOSS DCZ2/12)?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady.
Pozdrawiam:
Krzysiek |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-04-30, 17:17
|
|
|
Koledzy, mała aktualizacja sytuacji.
Kamper od dawna stał nieużywany i tak sobie pomyślałem, że podłączę go do sieci i sprawdzę.
Truma odpaliła bez problemu, więc to chyba wina rozładowanych akumulatorów jest lub może są już zużyte. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-05-02, 10:56
|
|
|
| Zanim podpiąłeś się do 230V, zmierzyłeś napięcie akumulatora pokładowego? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-05-03, 15:16
|
|
|
No właśnie tu popełniłem błąd i niestety nie zmierzyłem.
Teraz po podładowania trzymają 12.5V, ale może to być złudne, gdyż trzeba sprawdzić jak długo trzymają. Mam dwa akumulatory 100ah połączone rownolegle. |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-05-08, 18:10
|
|
|
Przesyłam uaktualnienie tematu.
Ponieważ ze trzy razy zdarzyło mi się, że Truma odpaliła za drugim razem postanowiłem jeszcze trochę pogrzebać. Po lekturze tu na forum okazało się, iż kilka osób podłączyło Trumę bezpośrednio do akumulatora. Ja też postanowiłem dokonać takiej zmiany i ominąłem energoblok. Podłączyłem się do akumulatorów, oczywiście założyłem bezpiecznik. Tu odkryłem usterkę, która mogła być przyczyną problemów. W części mieszkalnej mam dwa akumulatory 100Ah połączone równolegle. Okazało się, iż na jednym pęknięta jest klema minusowa i nie łączyła lub łączyła bardzo słabo. Wymieniłem klemę, wszystko podłączyłem i póki co jest idealnie.
I oby tak pozostało!
Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-06-08, 21:19
|
|
|
Niestety znów zdarzyło się, że Truma nie chciała odpalić.
Teraz sprawdziłem, akumulatory są naładowane, napięcie 12,6V.
Przy uruchamianiu słychać zawór gazowy, słychać że gaz leci ale nie ma zapłonu.
Zmierzyłem napięcie na cewce zapłonowej na wejściu w momencie gdy powinien być zapłon i napięcie było raptem 1,5 V czyli za mało.
Pomyślałem, że może coś w sterowaniu jest nie tak, ale gdy odłączyłem przewody zasilające od tej cewki i w momencie, gdy powinien być zapłon i powinno pojawić się napięcie zasilające cewkę o dziwo zawsze jest 12V, czyli z płyty głównej wychodzi.
Jednak po podłączeniu do cewki znów tylko 1,5V.
Wyjąłem ta cewkę przeczyściłem styki i cud znów wszystko zadziałało, napięcie na podłączonej cewce w momencie zapłonu było 12V, czyli tak jak powinno.
Podejrzewam, że coś jest nie tak z tą cewką i raz działa, raz nie. Może ma jakieś zwarcie?
Macie jakieś pomysły, a może cewkę na sprzedaż lub pożyczenie aby sprawdzić. Może być używana byle sprawna.
Dziękuję. |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-06-12, 11:38
|
|
|
Dzięki za podpowiedź. Aktualnie Truma działa bez problemu. Wyjąłem ten moduł zapłonnika i przeczyściłem dokładnie styki na tych konektorach, wsuwkach. Były pokryte nieco takim nalotem chyba z utleniania się.
Od tego momentu przynajmniej póki co odpala bez problemu.
Mam nadzieję, że tak zostanie. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-06-12, 16:18
|
|
|
Metoda jest taka (ostatnio to wydedukowałem) problem z zaworem który się zastał i nie chce odblokować jest częsty.
Metodą jest - szczególnie jak jest niskie napięcie - mniej niż 12V odpalenie kamperka, jak już trochę popracuje i wzrośnie napięcie ładowania na akumulatorach zabudowy i trochę się potrzęsie to próbujemy odpalić - u mnie pomaga |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2021-06-13, 13:54
|
|
|
Zawór sprawdzałem. Mam nawet nowy na wymianę w razie, gdyby coś. Ogólnie niestety problemem jest już dostępność części, a w zasadzie ich brak. Moja Truma jest z 2008r.
Obecnie działa i mam nadzieje, iż przyczyną ostatniego problemu były zaśniedziałe styki. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|