Ranking akumulatorów LiFePo4 |
Autor |
Wiadomość |
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2024-01-20, 17:06
|
|
|
przemo.d napisał/a: | Dla zwykłego użytkownika wskaźnik nap. w kamperku jest wystarczający | Tylko że jak się ma LiFePo4 to ten wskaźnik nic nie daje , napięcie do 80% pojemności jest na stałym poziomie ok 13V , a potem gwałtownie spada .Na TK 15 , 15% pojemności ,na wskaźniku ok 12 z haczykiem , i za chwilę BMS odcina prąd . Z praktyki nie teorii . P założeni Li ,nie miałem TK i przytrafiło się kilka razy brak prądu ,na wskaźniku było powyżej 12V ,odkąd mam TK nigdy ,wiem kiedy się kończy . |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-01-20, 18:42
|
|
|
Pięknie to Adaml61 opisał. Kwas w miarę rozładowania obniża napięcie i widzimy je na wskaźnikach kampera. Lifepo4 trzyma napięcie prawie do końca pojemności stąd nie wiemy ile mamy jeszcze w akumulatorze.
Po drugie duże lifepo4 czyli 200 Ah w górę dają niesamowite możliwości. Przy bms 200 A można akumulator bardzo obciążać ale trzeba wiedzieć ile w nim mamy aby sensownie gospodarować prądem szczególnie zimą na dzikusa.
Te bajery czyli wskaźniki pobierają bardzo mało prądu i to nie one prowadzą do rozładowania akumulatora. Wskaźnik tak jak bms zawsze pracuje bo to integralną część systemu. Straty prądu niezauważalne natomiast monitorowanie stanu akumulatora znakomite. Dla malkontentów inny przykład. Brak wskaźnika to tak jakbyś miał konto w banku, tylko nie wiedział ile na nim pieniędzy |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-01-20, 18:56
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Dla malkontentów inny przykład |
Zwłaszcza, że od niedawna eksploatują LiFePo4 |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2024-01-20, 23:50
|
|
|
orkaaa napisał/a: | jakbyś miał konto w banku, tylko nie wiedział ile na nim pieniędzy | |
|
|
|
|
Kamperek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 316 Hymer
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Jabłonna pod W-wą
|
Wysłany: 2024-01-21, 19:45
|
|
|
Ranking?
To jak to jest z akumulatorami LiFePo4.
1.
2.
itd. |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/419 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Voku
zaawansowany
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 5/8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-01-21, 23:12
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Pięknie to Adaml61 opisał. Kwas w miarę rozładowania obniża napięcie i widzimy je na wskaźnikach kampera. Lifepo4 trzyma napięcie prawie do końca pojemności stąd nie wiemy ile mamy jeszcze w akumulatorze. |
Ale po to mamy Bms żeby dokładnie wiedzieć ile mamy AH i na ile to wystarczy. Pod tym względem LP4 i Aplikacja daje nam wszystko co wiedzieć powinniśmy.
Screenshot_20240121_231606_XiaoXiangElectric.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 340,54 KB |
|
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 456/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-01-22, 01:25
|
|
|
Strasznie drogą obudowę ma ten akumulator ..... wychodzi mi jakieś 4500 PLN ..... ale nie powiem, ładna , niebieska
Wszystko fajnie tylko dalej nie wiemy co tam jest w środku i nie mamy do tego dostępu, a jedyna informacja o tym w jakim to jest stanie pochodzi z dedykowanej aplikacji
W Polsce, bez potrzeby ściągania z Chin kupujesz na fakturę ogniwa EVE 304Ah z grupy A za cenę 650 PLN BRUTTO , a porządny w pełni konfigurowalny BMS z bluetooth za jakieś 800 PLN
Ogniwa mają hologramy z numerem seryjnym i kodem QR za pomocą którego sprawdzisz , że nie są podróbkami i kiedy zostały wyprodukowane .
Przed zmontowaniem masz możliwość sprawdzenia jaką mają realną pojemność i czy wszystkie 4szt są identyczne, co gwarantuje długą i bezawaryjną pracę.
Całość ze śrubkami, blaszkami i kabelkami wyjdzie jakieś 3500 PLN BRUTTO ...... i wiesz co masz
Nie mówię , że ten Victron jest zły , ale za 8200 PLN toż to czyste frajerstwo |
|
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/419 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-01-22, 07:37
|
|
|
joko napisał/a: |
Przed zmontowaniem masz możliwość sprawdzenia jaką mają realną pojemność |
Victrona można kupić i już
joko może by się zgodził 1 sztukę, dwie poskładać przy 3 poleci Victrona albo Volta
A jeszcze jedno laik prądowy kupuje Hymera za 800000zł prosi serwis o porządny Aku i co będą do joko dzwonić |
_________________ komplet |
|
|
|
|
|
TECHTRON
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Maj 2016
|
Wysłany: 2024-01-22, 09:46
|
|
|
Ten Pan, jakiś czas temu do systemów PV proponował najtańsze akumulatory z płynnym elektrolitem.
Później podnieta nad LFP
Teraz wraca do ołowiowo-kwasowych (O.K.), ale z wózków widłowych.
Zapomniał o jednym
Nowy akumulator do wózka (O.K.) nie kosztuje 400zł za 100Ah, a kosztuje kilka razy więcej.
Używany to jest używany, on nawet jak jest sprawny (70%) to zaraz i tak spadnie jego kondycja.
Akumulator O.K. też nie lubi wysokich temperatur, praca w temperaturze powyżej 25-30 stopni powoduje szybsze zużycie - wystarczy zajrzeć w karty katalogowe.
Wspomina o samochodzie Leaf, tam akumulator nie miał chłodzenia/grzania, szybkie ładowanie zużywa aku, ładowanie do 100%, rozładowanie poniżej 40 czy 10% tym bardziej.
Stąd dość duża degradacja ogniw.
W przypadku takich ogniw (Li-Ion) wystarczy spojrzeć na telefon (smartfon).
Można zajechać baterię w 1 rok, lub dopiero po 3-4 latach (pojemność poniżej 80%) nawet ładując telefon codziennie.
20% mniejsza pojemność nie wyklucza takiej baterii z użytku, tylko ten telefon nie działa już jeden dzień tylko pół dnia.
Sposób wypowiedzi jest taki, a nie inny. Powoduje pewne reakcje u widza i to się oglądają i dają lajki.
Każdy akumulator ma pewne zastosowanie, jeden tu, drugi tam. |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-01-22, 12:20
|
|
|
Voku na tym polega problem że część naszych kolegów ma lifepo4 ze zwykłym wyświetlaczem / napięcie i bez Bluetooth / i dlatego potrzebny jest dodatkowy miernik pojemności. Inna sprawa czy Bluetooth i bms pokazują prawdę. Kilka razy spotkałem się z sytuacją że co innego pokazywał bms / pojemność / a co innego np TK 15 . Po sprawdzeniu / rozładowaniu lub naładowaniu / okazało się że TK pokazywał prawdę .
Różne są przypadki i nie do się podejść do sprawy że jak u mnie działa to wszędzie działa . |
Ostatnio zmieniony przez orkaaa 2024-01-22, 14:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2024-01-22, 13:31
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Kilka razy spotkałem się z sytuacją że co innego pokazywał bms / pojemność / a co innego np TK 15 . | Mam tak samo , TK pokazuje 2Ah mniej , obciążenie większe ok. 10 W . Sprawdzałem ok 1h , z kolei przetwornica na wyświetlaczu pokazywała podobnie jak BMS . |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/419 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-01-22, 16:59
|
|
|
TECHTRON napisał/a: |
Ten Pan, jakiś czas temu do systemów PV proponował najtańsze akumulatory z płynnym elektrolitem. |
Przykład dałem tak lekko z D widząc jak się systemy posypały u kolegów w mrozy, |
_________________ komplet |
|
|
|
|
Voku
zaawansowany
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 5/8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-01-22, 23:13
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Inna sprawa czy Bluetooth i bms pokazują prawdę. Kilka razy spotkałem się z sytuacją że co innego pokazywał bms / pojemność / a co innego np TK 15 . Po sprawdzeniu / rozładowaniu lub naładowaniu / okazało się że TK pokazywał prawdę .
|
To akurat sprawdzałem, bo rozładowywałem akumulatory kilka razy przez DL24 i pokrywało się to z tym co pokazywała aplikacja.
Pojemność też zależy od jakości ogniw. Wystarczy że jedno z nich będzie trzymać dolnego napięcia i się rozjeżdżać względem pozostałych to BMS wcześniej odetnie zasilanie, Mimo że niby mamy jeszcze Ah w aku.
Zapożyczone foto
Niby zostało jeszcze 19% akumulatora, ale to już jego koniec bo jedno ogniwo się rozjechało i nie trzyma napięcia.
Screenshot_20221226_231700_xiaoxiang.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 825,47 KB |
|
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/419 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-01-22, 23:26
|
|
|
No ciekawe jak to będzie bo 7 dni stoi na mrozie w serwisie w środę mam odbierać |
_________________ komplet |
|
|
|
|
|