|
|
Wykorzystanie miejsca pod autem |
Autor |
Wiadomość |
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-07-24, 20:41
|
|
|
BikerB, dzięki za sporo detali, także te których nie cytuję.
BikerB napisał/a: |
4. Ogrzewanie
Webasto i analogi ogrzewania można mocować pod autem lub w komorze silnika. Zysk mały....ale zawsze coś.
niby mozn aale jak ze wszytskim jakosc spada np. nie polecam montowania w ten sposob hydronica z serii S3
/../ Whale produkuje grzejniki gazowe przeznaczone do mocowania pod autem.
whale nawet w UK nikt nie chce kupowac |
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Nie widzę w sumie żadnych złych opinii o ich produktach....ale zauważam, że są mało popularne, więc i tak nie mogłem pozbyć się poczucia, że źle szukam.... |
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-07-24, 21:29
|
|
|
Gżegżółka napisał/a: | BikerB, dzięki za sporo detali, także te których nie cytuję.
BikerB napisał/a: |
4. Ogrzewanie
Webasto i analogi ogrzewania można mocować pod autem lub w komorze silnika. Zysk mały....ale zawsze coś.
niby mozn aale jak ze wszytskim jakosc spada np. nie polecam montowania w ten sposob hydronica z serii S3
/../ Whale produkuje grzejniki gazowe przeznaczone do mocowania pod autem.
whale nawet w UK nikt nie chce kupowac |
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Nie widzę w sumie żadnych złych opinii o ich produktach....ale zauważam, że są mało popularne, więc i tak nie mogłem pozbyć się poczucia, że źle szukam.... |
a skad ma wiedzie c ale jesli brytyjscy montazysci w tym firemki skladajace 200 sztuk rocznie whale nie montuja to cos w tym musi byc , DIY tez tego nie stosuja Truma albo eber airtronic potem dlugo nic (nie licze dusigroszy ktorzy wkladaja najtansze chinskie kopie airtronica) |
|
|
|
|
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-07-24, 21:56
|
|
|
BikerB napisał/a: | Gżegżółka napisał/a: | BikerB, dzięki za sporo detali, także te których nie cytuję.
BikerB napisał/a: |
4. Ogrzewanie
Webasto i analogi ogrzewania można mocować pod autem lub w komorze silnika. Zysk mały....ale zawsze coś.
niby mozn aale jak ze wszytskim jakosc spada np. nie polecam montowania w ten sposob hydronica z serii S3
/../ Whale produkuje grzejniki gazowe przeznaczone do mocowania pod autem.
whale nawet w UK nikt nie chce kupowac |
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Nie widzę w sumie żadnych złych opinii o ich produktach....ale zauważam, że są mało popularne, więc i tak nie mogłem pozbyć się poczucia, że źle szukam.... |
a skad ma wiedzie c ale jesli brytyjscy montazysci w tym firemki skladajace 200 sztuk rocznie whale nie montuja to cos w tym musi byc , DIY tez tego nie stosuja Truma albo eber airtronic potem dlugo nic (nie licze dusigroszy ktorzy wkladaja najtansze chinskie kopie airtronica) |
Rozumiem. Czyli po prostu mamy podobne obserwacje.
Ja tymczasem uzbrojony w wiedzę, że istnieją przewody izolowane zacząłem szukać....są rury spiro ~80 mm dostępne tanio i w miarę łatwo.
Są też 50 i 60 mm w cenach które nazwał bym kamperowymi.
https://kominy-online.pl/glowna/1315-rura-aluminiowa-spiro-50-mm-izolowana-czarna.html |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-25, 11:15
|
|
|
Rury aluminiowe taniej mozna kupic na niemieckim Amazonie. Tyle ze za granice nie chca wysyłać. Kupowalem 60mm kilka lat temu.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-07-25, 19:18
|
|
|
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz która bywa pod autem...choć zwykle to nie. Izolacja.
https://www.youtube.com/embed/vdTMy6w_K9w
Zysk? Każdy cm izolacji na podłodze Ducato L3 to około 65l. I cenne miejsce nad głową.
Izolacja z filmu już była krytykowana na camperteam:
https://www.camperteam.pl...p=894657#894657
Niemniej zasługuje na wzmiankę.
Tym bardziej w kontekście pomysłu joko...ale zastosowanego nieco inaczej, na kamperze który nie jest od początku konstruowany by zyskać maksymalny rozmiar piwnicy lecz po prostu na zwykłym aucie (blaszak, integra lub półintegra) które ma osłonięty obszar pod podwoziem.
Jak uszczelnimy podwozie izolowaną płytą to zyskujemy te około 65l na centymetr grubości.
Jak uszczelniemy podwozie jakkolwiek to możemy zastosować konstrukcję tego pana z youtube i nagle problemy zgłaszane przez forumowiczów przestają się liczyć.
decumanus napisał/a: | Rury aluminiowe taniej mozna kupic na niemieckim Amazonie. Tyle ze za granice nie chca wysyłać. Kupowalem 60mm kilka lat temu.
R |
Znalazłem tylko takie:
https://www.cb-tec.net/pr...tubes-standard/
cena....50 euro za 80cm.
Może brakuje mi słów kluczowych bo niemieckiego nie znam....
Swoją drogą, inne rury spiro mają 10m wysyłane skompresowane do 1m. Więc może te 80cm rury wcale nie są takie drogie?... |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2022-07-25, 23:43
|
|
|
joko napisał/a: | Tak sobie od dawna myślę, jak było by super i jak wiele skorzystała by na tym cała branża karawaningowa , gdyby któryś z producentów dostawczaków wypuścił na rynek poszerzoną wersję blaszaka , którego nadwozie posiadało by jeszcze dodatkowo przygotowane miejsca , punkty mocowania i wszystko co jest potrzebne do wykonania na nim zabudowy kamperowej.
Widzę to jako konstrukcję zbliżoną do wersji MAX (odpowiednio długie i odpowiednio wysokie), ale o szerokości części towarowej takiej jaka jest w kamperach (2,3m).
Wizualnie taka półintegra, ale cała wykonana jako jedno kompletne, szczelne i spójne nadwozie , polakierowane jak normalny samochód .
Taki pojazd mógłby być bazą nie tylko dla kampera, ale wielu innych pojazdów specjalnych, a nawet dostawczaków o dużo lepszych właściwościach załadowczych od zwykłego , wąskiego blaszaka. |
Tylko, że to się raczej nie stanie. Nie ma zapotrzebowania. Znaczy ja wiem, że kamperowcy by się na to rzucili, ale dla producenta dostawczaków rynek kamperowy to jest jedynie poboczna gałąź i niewielki procent, nie opłacałoby mu się konstruować praktycznie nowego pojazdu tylko na kampery. A na rynku transportowym zapotrzebowania nie ma. Były takie większe vany, jeszcze do nie dawna Mercedes tłukł te swoje Vario, coś podobnego miało też bodajże Iveco... Ale się nie opłacało mieć osobnej linii dostawczaków. Sprinter czy Daily załatwi wszystkie potrzeby 99% klientów - od kogoś potrzebującego busika na sześć osób z bagażem wielkości SUVA po kogoś potrzebującego auto o DMC 7 ton o dużej kubaturze albo mini ciągnik siodłowy.
Jak ktoś potrzebuje auta transportującego większą kubaturę, to sobie zabuduje na widelcu normalnego dostawczaka budę z dykty i paździerza i będzie miał jeszcze lepiej, bo objętościowo załaduje tyle co do takiego vario albo i więcej, a przy lekkości takiej zabudowy z toną ładunku zmieści się poniżej 3.5 tony, co w przypadku takiego vario raczej by było nieosiągalne.
Z kolei zabawa w wykorzystanie każdego zakamarka nadwozia też jest bez sensu, nikt w firmie transportowej nie będzie tam naparstków układał w szczeliny między jakimiś kątownikami, auto ma na szybko zagarnąć paletę albo dwie towaru i nie złamać się w pół nawet, jak wózkowy coś tam za bardzo energicznie przypieprzy.
Także w dobie, gdzie zaprojektowanie vana jest tak drogie, że nawet firmy konkurencyjne dla siebie wypuszczają ten sam model po prostu z innymi znaczkami zwyczajnie raczej bym się na to nie nastawiał. |
_________________
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-27, 08:40
|
|
|
Gżegżółka napisał/a: |
Znalazłem tylko takie:
https://www.cb-tec.net/pr...tubes-standard/
cena....50 euro za 80cm.
Może brakuje mi słów kluczowych bo niemieckiego nie znam....
Swoją drogą, inne rury spiro mają 10m wysyłane skompresowane do 1m. Więc może te 80cm rury wcale nie są takie drogie?... |
Fajne, warto zapamietac.
Kupowalem tu. Jakosc bardzo dobra, rura jest bardziej elastyczna niz te w castoramie - bardziej leci przez rece.
https://www.amazon.de/-/p...3C?ref_=ast_bln
Tu poszukaj.. ciensze tylko 5m, ale to ci chyba nie wadzi.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-07-27, 16:20
|
|
|
decumanus napisał/a: | Gżegżółka napisał/a: |
Znalazłem tylko takie:
https://www.cb-tec.net/pr...tubes-standard/
cena....50 euro za 80cm.
Może brakuje mi słów kluczowych bo niemieckiego nie znam....
Swoją drogą, inne rury spiro mają 10m wysyłane skompresowane do 1m. Więc może te 80cm rury wcale nie są takie drogie?... |
Fajne, warto zapamietac.
Kupowalem tu. Jakosc bardzo dobra, rura jest bardziej elastyczna niz te w castoramie - bardziej leci przez rece.
https://www.amazon.de/-/p...3C?ref_=ast_bln
Tu poszukaj.. ciensze tylko 5m, ale to ci chyba nie wadzi.
R |
Izolowane tam widzę tylko 80 mm+....
Szukając dalej znalazłem jeszcze https://www.feuer-fuchs.d...mm-aussen-L-3-m
45 euro za 3m, darmowa wysyłka w niemczech. |
|
|
|
|
Gżegżółka
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2020 Piwa: 4/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-07-27, 23:31
|
|
|
Trochę druciarstwo...ale najtańsza forma uzyskania 60 mm izolowanych przewodów elastycznych jaki widzę to zakup nieizolowanej rury 60 mm i rękawa izolowanego...o średnicy 80mm. Na końcachi może gdzieś w środku trzeba będzie ściąnąć taśmą. Ale zadziała. Rura 17 zł / 3m, rękaw 200 zł/10m. Lub użyć rury izolowanej 80 z przejściówką. |
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-08-12, 12:08
|
|
|
Pod podłogą tylko urządzenia techniczne i wszystkie sprzęty wykorzystywane na polach kempingowych.Urządzenia techniczne zapewne można by tam zamontować na zasadzie obniżonej podłogi w odpowiednich miejscach,przez co np.truma mogła by być 15cm niżej,a w razie serwisu nikt pod samochód kłaść by się nie musiał.Z lukami które by pomieściły stoliki,krzesełka,grille itp było by gorzej ,bo wysokość niewielka.W starym pod samochodem miałem podwieszoną rurę kanalizacyjną fi 160.Był to schowek na parasol,zdawało to egzamin.
Górne szafki są najlepsze,nikomu nie przeszkadzają bo nikt po nimi nie chodzi i jest do nich łatwy dostęp. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|