 |
|
Brak napięcia dodatkowych aku na panelu |
Autor |
Wiadomość |
b4rtex
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit Westfalia Nugget, DOHC 2.0 EFI
Dołączył: 08 Cze 2021 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-06-21, 21:34 Brak napięcia dodatkowych aku na panelu
|
|
|
Witam,
Posiadam Forda transita z 1999 roku z zabudową Westfalia z silnikiem benzynowym 2.0
Do zabudowy są podłączone dwa dodatkowe akumulatory (połączone równolegle). Niestety na panelu przy radiu nie pokazuje napięcia oraz pojemności akumulatorów. Cały czas widnieje --- V i symbol akumulatora.
Przy włączonym silniku całe wyposażenie (lodówka, ogrzewanie, oświetlenie wnętrza) działa bez zarzutów. Po wyłączeniu zapłonu panel nadal wskazuje --- V i obok symbolu akumulatora wskakuje skala pojemności (jak się domyślam) z pierwszą i ostatnią kreską. Trwa to jakieś 2min i pojemność znika, a symbol akumulatora miga.
przy migającym symbolu akumulatora działa już tylko oświetlenie wnętrza, pozostałe wyposażenie jak lodówka i ogrzewanie jest rozłączane automatycznie przez panel...
Panel z tyłu przy kostce ma zgodnie z instrukcją pierwszą pozycję od aku ustawioną na ON - dwa akumulatory (przestawiałem tez na jeden akumulator i nic się nie zmienia).
Pojemność akumulatorów mierzyłem z uruchomionym silnikiem oraz bez:
z uruchomionym:
rozruchowy - ładowanie 14,3 V
dwa dodatkowe ładowanie 14,13V
bez ładowania:
rozruchowy 12.96V
dwa dodatkowe każdy około 12,9
Dodatkowe aku to akumulatory kwasowe, 55Ah, 470 [A]
zabrałem je tez do domu i ładowałem prostownikiem każdy po 12h, prostownik pokazywał, że są już pełne, niestety nie zmieniło to nic. po podłączeniu cały czas tak samo.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc na forum? być może to jakaś pierdoła,a być może nie obejdzie się bez jakiegos elektryka.
dziękuję z góry! |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-06-21, 22:11 Re: Brak napięcia dodatkowych aku na panelu
|
|
|
b4rtex napisał/a: | ...
Niestety na panelu przy radiu nie pokazuje napięcia oraz pojemności akumulatorów. Cały czas widnieje --- V i symbol akumulatora.
...
obok symbolu akumulatora wskakuje skala pojemności (jak się domyślam) z pierwszą i ostatnią kreską. Trwa to jakieś 2min i pojemność znika, a symbol akumulatora miga.
...
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc na forum? być może to jakaś pierdoła,a być może nie obejdzie się bez jakiegos elektryka.
dziękuję z góry! |
Istotnie jest to pierdoła, ale trudno będzie ją odnaleźć.
Opiszę Ci z logicznego punktu technicznego i być może dojdziesz.
Panel ze wskaźnikami jest swego rodzaju punktem dowodzenia, spływają do niego różne informacje i wychodzą różne decyzje z woli użytkownika, adekwatne do tych informacji.
Masz podłączone akumulatory i odbiorniki, które zasilane są odpowiedniki kablami i jak piszesz działają, e-blok je załącza i rozłącza i ok.
Panel natomiast, jeśli nie chce ci wyświetlać stanu akumulatora, to znaczy że on "nie widzi" ich napięcia, tym samym nie pozwoli na załączanie innych obwodów gdyż działa zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem.
Masz krótkie wskazania szczątkowe, pochodzące z kondensatorów elektrolitycznych na płytce tegoż panelu.
Teraz sedno:
Moim tokiem, szukałbym przerwy, w obwodzie który dostarcza jednej konkretnej: informacji o Napięciu akumulatorów. Na podstawie "widzianego" napięcia, wskazuje je w Voltach i proporcjonalnie wskazuje umowną pojemność akumulatora.
Jeśli tego napięcia nie widzi, to traktuje tak, jak poniżej 10,5V i rozłączane są poszczególne odbiorniki. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
b4rtex
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit Westfalia Nugget, DOHC 2.0 EFI
Dołączył: 08 Cze 2021 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-08-04, 09:25
|
|
|
Witam,
Udało mi się znaleźć przyczynę braku napięcia akumulatorów na panelu wyświetlacza. Może ktoś będzie miał podobny problem. W panelu z bezpiecznikami, któryś z poprzednich właścicieli włożył zamiast 3A bezpiecznika 10A w miejsce odpowiedzialnego za pompkę wody przy zlewie.
https://files.fm/u/r7dvjbd8c
po włożeniu 3A bezpiecznik natychmiast się przepalał. Odłączyłem więc pompkę wody z zasilania i po ponownym zainstalowaniu bezpiecznika wszystko wróciło do normy i ukazało się napięcie akumulatorów. Teraz wystarczy wymienić pompkę wody na sprawną.
Rozwiązanie uzyskalem dzieki pomocy na brytyjskim forum kamperowym
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-08-04, 15:52
|
|
|
b4rtex napisał/a: | Witam,
Udało mi się
... |
Brawo. A mówiłem że
Socale napisał/a: | Istotnie jest to pierdoła
... |
Pompa zwierała na stałe to i panele napięcia nie wykazywały.
Tyle że z bezpiecznikiem 10A i włączonym napięciu, pompa zwierając rozładowywała nadmiernie akumulator, więc teraz powinieneś zauważyć znaczące oszczędności prądu |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|