|
|
Problem techniczno-legalny. |
Autor |
Wiadomość |
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-04-13, 14:18
|
|
|
joko napisał/a: |
Dokładnie. A jak przerobi się na specjalny kempingowy to nikt nie będzie patrzył , że to samoróbka , tylko zrówna wartość z konstrukcjami "fabrycznymi" i nie będzie niczym niezwykłym , że podstawa do naliczenia akcyzy może być i 3x większa od ceny bazy . |
Też myśle, że tak będzie, ale z tego co rozumiem nikt jeszcze nie płacił tego zaległego vatu? czekamy do lipca? Bo to jest złodziejstwo, vat powinien być od dostawczaka.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-04-13, 14:21
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | joko napisał/a: | znaleźć coś z silnikiem 2.0 i zrobić sobie tak jak Ci pasuje , a nie iść w kompromisy . Akcyza w wysokości 3,1% |
I za tydzień wstawiam 3.0 power i 3,1% zostaje |
ale natural power już tak łatwo nie włożę?
bo ja diesla nie cierpię, a naturalpower przerabiają na LPG... no ale są przepisy które mówią że nie można instalować używanych instalacji gazowych i o to może się rozbić przekładanie CNG (bo LPG zakładam ze będzie nowe)
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-04-13, 16:29
|
|
|
decumanus napisał/a: | z tego co rozumiem nikt jeszcze nie płacił tego zaległego vatu? czekamy do lipca? Bo to jest złodziejstwo, vat powinien być od dostawczaka.
R |
Piszesz o VAT-cie ale nic takiego się nie płaci.
Chodzi o akcyzę. Mój ojciec płacił wg.nowych przepisów. Policzyli w UC podstawę akcyzy tak jak napisałem - wg. wartości najbliższego osobowego "dostawczaka". A że chodziło o silnik 1997cm3 więc nie było tego jakoś dużo. Do przeżycia. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-04-13, 16:38
|
|
|
oczywiście miałem na myśli akcyzę.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2022-04-13, 19:53
|
|
|
decumanus napisał/a: | oczywiście miałem na myśli akcyzę.
R |
Panowie przyjmijmy taki przypadek. Sprowadzam dostawczaka 2.3 pojemności z uszkodzonym silnikiem, wymieniam uszkodzony i wstawiam 2.0. Jadę na przegląd i dopiero wtedy zgłaszam do UC zmianę na kempingowy. w oryginalnym dowodzie francuskim mam 2.3 więc jak policzą akcyzę.
Albo sprowadziłem dostawczaka 2.3 zarejestrowałem jako dostawczy akcyzy nie płacę, w między czasie pada silnik, wymieniam na 2.0 jadę na przegląd zgłaszm się do wydziłu komunikacji o zmianę w dowodzie. jak już mam dowód w którym jest 2.0 wtedy przerabiam na specyjalny kempingowy.
I pytanie jak policzą akcyzę ?? |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-04-13, 21:00
|
|
|
No ciekawe pytanie, ale myślę że dla UC wiążącym może być ten pierwszy przegląd w Polsce. Ale trzeba by miec papier jakis ze to taki silnik, bo robilem 4 takie przeglady i nikt by sie pochylil sam z siebie jaki silnik jest w środku. Trzeba by chyba diagnoscie wskazać zeby to wylapal.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 450/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2022-04-13, 23:34
|
|
|
Praktyka pokazuje, że takie dylematy rozstrzygane są zazwyczaj na niekorzyść petentów.
Przypuszczam, że interpretacja może być taka, że nałożenie akcyzy w związku ze zmianą typu pojazdu , powinno odnosić się do stanu w jakim zwolnienie z akcyzy zastosowano.
Jeśli przy pierwszej rejestracji w kraju samochód ciężarowy miał silnik powyżej 2litrów , to zastosowano zwolnienie z akcyzy w wysokości 18,6% i obawiam się, że jej przywrócenie będzie właśnie w odniesieniu do tego stanu.
Oczywiście jest to mocno dyskusyjne i osobiście uważam, że błędne, ale niestety bardzo prawdopodobne.
Jak słusznie pisze Decumanus , silnik jest traktowany obecnie jako część zamienna , a nie integralny moduł samochodu. Jest tak od czasu , kiedy zrezygnowano z wpisywania numeru silnika w DR. Weryfikacja stanu faktycznego jest mocno ograniczona , dlatego urzędnik będzie się chwytał zawsze tego co pewne i bezpieczne ...... czyli specyfikacji fabrycznej. |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-04-13, 23:48
|
|
|
joko napisał/a: |
Kamperek na ciężarówce z grodzią to nieporozumienie . Na busie bez grodzi już jest słabo, a jak odpadnie Ci cała kabina z obrotowymi fotelami z przestrzeni życiowej to już traci sens. |
Akurat gródź będzie - z powodów bezpieczeństwa. Widziałem parę busów po wypadkach w swoim czasie, widziałem też kilka kamperów. Nawet nie będę wchodził w temat, dla mnie tu nie ma dyskusji.
Ale będzie przejście do kabiny, a nie tak jak Brytyjczycy robią. Przez moje przygody miałem cztery lata (w tym rok na zwolnieniu) na rozkminy, mam plan ;-)
A dzisiaj poszła zaliczka na pewne auto, żeby nie zapeszać to się pochwalę dopiero jak będzie na 100% kupione, co ma się stać w przyszłym tygodniu, ale powiem tylko tyle: na brak miejsca akurat narzekać nie będę ;-)
Cytat: | Orys, jeśli ta akcyza to problem , to ja bym proponował znaleźć coś z silnikiem 2.0 i zrobić sobie tak jak Ci pasuje , a nie iść w kompromisy |
Ja sie tu w ogóle bardzo zderzyłem z Polską po tych 16 latach mieszkania za granicą, to jest jakiś mokry sen paranoicznego księgowego te polskie przepisy.
Ale, plany życiowe są takie, że auto w pierwszej kolejności posłuży za wóz do przeprowadzki na drugi koniec Europy, więc kto wie, może będę je na kampera przerabiał jeszcze w innym kraju (wstępny research pokazuje że w potencjalnym kraju docelowym jest to łatwiejsze niż w Polsce a do tego znacznie korzystniejsze podatkowo, ale to też będę się dzielił jak przyjdzie co do czego).
Na razie jednak trzymajcie kciuki, bo znalazłem nie do końca to, czego szukałem, ale w sumie pod pewnym względami nawet lepsze, jak wszystko dobrze pójdzie to się za tydzień będę chwalił. Na razie poszła zaliczka i kumpel mechanik wstępnie obejrzał i dał zielone światło...
Watch that space i trzymajcie kciuki ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-04-14, 08:24
|
|
|
joko napisał/a: | LukF napisał/a: | darek 61 napisał/a: | orys napisał/a: | - co z tą akcyzą? Czytam coś, że taka przeróbka będzie kosztować prawie 20% akcyzy jako zmiana na osobowy... To jest 100% pewne, czy to są bajki fantastów? A nie może być cztero osobowe auto ciężarowe? |
Jeżeli kupię auto ciężarowe w Polsce, sprowadzone kilka lat temu przez sprzedawcę,następnie przerobimy je na osobowe, to od jakiej kwoty naliczana jest akcyza. |
Od najbliższego czyli analogicznego osobowego (tzw.busa). |
Dokładnie. A jak przerobi się na specjalny kempingowy to nikt nie będzie patrzył , że to samoróbka , tylko zrówna wartość z konstrukcjami "fabrycznymi" i nie będzie niczym niezwykłym , że podstawa do naliczenia akcyzy może być i 3x większa od ceny bazy . |
A co jeśli jest przeróbka typu minimum tzn. porządna ławka z tyłu a poza tym tylko materac przymocowany do podłogi, zdezelowana szafka otrzymana za darmo z przykręconą kuchenką turystyczną?
A właściwa zabudowa po rejestracji.
Lub - olać zabudowę tyłu. Ławka, usunięcie grodzi i rejestracja na osobówkę?
orys napisał/a: | joko napisał/a: |
Kamperek na ciężarówce z grodzią to nieporozumienie . Na busie bez grodzi już jest słabo, a jak odpadnie Ci cała kabina z obrotowymi fotelami z przestrzeni życiowej to już traci sens. |
Akurat gródź będzie - z powodów bezpieczeństwa. Widziałem parę busów po wypadkach w swoim czasie, widziałem też kilka kamperów. Nawet nie będę wchodził w temat, dla mnie tu nie ma dyskusji.
Ale będzie przejście do kabiny, a nie tak jak Brytyjczycy robią. Przez moje przygody miałem cztery lata (w tym rok na zwolnieniu) na rozkminy, mam plan ;-) |
W jakim wieku jest to auto? W nowszych grodź wymaga homologacji i nie możesz po prostu zrobić sobie przejścia.
https://www.camperteam.pl...ic.php?p=895987 |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-04-14, 22:14
|
|
|
Chyba, że już jest taka fabryczna, busy po DHL czy UPS takie mają. |
_________________
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-04-15, 09:01
|
|
|
orys napisał/a: | busy po DHL czy UPS takie mają. |
i milion kilometrów |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-04-15, 18:41
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | orys napisał/a: | busy po DHL czy UPS takie mają. |
i milion kilometrów |
Zależy. Te jeżdżace po mieście mają małe przebiegi, ale są za to wytłuczone od ciągłego start-stop, trzaskania drzwiami i skakania po krawężnikach.
Natomiast w ogólności to akurat to nie jest 100% tak, że w firmie transportowej auto dostawcze zawsze ma natłuczone kilometrów. Oczywiście co innego firma busiarska czy bus w DHL co noc robiący ekspresy po 6 godzin jazdy w jedną stronę, ale w takich zwykłych niewielkich firmach transportowych często jest tak, że mają na przykład kilkanaście ciężarówek i dwa busy takie do jakichś takich ogonów na boku, albo nagłych dostaw niewielkich ładunków. W firmie w której spędziłem ostatnie pięć lat na przykład mieliśmy w naszej bazie szesć ciężarówek i dwa busy. Jeden dwa razy w tygodniu wyjeżdzał w trasę a poza tym jakieś paczki zbierał po Glasgow i w wieku 8 lat miał teraz jakieśð 247 000 mil (czyli ze 400 000 kilometrów). Ale drugi po 10 latach poszedł na sprzedaż z przebiegiem 130 000 mil - bo był mniejszy i był właśnie taki "w razie jakby co". Czasem stał całymi dniami na placu, albo nim tylko dziewczyny z biura jeździły po lunch do kafejki za rogiem jak padało. Sam myślałem, czy by go nie kupić, co prawda był zardzewiały i za krótki dla mnie, ale szedł za takie grosze, będąc mechnicznie sprawnym, że go rozważałem jako takiego biedakampera ze starą wersalką w środku na sezon, max dwa:
No i na przykład u mnie w Szkocji UPS to zajeżdża swoje pojazdy do ziemi, ale DHL sprzedaje swoje busy standardowo jak dobiją do 200 000 km albo po pięciu latach, w każdym razie regularnie pojawiają się takie fale, akurat się nowa wysypała i proszę, pół ebaya aż żółte od sprinterów z przechodnimi grodziami i ok. 140 000 mil na liczniku:
https://www.ebay.co.uk/it...3oAAOSwW2JiEyWf
https://www.ebay.co.uk/it...~MAAOSwcCth0d7O
https://www.ebay.co.uk/it...rsAAOSw0T9iMevw
I to są raczej autentyczne przebiegi, tu każdy sobie może online sprawdzić jakie były podczas przeglądu. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez orys 2022-04-15, 18:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-04-15, 18:48
|
|
|
orys napisał/a: | Jeden dwa razy w tygodniu wyjeżdzał w trasę a poza tym jakieś paczki zbierał po Glasgow i w wieku 8 lat miał teraz jakieśð 247 000 mil (czyli ze 400 000 kilometrów). Ale drugi po 10 latach poszedł na sprzedaż z przebiegiem 130 000 mil - bo był mniejszy i był właśnie taki "w razie jakby co". Czasem stał całymi dniami na placu, albo nim tylko dziewczyny z biura jeździły po lunch do kafejki za rogiem jak padało. |
Pare lat temu czytałem to u Ciebie w poście
ot taka ciekawostka pamięciowa |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-04-15, 18:54
|
|
|
Tak, ale to nie jest wyjątek, myślę, że raczej reguła.
Ja teraz pracuję dla agencji jako kierowca taki okazjonalny dla różnych firm, i widze, że w wielu z nich zawsze jakiś bus stoi w rogu placu sporadycznie ruszany. |
_________________
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-04-15, 18:59
|
|
|
orys napisał/a: | że w wielu z nich zawsze jakiś bus stoi w rogu placu sporadycznie ruszany. |
jak ma przegrodę z przejściem to ok |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|