Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
prawo jazdy kat. B pojedziemy elektrykiem o DMC do 4,25t
Autor Wiadomość
MirekŻ 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Renault Knaus Sun
Dołączył: 19 Mar 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-12-31, 19:44   prawo jazdy kat. B pojedziemy elektrykiem o DMC do 4,25t

https://www.motofakty.pl/...-podpisane.html
Czy jest to być może jakaś zmiana dla kamperowców "nieelektrycznych" ? Co myślicie? Do siego
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/105
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-01-02, 12:29   

Tylko elektryczne w związku z większą wagą zasilających ogniw. Taka rekompensata za wyższą masę własną pojazdu.
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2022-01-02, 14:41   

Cytat:
Czy jest to być może jakaś zmiana dla kamperowców

Cytat:
tylko elektryczne

niezupełnie, dotyczy również aut z zasilaniem alternatywnym
czyli teoretycznie, można kupić kampera o DMC 4250, zamontowac do niego lpg
i jeżdzimy legalnie cięższym kamperem

czy to się opłaca? lpg do diesla- kontrowersyjne, zarówno technologicznie i kosztowo.
może to być alternatywa do kamperów z USA, szczególnie na sprinterze, i benzynowe. wtedy wszystkie elementy (waga, instalacja) mają jakiś sens
sens.

dla aut już zarejestrowanych w PL o dmc do 3500 w zasadzie zmiana dmc na większe jest prawie niemożliwa do przeforsowania.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2022-01-02, 14:46   

no ale to jest szit pod względem prawa. No bo jak kamperem ciut większym niż te sakramęckie 3.5 nie, bo nie masz umiejętności i uprawnień mając "B". 3.5 i koniec bo tak ustawodawca uznał podstawowe kompetencje. Ale, nagle, jak to jest elektryk to może być więcej niż 3.5 mimo tych samych kompetencji (kat "B"). Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi.
:mrgreen:
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2022-01-02, 16:23   

Czy zagłębił się już ktoś z Was w maksymalne prędkości dla naszych pojazdów? Czy nadal pojazdy specjalne jeżdżą do 70km/h na drogach lokalnych?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-02, 16:24   

papamila napisał/a:
...czy to się opłaca? lpg do diesla- kontrowersyjne, zarówno technologicznie i kosztowo...


kiedyś (trochę dawno, zauważysz po cenach paliw) na podstawie danych firm instalujących LPG do Diesla opracowałem takie porównania:

porównianie ON+LPG 2.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 94,81 KB

porównianie ON+LPG.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 89,14 KB

porównianie ON+LPG 1.png
Plik ściągnięto 3 raz(y) 85,67 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-01-02, 16:52   

Czyli co: montować LPG do naszego Ducato? Ale jak już zarejestrowany w PL to DMC nie podniesiemy do 4,25T ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2022-01-02, 18:04   

Cytat:
jak już zarejestrowany w PL to DMC nie podniesiemy do 4,25T ???

możliwe ale skomplikowane
najpierw wydębić od producenta homologacje, ( o ile jest taka przewidziana dla danego modelu,

trzrba też najpewniej modyfikacji, felg, hamulców, zawieszenia- w zakrżności od wymagań,
potem pozostaje SKP i WK

zresztą ja teoretyk jestem, w praktyce to pytajcie Koko i Aviatora, oni przerabiali na własnej skórze
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stander 
zaawansowany

Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2022-01-02, 18:37   

bert napisał/a:
Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi.

A no bo nie jesteśmy na lekcji matematyki a w państwie prawa/bez/dodaj z przodu :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-02, 19:37   

wydaje mi się, że łatwiej to zrobić w przypadku IVECO lub Mercedes czy Forda gdzie są wersje do 5,5t lub nawet więcej, w przypadku Ducato i podobnych trudniej.

można to zrobić, ale moim zdaniem to trochę bez sensu, bo podwyższamy DMC, ale montując LPG podwyższamy masę własną, a w kamperze każdy kilogram jest ważny.

może inaczej: efekt nie jest wart nakładu pracy, czasu, wysiłku.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekŻ 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Renault Knaus Sun
Dołączył: 19 Mar 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-01-03, 10:12   

Nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Czy to uregulowanie prawne obowiązuje w całej UE?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-03, 10:31   

Tak
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-03, 13:00   

bert napisał/a:
no ale to jest szit pod względem prawa. No bo jak kamperem ciut większym niż te sakramęckie 3.5 nie, bo nie masz umiejętności i uprawnień mając "B". 3.5 i koniec bo tak ustawodawca uznał podstawowe kompetencje. Ale, nagle, jak to jest elektryk to może być więcej niż 3.5 mimo tych samych kompetencji (kat "B"). Gdzie tu logika? Dlaczego odstępstwem mają być elektryki (aspekt eco to per saldo straszna bujda przy elektyrkach) a nie np kampery i suvy?
Coraz więcej takiego łajna prawnego dookoła.
Mnie dziwi, to, że mało kogo to dziwi.
:mrgreen:

Mnie akurat również dziwi, mało tego, nawet mnie to wnerwia. Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia. To niby ma służyć promowaniu elektryków. Ale jak już cel zostanie osiągnięty i większość kierowców przesiądzie się na elektryki? To co dalej? Utrzymamy te 4,25 t? Czy wrócimy do 3,5 t bo już nie będzie potrzeby "promowania". Czy w tę czy wewtę to jest pozbawione logiki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-03, 13:46   

Kazik II napisał/a:
...Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia...


nie jest to do końca prawda, bo jakiś czas w Niemczech kat. B była do 7,5t DMC i jakoś w tym czasie nie zwiększyła się liczba wypadków pojazdami między 3,5 a 7,5t DMC.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-03, 19:45   

Cyryl napisał/a:
Kazik II napisał/a:
...Dopuszczalny tonaż ustalano w oparciu o przewidywane kompetencje kierowcy - a tu nagle okazuje się, że ważniejsza jest ideologia...


nie jest to do końca prawda, bo jakiś czas w Niemczech kat. B była do 7,5t DMC i jakoś w tym czasie nie zwiększyła się liczba wypadków pojazdami między 3,5 a 7,5t DMC.

Jeśli tak było, to tylko potwierdza nonsens różnicowania kierowców na tych 3,5 tonowych i 4,25 tonowych. Nie byłoby logiczniej zwiększyć po prostu limit tonażu kat. B do 4,25 tony zamiast dzielić kierowców na uprzywilejowanych i pospólstwo?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***