Myślałem o tym, ale są z tym związane pewne problemy. Przede wszystkim ta antena szuka aktywnie satelitów, a jak jest zamontowana na płasko, to ich będzie widziała mniej i może być problem z zasięgiem. Po drugie Starlink twierdzi, że używanie takiej anteny w czasie ruchu łamie umowę i że będą ją zrywali. Nie wiem na ile jest to realne ryzyko, ale, mimo wszystko, wolałem nie ryzykować.
Antena mobilna jest co prawda droga w zakupie, ale w porównaniu do samej opłaty za usługę, po czasie te koszty bledną. 150 dolarów miesięcznie to po pięciu latach $9000, więc zaoszczędzenie kilkunastu stówek na antenie, która będzie do tego gorsza, z tej perspektywy nie wydaje się jakąś wielką okazją.
Starlink twierdzi, że używanie takiej anteny w czasie ruchu łamie umowę i że będą ją zrywali. Nie wiem na ile jest to realne ryzyko, ale, mimo wszystko, wolałem nie ryzykować.
No raczej realne . Mówimy o połączeniu internetowym , czyli dwukierunkowym . Uzyskanie informacji o tym na czym i w jaki sposób połączenie jest realizowane , nie stanowi problemu.
Antena mobilna jest co prawda droga w zakupie, ale w porównaniu do samej opłaty za usługę, po czasie te koszty bledną. 150 dolarów miesięcznie to po pięciu latach $9000, więc zaoszczędzenie kilkunastu stówek na antenie, która będzie do tego gorsza, z tej perspektywy nie wydaje się jakąś wielką okazją.
Mam nadzieję, że miesięczna opłata będzie z biegiem czasu spadać.
Ja, niestety, takim optymistą nie jestem. Coś mi się wydaje, że ten ruch cen jest jednokierunkowy, choć Starlink niedawno, w niektórych europejskich krajach, chyba czasowo obniżył cenę za usługę.
Testujemy Starlinka w praktyce. codziennie nadaję na żywo z jadącego pojazdu. Działa rewelacyjnie, z wyjątkiem momentów, gdy droga prowadzi wzdłuż wysokich drzew. Także wjeżdżając pod zadaszenie na stacji benzynowej, traci się połączenie.
Starlink znowu zmienił zasady, plany i regulaminy. Dlaczego? Bo mogą i nikt im nic nie może zrobić. Teraz są 4 rodzaje usług, 2 stacjonarne i 2 mobilne.
Standardowa usługa stacjonarna kosztuje 120 dolarów, a w niektórych miejscach $90. Bez limitu, ale prędkość nie powala: 5-10 mbps upload, 25-50 mbps download.
Jak ktoś chce mieć szybszy stacjonarny serwis, to dlaczego nie? Za jedyne 250, 500, albo 1500 dolarów miesięcznie można mieć odpowiednio 1, 2, albo 6 TB transferu z prędkością 8-25 kbps up do 40-220 kbps download, a jak komuś mało, to za pół dolara może sobie dokupić kolejnego gigabajta.
A teraz mobilna usługa. Także dwie możliwości. Tańsza, za $150 miesięcznie i najwolniejsza z wszystkich opcji, gwarantuje prędkości 2-10 kbps up, 5-50 kbps down i z tego, co facet wyjaśnia na filmie, nie zezwala na korzystanie w czasie jazdy pojazdu, nawet, jeśli ktoś zainwestował 2700 dolarów w mobilną antenę. Żeby korzystać z Netu w czasie jazdy, trzeba wykupić ten lepszy serwis, albo płacić po dwa dolary za GB. Natomiast za dodatkowe $50, czyli za $200 miesięcznie można używać Starlinka na całym świecie, pod warunkiem, że jesteśmy na lądzie.
Na koniec mobilny serwis premium, za jedyne $250 dolarów dla 50 GB transferu, $1000 miesięcznie za 1TB lub $5000 za 5 TB, z prędkościami 8-25 kbps up, 40-220 kbps down plus $2 za każdego GB ponad limit i można go używać wszędzie, na lądzie i na morzu.
Gdy w serwisie premium, niezależnie, czy to stacjonarny, czy mobilny, przekroczymy limit, automatycznie się przełączymy na serwis standardowy.
I jeszcze jedna uwaga: Te limity prędkości dotyczą miejsc, gdzie jest duży ruch, wielu korzystających z usługi. Tam, gdzie nie ma wielu usługobiorców, prędkość wzrasta u wszystkich użytkowników.
Co to wszystko znaczy dla mnie? Głównie to, że niepotrzebnie wydałem $2700, skoro teraz nie będę mógł używać Netu w czasie jazdy, a to był jedyny powód, dla którego tę drogą antenę kupiłem, chyba, że zacznę płacić po $250 miesięcznie. Na dodatek te 50 GB transferu zużyję bardzo szybko, bo transmisja LIVE z auta zżera po 25 GB dziennie. Potrzebowałbym więc zwiększyć limit do 1 TB, ale przecież nie będę wydawał po $1000 miesięcznie na Internet, zatem pozostaje używanie go tylko w czasie postoju, a transmisje LIVE w czasie jazdy wchodzą w grę tylko poprzez Net z telefonu.
Ale cóż, najważniejsze, że w domu wszyscy zdrowi...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum