Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wykorzystanie miejsca pod autem
Autor Wiadomość
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2022-07-22, 19:38   

Gżegżółka napisał/a:
Szukając o tym carthago trafiłem na to:
https://www.sportsmobilef...-van-20878.html

W sumie prawie 240l :)


Pisałem o fabrycznym kamperze Marki Carthago nie o złomie ze skupu
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2022-07-22, 19:58   

[quote="joko"]
moskit napisał/a:
Po co wymyślać coś co już jest w seryjnej produkcji od nastu lat mam na myśli Carthago tam te w/w szpeje są pod podłogą i ocieplone


To, że jest wymyślone to wiadomo, tylko nie do końca jestem przekonany że dobrze.
Carthago ma i owszem tych schowków trochę więcej od innych i dużą część osprzętu też ma pod podłogą, tylko że zabudowa jest tak samo spierniczona koncepcyjnie jak w każdym innym .
Efekt finalny taki, że całość nie trzyma wagi (Carthago są chyba najcięższe w swojej klasie) , a większa liczba schowków i zakamarków dodatkowo kusi aby je zapchać (i waga szybuje jeszcze wyżej).

W 2015 po zwrocie do dealera kampera ze względu na sfałszowaną dokumentację o 300 kg jedyna firma produkująca kampery co gwarantowała wagę zgodną z dokumentacją był dealer Carthago, sprzedawca nawet zaproponował że jeżeli będzie rozbieżność wagi powyżej 30 kg płacą za samolot i pobyt w hotelu. Reszta marek z jakimi rozmawialiśmy omijała szerokim łukiem temat DMC i wagi rzeczywistej nikt ,nie potwierdził zgodności wagi pojazdu z dokumentacją .
Więc proszę jeżeli nie znasz polityki firmy Carthago to nie wprowadzaj do obiegu fałszywych i niezgodnych z prawdą informacji
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-22, 20:22   

moskit napisał/a:
Gżegżółka napisał/a:
Szukając o tym carthago trafiłem na to:
https://www.sportsmobilef...-van-20878.html

W sumie prawie 240l :)


Pisałem o fabrycznym kamperze Marki Carthago nie o złomie ze skupu

O tak....ale to co ten człowiek zrobił jest jak najbardziej na temat. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-07-22, 23:09   

nie cytuje bo mi sie balagan zrobi ale wiadomo co kto napisal
1. Zbiornik wody szarej
Duży, ciężki kloc. Są nawet dedykowane modele.
2. Zbiornik wody czystej
Prawie zawsze ląduje wewnątrz auta, nie wiem czemu. /.../ Nie widziałem takiej instalacji.

bardzo ale to naprawde bardzo duzo fabrycznych campervanow (i DIY tez) ma obydwa zbiorniki pod podwoziem , problemem jest tylko zakup za jakies chore pieniadze no i to ze wieksi producenci (relatywnie tacy co robia wiecej niz 100 sztuk rocznie) maja dedykowane zbiorniki normalnie niedostepne na rynku .przykladowo sevel L3 pod spod wchodza dwa zbiorniki po 90litrow uzytecznej pojemnosci (+ zbiornik LPG) i to bez zadnego przekladania linek hamulac itd . tylko nikt tych zbiornikow nie reklamuje a nie moge znalezc kto je produkuje
Master jescze latwiej bo na rynku sa zbiorniki ktore pasuja , sprinter gorzej bo wal ale sa zestawy 43 i 70l (43 wneka po przeciwje stronie do drzwi przesuwanych , 70 pomiedzy dyfrem a kolem zapasowym . Nawet pod sevela L2 mozna wcisnac dwa zbiorniki po 80 litrow +LPG no ale kolo trzeba wyrzucic na drzwi.
Sa grzalki do zbiornikow na 12 V (jakas chora cena) albo ( w campervanach tego nie widzialem ) puszcza sie krotka petle z hydrotronica przez zbiorniki


3. Zbiornik gazu
Dużo ludzi o tym mówi, mało to robi. :)

to mnie dziwi bo pol UK ma zalozeone zbiorniki STAKO ze slupska
i po kolei
sevel L2 ,L3 25 litrow za tlumikiem w zwyklym miejscu (niby wchodzi dluzszy 30l ale wtedy elektryczny step nie wejdzie, L4 30l przed kolem zapasowym
master 30l wneka po przeciwnej stronie do drzwi (ale trzeba wyciac dwa male wzmocnienia :wyszczerzony: )
sprinter no jest wal wejdzie 40l w miejscu gdzie moze byc zbiornik wody (za mostem)



4. Ogrzewanie
Webasto i analogi ogrzewania można mocować pod autem lub w komorze silnika. Zysk mały....ale zawsze coś. :)

niby mozn aale jak ze wszytskim jakosc spada np. nie polecam montowania w ten sposob hydronica z serii S3
/../ Whale produkuje grzejniki gazowe przeznaczone do mocowania pod autem.
whale nawet w UK nikt nie chce kupowac
Pod autem można prowadzić także rury ogrzewania....ale musiały by być izolowane by straty ciepła były małe. Nie wiem, czy takie są dostępne. jesli chodzi o powietrzne to sa ale izolacja cienka moze z 10 mm welny a cena jak za kosmiczna technologie


6. Akumulator
O akumulatorach innych niż litowo-jonowe nic nie wiem, więc się nie wypowiadam. Ale litowo-jonowy aż się prosi by go zamocować pod autem. :)

no to je dobre , drogi latwo zbywalny kawalek pod samochodem ?
ale sie tak robi :wyszczerzony: co prawda nie w w vanach
dowci plega na tym ze jeden czy dwa aku to nie robi w sumie roznicy roznica jest jak bank akumulatorow ma na przyklad 650-800Ah ale wtedy waga jest za duza na proste podwieszenie , sie tak robi w np.IVECO i nie kamperach tylko takich no specjalnych samochodach co faceci w nich siedza i sobie sluchaja co sie dzieje w domu naprzeciwko u niejakiego Don Corleone czy innego (tak naprawde to oni juz nie stoja pod tym domem tylko 2 mile dalej ale to inny topic) i tam musi byc klima zasilana z baterii.
BTW carthago e-chic ma tak cienka rame pod spodem :shock:
poza wezlem gdzie jest os i zwieszenie rama to profile z blachy 2 mm a profil zamykajacy rame od tylu jest zrobiony UWAGA z blachy 1mm (odejmijcie od tego farbe)
no ja bym tam garazu nie przeciazal :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-07-22, 23:13   

wlodo napisał/a:
Cytat:
Ja bym zamontował pod ramą jedną dużą płaską płytę

Koncepcja fajna, ale zysk w postaci dodatkowych schowków mały. Mały, gdyż na dobrą sprawę mamy dostępną tylko środkową część podłogi, do reszty dostęp problematyczny, lub żaden.
U mnie po przesunięciu ręcznego powstały trzy puste komory ok. 410x 1100, zapełnione po kolei-zbiornik LPG, zb.szarej, webasto i między nimi a kołem zapasowym aku. zabudowy. Koniec możliwości, pozostały małe przestrzenie po bokach między ramą a blachami boków do których od góry nie ma dojścia, bo stoją szafki, łazienka itd. W trojaczkach i innych z ramą nie poszalejesz. A jeszcze jedno, od spodu podłogi do najniższego punktu (spód zbiornika) jest coś koło 204 cm, odjąć jeszcze wysokość ramy, więc dostęp z boku to tylko cienkie szuflady.


Bez rysunków , zdjęć czy innych poglądowych materiałów trochę ciężka rozmowa . Jakbym miał rysunek ramy w jakimkolwiek formacie 3D, to bym Ci to narysował , jak to widzę.
Druga sprawa , czy rozmawiamy o fabryczne ramie od trojaczków czy o AL-KO, bo to dwie różne sprawy. Do mojej koncepcji fabryczna rama daje większe możliwości (AL-KO jest niższe).

Jeśli chodzi o schowki dostępne ze środka to wiadomo że w grę wchodzi tylko przestrzeń wewnętrzna (pomiędzy glównymi belkami), bo jak słusznie wspomniałeś bo bokach zabudowy zazwyczaj są jakieś graty (np.meble) i dostęp tam jest trudny. Te zewnętrzne przestrzenie bardziej pod schowki dostępne z zewnątrz . Tak czy inaczej miejsca jest tam sporo . Bardzo szacunkowo licząc jest tam 2-3 tys litrów , tylko w środku, nie licząc tego co na zewnątrz.

Tej płyty czy osłony na dole nie myślałem mocować bezpośrednio do ramy (na poziomie dołów głównych belek) , tylko sporo niżej . Najniższym punktem determinującym prześwit jest belka tylnego zawieszenia , która jest dużo poniżej ramy , więc zapasu jest tam sporo .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-07-23, 00:48   

Ponieważ nie lubię niedomówień , to godzinka z hakiem i rysunki gotowe :ok
Ponieważ jeden rysunek wart 1000 słów, a tutaj załączam ich kilka, to mam nadzieję że już nic pisać nie trzeba :spoko

Rysunki oczywiście mocno poglądowe , więc proszę mi się nie czepiać szczegółów :-P

OR1.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 485,42 KB

OR2.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 402,45 KB

OR3.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 276,84 KB

OR4.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 504,07 KB

OR5.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 418,49 KB

OR6.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 686,6 KB

OR7.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 703,61 KB

OR8.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 723,07 KB

OR9.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 525,78 KB

OR10.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 890,84 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2022-07-23, 11:29   

Fajna sprawa pod warunkiem ,że te bakisty nie będą wystawać poniżej zawieszenia .
A i tak uważam ,że w kamperowaniu na dziko będą narażone na ciągłe uderzenia . :-/
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-07-23, 12:16   

MILUŚ napisał/a:
A i tak uważam ,że w kamperowaniu na dziko będą narażone na ciągłe uderzenia

Przejścia dla pieszych na progach zwalniających szer 2 metrów też mogą zaszkodzić :zimno
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-07-23, 13:55   

Użytkowanie przestrzeni pod podłogą wiąże się z ograniczaniem tej powierzchni w stosunku do innych akcesoriów nawierzchniowych np. stolika czy dywaników podłogowych.
Inaczej byłoby to widziane kiedy byśmy do takiego rozwiązania zastosowali ciekawy mechanizm otwierania szafki z pod podłogi np. elektryczny siłownik wysuwający szafkę.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-07-23, 19:53   

MILUŚ napisał/a:
Fajna sprawa pod warunkiem ,że te bakisty nie będą wystawać poniżej zawieszenia .
A i tak uważam ,że w kamperowaniu na dziko będą narażone na ciągłe uderzenia . :-/


W trojaczkach najniższym punktem pod podwoziem jest środkowa część osłony pod silnikiem i znajduje się ona na wysokości 13cm . Niewiele wyżej bo na 14cm znajdują się zbiornik paliwa , tłumik oraz belka tylnego zawieszenia (w zawieszeniu fabrycznym, bo AL-KO jest niższe).
Zbiornik szarej umieszczony za kabiną, czyli mniej więcej w połowie między osiami ma 15cm prześwitu ...... natomiast spód podłogi umieszczonej na ramie jest na wysokości aż 54cm.
Nie wiem jakie macie doświadczenia z obijaniem spodu , ale mnie nigdy nie zdarzyło się o nic zahaczyć. Raz w starym kamperze przeszorowałem tyłem przy mocnym podjeździe , ale to ze względu na długi tylny zwis za osią, w tym przypadku jest to bez znaczenia .
Kamper to nie terenówka i takie przeszkody , które mogły by uszkodzić coś na wysokości 15cm , są nie do przejechania kamperem, więc nie widzę tutaj problemu .

Do wykorzystania jest więc około 40cm , a to już całkiem sporo .
Dodatkowo proponuję płaską osłonę od spodu , więc nie będzie ryzyka zahaczenia o cokolwiek (najwyżej osłona się przygnie).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-07-23, 20:08   

Andrzej 73 napisał/a:
Użytkowanie przestrzeni pod podłogą wiąże się z ograniczaniem tej powierzchni w stosunku do innych akcesoriów nawierzchniowych np. stolika czy dywaników podłogowych.
Inaczej byłoby to widziane kiedy byśmy do takiego rozwiązania zastosowali ciekawy mechanizm otwierania szafki z pod podłogi np. elektryczny siłownik wysuwający szafkę.


W tradycyjnie urządzonym kamperze faktycznie jest mało miejsca na takie schowki , a wynika to właśnie z tego o czy pisałem wcześniej, że kampery są źle zaprojektowane . Lata temu ktoś wsadził altanę na dostawczaka , zagracił go meblami ....... i tak do dzisiaj tłuką to samo bez zastanowienia , zmieniając tylko kolory i materiały .

W kamperze jest dwa razy za dużo gratów i są nie ergonomicznie rozmieszczone.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/157
Skąd: Dębica
Wysłany: 2022-07-23, 21:24   

Od zawsze wykorzystywałem każdy wolny centymetr po podłogą. Jedyne co było firmowe/gotowe, dedykowane do trojaczków to zbiornik na szarą wodę. Zresztą, w moim odczuciu za duży. Dokładałem butlę na gaz ( Stako ), dodatkowy zbiornik na czystą wodę i aluminiowe skrzynki na kanister paliwa dwudziestolitrowy ( w biedniejszych czasach i gdy byłem wystarczająco silny aby go wkładać i wyjmować ) i na węże, lejki, podkłady pod koła.
Opisywałem już gdzieś ile miejsc wolnych, ukrytych w zabudowie udało mi się znaleźć w aktualnej zabudowie. To porażka i beznadzieja jak bardzo producenci nie mają pojęcia o naszych potrzebach. Własnoręczna robota skazana jest na niedoskonałość. Nie każdy znajdzie opis jak wymienić linkę od hamulca ręcznego i poprowadzić ją bokiem aby móc zamontować dodatkowy zbiornik na paliwo lub wodę.
To powinno być rozwiązane na etapie projektowania i wychodzić gotowe z fabryki. Rozumiem marzenia pragmatycznego umysłu Joko. Sami możemy zbudować nawet fabrykę ale w czasach, gdy każdy, nie wyprodukowany jeszcze kamper jest już sprzedany nie ma szans na wymuszanie optymalnych projektów.
Pomijam przyjemność jaką dawało i daje mi możliwość adaptacji auta do moich oczekiwań bo to bezcenne. Mam jednak świadomość jak niedoskonałe były moje działania i jak wiele zawdzięczam opatrzności, że nie wywaliłem auta w powietrze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-07-24, 00:40   

rakro1 napisał/a:
Sami możemy zbudować nawet fabrykę ale w czasach, gdy każdy, nie wyprodukowany jeszcze kamper jest już sprzedany nie ma szans na wymuszanie optymalnych projektów.


To jest samo sedno problemu. Póki producenci kamperów nie znajdą się w sytuacji , kiedy będą musieli zabiegać o klienta , nic się nie zmieni.
Dokładnie to samo dotyczy producentów samochodów , będących bazą do produkcji kamperów.
Impuls do zmiany i lepszego dostosowania do konkretnych potrzeb musi wyjść od producentów kamperów, a ci póki co , biorą co jest.

Wydaje mi się, że naprawdę dobry, przemyślany , funkcjonalny i solidny , a jednocześnie dobrze spisujący się jako samochód kamper, ma szansę powstać jedynie wtedy , kiedy zostanie zaprojektowany i zbudowany jako całość (samochód + zabudowa).

Tak sobie od dawna myślę, jak było by super i jak wiele skorzystała by na tym cała branża karawaningowa , gdyby któryś z producentów dostawczaków wypuścił na rynek poszerzoną wersję blaszaka , którego nadwozie posiadało by jeszcze dodatkowo przygotowane miejsca , punkty mocowania i wszystko co jest potrzebne do wykonania na nim zabudowy kamperowej.
Widzę to jako konstrukcję zbliżoną do wersji MAX (odpowiednio długie i odpowiednio wysokie), ale o szerokości części towarowej takiej jaka jest w kamperach (2,3m).
Wizualnie taka półintegra, ale cała wykonana jako jedno kompletne, szczelne i spójne nadwozie , polakierowane jak normalny samochód .
Taki pojazd mógłby być bazą nie tylko dla kampera, ale wielu innych pojazdów specjalnych, a nawet dostawczaków o dużo lepszych właściwościach załadowczych od zwykłego , wąskiego blaszaka.

Kamper zbudowany na takim nadwoziu w porównaniu do tradycyjnie wykonanej półintegry , byłby na pewno solidniejszy, sztywniejszy, szczelniejszy , trwalszy i z całą pewnością lżejszy, a przy okazji ładniejszy i łatwiejszy do utrzmania w czystości i dobrej kondycji .

A prawda jest taka, że naprawdę dobry będzie taki kamper, w którym po zakupie nic nie trzeba będzie przerabiać, dorabiać czy poprawiać, bo chociaż czasami takie zabawy bywają fajne i dostarczają frajdy, to jednak , jak pokazuje życie, w gotowych konstrukcjach nie wszystko co się wymyśli da się zrobić .

Niezależnie od tego nadal uważam, że przesunięcie tego co się da pod podłogę jest krokiem w dobry kierunku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-24, 20:31   

Ja najczęściej zaczepiam końcówka rury wydechowej, ale opony 15stki :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-24, 20:35   

joko napisał/a:
Ponieważ nie lubię niedomówień , to godzinka z hakiem i rysunki gotowe :ok
Ponieważ jeden rysunek wart 1000 słów, a tutaj załączam ich kilka, to mam nadzieję że już nic pisać nie trzeba :spoko

Rysunki oczywiście mocno poglądowe , więc proszę mi się nie czepiać szczegółów :-P

Dzięki za te rysunki, rzeczywiście warte tysięcy słów. :)

Jeden problem: rama stanowi duży mostek cieplny. Da się jakoś to rozsądnie naprawić?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***