|
Przepalający się bezpiecznik - sterowanie elektroblokiem |
| Autor |
Wiadomość |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-22, 22:29 Przepalający się bezpiecznik - sterowanie elektroblokiem
|
|
|
Witajcie
Potrzebuję waszej pomocy.
Mam mianowicie następujący problem. Zrodził się z niczego, tzn podczas ostatniego wyjazdu, już w trakcie powrotu, podczas postoju zauważyłem że nie działa zasilanie części mieszkalnej. Nie działa i nie włącza się Control Panel przez co nic nie działa. Dogrzebałem się do pierwszego lepszego bezpiecznika przed elektroblokiem i trafiam - jest przepalony. Wymiana na nowy i wszystko wraca do normy. Podczas dalszej jazdy wszystko działa ok do momentu kiedy nie gaszę auta. Cyk i wszystko gaśnie. Ponownie wymiana tego samego bezpiecznika przywraca zasilanie. Kolejne odpalenie auta, jest ok i gaszenie powoduje przepalenie bezpiecznika. Kolejne doświadczenie z podłączeniem 230V i nowym bezpiecznikiem - wszystko działa ok. Odłączam 230V i cyk przepala się bezpiecznik.
Energoblok Nordelettronica ne237. Bezpiecznik wskazany strzałką, przepala 10A jak i 15A. Wydaje mi się że to połączenie odpowiada uruchomienie i działanie energobloku.
Podpowiedzcie gdzie szukać punktu zaczepienia? Co powoduje zwarcie/przeciążenie w momencie odłączenia zasilania z alternatora czy 230V?
1.png
|
 |
| Plik ściągnięto 19 raz(y) 89,5 KB |
|
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-22, 22:46
|
|
|
| Prawdopodobnie nie ma zasilania na grubym przewodzie. Tym co jest bezpiecznik 50A. Sprawdź go od aku, do EB. |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-03-22, 23:05
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Prawdopodobnie nie ma zasilania na grubym przewodzie. Tym co jest bezpiecznik 50A. Sprawdź go od aku, do EB. |
Przy bezpieczniku lubią zasniedziec styki. W poprzednim kamperze tak miałem. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
| |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-22, 23:11
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | rawdopodobnie nie ma zasilania na grubym przewodzie. Tym co jest bezpiecznik 50A. Sprawdź go od aku, do EB. |
Gdyby tak było to wtedy nie powinno byc zasilania na zabudowe. A tu po wymianie bezpiecznika wszystko działa prawidłowo. Po uruchomieniu silnika przechodzi w stan ładowania aku... potem jak gasze silnik to wali bezpiecznik.
| Andrzej 73 napisał/a: | | Przy bezpieczniku lubią zasniedziec styki. W poprzednim kamperze tak miałem. |
Przy tym wskazanym? |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-22, 23:24
|
|
|
| Wywala bezpiecznik od bocznika, bo nie masz głównego zasilania. |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-22, 23:29
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Wywala bezpiecznik od bocznika, bo nie masz głównego zasilania. |
OK, bede jutro weryfikował. Dzieki.
Jak ktoś jeszcze jakieś pomysły to proszę... jutro będę sprawdzał. |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-23, 08:56
|
|
|
Tak jak koledzy sugerują czystość złącz to podstawa.
Zakładam że są czyste i pewne zatem co dalej:
No trzeba szukać wskazówek i diagnozować.
1. Wypnij wtyczkę w e-bloku i sprowokuj do przepalenia się tego bezpiecznika.
2. Wyjmij ten palący siębezpiecznik i wstaw w jego miejsce pomiar Volt w pin od strony e-bloku i sprowokuj do przepalenia, w tym momencie obserwuj miernik.
3. Sprawdziłbym czy przekaźnik lodówki nie jest zespawany w poz. załączonej. To co prawda nie ma nic wspólnego z tym bezpiecznikiem ale dialbli jedne wiedzą co jest uwalone.
4. Sprawdź dokładnie wiązkę czy myszki kabelków nie pogryzły, one ignorują niebezpieczeństwa z tym związane a potem strzał prądem po ząbkach i uciekają.
Będziem drążyć, zapodaj ew. fotki |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-23, 09:19
|
|
|
OK, dzięki za podpowiedzi.
Dziś po południu będę działał i relacjonował. |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-23, 18:03
|
|
|
Uwaga uwaga, oglaszam wyniki konkursu....
The winner is...
Gewehr... z racji że byłeś pierwszy i diagnoza była trafna wygrywasz... moje podziękowania. po prostu padl ten bezpiecznik 50A, który i tak u mnie akurat byl 30A.
Oczywiście w tym przypadku to ja wgrywam naprawę zasilania. A przy ponownym takim psikusie trzeba będzie dojść co spowodowało jego przepalenie...
Wszystkim wam również dziękuję.
and-the-winner-is-benedict-townsend.gif
|
 |
| Plik ściągnięto 1312 raz(y) 45,34 KB |
|
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-23, 18:37
|
|
|
Ja z tego żyję, więc takie pierdoły muszę wiedzieć. Bezpiecznik 30A to zbyt mało. Powód przepalenia, to rozładowany akumulator zabudowy i prąd ładowania z altka większy niż te 30A |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-03-23, 18:46
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Powód przepalenia, to rozładowany akumulator zabudowy i prąd ładowania z altka większy niż te 30A |
To by sie zgadzało. Od niedawna mam dwa akumulatory i faktycznie było już w nich mało energii po 2 dobach użytkowania. Będę musiał również zmienić główny bezpiecznik na 50A.
Dzięki jeszcze raz. |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-23, 18:47
|
|
|
| prusiak napisał/a: | ...
padl ten bezpiecznik 50A, który i tak u mnie akurat byl 30A.
...
trzeba będzie dojść co spowodowało jego przepalenie...
|
No powód przepalenia masz we własnej wypowiedzi, wstaw 50A.
Ja dziś u siebie hebelmasę wstawiałem, przyjrzałem się i też mam 50A jeszcze z fabryki.
Brawo Gewehr za opisanie przyczynoskutków. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-23, 19:21
|
|
|
| Jak chcesz mieć spokój, to daj Victrona Oriona dc-dc 30A. Zabezpieczy to altka przed usmażeniem. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-03-23, 20:41
|
|
|
W ubiegłym roku w CRO wywaliło mi bezpiecznik 40A dochodzący do ładowania aku , to częsty przypadek więc pamiętaj na przyszłość aby o nim pamiętać.
Fajnie że udało się szybko znaleźć przyczynę i usunąć usterkę.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
|
|