Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kampervan vs autobus - rozterka
Autor Wiadomość
Woj-tek 
zaawansowany


Twój sprzęt: wilk, Iveco Daily, Jumper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2012
Piwa: 5/45
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-22, 21:12   Kampervan vs autobus - rozterka

Czy to ma sens?
Zbudowałem kampervana na Jumperze, wszystko działa, spełnia oczekiwania itp.
Ale ma jedną wadę, ma mało miejsca w środku.
Naszła mnie myśl by kupić autobus wielkości ok 30-40 miejscowy i zbudować na tej bazie kampera. Druga połowa jest przeciwna, bo koszty użytkowania większe, dużo gorsza możliwość bytowania na dziko, ograniczenia tonażowe, mniejsze możliwość zbycia bo kat C.
Oczywiście, są to argumenty słuszne. I teraz pytanie do użytkowników pow 3,5 t.
czy one są tak mocno uciążliwe?
Przypuszczam, że zdecydowana większość użytkowników kat „C” zaczynała od kat „B” i mają wyrobione zdanie.
Jeszcze moja dywagacja, czy 10 -15 letni autobus wielkości j/w zrekompensuje nakład sił i środków w porównaniu do trzy letniego i dosyć udanego Jumpera.
Sorki, że zanudzam ale nie jestem pewien czy to ma sens.
Przykładowa baza to Iveco Marcopolo lub coś podobnego. W miejsce szyb mam zamiar wstawić blachę lub płyty z tworzywa, następnie zamontować okna typowe dla kampera w zależności od potrzeb.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-23, 06:06   Re: Kampervan vs autobus - rozterka

Woj-tek napisał/a:
...I teraz pytanie do użytkowników pow 3,5 t.
czy one są tak mocno uciążliwe?...


to jakbyś pytał facetów żonatych wiele lat: czy małżeństwo jest uciążliwe?

trochę jest, ale dla nas bez żony byłoby jeszcze gorzej.

ci którzy eksploatują kampery powyżej 3,5t już do utrudnień się przyzwyczaili i nie widzą w tym specjalnych wad.
co więcej do większej przestrzeni i braku ograniczenia w wyposażeniu (waga) też się przyzwyczaili i nie widzą siebie w kamperze do 3,5t z własnej woli.

więc na swoje pytanie nie dostaniesz jasnej odpowiedzi, bo nikt nie odpowie:
czy kamper powyżej 3,5t będzie dla Ciebie uciążliwy?
czy jego zalety zrekompensują Ci jego wady?
i
czy dogadasz się ze swoją żoną w tym temacie?

ps.
jest parę relacji z budowy kamperów na bazie autobusów, popatrz i poznaj jakie trudności Cię czekają.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/454
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-09-23, 09:04   

Woj-tek, gdybym mógł Ci coś doradzić, to Marcopolo prawie nie ma przestrzeni ładunkowej pod pokładem. Ładne autko, ale jak przyjdzie zamontować np. zbiorniki na wodę i inne urządzenia, to rodzi się dość istotny problem, o przewożeniu "gratów" nie wspomnę.
Ja bym szukał spośród autobusów turystyczno-rejsowych, np. Iveco Irisbus Midirider coś takiego
Istotne też będą przełożenia skrzyni biegów, autobusy miejskie mają inne przełożenia i może się okazać, że na trasie auto "nie chce jechać" trzeba na to zwrócić uwagę.
Jeżeli chodzi o okna, gdyby udało się znaleźć autko z podwójnymi szybami, to bym je zostawił, od wewnątrz tylko okleił i docieplił, po co popadać w dodatkowe koszty?
Pomysł sam w sobie mi się podoba :bigok
Kilku kolegów już zbudowało swoje projekty na autobusach, więc o szczegółach coś napiszą.
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2021-09-23, 09:25   

Pytanie ile ci tej przestrzeni brakuje? Jezeli obecnie masz vana to pytanie czy siedziałes kiedyś w jakiejś integrze do 3.5t? Autobus robi wrażenie ale juz przesiadka z campervana do integry zdecydowanie poprawia przestrzeń. Nie namawiam ale pokazuję inną opcję.
PS
Sam sie przesiadłem z dużej alkowy do busa H3L3 i jestem mega zadowolony
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-23, 09:44   

Jeżdżę kamperem powyżej 3.5t.
Na autobus typowy bym się nie przesiadł. Są nie praktyczne.
Natomiast mały midibusik jak najbardziej. Mam w swojej flocie tego typu pojazdy : https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/podmiejskie-autobusy/IVECO-Daily-50J-17-Euro5--21071517593710799100
Można to kupic sporo poniżej 10 tys euro , przebieg oryginał ok 170-180 tys, ma juz klimę. Stan techniczny ok. Takie auto można spokojnie przerabiać i jeśli zmienię swoją integrę to raczej właśnie na coś takiego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-23, 15:13   

Woj-tek, mam i sobię chwalę. Chcesz to wpadnij oglądnąć. Kamper z autobusu. 7,8m długości, 7ton.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-09-23, 20:11   

Kampautobusem też tak za różowo nie jest.
Będzie Ci babinka z koszykiem pełnym qrzęcych jajek na przystanku PKSu machała, a Ty nie zareagujesz to na bank obrzuci Ci tył białkiem i skorupkami :mrgreen:
.
Moim zdaniem tak duży przeskok nie jest Wam potrzebny, podejdź do tego ewolucyjnie.
Małego, zbyt małego Burstnera miałem zaledwie 10 miesięcy. Dethleffsa jak dotąd najdłużej bo prawie 4 lata, miał cudowną alkowę, do okna w dachu to skakać trzeba było albo z 2 stopnia schodów korbką kręcić. Potem fanaberia w efekcie której zredukowowałem się z wysokiego sklepienia nad głową do półintegry i trochę za tym echem od sufitu tęsknię.
Kup na próbę coś pośredniego, jeśli będzie to alkowa to będziecie mieli wrażenie hali po której będziecie się ganiać.
Nie musisz mi ufać, zaufaj ukochanej.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-09-23, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Woj-tek 
zaawansowany


Twój sprzęt: wilk, Iveco Daily, Jumper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2012
Piwa: 5/45
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-23, 20:11   

Dziękuję za Wasze pomocne opinie i czekam na następne.
Matheus, Dziękuję za zaproszenie, chętnie skorzystam.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 6/2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-09-24, 09:07   

Mam integrę z 93r, przymierzam się do zmiany i mam podobne plany. Przebudowa małego autobusu lub ciężarówki, max. 8m i 7-8t wagi. Wady i zalety tego rozwiązania to sprawa całkowicie indywidualna. Nie ma odpowiedzi czy to ma sens. Dla mnie ma, ale dla innych może nie mieć i wszyscy możemy mieć rację.
Spotkałem się tu na forum z opiniami, że jak już autobus, to rozmiar jak Milka, mniejszy to bez sensu, bo ma wady pojazdu >3,5t, a przestrzeń ta sama co w integrze poniżej 3,5t. Mam taką integrę i przestrzeń jest dla mnie prawie wystarczająca, układ wnętrza prawie idealny, prawdopodobnie przy budowie nowego będzie bardzo podobny. Ograniczeniem jest masa, ciągłe liczenie kg. Przy braku ograniczeń masy, cała konstrukcja i wyposażenie może być inaczej wykonana. Do tego w większym aucie jest inny rozstaw osi, kół i rozkład masy, to daje naprawdę dużo podczas jazdy.
Autobusy typu iveco jakie proponował Banan są fajne, ale trochę wąskie, brakuje tych 15cm między ścianami na łóżko. Do tego, jak często w małych autobusach, mają z prawej strony tylko jedne drzwi, wejście dla pasażerów przez prawe drzwi kabiny i schodki w miejscu fotela. Fajnie mieć drugą połówkę obok siebie a nie z tyłu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Woj-tek 
zaawansowany


Twój sprzęt: wilk, Iveco Daily, Jumper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2012
Piwa: 5/45
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-24, 09:21   

Cytat:
ale trochę wąskie, brakuje tych 15cm między ścianami.

I to jest jeden z dwóch powodów do moich rozważań. ;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-24, 09:44   

Ja dodam swoje nic nie znaczące 3 grosze, choć na forum jestem i jeżdżę kamperem bardzo krótko.

Jeździmy póki co tylko po Polsce. Z parkingami i drogami jest dramat. Drogi są w fatalnym stanie, wiele dróg do fajnych miejscówek jest bardzo wąska (słynny znak informujący o drzewach w skrajni) i faktycznie nawet kamperem 2,20 szerokości trzeba uważać lub przystawać na boku i przepuszczać tych z przeciwka. Wiele dojazdów do czegoś wygląda tak, że jest sobie asfalt do pewnego momentu a potem droga szutrowa/gruntowa albo po jakichś kamieniach/płytach. Czasem wąskie ścieżyny na 1 auto, nawet kamperem jest Zonk jak nagle się pojawi ktoś z naprzeciwka. Inne miejscówki - las, drzewa, nisko gałęzie. Krótko jeżdżę ale już musiałem kilka razy rezygnować i stanąć gdzie indziej a resztę dojść z buta... Dalej: ograniczenia wagowe: zwykle jest 10-12T ale spotkałem się już z mnóstwem "do 3,5T" a nawet miejscami do 2,5. Parkingi o ile są, zwykle są małe, ciasne, albo z ciasnym wjazdem. Dedykowanych pod autobusy jak dotąd widziałem chyba ze dwa...
Sporo miejscówek ma też postać gruntowego placu z miękkim piachem, nie wiem jak się skończyłby wjazd 7,5T kolosem.
Fakt, my jeździmy na dziko i nie odwiedzamy kempingów. Ale nawet te mijane przez nas mają dojazd jak napisałem wyżej...
Podsumowując: autobus (nawet pomijając kategorię uprawnień, opłaty drogowe, itp.) fajna rzecz, ale ja w Polsce tego nie widzę. Miejscami nawet na kampera jest za ciasno i zastanawiam się, czy następnym naszym pojazdem nie będzie jeszcze mniejszy VAN. Kosztem wygody oczywiście, no ale trudno.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2021-09-24, 09:49   

Też mi się marzy mały autobus, ale ... co jedziemy w trasę to rozglądam się "a jakby tu było autobusem" i za każdym razem dochodzę do wniosku, że cokolwiek większego niż Opel Vivaro, to już byłby problem ;) No ale my jezdzimy, albo do miast, albo na glębokiego irlandzkiego dzikusa.

Przyczym, żeby była jasność, nie to, że się by nie dało wjechać, a o stosunek komfortu bytowania do komfortu podróżowania chodzi (głównie szerokość zewnęrzna robi robotę).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/454
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-09-24, 09:50   

hubertg napisał/a:
Autobusy typu iveco jakie proponował Banan są fajne, ale trochę wąskie

Banan zaproponował to Iveco, bo Woj-tek wycelował akurat w Iveco :mrgreen:
Masz rację Hubert, jak da się w tym gabarycie znaleźć coś bardziej sensownego, to jak najbardziej, byle by miał przestrzeń bagażową pod pokładem :bigok
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 6/2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-09-24, 12:05   

Monter napisał/a:

Sporo miejscówek ma też postać gruntowego placu z miękkim piachem, nie wiem jak się skończyłby wjazd 7,5T kolosem.


Tylko ja cały czas myślę o czymś w gabarytach integry, czyli nie jest to "kolos", zewnętrzne wymiary podobne, ok. 7m. A w piachu, auto nawet 7,5t, z napędem na tył, poradzi sobie lepiej niż np. ducato z przednim napędem i 2-metrowym zwisem za tylną oś. Kampery, nawet integry, budowane są najczęściej na standardowej ramie, rozstaw osi jest jak np. w furgonie. W efekcie tego, mamy większość masy na tylnej osi, a napęd na przód. Delikatny podjazd po piachu lub mokrej trawie i stoimy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Woj-tek 
zaawansowany


Twój sprzęt: wilk, Iveco Daily, Jumper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2012
Piwa: 5/45
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-24, 13:07   

Moim zamiarem jest też pojazd o masie ok 7,5 t. Myślę, że gabaryt jest porównywalny do integry.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***