|
|
sposoby montażu kontenera do ramy 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
ovali
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: chauson na citroenie C25 89r
Dołączył: 10 Lis 2010
|
Wysłany: 2022-02-05, 16:54 sposoby montażu kontenera do ramy 4x4
|
|
|
Witam szukam fotek ,rysunków ,opisów sposobu zamontowania kontenera do ramy .Podwozie 4x4 7,5 tony ,niestety brak pomysłu na prawidłowy , bezpieczny montaż .Być może w internecie jest sporo informacji jednak nie znając poprawnego nazewnictwa to szukanie igły w stogu siana |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-02-05, 17:10 Re: sposoby montażu kontenera do ramy 4x4
|
|
|
ovali napisał/a: | Witam szukam fotek ,rysunków ,opisów sposobu zamontowania kontenera do ramy .Podwozie 4x4 7,5 tony ,niestety brak pomysłu na prawidłowy , bezpieczny montaż .Być może w internecie jest sporo informacji jednak nie znając poprawnego nazewnictwa to szukanie igły w stogu siana |
Jak długi ten kontener. Jaka w przybliżeniu masa. Na jakie podwozie to chcesz kłaść (w sensie co to za samochód).
Bez tej info to cały wykład. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
ovali
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: chauson na citroenie C25 89r
Dołączył: 10 Lis 2010
|
Wysłany: 2022-02-05, 17:13
|
|
|
Rama Iveco Magirus 90-16AW ,kontener sarna 2 lub b sam star 266 taki przynajmniej jest plan |
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-02-05, 19:05
|
|
|
ovali napisał/a: | Rama Iveco Magirus 90-16AW ,kontener sarna 2 lub b sam star 266 taki przynajmniej jest plan |
kabina kierownika podwójna czy pojedyncza. Nb. te kontenery to nie jest dobry pomysł.
Są bardzo ciężkie (to efekt konstrukcji dla potrzeb wojska). Skoro chcesz zmieścić się w DMC 7.5 to - obawiam się - musisz poszukać innego kontenera. Ponad to niewielka powierzchnia z wysokością stania nie ułatwi sensownej zabudowy, ale to mniejszy z problemów.
Iveco 90-16 ma bardzo "gumową ramę", ale o tym później.
Popatrz od 2.02 min, widać to wyraźnie |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
Ostatnio zmieniony przez bert 2022-02-05, 19:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ovali
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: chauson na citroenie C25 89r
Dołączył: 10 Lis 2010
|
Wysłany: 2022-02-05, 19:10
|
|
|
kabina podwójna , ale pewnie będę skracał bo zwis byłby za duży to auto ma tylną oś praktycznie zaraz za kabiną biorąc po uwagę dmc stara powinienem się zmieścić z zabudową akurat to iveco ma zaniżoną dmc z 9 na 7,5 tony ale gdzieś widziałem aluminiowy kontener chyba z bundeswery masa 1,6 tony |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-02-05, 20:11
|
|
|
ovali napisał/a: | kabina podwójna , ale pewnie będę skracał bo zwis byłby za duży to auto ma tylną oś praktycznie zaraz za kabiną biorąc po uwagę dmc stara powinienem się zmieścić z zabudową akurat to iveco ma zaniżoną dmc z 9 na 7,5 tony ale gdzieś widziałem aluminiowy kontener chyba z bundeswery masa 1,6 tony |
OK to jedziemy z tematem. Skracanie przedniej kabiny, dosyć często robione przez Niemców, ale z założeniem, że podróżują dwie lub trzy osoby. W zamian uzyskujesz od cholery roboty nie tylko z cięciem i łączeniem kabiny ale i systemem jej podnoszenia tudzierz kotwiczenia. Zyskujesz za to tylko ca 1 m długości kontenera na plusie. Ale nawet wówczas nie ma mowy o montażu wojskowych kontenerów obojętnie polskich czy po DDR-owskich. Są i tak za długie, są też jak wspomniałem stanowczo za ciężkie. Masz za długi tylny nawis i zbyt obciążona tylną oś. Pamiętaj, że jeszcze gdzieś musisz powiesić koło zapasowe. Zatem długi nawis, przeciążenie tylnej osi i jeszcze 100 kg koła na rufie.
Zostaw przednia kabinę tak jak jest (parę tysięcy zostanie Ci w kieszeni, a można ja również zabudować tak by odbierała na siebie część zabudowy socjalnej. Na tył połóz coś z laminatów. Dosyć dobrze sprawdzają się kontenery po karetkach. Masz w nich gotowe okna i okna dachowe, drzwi, wentylację i często klimę. Masz świetna izolacje termiczną. Instalację elektryczną itp.
Są stosunkowo lekkie bo standardowo pochodzą z aut 3.5 lub 4.2 DMC
Jeśli nie karetka to jakaś izoterma. To zdecydowanie lepsze niż "sarna".
Wówczas (przy zostawionej przedniej kabinie w ori rozmiarze i położeniu na tył kontenera ca 3.2 do 3.8 metra wszystko bardzo ładnie gra. Przy takim rozwiązaniu możesz posłużyć si e podłoga po zabudowie pożarniczej (bo jak sądzę będziesz miał lub masz 90-16 po straży lub THW. Masz wówczas gotowy blat by położyć na tym kontener.
Jeśli masz gołego widelca to musisz zrobić ramę pośrednią. Przy tej długości kontenera w zupełności wystarczy mocowanie ramy na ramie w formie, tył za mostem na stałe, przód na śruby z sprężynami.
http://www.njz.pl/2019/ne...244/photo37.jpg
To zupełnie wystarczające rozwiązanie, dosyć powszechnie stosowane w ciężarówkach tego typu. Mam na 90-16 przebudowane na bazie ori pożarniczego kontenera mieszkanie, wisi właśnie na takim systemie, nawet "słabiej" niż to co na fotce z linku (mój STAR 244) bo w 90-16 śruby i sprężyny są tylko dwie. Tu istotne jest to, by mocowanie stałe było z tyłu za ostatnią osią, zaś śrubowe z przodu. Więcej tajemnic w tym nie ma.
Jeżeli zakładałbyś kontener powyżej 5 metrów trzeba by się narobić, ale to inny temat i Twojego przypadku nie dotyczy.
Jak masz jakieś pytania to śmiało. Przerabiałem to sam w dwóch autach a i obecnie koledzy gryzą temat w swoich.
tu znajdziesz sporo "inspiracji"
https://www.selfbuildmoto...le_gallery.html
tu masz moje 90-16 na etapie budowy:
http://www.njz.pl/2019/ne...WHIM/index.html
tu masz moje i inne w różnych sytuacjach:
http://www.njz.pl/2019/ne...eria/cfind.html
tu masz przykład przebudowanej karetki:
http://www.njz.pl/2019/near/garaz/star/244.html
tu masz adres do niemieckiego forum które może Ci być pomocne jeśli nie odpowiadają Ci moje rady:
https://www.allrad-lkw-ge...49e7088a5abdfc9 |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
ovali
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: chauson na citroenie C25 89r
Dołączył: 10 Lis 2010
|
Wysłany: 2022-02-05, 21:30
|
|
|
Właśnie na tym forum https://www.allrad-lkw-ge...49e7088a5abdfc9 przekonali mnie do tego auta wcześniej po głowie chodził mi man 8.136 , tylko że po rozmowie ze sprzedawcą z Danii okazało się że rejestracja w Polsce może się nie udać (brak dowodu rej bo to militarny demobil).Autem podróżować mają dwie osoby więc kabina dubel nie jest mi potrzebna , na tą chwilę użytkujemy iveco maxi , ale planujemy trochę wschodu i Azję więc zpadła decyzja na 4x4 generalnie wykładnikiem bazy jest dostępność części w każdym zakątku , napęd 4x4 stosunkowo niskie zużycie paliwa ,przyzwoita moc bez fajerwerków ,ale żeby np w Albanii pod górę nie musiał go wpychać .W przyszłym tygodniu miałem jechać po magirusa który właśnie jest na jednym z portali , ale zaczynam się zastanawiać po twoich sugestiach .Auto raczej na dłuższe wyprawy nie na dwu tygodniowy urlop jeżeli nic nie znajdę to wymienie most u siebie na taki z blokadą tylko że wtedy raczej na pewno się już nie przesiądę do 4x4 , a teraz jest możliwość i iveco ze względu na wagę spięte jest z przyczepą ciężarową razem zestaw ponad 10 metrów więc słabo troszkę |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-02-05, 22:11
|
|
|
ovali napisał/a: | Właśnie na tym forum https://www.allrad-lkw-ge...49e7088a5abdfc9 przekonali mnie do tego auta wcześniej po głowie chodził mi man 8.136 , tylko że po rozmowie ze sprzedawcą z Danii okazało się że rejestracja w Polsce może się nie udać (brak dowodu rej bo to militarny demobil).Autem podróżować mają dwie osoby więc kabina dubel nie jest mi potrzebna , na tą chwilę użytkujemy iveco maxi , ale planujemy trochę wschodu i Azję więc zpadła decyzja na 4x4 generalnie wykładnikiem bazy jest dostępność części w każdym zakątku , napęd 4x4 stosunkowo niskie zużycie paliwa ,przyzwoita moc bez fajerwerków ,ale żeby np w Albanii pod górę nie musiał go wpychać .W przyszłym tygodniu miałem jechać po magirusa który właśnie jest na jednym z portali , ale zaczynam się zastanawiać po twoich sugestiach .Auto raczej na dłuższe wyprawy nie na dwu tygodniowy urlop jeżeli nic nie znajdę to wymienie most u siebie na taki z blokadą tylko że wtedy raczej na pewno się już nie przesiądę do 4x4 , a teraz jest możliwość i iveco ze względu na wagę spięte jest z przyczepą ciężarową razem zestaw ponad 10 metrów więc słabo troszkę |
wschód (przyjmuję, że masz na myśli szeroko pojętą "Rosję z przyległościami") Azja to mnóstwo rzek i rzeczek które trzeba robić w bród (bo mostów nie ma). Tu ciężarówka 4x4 ma to, czego Twoje iveco z blokadą mieć nie będzie. Zresztą co tu dużo gadać, tam tylko 4x4 no chyba, że chcesz wędrować wyłącznie po cywilizacji. Zresztą ciężarówka to zupełnie inna zabawa, dodam, że fajna. Nie wiem w czym moje uwagi miały by Ciebie zniechęcić do 90-16. To serio fajny wózek. Kabinę bym jednak zostawił w normalnym wymiarze. Jak już bardzo chcesz coś zrobić to podnieś w niej dach tak byś miał wysokość stania. Wówczas zyskujesz fajny salon z bez mała panoramicznym widokiem na okolice. Ja w przedniej mam miejsce dla 6 osób (tak zarejestrowane) jest tam też rozkładane spanie dla dwóch osób i podręczna kuchnia (zlew, kuchenka, lodówka). No i kupa miejsca dla psów. Nie podnosiłem dachu bo wole mieć na dachu taras. Fajnie wchodzi tam poranna kawa i jajecznica
Nie musisz mieć obniżenia do 7,5 (te są w niemcowni droższe) normalnie one mają 9.0 DMC i nie ma potrzeby nic z tym robić, a zapas ładowności zawsze wart zachodu.
Są też modela z krótką dwuosobową kabiną
http://www.njz.pl/2019/ne...AD/img_6704.jpg
http://www.njz.pl/2019/ne...D/img_6750.html
https://www.selfbuildmoto..._Annagreth.html
https://www.selfbuildmoto...to_16_2250.html
https://www.selfbuildmoto..._der_Lange.html |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
ovali
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: chauson na citroenie C25 89r
Dołączył: 10 Lis 2010
|
Wysłany: 2022-02-06, 07:34
|
|
|
Pojazd który chcę zaadaptować masę już ma obniżoną
https://www.olx.pl/d/ofer...son=observed_ad
co do salonki w kabinie to przy mojej drugiej połowie nie przejdzie za dużo szyb sama w sobie kabina jest bardzo fajna i z pewnością klaustrofobia nie grozi.co do kontenera piszesż że można 3 -3,5 metra więc dla mnie spokojnie wystarczy .kontener wojskowy o tyle był pomysłem że skorupa jest stalowa czyli odporna na uszkodzenia przynajmniej w stosunku do laminatów , da się pospawać , wyklepać itd kabina ma linię mana kat1 więc całkiem ładnie się prezentuję ,zamysł skrócenia powstał po lekturze niemieckiego forum metr to dużo , ale jeśli udało by się upchnąć skrzynie 3,5 metra bez cięcia to jadę po niego .montaż aby odciążyć planuje do samej ramy ,platforma która jest na tym aucie była by zdjęta .Nie chcę podnosić dachu kabiny po pirewsze problem z szybami po drugie słupki problematyczne ponadto wygląd będzie kiepski raczej kupię kabinę z 266 i wykorzystam włazy dachowe .kontener mogę zbudować to nie problem DMC także można spróbować przywrócić homologowany jest na 9 t chociaż myślę że się zmieszczę obecny właściciel auta dość mocno je odchudził
https://archiwum.allegro.pl/oferta/iveco-magirus-straz-pozarna-woz-strazacki-i11485566884.html
od poprzedniego ogłoszenia .Prośba mając swoje auto możesz mi potwierdzić czy kontener 3.5 metra da się powiesić na tej ramie przy długiej kabinie , ewentualnie jaka mksymalna długość tam wejdzie ,montaż tylko do ramy bez platformy widocznej na fotkach |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-02-06, 08:35
|
|
|
dlaczego chcesz kupować takie auto w PL?
Już ze zdjęć widać, że jest... no, że jest zrobione po polsku. Szukałbym w Niemczech, nawet droższego ale w oryginale i porządnie serwisowanego przez wcześniejsze życie. Tu nawet widzę, że wyszabrowali webasto z kabiny. Zwróć uwagę, że tylne koła maja inny rozstaw niż przednie, to się będzie kiepsko prowadziło.
Kabina STAR przednia to jeśli chodzi o komfort to przedpotop ws kabina IVECO. Przede wszystkim dzwiękowo, termicznie no i jest odchylana w celu dostępu do silnika. Ni dy rydy ze STARE-m tego ożenić, a i po co tracić komfort.
Podniesienie dachu; w Niemczech robią b fajne dedykowane do tego auta (na indywidualne zamówienie) podniesienie z laminatów. Świetnie dopasowane optycznie i dające b. duże możliwości adaptacyjne łącznie z sypialnią.
nadal w kwestii powojskowych kontenerów.
a- ma sens jak masz natowska pak platformę bo stawiasz to jak ładunek na podłodze i przypinasz łańcuchem. Ale nie masz takiej podłogi.
b- małe i ciężkie, w zasadzie bez wysokości stania.
c - nie wiem co byś musiał zrobić by rozwalić laminatowy kontener.
muzę teraz lecieć spadam w teren, jak chcesz to zadzwoń po 21 to pogadamy, bo na rozwlekłe pisanie nie bardzo mam czas.
tel masz na PW |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
Jacek999
zaawansowany
Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011 Piwa: 18/19 Skąd: Wieś podkrakowska
|
Wysłany: 2024-02-18, 13:00
|
|
|
Witam
Trochę przeglądałem internet i zwróciłem uwagę na różne sposoby montażu kontenera do samochodów ciężarowych 4x4.
Pierwszy najprostszy tak jak Bert napisał : tył na sztywno przód na sprężynach, podobnie jest w wytycznych dla instalatorów zabudów Iveco.
Drugi, do ramy samochodu w części tylnej jest zamocowana kołyska połączona za pomocą sworznia z drugim elementem w ramie pośredniej. Ten sposób montażu sądziłem że występuje tylko w samochodach cięższych i większych, lecz byłem w błędzie znalazłem parę Iveco Daily gdzie zastosowano podobne rozwiązania.
Interesują mnie różnice , ewentualnie podpowiedź, które z nich będzie lepsze dla Iveco Daily 7t, rozstaw 3780 długość kontenera 3950 ?
DSC_5934.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 284,5 KB |
Zrzut ekranu 2023-04-1 o 20.41.45.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 368,38 KB |
272020978_679359583500696_5676932117835607407_n.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 292,39 KB |
|
_________________ Jacek |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2024-02-19, 08:56
|
|
|
Jacek999 napisał/a: | Witam
Trochę przeglądałem internet i zwróciłem uwagę na różne sposoby montażu kontenera do samochodów ciężarowych 4x4.
Pierwszy najprostszy tak jak Bert napisał : tył na sztywno przód na sprężynach, podobnie jest w wytycznych dla instalatorów zabudów Iveco.
Drugi, do ramy samochodu w części tylnej jest zamocowana kołyska połączona za pomocą sworznia z drugim elementem w ramie pośredniej. Ten sposób montażu sądziłem że występuje tylko w samochodach cięższych i większych, lecz byłem w błędzie znalazłem parę Iveco Daily gdzie zastosowano podobne rozwiązania.
Interesują mnie różnice , ewentualnie podpowiedź, które z nich będzie lepsze dla Iveco Daily 7t, rozstaw 3780 długość kontenera 3950 ? |
Jeżeli chcesz mieć auto o ca 20-30 centymetrów wyższe; rób kołyskę, jeśli chcesz wydać kupę kasy; rób kołyskę, jeśli lubisz komplikować sprawy proste; rób kołyskę. Będziesz miał wysoko, drogo i skomplikowania.
Na marginesie, nie wydaje mi się (z całym szacunkiem dla grupy) byś znalazł tu odpowiedź na takie pytanie. Nie ta "wagofantazja" doświadczenia
Możesz popatrzeć tutaj, na praktykowane rozwiązania:
https://www.wohnmobil-sel...euggalerie.html
masz tam ponad 2700 aut terenowo kempingowych zgromadzonych w jednym miejscu. Dosyć bogato udokumentowanych. Wybierz te które są podobne do rozważanego przez Ciebie i porównaj ile z nich jest na kołysce a ile nie. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
Jacek999
zaawansowany
Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011 Piwa: 18/19 Skąd: Wieś podkrakowska
|
Wysłany: 2024-02-20, 09:02
|
|
|
Dzięki za odpowiedź |
_________________ Jacek |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 190/415 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-20, 19:09
|
|
|
Jacek999 napisał/a: | Dzięki za odpowiedź |
Na 23 stronie jest takie Iveco 4x4 alkowa
Screenshot_20240220_190941.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 169,8 KB |
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|