Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika
Autor Wiadomość
Surff 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II 2.8 IDTD
Dołączył: 07 Kwi 2022
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-04-09, 20:55   Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika

Witam serdecznie!

Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD bardzo slabo przyśpiesza na 5-tym biegu. Na 4 biegu rozpędzam kampera do około 90 km/h po czym na 5-tym biegu ledwo, ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h.
W zasadzie podtrzymuję prędkość. Czy to normalne? Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h?

Mam zabudowę z alkową.

Druga sprawa to niedogrzewanie silnika. Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2022-04-09, 21:48   

Co do temperatury to stawiam na termostat.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-04-10, 08:07   

Cytat:
Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?

Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Surff 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II 2.8 IDTD
Dołączył: 07 Kwi 2022
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-04-10, 08:13   

SlawekEwa napisał/a:
Cytat:
Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?

Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu :-P


No faktycznie - dużo na ten temat jest opisane w Internecie :)

Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/43
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2022-04-10, 08:21   

Surff napisał/a:
ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h.

Surff napisał/a:
Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h?


Po co?
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-04-10, 08:21   

Podaj wagę kampera i wysokość.
Ja swoim kamperem z silnikiem 128KM na pusto jechałem 130-140 km/h oczywiście chwilowo.
Po zmianie mapy silnika na 148 KM spokojnie dawał radę załadowany. Opory powietrza też robią swoje , jadąc pod wiatr możesz nie osiągnąć setki.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-04-10, 08:27   

Surff napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości.

Faktycznie miałem taki silnik w alkowie i 120 bez problemu z tym, że wtedy spalanie :gwm
Pytaj Gewehr-a bo może być wiele przyczyn.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-04-10, 08:30   

Surff napisał/a:
Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD

Ten silnik ma 122KM i mapy można zmieniać tylko w nawigacji :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2022-04-10, 10:23   

Termostat jest po to aby silnik trzymal temperature.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-04-10, 11:10   

Normalne że nie trzyma temperatury. Duża masa silnika i duża sprawność spalania, nie idzie w parze z grzaniem. Trzeba przysłonić wloty, tak aby nie owiewało silnika. Ewentualnie pełna osłona pod silnik. Taka z zasłonięciem nad belką i boki. Wtedy będzie trzymał 85 stopni. Co do mocy, to sprawdź czy na 3 biegu i pełnym klapku w podłodze idzie szatan z rury. Jak nie, to można dołożyć dawkę na pompie. Oczywiście powinno się zrobić pełną diagnostykę silnika. Bez tego będzie ciężko jednoznacznie stwierdzić gdzie problem, o ile taki jest.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-04-10, 12:02   

Gewehr napisał/a:
idzie szatan z rury.


A tłumacząc na polski to co ma lecieć z rury? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-04-10, 12:29   

Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Surff 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II 2.8 IDTD
Dołączył: 07 Kwi 2022
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-04-10, 12:58   

Gewehr napisał/a:
Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu :mrgreen:


Cześć.

No więc prędzej będzie to powietrze górskie, kopcenia zero.
W ogóle przy odpalaniu itd. nawet nie zakopci. Pracuje równo, obroty trzyma w porządku.

Oczywiście dam go na diagnostykę w przyszłym tygodniu, jednak nie miałem wcześniej doświadczeń z tym silnikiem i nie wiem tak do końca na co go stać.

Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2022-04-10, 14:08   

Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-04-10, 15:28   

jacek2214 napisał/a:
Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go.

Jasne :haha: Ducato 2.8 i 90 stoni przy -20 :mrgreen:
Chyba że słowo trzyma, Ty rozumiesz jak 55-60 stopni? To się zgodzę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***