Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tłumaczka szuka pomocy :)
Autor Wiadomość
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-01-29, 10:32   

Kazik II napisał/a:
zachwyciła mnie finezja sformułowania z opisu obsługi WC

Andrzej 48a-ELANKO był fantastycznym kolegą, wraz z Elą tworzyli doskonałą atmosferę w trakcie spotkań. Jego specyficzne poczucie humoru potrafiło rozbawić do łez. :haha:
To już prawie 10 lat jak wybrał się w najdłuższą podróż.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
weteran


Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 31/9
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2022-01-29, 10:47   

Banan napisał/a:
Takimi można podróżować do 6, 7 osób nawet więcej.

przeważnie powyżej 7 m długości i kat C prawka. Sami ludzie to ponad pół tony ;)
_________________
THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-01-29, 11:02   

Darson napisał/a:
przeważnie powyżej 7 m długości i kat C prawka.

Tak jak mówisz, niemożliwe, by się zmieścić w 3,5T przy tej długości.

Jeszcze info dla Edyty :ok
Oprócz tych typów kamperów o jakie pytałaś, można wydzielić jeszcze jedną: amerykańskie krążowniki na bazie autobusów. Są to już naprawdę duże mieszkania na kołach, wyposażone w slidery - czyli rozkładane ściany na boki. Oczywiście kategoria C prawa jazdy :ok

aa.jpg
Plik ściągnięto 1895 raz(y) 34,53 KB

_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-29, 11:55   

Stał kiedyś koło mnie taki na kampingu nad Balatonem. A załoga liczyła tylko...2 osoby. Rano pokrzątali się wkoło, po czym otworzyły się wrota z tyłu i wyjechał z nich....smart. Kiedyś był amerykański film dokumentalny o takich mobil-home, jak oni to nazywają. I o dziwo, na ogół były one przeznaczone do podróżowania przez 2 do 4 osób. Ponieważ ceny takiego sprzętu na ogół zaczynają się od ok miliona dolców - to koszy paliwa chyba nie grają roli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Edyta77 
początkujący forumowicz

Dołączyła: 27 Sty 2022
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-01-30, 14:59   

Ale wątek się rozwija :wyszczerzony: Oczywiście jestem i będę wdzięczna za wszelkie uwagi, bo temat od strony technicznej jest dla mnie zupełnie nowy.

Wkleję Wam fragment mojego tłumaczenia i bardzo proszę: jeśli znajdziecie chwilkę, to przeczytajcie i dajcie znać, jeśli znajdziecie jakąś bzdurę :roza:

Wybór padł na opla movano furgon o wysokości wnętrza kabiny równej dobre 1,80 metra - obydwoje nie jesteśmy zbyt wysocy, zatem to nam odpowiadało – z kuchnią wyposażoną w kuchenkę trójpalnikową, duży zlew i lodówkę kompresorową 90 litrów z falownikiem oraz łóżko dające się w połowie przekształcić w stół z dwiema ławkami (...).

Zanim zaczniemy odkręcać śrubki, znów musimy wrócić do planowania. Tym razem należy ustalić, co i w którym miejscu ma być na stałe przymocowane / przyklejone do nadwozia oraz gdzie dokładnie przeprowadzić wiązki przewodów i rury z wodą. Na koniec trzeba wszystko dokładnie zakryć pod obudową. Gdzie zatem ulokować akumulator i w których miejscach umieścić gniazdka? Jak będzie zasilany akumulator? Gdzie zaplanować wiązki przewodów do alternatora i/lub zewnętrznego źródła zasilania? Czy w przypadku zamontowania na dachu baterii solarnych trzeba zaplanować zainstalowanie przepustu dachowego? Czy 12V będzie wystarczające dla twoich urządzeń, czy też potrzebujesz falownika, który przekształci napięcie do poziomu 230V? Jeśli chodzi o prąd, bezpieczeństwo jest niezwykle ważne! Gdzie umieścić bezpieczniki i jaką grubość kabla należy dobrać do odległości w pojeździe? (...)

Nadwozia pojazdów mają z reguły słabą izolację. Aby uniknąć skraplania się pary wodnej na powierzchniach, które później zostaną obudowane, należy wykonać późniejszą izolację. Do tego celu stosuje się powszechnie izolację Armaflex© lub izolator X-trem. Obydwa materiały są elastyczne i mają strukturę zamkniętych komórek, specjalnie opracowaną do zapobiegania kondensacji. Materiały, które mogą wchłaniać wilgoć, na przykład wełna szklana lub filc, nie są natomiast odpowiednie. W przypadku rdzy lub miejsc z odpryskami farby, należy je zabezpieczyć przed położeniem izolacji. Przykleja się ją bezpośrednio na nadwoziu. Po tym zabiegu nadwozie nigdzie nie powinno być widoczne, w przeciwnym razie wszędzie w tych miejscach mogą się pojawić mostki termiczne, co doprowadzi do skraplania się pary wodnej. Izolacja na podłodze również zależy od indywidualnych potrzeb. Jeśli nic nie przemawia przeciwko wysokości wewnętrznej mniejszej o 3-5 centymetrów, rozsądnym rozwiązaniem jest położenie w tym miejscu pokaźnej warstwy izolacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***