Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujnik c
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-04-27, 12:09   Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujnik c

Odświerzam trochę temat, bo od kilku miesięcy walczę z naprawą mojej trumy combi. Płytkę wentylatora spalania naprawiał mi elektronik w Szczecinie specjalizujący się w naprawach nietypowego sprzętu. Wymienił tranzystory i scalaka. Po podłączeni napięcia przed zainstalowaniem do trumy wentylator normalnie kręcił. Ale po podłączeniu do trumy wentylator pracować nie chce. Po przekręceniu pokrętła proces uruchomienia aktywuje się, coś tam zaszumiało po czym proces zatrzymuje się. Nie wyświetla kodu awarii wentylatora jak przed naprawą, ale wyświetla kod braku nadmuchu. Pan elektronik twierdzi, że konsultował sprawę z kimś z serwisu trumy i powiedziano mu, że gdzieś tam jest jakiś czujnik ciągu spalania który jest prawdopodobnie uszkodzony i stąd problem. Ale jak googlach nie znalazłem niczego takiego jak "czujnik ciągu kominowego" w trumie combi. Czy ktoś z Szanownych Kolegów wie coś na ten temat?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-04-27, 15:02   Re: Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujn

[quote="Kazik II"]...
Po podłączeni napięcia przed zainstalowaniem do trumy wentylator normalnie kręcił. Ale po podłączeniu do trumy wentylator pracować nie chce. Po przekręceniu pokrętła proces uruchomienia aktywuje się, coś tam zaszumiało po czym proces zatrzymuje się.
...[/ quote]
Czy jesteś w stanie odczytać, jaką temperaturę widzi centralka? To zachowanie sugerujejakby truma była w czuwaniu i tylko czeka na odpowiednia informacje z czujnika temp.
Pisane ze srajfona.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-04-27, 17:48   

Socale napisał/a:
Czy jesteś w stanie odczytać, jaką temperaturę widzi centralka?

Nie bardzo wiem, jak miałbym to zrobić. A poza tym, czy chodzi o temperaturę powietrza czy podgrzewanej wody?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2022-04-30, 11:01   

Tam nie ma żadnego czujnika ciągu. Silnik jest sterowany PWM i ma czujnik Halla. Na podstawie włączonej mocy palnika i temperatury powietrza spalania płyta "główna" Trumy Combi zadaje odpowiednie obroty silnika i za pomocą impulsów z czujnik sprawdza czy rzeczywiste obroty silnika zgodne są z żądanymi. Jeżeli nie to jest sygnalizowany błąd.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-05-01, 12:18   

Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-05-01, 20:14   

Kazik II napisał/a:
Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona.


Ja miałem taki przypadek, podobny, ale jak możesz to sprawdź przewód łączący trume ze strowaniem. Najlepiej odkręć sterowanie i podłącz go innym przewodem i zobacz.

Objaw był podobny wentylator zaczął się kręcić i po chwili stop i błędy
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-05-01, 20:49   

voice napisał/a:
Kazik II napisał/a:
Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona.


Ja miałem taki przypadek, podobny, ale jak możesz to sprawdź przewód łączący trume ze strowaniem. Najlepiej odkręć sterowanie i podłącz go innym przewodem i zobacz.

Objaw był podobny wentylator zaczął się kręcić i po chwili stop i błędy

U mnie na chwilę zaczyna się kręcić wentylator, ale nie wentylator spalania tylko ten od rozprowadzenia ciepła. Czy u Ciebie też tak było?
A podłączenie sterowania innym przewodem - skąd ja mam taki wziąć?
Pozdro; i dzięki za pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-05-02, 09:42   

Kazik II napisał/a:

U mnie na chwilę zaczyna się kręcić wentylator, ale nie wentylator spalania tylko ten od rozprowadzenia ciepła. Czy u Ciebie też tak było?
A podłączenie sterowania innym przewodem - skąd ja mam taki wziąć?
Pozdro; i dzięki za pomoc.


Dokładnie tak chodzi o wentylator nadmuchu. Przewód to zwykły sieciowy do komputera w sklepie 5 zł na próbę można kupić.

Ja miałem podobnie najpierw wysłałem swoją trumę do serwisu tam po testach stwierdzili, że padł wentylator ponieważ nie daje odpowiednich parametrów dokładnie jak pisał Kaimar zdecydowałem się wymienić na nowy, chodziło dwa tygodnie a później objawy były identyczne jak twoje. Po włączeniu wentylator nadmuchu zaczął przez chwilę się kręcić i chyba po minucie wyłączenie i dioda czerwona na panelu. a doszedłem do tego przez przypadek podłączyłem na krótkim przewodzie nowszy panel ten z wyświetlaczem by pokazał jakie błędy pokazuje. podłączyłem na innym przewodzi i truma chodziła cały czas.

Więc nie gwarantuje sukcesu ale może warto to sprawdzić . Koszt sprawdzenie niewielki.
Ja od przewody starego obciąłem wtyczki i zarobiłem na nowo do dnia dzisiejszego działa bez zarzutu.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2022-05-02, 10:38   

voice napisał/a:
Przewód to zwykły sieciowy do komputera w sklepie 5 zł na próbę można kupić.

To jest kabel telefoniczny 6 pinów. Komputerowy ma 8 pinów.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-05-02, 11:01   

Dziękuję za rady - będę próbował. Zdaje się, że w swoim misz-maszu mam gdzieś taki kabel. A tak przy okazji szukając możliwości naprawy elektroniki Trumy natknąłem się na taką firmę w Biskupicach http://www.elwo-bis.pl/. Rozmawiałem z właścicielem telefonicznie i ten pan mówi, że specjalizuje się między innymi w naprawach elektroniki występującej w kamperach. W razie czego zawsze to się może przydać - bo serwisy Trumy w zasadzie chcą wymieniać całe podzespoły. A może ktoś już korzystał z usług tej firmy i ma jakieś opinie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***