Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Radio z nawigacją VP-2 w Boxerze r. 2015
Autor Wiadomość
Jacek L. 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Boxer L2H2 Pössl 2015
Nazwa załogi: Dorota & Jacek
Dołączył: 28 Wrz 2021
Piwa: 46/41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-03-07, 17:18   Radio z nawigacją VP-2 w Boxerze r. 2015

Witajcie,
nie znalazłem nic na forum, więc pozwalam sobie zapytać w nowym wątku.
Mam radio model VP-2 i nieaktualne mapy TomToma (Boxerek z połowy 2015, więc jeszcze nie było dożywotniej aktualizacji w pakiecie).

Przydałoby się:
1. Zaktualizować firmware.
(Czytałem forum fiatowskim jak to zrobić, ale plików na podanym serwerze nie ma).
2. Zaktualizować mapę
I tu dwa pytania:
a) czy warto inwestować w nowy abonament TomToma?
b) czy jest możliwość wgrania innej nawigacji?

Może ktoś ostatnio przerabiał temat?
Czy warto się w ogóle w to bawić?

Pozdrawiam
JL

PS. Szanuję porady typu RTFM, tylko proszę o podanie strony ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-07, 21:01   

Odpowiem trochę pokrętnie i trochę nie do końca na temat.
Nie mam wiedzy i doświadczenia z tą marką, ale mam wiedzę jak to wygląda np. w Renault, bo prywatnie mam auto tej marki. Dożywotnich map nie dają, trzeba kupować pakiety na rok co kosztowało w zeszłym roku jakieś 1600 PLN-ów. Jednak w pakiecie z datą pliku 2021 Q3 (3 kwartał) siedzą mapy z 2019 roku i starsze, więc taka "obsługa po-sprzedażowa" ociera się moim zdaniem o oszustwo na klientach.
W efekcie zamiast płacić krocie za starocie lepiej za grosze dokupić sobie dobry uchwyt do telefonu lub tablet i korzystać z nawigacji (lub nawet kilku różnych na zmianę) poza oryginalnym systemem auta. Ja tak uczyniłem i jestem zadowolony.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 483/396
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-03-07, 21:28   

Jacek L.,

Miałem w poprzednim kamperze fabryczną navi Fiata (z 2018r) i ciężko mi się było do niej przyzwyczaić używając równocześnie map Google w telefonie. Rozstałem się bez żalu sprzedając kampera. Nic nie aktualizowałem. W obecnym kamperze nie mam nawigacji wbudowanej w stacji multimedialnej bo nadal wolę używać w telefonie.
Co do płatnych aktualizacji w Fiacie i innych: u nas buduje się mnóstwo nowych dróg i nawet aktualizacja co 3 miesiące będzie stale do tyłu. Google ogarnia to z poślizgiem ale ogarnia. Inni za granicą też budują.
Oczywiście rozumiem, że ktoś może chcieć inaczej. W takim wypadku przepraszam, że nie do końca wypowiedź w temacie :bukiet:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-03-07, 22:14   

Pamiętam jak Tom Tom wprowadził mnie na plac budowy (jakiś węzeł drogowy) w Holandii.
Zawracałem jak koparki udzieliły mi odrobinę miejsca.
Postanowiłem zaktualizować... hm... legalnie to nowe urządzenia było tańsze.
Szukałem piractwa, nie znalazłem = nie było wówczas.
Tom Tom fajnie prowadził po starych ulicach w miastach ale polityka tego wydawnictwa odbiła się od zamiarów jak ping-pong rykoszetem.
Tu potwierdzam Navigólgólgól działa najlepiej bo z każdym wytyczeniem trasy, uwzględnia aktualny stan ruchu, czasu, przejezdności a nawet jak coś po drodze z utrudnieniem nastąpi to zasugeruje objazd.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janb 
trochę już popisał

Dołączył: 19 Sty 2021
Piwa: 1/6
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2022-03-07, 23:19   

No tak, ale :
Nie da się w goologoolu określić wysokości budy oraz
sugestia objazdów z powodu aktualnej sytuacji drogowej itp. czasami źle się kończy. 🤬
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 16/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-07, 23:38   

Ja bym dopuścił.
Próbowałem zaktualizować teraz mapy w nowym radiu Blaupunkta z citroena i radio okazało się za słabe, albo mapy za dobre.
Lepiej sobie zainstalować navigację na telefon albo kupić tablet lub oryginalną navi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janb 
trochę już popisał

Dołączył: 19 Sty 2021
Piwa: 1/6
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2022-03-08, 00:11   

Najlepiej na telefonie mieć google, a na tablecie np. RoadLoards z ustawionymi wysokościami, długościami, szerokościami i tonażem.
Wszelkie radia wbudowane z androidem (nawet zenec) nie przebiją powyższego połączenia.
Na radio to zwykły kaseciak by wystarczył. 😎
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 483/396
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-03-08, 09:03   

janb napisał/a:
RoadLoards z ustawionymi wysokościami, długościami, szerokościami i tonażem.


Napisz coś więcej albo jakąś recenzję o tym, proszę :bukiet:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-08, 09:04   

Bawiłem się RoadLords i jest fajna, aczkolwiek jak się wjedzie do miasta to lepiej przełączyć się na Google, bo RL czasem potrafi pod prąd poprowadzić :diabelski_usmiech

Google też od roku, dwóch się skiepściło, ale nic lepszego chyba nie ma. Coś popsuli z tym proponowaniem alternatywnych tras "na gorąco" podczas jazdy, bo potrafi poprowadzić przez takie dziury, pola i wiochy, że głowa mała. Do tego dla Google droga polna, asfaltowa wąska i porządna asfaltowa to wsjo to samo, więc zależnie od której strony do czegoś podjeżdżasz potrafi poprowadzić drogą polną (bo jest bliżej) niż nadłożyć te marne kilka km i dać dojechać po ludzku - a w ustawieniach nie ma nic na ten temat. Podobnie z ograniczeniem wagi - bo to było tworzone z myślą o osobówkach. Trzeba zawsze być czujnym i pamiętać, że nawigacja to tylko propozycja drogi, nadal obowiązuje nas myślenie, obserwacja i czytanie znaków.

EDIT: Opis RoadLords. Są tam też zrzuty ekranu.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janb 
trochę już popisał

Dołączył: 19 Sty 2021
Piwa: 1/6
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2022-03-08, 09:45   

Oczywiście, nie ma idealnych rozwiązań.

Zawsze myślenie na miejscu pierwszym 🙂

RoadLord raz wyprowadziło mnie na zamkniętą ulicę bo była w budowie - widocznie trzeba częściej mapy aktualizować/zgrywać. Obok miałem googla, który mnie wyprowadził. A główną, a RoadLoards następnie odświeżyło nową trasę tak jak google.

Na mapie RL widać fajnie na czerwono boczne ulice które są poniżej zaznaczonego limitu tony, wysokości.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 16/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-08, 16:35   

A RoadLoards nie ma problemu z zakazami dla ciężarówek? Sygnic Truck ma właśnie taki problem, że po wyborze kampera traktuje go jak ciężarówkę i nie puszcza na zakazy dla niech przez co czasem wyznacza dziwne drogi.
Teraz jeżdżę na zwykłym Sygniku (to zupełnie inna navi niz sygnic truck) moim zdaniem bardzo dobrze prowadzi praktycznie jak google, ma super wyszukiwarkę, można wpisać parametry pojazdu ale przy wyznaczaniu trasy nie bierze ich pod uwagę. Można dla każdego kraju przez który przebiega trasa zaznaczyć czy jedziemy drogami płatnymi czy nie. Ogólnie polecam sobie przetestować.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janb 
trochę już popisał

Dołączył: 19 Sty 2021
Piwa: 1/6
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2022-03-08, 21:38   

W RL możesz sobie ustawić np. VAN do 3,5 t i odpowiednie ustawienia pojazdu i „wpuszcza” Cię na drogi po których ciężarówki nie mogą jeździć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-08, 22:14   

Dokładnie, jest tak, jak napisał janb. Jako typ pojazdu trzeba wskazać VAN do 3,5T a potem dobrać wymiary i max prędkość.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek L. 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Boxer L2H2 Pössl 2015
Nazwa załogi: Dorota & Jacek
Dołączył: 28 Wrz 2021
Piwa: 46/41
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-03-13, 23:48   

Widzę, że TomTom nie cieszy się wielkim poważaniem. Dziękuję za sugestie.
_________________
JL
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 16/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-03-21, 16:34   

janb napisał/a:
W RL możesz sobie ustawić np. VAN do 3,5 t i odpowiednie ustawienia pojazdu i „wpuszcza” Cię na drogi po których ciężarówki nie mogą jeździć.

Rzeczywiście RL radzi sobie z kamperem całkiem fajnie a korzysta chyba z tych samych map co Sygnic. Praktycznie to takie same nawigacje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***