 |
|
|
Kupno drugiego kampera |
| Autor |
Wiadomość |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-08-31, 11:36 Kupno drugiego kampera
|
|
|
Cześć,
rozglądam się za drugim kamperem w moim "kamperowym źyciu" . Niby coś tam wiem, ale wciąż nie do końca, stąd ten wątek.
Szukam raczej alkowy ze względu na przestrzeń nad głową (ewentualnie integry - lepiej wygląda), duży garaż, łóżko poprzeczne nad garażem, przestrzenny salon. Będę szukał samochodu nie starszego niż 5 lat (jeśli integra to nie starszy niż 8-10 lat). DMC 3,5T, załoga 2+1. Nie spieszę się, rozważam import indywidualny używki z DE. Budżet powiedzmy do 45tys euro.
Pytania:
1. czy ktoś spotkał się z układem łóżko wzdłóż na całą szerokość zabudowy nad garażem + średni-duży salon? Z reguły przy takim łóżku z salonu robi się mikro-salonik. W alkowie Rimora odniosłem wrażenie, że siedzi się na plecach kierowcy.
2. czy lepiej kupić nowszy Roller-Team, Weinsberg, Sunlight/Carado itp czy starszy 2-3 lata Burstner/Knaus/Hymer? Nie ukrywam, że wnętrza nowszych bardziej mi leżą.
3. wcześniej naczytałem się, że włoskie kampery jakościowo są "takie sobie". Ostatnio obejrzałem 2-letniego Rimora Seal 9 i szczerze powiem, że mi się bardzo spodobał, a jest to najniższa linia tego producenta. Do jakości wnętrza nie miałem zastrzeżeń, nawet byłem pozytywnie zaskoczony i bardzo mi się podobał.
4. Jako że mam ponad 190cm wzrostu, to nie patrzę w kierunku półintegry. Łóżko nad salonem na wysokości mojej głowy skutecznie mnie do tego zniechęca. Przestrzeń nad głową w alkowie mi odpowiada, tak samo jak stałe łóżko nad kabiną, chodź opuszczane w integrze też byłoby OK. Zastanawiam się, jak jest w Integrze z przestrzenią w salonie? Łóżko jest nad fotelami przednimi, więc powinno być więcej miejsca nad głową niż w półintegrze. Dodatkowo kabina daje poczucie przestrzeni i nawet mniejszy salon wypada lepiej w integrze. Jednak integra będzie pewnie 5 lat starsza. Czy moje przemyślenia są prawidłowe? Czy warto iść w kierunku starszej integry? Tu jakoś nie jestem przekonany...
Na koniec podam jakieś przykładowe pojazdy, które rozważam:
- Weinsberg 700DG - występował chyba nawet na podwoziu Peugeota 2.0 (akcyza niższa), smutne wnętrze ale rozmiar mi pasuje i producent wydaje się przyzwoity. Jak to się ma jakościowo do Knausa?
- Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie
- Sunlight A68 - wnętrze całkiem fajne, strasznie małe okna, nie wiem czy w środku nie będzie ciemno
- Carado A464 - podobnie jak Sunlight
- Rimor Seal 5 - ładne wnętrze, z zewnątrz też może być
Przykład:
https://www.mobile.de/pl/.../325709824.html
Jeszcze zainteresowała mnie ta integra, choć nie dzwoniłem i nie oglądałem:
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6E3e2S.html
Czy ktoś ją zna? Może właściciel tu jest?
W międzyczasie znalazłem test/recenzję Weinsberga 700DG:
https://polskicaravaning.pl/artykuly/weinsberg-wol-roboczy-wsrod-kamperow,53562
Ktoś ma i coś doda ciekawego? Jak Weinsberg technicznie ma się do Knausa?
Z góry dzięki za opinie. |
| Ostatnio zmieniony przez mechanick 2021-09-01, 10:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 58/153 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-08-31, 20:52
|
|
|
Układ tego pilota jak u mnie ale mam ciut „dłuższego”. 🤓
Przy moim 195cm wzrostu mieszczę się bez schylania nawet pod klima. Salon w sam raz ale rozmiar raczej mały-średni. Łóżko nad kabina odbiera sporo miejsca na wysokość ale jest Ok. Sypialnia na małym podwyższeniu ale miejsca na wysokość w sam raz - prysznic biorę już jednak przy lekkim przygarbie. Toaleta/łazienka raczej mala.
Dla naszej 2 kamper prawie idealny - łóżka nad kabina mogłoby nie być 🤷 |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 146/183 Skąd: Bawaria
|
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-09-01, 09:22
|
|
|
mechanick,
Podane przez Ciebie dwa przykładowe Kampery bardzo się różnią.
Weinsberg ma bardzo niewygodną łazienkę. Zwróć uwagę na umywalkę suwaną na boki: albo w miejsce kibelka albo prysznica. Testowałem to na żywo, słaby pomysł, ciasnota i tyle.
Pilote z Twojego przykładu, dla małej rodziny ma wygodne wnętrze: osobny prysznic, wygodne tylne łóżko typu Queen z normalnymi szafami na ubrania po bokach, spory garaż. Po prostu mój układ który używam i cenię.
Ale wszystko musisz sam doprecyzować, co chcesz i za ile. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 09:36
|
|
|
Aviator, a ten Twój pilot jest do 3,5T? Jaka jest jego realna masa na pusto?
Z tego co widzę, piloty aventura mają poszycie dachu zawinięte na ściany, więc powinno być to szczelne.
Łóżko z tyłu wolałbym na całą szerokość z wejściem przez środek. Takie na środku jest jednak mniej funkcjonalne, bo jakbym chciał pojechać z bratem na narty, to trzeba wtedy rozkładać te nad kabiną.
Z mego doświadczenia widzę też, że salon jest miejscem, gdzie spędza się jednak sporo czasu i powinien być przestronny i z łatwym dostępem. Bo korzysta się z niego w czasie jazdy (żona kursuje między mną a córką, która siedzi w foteliku, fotelik też zabiera miejsce), na postojach, noclegach bez rozbijania, jedzenie w drodze itp.
Dlatego ten pilot z jednej strony mi się podoba, ale łóżko z tyłu i nieduży garaż nie za bardzo. Gdyby był bliżej, to bym pojechał obadać, a tak mam chyba ze 300km.
| aviator napisał/a: | Układ tego pilota jak u mnie ale mam ciut „dłuższego”. 🤓
Przy moim 195cm wzrostu mieszczę się bez schylania nawet pod klima. Salon w sam raz ale rozmiar raczej mały-średni. Łóżko nad kabina odbiera sporo miejsca na wysokość ale jest Ok. Sypialnia na małym podwyższeniu ale miejsca na wysokość w sam raz - prysznic biorę już jednak przy lekkim przygarbie. Toaleta/łazienka raczej mala.
Dla naszej 2 kamper prawie idealny - łóżka nad kabina mogłoby nie być 🤷 |
|
| Ostatnio zmieniony przez mechanick 2021-09-01, 10:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 09:49
|
|
|
| mischka napisał/a: | https://www.mobile.de/pl/Samoch%C3%B3d-kempingowy/XGO-Dynamic-95-G,-Fiat-Ducato-Multijet/vhc:motorhome,srt:price,sro:asc,mke:120,frn:2014,vcg:alcoves/pg:vipmotorhome/329705270.html
powinien spełnić twoje oczekiwania |
Mischka, XGO to Rimor, oglądałem niedawno właśnie Rimora Seal 9 2019, niemal identyczne wnętrze, tylko kuchnia w kształcie L. Ten salon tylko na zdjęciach wygląda na spory, w rzeczywistości strasznie tam ciasno. Szerokość foteli tylnych jest zmniejszona, żeby zmieściło się jeszcze to siedzisko przy wejściu. Gdy wsadzę tam jeszcze fotelik, to obok niego już będzie bardzo niewygodnie. Podczas jazdy, gdy fotel kierowcy jest ustawiony oparciem do stołu, to mam wrażenie jakby z tyłu siedziało się twarzą na tym oparciu.
Wcześniej miałem taki salon:
I teraz widzę, jak tobre to było rozwiązanie. Salon był na środku i było tam bardzo przestronnie. Stół się obracał i przesuwał, więc można go było ustawić dowolnie. Wchodząc do środka, wchodziło się do salonu a nie do kuchni. Lodówka była po lewej stronie między kuchnią i sypialnią i nie zabierała miejsca w salonie.
Niestety już chyba nikt tak nie robi, a na pewno nie z łóżkiem z tyłu ustawionym wzdłóż. Podobny układ jaki widzę, to salon face to face. Tylko nas jest 2+1 i niekoniecznie mi to pasuje. Ale chyba najbliższy jest temu ze zdjęcia:
 |
| Ostatnio zmieniony przez mechanick 2021-09-01, 10:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 09:57
|
|
|
| LukF napisał/a: | mechanick,
Podane przez Ciebie dwa przykładowe Kampery bardzo się różnią.
Weinsberg ma bardzo niewygodną łazienkę. Zwróć uwagę na umywalkę suwaną na boki: albo w miejsce kibelka albo prysznica. Testowałem to na żywo, słaby pomysł, ciasnota i tyle.
Pilote z Twojego przykładu, dla małej rodziny ma wygodne wnętrze: osobny prysznic, wygodne tylne łóżko typu Queen z normalnymi szafami na ubrania po bokach, spory garaż. Po prostu mój układ który używam i cenię.
Ale wszystko musisz sam doprecyzować, co chcesz i za ile. Pozdrawiam |
LukF, właśnie uświadomiłeś mi, że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym. |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:01
|
|
|
| mechanick napisał/a: | | - Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie |
jak rozważasz Roller Teama na Fordzie to zobacz na ofertę NobbleArt.
za 45E kupisz alkowę nówkę bez przebiegu.
https://www.reisemobil-di...e-2020-2021.pdf |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:23
|
|
|
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | - Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie |
jak rozważasz Roller Teama na Fordzie to zobacz na ofertę NobbleArt.
za 45E kupisz alkowę nówkę bez przebiegu.
https://www.reisemobil-di...e-2020-2021.pdf |
suzu4x4
Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. Do tego ta kabina w innym kolorze. Alkowa wydaje się gigantyczna i wisi gdzieś wysoko nad kabiną. Na fiacie wygląda to zdecydowanie lepiej No ale może muszę go obadać z bliska, bo na zdjęciach tak sobie to wygląda. W każdym razie biorę pod uwagę. Zdjęcie żeby pokazać o co mi chodzi
A tu XGO na Fiacie, tyle że ta akcyza. Wygląda jednak o niebo lepiej.
Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%. |
| Ostatnio zmieniony przez mechanick 2021-09-01, 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/70 Skąd: Olimp ?

|
Wysłany: 2021-09-01, 10:26
|
|
|
| mechanick napisał/a: | | że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym. |
by skorzystać z WC rzeczywiście trzeba przesunąć umywalkę do kabiny prysznicowej ale nie ma problemu by z niej w tym położeniu korzystać bez wchodzenia do brodzika... co nie zmienia faktu, że łazienka w Weinsbergu (Knausie) do wygodnych nie należy☹️ |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:32
|
|
|
| ZEUS napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym. |
by skorzystać z WC rzeczywiście trzeba przesunąć umywalkę do kabiny prysznicowej ale nie ma problemu by z niej w tym położeniu korzystać bez wchodzenia do brodzika... co nie zmienia faktu, że łazienka w Weinsbergu (Knausie) do wygodnych nie należy☹️ |
ZEUS możesz coś więcej o Weinsbergu napisać? Czemu go wybrałeś? Jak się ma do Knausa? Jak się ma do Sunlight/Carado?
Ten 700DG to w DE używki po 43tys Euro już są. Kawał zabudowy w całkiem przyzwoitej cenie. A też z wyglądu nie straszy za bardzo
 |
| Ostatnio zmieniony przez mechanick 2021-09-01, 10:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:39
|
|
|
| mechanick napisał/a: | | Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. |
owszem, ale w ramach rekompensaty za podwozie FORDA masz 15% podatku akyzowego w kieszeni co przy omawianej kwocie daje ponad 30.000 pln oszczędności
| mechanick napisał/a: | | Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%. |
mogą być koszty transportu, np Polski przedstawiciel doliczy 1500E za transport ale to musisz ustalić z dystrybutorem . |
|
|
|
 |
mechanick
początkujący forumowicz
Dołączył: 02 Maj 2020 Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:48
|
|
|
Suzu4x4, tak wiem, 30tys zostaje w kieszeni. Będę podchodził do niego od tyłu, żeby nie widzieć tej kabiny
Zastanawiam się, ile realnie można dostać upustu w DE na taki tani NobleART? Raczej poza markizą nic nie potrzebuję z extra wyposażenia. Czy ktoś negocjował i może zdradzić rąbka tajemnicy? Czy 10% jest realne?
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. |
owszem, ale w ramach rekompensaty za podwozie FORDA masz 15% podatku akyzowego w kieszeni co przy omawianej kwocie daje ponad 30.000 pln oszczędności
| mechanick napisał/a: | | Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%. |
mogą być koszty transportu, np Polski przedstawiciel doliczy 1500E za transport ale to musisz ustalić z dystrybutorem . |
|
|
|
|
 |
aviator
stary wyga

Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 58/153 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2021-09-01, 11:02
|
|
|
| mechanick napisał/a: | Aviator, a ten Twój pilot jest do 3,5T? Jaka jest jego realna masa na pusto?
|
Nie, już jest powyżej. Zwazony w chwili kupna na pusto mial 3360kg, w papierach ma 3380kg a jest mocno doposażony, poza tym automat, rwd, ALDE itd. także podejrzewam ze waga i tak była lipna, bo należała do kolegi sprzedającego. Na pusto już nigdy więcej go nie ważyłem ale gotowy do jazdy zazwyczaj 3700-3770 także dla naszej dwojki w sam raz.
Tutaj tez będziesz siedział twarzą w zagłówku siedzenia kierowcy - to jest typowy układ i auto do jazdy dla dwóch osób, kota lub psa, oczywiście homologacja jest na 4. |
| Ostatnio zmieniony przez aviator 2021-09-01, 11:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-09-01, 11:02
|
|
|
| mechanick napisał/a: | | Będę podchodził do niego od tyłu, żeby nie widzieć tej kabiny |
to już musisz sam zaakceptować. ja bym chyba nie chciał jeździć kamperem który mi się nie podoba z wyglądu
| mechanick napisał/a: | | Zastanawiam się, ile realnie można dostać upustu w DE na taki tani NobleART? Raczej poza markizą nic nie potrzebuję z extra wyposażenia. Czy ktoś negocjował i może zdradzić rąbka tajemnicy? Czy 10% jest realne? |
śmiem wątpić w jakikolwiek rabat, prędzej może dorzucą coś z wyposażenia.
W obcym czasie jest taki bum na kampery że fabryki nie nadążają z produkcją i to raczej klienci ustawiają się w kolejce do produkcji.
obecnie trwają największe w branży targi w Dusseldorfie , jak jesteś zdecydowany to masz czas do niedzieli, może się uda coś wyrwać w "cenie targowej"
https://www.caravan-salon.com/ |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|