Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper z trojaczka - L4H3
Autor Wiadomość
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-09-09, 23:30   

Roberto napisał/a:
Przyznam, że kiedyś również słyszałem o takim "niepisanym prawie", ale fakt jest faktem, że autka 6-metroe z reguły w całości mieszczą się na większości miejsc postojowych i nigdy nie widziałem aby policja się ich czepiała.


Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4 to nie tylko kawałek podłogi więcej, to najczęściej dukat w wersji maxi. A to oznacza mocniejsze zawieszenie, większe tarcze i koła 16. I za każdym razem DMC 3,5T.
Przy L3 zdarzają się DMC 3,3T

Roberto napisał/a:
Generalnie staram się zwracać większą uwagę na jakość i wagę użytych materiałów niż ich cenę.


Camper to droga zabawka :) tanio i dobrze nie wyjdzie. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-09-10, 04:37   

Mój 5,99 x2,3 i parkuje w miastach .Lodówka na 12 -2300zł .włączona na wiosne a wyłączona na koniec sezonu .solar był 130 a teraz mam 360 i do tego 130 ah lifepo4 .Webasto jest włączone bo chłodno i na wyświetlaczu jest 88% prądu .Co ciekawe stałem pod lampą ledową a one ładnie dają i solar nic nie ładował .

Tu macie całą budowę .https://www.stinsonvans.com/electrical-1
Tu rozmieszczenie .https://www.malibu-carthago.com/en/vans/vans/model-overview/
Tu do poczytania na całą zime haha .https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396

Sorki strony nie wyświetliły się .Ide spać :spoko :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2021-09-10, 07:59   

reaven22 napisał/a:
Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4
Dokładnie to 37cm ;)

Z tym parkowaniem to jest różnie. Jedni zwracają uwagę inni nie.

Dokładnie tak samo jest na promach. Czasem L4 płynie w cenie do 6m, ale rozmawiałem z ludźmi którym przed wjechaniem na prom mierzyli miarką auto i zawracali lub kazali dopłacać, a różnice cen między "do 6m" a "ponad 6m" są czasem bardzo duże.
Ja zamierzam w najbliższych latach pojeździć trochę po fiordach Norwegii oraz greckich i chorwackich wyspach, więc to tak "na zaś" ;)
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego :(

Z DMC się zgodzę. Długo szukałem swojego, aby mieć L3 i 3,5T. Niestety ku mojemu zaskoczeniu koła miał 15". W tej chwili stoi już na alusach 16", ale hamulce pozostały te same :(

reaven22 napisał/a:
Camper to droga zabawka tanio i dobrze nie wyjdzie.

No wiesz, czytałem relacje z budowy, gdzie ludziska mieścili się w 60k za całość :haha: :haha:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nysander 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021
Piwa: 1/2
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-10, 08:09   

dzięki andi, poczytam z pewnością.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-09-10, 09:31   

[quote="Zbynek"]
Tomeczek napisał/a:
Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.



- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.


Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca :haha:

:spoko

Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim :bukiet:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-09-10, 10:08   

Cytat:
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego

Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz :szeroki_usmiech
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2021-09-10, 13:55   

wlodo napisał/a:
Cytat:
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego

Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz :szeroki_usmiech

Na razie nie ma jeszcze za specjalnie co pokazać, bo to dopiero początki budowy :chytry
Większość rzeczy mam kupionych, koncepcja jest w głowie, teraz trza to zmaterializować.
Poza tym wstyd się czymkolwiek chwalić czytając poczynania takich specjalistów ja np. Ty :wyszczerzony: Kiedy na KARAT-cie oglądałem Twoje poprzednie autko, od razu chciałem zlecić Ci zabudowę :diabelski_usmiech
Na dodatek mam tak mało czasu na budowę, że jakbym miał to jeszcze opisywać to nie wyrobię się do następnych wakacji :haha: :haha: :haha:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-09-10, 15:55   

andi at napisał/a:

Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .


Dodał bym jeszcze że 2,3 jest lżejsze od 3,0.. i o ile faktycznie 3.0 jeździ się przyjemniej to nie robił bym dramatu z 2,3 bo ten sprawuje się również wyśmienicie.

Jak komuś brakuje mocy to z każdego kapcia 2,3 da się wykrzesać 150-160km przy pomocy programu. Bez zauważalnego uszczerbku na wytrzymałości.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-09-11, 09:18   

[quote="andi at"]
Zbynek napisał/a:
Tomeczek napisał/a:
Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.



- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.


Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca :haha:

:spoko

Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim :bukiet:


Chodziło mi o trasy typu przełęcz Stelvio, gdzie na agrafkach trzeba było redukować do 1 biegu. Teraz nawet żona z fotela pasażera sama zauważyła, że samochód jedzie z dużo większą lekkością :ok Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2021-09-11, 11:50   

Zbynek napisał/a:
Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze

Potwierdzam. 3.0 180KM wymiata :!:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nysander 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021
Piwa: 1/2
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-23, 17:56   

Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:

dla porządku będę numerował swoje pytania:

1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam?

2. jeżeli ktoś z was ma 2 zbiorniki wody czystej jak macie je połączone? pompa ciągnie z niższego a ten napełnia się grawitacyjnie z wyższego czy jakoś inaczej?

3. jakie elektrozawory macie do zrzutu wody szarej / opróżniania zbiornika czystej? 1, 2" czy więcej? jakieś konkretne modele?

4. podłogówka ... widziałem chyba w wątku Włodka ogrzewanie podłogowe z przewodów pneumatycznych i rozdzielacz do nich ze złączkami na wcisk. Mam spore obawy co do szczelności tego układu w dłuższej perspektywie i bliżej mi do położenia pex'a 16 ale ten częściowo wymusi mi podniesienie podłogi ze względu na kolizję z wężami wody czystej

5. łączenie połączeń gwintowanych np 1/2" ... teflon, pakuły czy coś jeszcze innego? chodzi mi o odporność na wibracje

(żeby nie mieć kolizji musiałbym mieć całą hydraulikę w cokole szafek na ścianie z drzwiami bocznymi zamiast pod stolikiem po lewej gdzie bliżej do webasto ... bądź tu mądry)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/19
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-09-23, 18:58   

Ja mam 2 zbiorniki ale w środku. Jeden pod podwójnym fotelem przy stoliku drugi z tyłu oba połączone, działają grawitacyjnie. Ten przedni jest wyżej i do niego jest doprowadzony wlew wody, zewnętrzny. Cała instalacja wodna jest w środku więc zimą nie zamarza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubas72 
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2021
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-29, 15:11   

nysander napisał/a:
Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:

dla porządku będę numerował swoje pytania:

1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam?


Dwa dedykowane zbiorniki do Ducato 93l- owe zmieszczą się pod podwoziem.
Pozostaje jeszcze przestrzeń między dwoma wzmocnieniami, w moim przypadku, wylądowało tam webasto. Czuwaj :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nysander 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021
Piwa: 1/2
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-29, 15:12   

bez demontażu koła zapasowego się mieszczą?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubas72 
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2021
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-29, 15:32   

nysander napisał/a:
bez demontażu koła zapasowego się mieszczą?

Koło pozostaje na miejscu. Jednak radziłbym sprawdzić, czy aby zapas nie zapuścił korzeni. :szeroki_usmiech
Producent do zestawu zmiany koła powinien dołączać kątówkę akumulatorową i 5kg młot.
Miałem problem z opuszczeniem windy z kołem. Użyłem jednego i drugiego.

Śnieg, mróz, breja i kapeć. Chciałbym zobaczyć projektanta tej windy w akcji bez dodatkowych narzędzi :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***