 |
|
Budowa kampera po 01.07.2021 |
Autor |
Wiadomość |
koziolo
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Lip 2021 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2021-07-04, 19:32 Budowa kampera po 01.07.2021
|
|
|
Cześć,
Ponoć w dobrym tonie jest się przywitać i napisać coś o sobie.
Witam wszystkich,
Mam na imię Paweł, zawodowo jestem Inżynierem procesu w branży motoryzacyjnej. Moimi największymi pasjami jest Snowboard i Kitesurfing. Potrzeb niezależności i podróży skłoniła mnie do budowy kampera. Coś z czego kiedyś się śmiałem, dziś czuje że może być moją kolejną pasją.
Niestety jestem dopiero na etapie poszukiwania bazy. Im więcej czytam tym mniej wiem. Już wcześniej określenie jakiej bazy powinienem szukać było problemem, nowe przepisy spowodowały, że już kompletnie nie mam pojęcia jaką bazę powinienem wykorzystać. Dlatego postanowiłem założyć nowy wątek może ktoś z szanownego grona będzie mi wstanie wskazać drogę. Auto potrzebuję na 4osoby. Na razie rozglądałem się za trojaczkami.
Takie widzę opcje na tą chwile:
1. Zakup brygadówki - nie zmieniam przeznaczenia buduję na pace - jeśli kupię L4 to zostaje niewiele ponad 3m. Da się tam "wcisnąć" wszystko ale będzie ciasno tracę wejście z boku - wejście tylko od tyłu może być kłopotliwe, łóżko musi być rozkładane żeby było gdzie zjeść, drugie musi być opuszczane. Ale odpada koszt akcyzy, opłat za fotele i zmianę ilości miejsc. - Spotkał się ktoś z taką zabudową może coś o niej powiedzieć?
2. Zakup ciężarowego dołożenie drugiego rzędu zmiana na osobowy zgodnie z procedurą. Opłata akcyzy jak za osobowy. Po przerejestrowaniu zabudowa na kamper. Wiem że kampery rejestrowane na osobowe mają zwolenników i przeciwników ale może ktoś zna realne przypadki jak miał lub nie miał problemów z przeglądem kontrolą itp.
3. Jak punkt drugi tylko po zabudowie przerejestrowanie na specjalny kampingowy. Widzicie w tym jakieś zagrożenia? Np będą mi kazali dopłacić do akcyzy za kamper a nie osobowy/ lub jakieś inne dodatkowe koszty?
4. Szukanie silnika 2.0 znalazłem jakieś Ducato jest ich niewiele ale jest to jakaś opcja na mniejszą akcyzę. Może Crafter 2.0 lub jakiś inny model. Tak wiem to nie pojedzie z zabudową ale pytam o zdanie osób które mogą to potwierdzić / zaprzeczyć które się z tym spotkały.
5. Zabudowa na ciężarowym. Czyli oddanie tych dedykowanych foteli w drugim rzędzie i zabudowa ale kompletny brak legalizacji. Czy jazda na pace to tylko mandat czy jakieś inne konsekwencje?
Ostatni mój dylemat nie jest związany z akcyzą ale skoro już jest wątek i pytam to proszę was również o radę. Chodzi o wysokość. Z racji tego, że chce łózko piętrowe szukałem tylko H3. Zawęża to znacznie pole poszukiwań ale ostatnio widziałem, że ludzie robią w trojaczkach H2 łóżka piętrowe. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów oraz wysokości na jakich są ustawione. Moim zdaniem najszerzej jest nad poprzeczkami ale wtedy wydaje się na górnym dosyć nisko. Jeżeli ktoś ma takie dane i mógł by się podzielić to był bym wdzięczny. Może ma ktoś chociaż wysokości na jakich są ustawione wzmocnienia poprzeczne w trojaczkach?
Najbardziej zależy mi na realnych przykładach w sensie że macie takie zabudowy albo znacie kogoś kto zna kogoś kto ma taką zabudowę oczywiście chętnie też poczytam wszelki inne uwagi.
Za wszelkie błędy (ortograficzne, interpunkcyjne, tematyczne, rzeczowe, wątkowe i każdy inny) przepraszam. Starałem się ich nie popełnić. |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-07-04, 21:18
|
|
|
Hejka
Ja prawdopodobnie będę robić na osobowym bez zmiany w dowodzie
Ja coś z tego wezmę https://www.malibu-cartha...model-overview/
Ciepła woda bojler 5 l i 600W
Lodówka tylko na 12 bo mam taką i Hula
Powodzenia |
|
|
|
 |
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2021-07-04, 21:58
|
|
|
Jeżeli potrzebujesz dla 4 osób szukaj takiego co ma minimum tyle foteli. Potem to już jak sobie życzysz aranżacja ale co jest w papierach będzie, czego nie ma... po co sobie kłopoty i niepotrzebne koszty robić, użerać się z urzędami i innymi mendami. Szukaj brygadówki (bo tam przeważnie 6-7 miejsc) i lepiej coś ze sprawdzoną technologią, znaczy starsze ale w lepszym stanie niż nowsze ale pokombinowane, po cofkach liczników itp bo się potem będziesz użerał z mechaniką i reanimacjami zamiast z zabudową. |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2021-07-04, 22:30
|
|
|
Ja mam piętrowe w H2 i górne jest niskie, na dolnym Monika prawie usiądzie. Ale mamy 12cm materace na których śpi się lepiej niż w domu. Dolne jest na wys. ok 40 cm, został bardzo mały bagażnik - na szczęście mamy sporo szafek. Monika śpi poniżej przetłoczenia łóżko ma jakieś 179, bo mam jeszcze kantówki na przetłoczeniach (pierwotnie było podwójne łóżko powyżej przetłoczenia), ale podobno chrapie 🤣.
Ma 163 cm. Ja z moimi 174 tez się wyśpię. Ale moje łóżko jest z przodu, tez poniżej przetłoczenia, bo z tylu mamy łóżka pojedyncze. Przednie ma 185. Ja się wysypiam.
Mankamentem piętrowego jest fakt ze górne łóżko jest krótkie, ja sie nie mieszczę. Moje dziecko ma 10lat... za 4 lata nowy kamper
Pytanie ile masz wzrostu.
Do trojaczków można zdobyć nieoryginalne dwg.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
|
 |
koziolo
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Lip 2021 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2021-07-22, 18:28
|
|
|
Jednak kupiłem H3. Stwierdziłem, że czasem będę musiał usiąść na tym łóżku wiec muszę mieć miejsce nad głową. Niestety wybór jest mały byłem zmuszony kupić bez 6 biegu. Ale powoli będę robił.
Chcę go najpierw przerobić na osobowy plus dodanie miejsc. I tu zaczyna się seria pytań co kiedy po, co, dlaczego. Z pewnością jest to do znalezienia na forum ale jak dla mnie graniczy z cudem.
Dlatego muszę je zadać tutaj:
1. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy po zdjęciu podłogi: ale krzywo (trzeba chyba robić wylewkę ) czy to normalne? Wyrównujecie jakoś listwy. Mam wrażenie ze to będzie u mnie mega pływać.
2. Odnośnie struktury kotwicznej bo tak chce dodać miejsca. Jaka jest kolejność najpierw podłoga i to do podłogi? trzeba jakoś wzmocnić podłogę? Czy do blachy i dopiero podłoga? bo widzę różne techniki i nie wiem o co chodzi.
3. Płyta z tyłu musi być bo to rozumiem cześć tego siedzenia. Czy diagnosta nie powie mi czy ja jestem jakiś nie normalny że w osobowym aucie chce z takim czymś jeździć? Jeżeli jest ta ścianka
za strukturą to bok tez już muszę mieć zrobiony, czy to sobie zabuduję później?
4. Okna - Czy do przerejestrowania potrzebuję okna z obydwu stron? w sensie na drzwiach i obok siedzeń. Przesuwne, nie przesuwne? I czemu muszę być kamperowe? Co to jest za problem ze się woda skrapla? że co wilgoć mnie czeka? W domach nawet jak są poczwórne to się lubi skroplić. Nie bardzo rozumiem ten argument.
5. Czy coś jeszcze potrzebuję wiedzieć przy przerejestrowaniu na osobowy plus 2 miejsca?
6. Przy zabudowie jeden bok WC drugi kuchnia wodę puszczam gdzieś w łóżku żeby był dostęp czy na przypał w podłodze? Pytam żebym jakiejś głupoty nie zrobił i podłogi nie musiał rozwalać.
Jest gdzieś opisane co w jakiej kolejności robić żebym się nad takimi głupotami nie musiał zastanawiać? |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-07-22, 20:14
|
|
|
strasznie dużo pytań, wiec odpowiedzi prostej nie dostaniesz.
podziel sobie wszystko na etapy, w trakcie roboty będziesz widział więcej i wyobraźnia zadziała.
Poszukaj sobie w dziale budowa, realizacji które najbardziej są zbliżone to twoich oczekiwań i kopiuj .
Może jak uda mi się wygospodarować przyszłą sobotę wolną to w dziewiczy rejs swoim tworem tegorocznym chcę wyruszyć do Kotliny Kłodzkiej rozwiązać z końcu zagadkę Riese
Wtedy na żywo wszystko ci opowiem i pokażę |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2021-07-23, 23:50
|
|
|
ad 1
Tak to normalne :-)zawsze posrodku jest nizej no i czasami jest wygarbienie w gore na laczeniu platow podlogi ale to zalezy w ktory dzien zgrzewali
wyrownuje sie bo prosta podloga jest jedyna sensowna baza pomiarowa.
A wyrownuje sie roznie bo sa dwie szkoly ocieplania kampera ale zasadniczo wystarczy przykleic posrodku pas 6mm sklejki ok 55 cm szerokosci na to wiekszoc producentow daje 5 mm ( tak tak) xps i 12 lub 15 mm podlogi i zasadniczo ma byc prosto (jak sie da grubsze ocieplenie to potem typowa moskitiera dometica nie bedzie pasowala) znaczy podloga wyglada tak :
pomiedzy te wygarbienia podlogi wkleja sie prawie wszedzie za wyjatkiem zewnetrzynch stron podlogi paski sklejki grubosci 8-9 mm, robi se przerwe w tych paskach na polaczeniu platow podlogi, potem sklejka posrodku klej jakikolwiek, potem 5 mm XPS na to sklejka podlogi ktora mozna przykrecac do tych paskow sklejki (slaby sposob) albo sie ja po prostu klei przykrecajac tylko krawedzie na polaczeniach fragmentow (L4 4 kawalki L3 3 kawalki ) podloge trezba podeprzec na krawedziach drzwi.
jesttesz jeszcze lepsza metoda z wkldaniem calej podlogi skreconeje na zewnatrz ale to wytlumaczyc ciezko.
ad.2
podloga nie ma nic do struktury kotwicznej (kto wymyslil ta nazwe?) najpierw zrob podloge na gotowo tzn z pokryciem a potem niech ci magicy montuja fotele i subframy aty sprawdzasz ci podlogi nie pokrzywili. O tych "strukturach" to nie mysl bo w polsce musza miec homologacje.
ad4. kamperowe czy szklo sa dwie szkoly jedn mowi kamperowe bo to sie wykrapla , oszczednossci na ogrzewaniu (jakby posiadanie kampera mialo cokolwiek wspolego z oszczednoscia) a druga mowi szklo najwyzej trzeba bedzie mocniej grzac .
amerykance to chyba zawsze szklo zakladaja nawet w najnowszych drogich motorhomach
no a wykraplanie ? no fajne to nie jest wsiadz do zatloczonego tramwaju w zimie i sam ocen
ad6.nic nie puszczaj na przypal liczac ze sie nie zepsuje!! stoi w firmie motorhome zbudowany na ciezarowce cieknie 1000 litrowy zbiornik wody zabudowany pomiedzy podloga techniczna a wlasciwa i kupa, bo zeby go wydlubac to albo trzeba ciac panele ( i potem zaloyc nowe o wielkosci 3.5x4 m i oczywiscie lakierowac) albo zerwac podloge a na podlodze lezy granit przyklejony magicznym klejem o kosmicznej cenie -sposob naprawy beda zabudowane dwa zbiorniki pod podwoziem |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2021-07-24, 23:12
|
|
|
Nie sluchaj Bikera. Struktury kotwicze, czy tez lawki od okb, musisz zamontowac najpierw. Te struktury z allegro za 1700 olej, bo musisz miec fotele, homologowane z isofixem itp. Bedziesz sie kopal ze OSK, a z pytan wynika ze znajomosci nie masz. Tak czy inaczej musisz to zamontowac przed podloga, bo w komplecie sa śruby, krótkie dość żeby przez docieploną podłogę zlapac elementy montowane pod podlogą. Montowalem strukture niemiecką i takie fotele jak kapitan przyczepa zalozyl i jest to wystarczająco upierdliwe bez dodatkowej podlogi. Potem mozesz je wyciagnac, zrobic podloge i jak juz bedziesz wiedzial gdzie - wytniesz w niej stosowna wieksza lub mniejsza dziure.
Poza tym te fotele z OKB pasuja tylko w jednym miejscu, wiec ustawia ci uklad kampera. Mozesz cos przeoczyc latwo i potem cos nie zagra.
Przewody mozesz ciagnac w podlodze, tylko nie rob tam laczen. Przewody z PU wytrzymuja zamarzanie w nich wody - przetestowalem. Mozesz, ale rozsadniej jest puscic w jakims szachcie, bo czasem trzeba cos przerobic. Albo poszukac nieszczelnosci.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
 |
zdrada
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Kwi 2022 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-04-26, 23:08
|
|
|
Cześć Paweł
Czy udało Ci się już dokonać przeróbki na osobowy?
Jeśli tak to napisz proszę coś więcej w temacie
Jakie wymagania trzeba spełnić żeby OSKP wystawiło zaświadczenie i jakich dokumentów wymaga Urząd Komunikacji? Z góry wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|