Kamper z trojaczka - L4H3 |
Autor |
Wiadomość |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-09-09, 23:30
|
|
|
Roberto napisał/a: | Przyznam, że kiedyś również słyszałem o takim "niepisanym prawie", ale fakt jest faktem, że autka 6-metroe z reguły w całości mieszczą się na większości miejsc postojowych i nigdy nie widziałem aby policja się ich czepiała. |
Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4 to nie tylko kawałek podłogi więcej, to najczęściej dukat w wersji maxi. A to oznacza mocniejsze zawieszenie, większe tarcze i koła 16. I za każdym razem DMC 3,5T.
Przy L3 zdarzają się DMC 3,3T
Roberto napisał/a: | Generalnie staram się zwracać większą uwagę na jakość i wagę użytych materiałów niż ich cenę. |
Camper to droga zabawka tanio i dobrze nie wyjdzie. |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-09-10, 04:37
|
|
|
Mój 5,99 x2,3 i parkuje w miastach .Lodówka na 12 -2300zł .włączona na wiosne a wyłączona na koniec sezonu .solar był 130 a teraz mam 360 i do tego 130 ah lifepo4 .Webasto jest włączone bo chłodno i na wyświetlaczu jest 88% prądu .Co ciekawe stałem pod lampą ledową a one ładnie dają i solar nic nie ładował .
Tu macie całą budowę .https://www.stinsonvans.com/electrical-1
Tu rozmieszczenie .https://www.malibu-carthago.com/en/vans/vans/model-overview/
Tu do poczytania na całą zime haha .https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396
Sorki strony nie wyświetliły się .Ide spać |
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2021-09-10, 07:59
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4 | Dokładnie to 37cm
Z tym parkowaniem to jest różnie. Jedni zwracają uwagę inni nie.
Dokładnie tak samo jest na promach. Czasem L4 płynie w cenie do 6m, ale rozmawiałem z ludźmi którym przed wjechaniem na prom mierzyli miarką auto i zawracali lub kazali dopłacać, a różnice cen między "do 6m" a "ponad 6m" są czasem bardzo duże.
Ja zamierzam w najbliższych latach pojeździć trochę po fiordach Norwegii oraz greckich i chorwackich wyspach, więc to tak "na zaś"
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego
Z DMC się zgodzę. Długo szukałem swojego, aby mieć L3 i 3,5T. Niestety ku mojemu zaskoczeniu koła miał 15". W tej chwili stoi już na alusach 16", ale hamulce pozostały te same
reaven22 napisał/a: | Camper to droga zabawka tanio i dobrze nie wyjdzie. |
No wiesz, czytałem relacje z budowy, gdzie ludziska mieścili się w 60k za całość |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
nysander
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021 Piwa: 1/2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-09-10, 08:09
|
|
|
dzięki andi, poczytam z pewnością. |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-09-10, 09:31
|
|
|
[quote="Zbynek"] Tomeczek napisał/a: | Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły. |
- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.
Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca
Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim |
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2021-09-10, 10:08
|
|
|
Cytat: | Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego |
Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2021-09-10, 13:55
|
|
|
wlodo napisał/a: | Cytat: | Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego |
Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz |
Na razie nie ma jeszcze za specjalnie co pokazać, bo to dopiero początki budowy
Większość rzeczy mam kupionych, koncepcja jest w głowie, teraz trza to zmaterializować.
Poza tym wstyd się czymkolwiek chwalić czytając poczynania takich specjalistów ja np. Ty Kiedy na KARAT-cie oglądałem Twoje poprzednie autko, od razu chciałem zlecić Ci zabudowę
Na dodatek mam tak mało czasu na budowę, że jakbym miał to jeszcze opisywać to nie wyrobię się do następnych wakacji |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-09-10, 15:55
|
|
|
andi at napisał/a: |
Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
|
Dodał bym jeszcze że 2,3 jest lżejsze od 3,0.. i o ile faktycznie 3.0 jeździ się przyjemniej to nie robił bym dramatu z 2,3 bo ten sprawuje się również wyśmienicie.
Jak komuś brakuje mocy to z każdego kapcia 2,3 da się wykrzesać 150-160km przy pomocy programu. Bez zauważalnego uszczerbku na wytrzymałości. |
|
|
|
|
Zbynek
zaawansowany
Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-09-11, 09:18
|
|
|
[quote="andi at"] Zbynek napisał/a: | Tomeczek napisał/a: | Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły. |
- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.
Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca
Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim |
Chodziło mi o trasy typu przełęcz Stelvio, gdzie na agrafkach trzeba było redukować do 1 biegu. Teraz nawet żona z fotela pasażera sama zauważyła, że samochód jedzie z dużo większą lekkością Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2021-09-11, 11:50
|
|
|
Zbynek napisał/a: | Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze |
Potwierdzam. 3.0 180KM wymiata |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
nysander
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021 Piwa: 1/2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-09-23, 17:56
|
|
|
Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:
dla porządku będę numerował swoje pytania:
1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam?
2. jeżeli ktoś z was ma 2 zbiorniki wody czystej jak macie je połączone? pompa ciągnie z niższego a ten napełnia się grawitacyjnie z wyższego czy jakoś inaczej?
3. jakie elektrozawory macie do zrzutu wody szarej / opróżniania zbiornika czystej? 1, 2" czy więcej? jakieś konkretne modele?
4. podłogówka ... widziałem chyba w wątku Włodka ogrzewanie podłogowe z przewodów pneumatycznych i rozdzielacz do nich ze złączkami na wcisk. Mam spore obawy co do szczelności tego układu w dłuższej perspektywie i bliżej mi do położenia pex'a 16 ale ten częściowo wymusi mi podniesienie podłogi ze względu na kolizję z wężami wody czystej
5. łączenie połączeń gwintowanych np 1/2" ... teflon, pakuły czy coś jeszcze innego? chodzi mi o odporność na wibracje
(żeby nie mieć kolizji musiałbym mieć całą hydraulikę w cokole szafek na ścianie z drzwiami bocznymi zamiast pod stolikiem po lewej gdzie bliżej do webasto ... bądź tu mądry) |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-09-23, 18:58
|
|
|
Ja mam 2 zbiorniki ale w środku. Jeden pod podwójnym fotelem przy stoliku drugi z tyłu oba połączone, działają grawitacyjnie. Ten przedni jest wyżej i do niego jest doprowadzony wlew wody, zewnętrzny. Cała instalacja wodna jest w środku więc zimą nie zamarza. |
|
|
|
|
kubas72
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-09-29, 15:11
|
|
|
nysander napisał/a: | Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:
dla porządku będę numerował swoje pytania:
1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam? |
Dwa dedykowane zbiorniki do Ducato 93l- owe zmieszczą się pod podwoziem.
Pozostaje jeszcze przestrzeń między dwoma wzmocnieniami, w moim przypadku, wylądowało tam webasto. Czuwaj |
|
|
|
|
nysander
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021 Piwa: 1/2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-09-29, 15:12
|
|
|
bez demontażu koła zapasowego się mieszczą? |
|
|
|
|
kubas72
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-09-29, 15:32
|
|
|
nysander napisał/a: | bez demontażu koła zapasowego się mieszczą? |
Koło pozostaje na miejscu. Jednak radziłbym sprawdzić, czy aby zapas nie zapuścił korzeni.
Producent do zestawu zmiany koła powinien dołączać kątówkę akumulatorową i 5kg młot.
Miałem problem z opuszczeniem windy z kołem. Użyłem jednego i drugiego.
Śnieg, mróz, breja i kapeć. Chciałbym zobaczyć projektanta tej windy w akcji bez dodatkowych narzędzi |
|
|
|
|
|