Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie akumulatory i solary potrzebne do klimatyzacji?
Autor Wiadomość
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
  Wysłany: 2022-11-15, 17:42   Jakie akumulatory i solary potrzebne do klimatyzacji?

Znajomy kamperowiec lubi jeździć w lecie do ciepłych krajów. Aby korzystać z klimatyzacji w kamperze musi stawać na campingach, ale wolałby na dziko.

Jakie akumulatory i solary są potrzebne, aby móc używać klimatyzacji Dometic FreshJet 2200 z przetwornicą Dometic PerfectPower PP 2002?

Da radę schłodzić się na noc bez używania agregatu prądotwórczego?
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 5/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-16, 19:07   

LifePo4 minimum pewnie 200Ah i Przetwornica która uciągnie start takiej klimatyzacji, AZO robiło dla Kapitana taką, ale to są przetwornice 4000W, Solarów im więcej tym lepiej.

Ogólnie znam się na tym tyle co nic, ale klima sporo pobiera jak zajdzie słońce to może starczy prądu na może 2h chłodzenia więc niewiele.

Może lepszym rozwiązanie będzie klima na 12V chyba że one są g.. warte?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-11-16, 20:34   Re: Jakie akumulatory i solary potrzebne do klimatyzacji?

andrzej627 napisał/a:
...
Dometic FreshJet 2200 z przetwornicą
...
Da radę schłodzić się na noc bez używania agregatu prądotwórczego?

Nie.
Temat szeroko był tu kombinowany z każdej strony i lipa jest nadal. Tzn, coś tam komuś działa, ale to małej mocy urządzenie o niskiej skuteczności.
Typowy dachowy klimatyzator jeśli ruszy z miejsca to tylko raz, sprężarka ponownie już się nie włączy.
Aku LiFePo4 odcinają dostarczanie energii w wyniku milisekundowego wielkorotnie przekroczonego progu prądowego ustalonego w akumulatorze by nie zniszczyć ogniw.
To tak w skrócie co pamiętam i nie warto męczyć tematu takiego rozwiązania.
.
Agregat natomiast, jest bardziej odporny na prądowe strzały w milisekundzie rozruchu sprężarki i jest to inna bajka, jak najbardziej do uzyskania.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-11-16, 20:41   

Socale napisał/a:
Agregat natomiast, jest bardziej odporny na prądowe strzały w milisekundzie rozruchu sprężarki i jest to inna bajka, jak najbardziej do uzyskania.

Agregat 900W - 300W Frala 03 nie startuje :(
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-11-16, 21:16   

O to to to... Fral miałem na myśli, słaby jest i żreć prądu choć mniej to też chce.
0,9kW to trochę mało.
2-3kW załatwi sprawę na pewno.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-16, 21:20   

Socale napisał/a:
Aku LiFePo4 odcinają dostarczanie energii w wyniku milisekundowego wielkorotnie przekroczonego progu prądowego ustalonego w akumulatorze by nie zniszczyć ogniw.

Według specyfikacji akumulatora LFP- Smart 12,8/300 maksymalnie można z niego ciągnąć (Maximum continuous discharge current) 600A, a zalecany pobór (Recommended continuous discharge current) powinien być ≤300A. Nie starczy?

Battery specification.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 424,77 KB

_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-11-16, 21:57   

oj tam oj tam
po pierwsze freshjet 2200 ma softstart

po drugie jak bym podlaczyl tego aircona za pomoca dedykowanego zestawu przeznaczonego do zasilania go z alternatora w czasie jazdy (nie pamietam nazwy bo jakas taka skrotowa ale jest taki zestaw dometica)

po trzecie ta przetwornica to slabowata jest -standardowy test invertera polega na sprawdzaeniu wagi :wyszczerzony: , benchmark victron

po czwarte nie lubie dometica/waeco bo oni jakby specjalnie ukrywali realne dane techniczne

po piate -piszemy o schladzaniu rozgrzanego - licz 100A (gdzies cos pamietam ze fresh2200 bierze 950W przy maks mocy ) licz minimum 100A/h
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-16, 22:19   

BikerB napisał/a:
licz 100A

Tzn. przydałyby się co najmniej 2 akumulatory po 300 Ah.
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-16, 22:36   

BikerB napisał/a:
ta przetwornica to slabowata jest

Lepsza będzie taka: Dometic SinePower DSP 2312T?
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-17, 11:36   

BikerB napisał/a:
freshjet 2200 ma softstart

Co to konkretnie znaczy? Ile amperów potrzebuje?
Dometic pisze mało konkretnie:

soft start.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 33,12 KB

_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-11-17, 15:07   

andrzej627 napisał/a:
BikerB napisał/a:
licz 100A

Tzn. przydałyby się co najmniej 2 akumulatory po 300 Ah.


Ooooo, grubo idziemy....
Inwestycja w aku plus klima plus przetwornica to będzie więcej monet niż wartość niejednego kampera z forum :roll:
Ale jak to mówi mój kolega: kto bogatemu zabroni?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-17, 15:23   

Oczywicie, że taniej byłoby polecieć samolotem z biurem podrózy i nocować w hotelu z klimatyzacją niż jechać kamperem tysiące kolometrów i nocować na dziko. :spoko
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-11-17, 15:36   

andrzej627,
Andrzej, nie o takie wnioski mi chodziło :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-11-17, 15:42   

Moje rozumowanie jest takie: najpierw szukamy możliwego rozwiązania z punktu widzenia technicznego, a dopiero potem patrzymy, czy nas na nie stać, czy się opłaca, czy mozna taniej, czy wypada itp....
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2022-11-17, 16:49   

andrzej627 napisał/a:
Moje rozumowanie jest takie: najpierw szukamy możliwego rozwiązania z punktu widzenia technicznego,.

Dokładnie..masz rację :bigok więc u mnie jest jakiś tam Dometic Frez + przetwornica 2500/5000 :-P a zainstalowałem takie "chłodziwo" na 12V które robi dosyć dobry wir powietrza :szeroki_usmiech + okienny wyciąg MaxxFan.
99% stajemy poza kempingami.
https://allegro.pl/oferta/wentylator-sufitowy-12v-przyczepa-kamper-7450911595

WENTYLATOR SUFITOWY 12V PRZYCZEPA KAMPER.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 166,05 KB

okno,wywietrz..jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,04 MB

_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***