Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w projekcie kampera z garażem na smarta w środku
Autor Wiadomość
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-05, 16:10   Pomoc w projekcie kampera z garażem na smarta w środku

Witam wszystkich! Jest to moj pierwszy post na forum wiec jak cos nie tak to prosze o wyrozumiałość.

Generalnie zbudowałem juz 2 kampery od a do z samemu i przygotowuje sie do budowy 3. Zamysł jest taki, aby z bazy auta ciężarowego z kontenerem chłodniczym o wym 7,5m x 2,5m x 2,5m i windą załdunkową na koncu pojazdu zbudować mieszkanie na kółkach z garażem na auto smart fortwo. Widzialem wiele niemców i francuzów ciagnacych za swoimi pojazdami przyczepke i na niej male miejskie autko i chcialbym pojsc o krok dalej. Widzialem w internecie rozne luksusowe kampero-tiry ktore mialy wlasnie taki garaz w srodku kampera na male auto wiec domyślam się ze jest to legalne przewozić auto w srodku wiekszego auta.

Glówne moje pytanie do Was drodzy forumowicze to: jak madrze podejść do tematu, aby przy kontroli policji nie skonczylo sie wielkim mandatem. Jakie sa przepisy i regulacje drogowe co do przewozu pojazdów w srodku innego pojazdu. Domyslam się, że nie wystarczy wjechac do srodka i zacziągnać reczny w smarcie. Prosze o burze mózgów w jaki sposób trzebaby przerobic czy dostosowac podloge typowego konteneru chlodniczego w pojeżdzie cieżarowym na prawo jazdy kat C aby moc legalnie przewozic w srodku owego smarta fortwo.

Z góry serdecznie dziekuje każdemu kto zaangażuje sie w pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

PS: w zalaczniku zdjecie pogladowe potencjalnego auta do budowy

1677870570008.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 178,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2023-03-05, 21:21   

z przewozem nie bedzie wiekszego problemu,
pojzd (jak każdy ładunek) musi być na czas przewozu odpowiednio unieruchomiony, sam ręczny nie wystarczy, w tym wypadku pasami, z solidnym mocowaniem do podłogi.
Druga sprawa to odpowiedniej nośności winda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-03-05, 21:39   

papamila napisał/a:
Druga sprawa to odpowiedniej nośności winda

Trzeba brać pod uwagę UDT...
Ewentualnie, odpowiednio długie najazdy :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-05, 22:07   

Windy jak patrzyłem w tego typu pojazdach maja 1,5t udźwigu. Smarty sa w przedziale 750-850 kg wiec to na spokojnie.

Pytanie co oznacza solidne mocowanie i jak to wykonać biorąc pod uwagę ze cala podloga w kontenerze bedzie podnoszona o okolo 10/15cm, aby zaizolować styrodurem i na to sklejka. Chodzi mi o jakies konkrety żeby mi potem na trasie żaden mundurowy sie nie przyczepił.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-05, 22:19   

Myślicie, ze wystarczyly by takie standardowe mocowania jak sa fabrycznie w blaszakach na podłodze i grubymi śrubami tak z M8 lub nawet M10 przez cala grubość izolacji podlogi i od spodu kontenera z podkladkami skrecone. Albo nawet zeby śruba przechodzila przez rame auta na ktorej siedzi kontener? Nie trzeba na to jakiejś homologacji lub innych cyrków jak w przypadku dokladania miejsc siedzących w dostawczaku?

Tyle co sie nawojowalem przy glupiej dziurze na drzwiczki 40cm szerokosci w scianie grodziowej w ducato, abym mogl wchodzic do srodka z szoferki ze juz nic mnie nie zdziwi...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2023-03-05, 22:20   

po co izolować podłoge w garażu?
a kotwy to powinny być na wylot,do elementów konstrukcyjnych a nie do sklejki na podłodze garażu
bo wtedy napewno to ktoś może zakwestioować
Tego że w środku jest auto nie widać, ale jak zrobisz gówniane mocowania to przy ostrym hamowaniu najbardziej bedzie zagrożona zabudowa kampingowa bo auto mogłoby się przemieścić i zdewastować środek
Jakość mocowań podpatruj raczej w Tirach lub autolawetach bobto podobna kategoria wagowa
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-05, 22:29   

Nie no do sklejki to najwyższej mocowanie na rower a nie na auto.

Izolacja w garażu po to, ze kiedy juz załóżmy dojade w miejsce docelowe smart wyjeżdza z kampera stoi sobie na zewnątrz obok a garaż staje sie drugim pokojem. Takie dwa w jednym. Kolejnym powodem jest fakt, iz moja partnerka bedzie prowadzic zajecia jogi i garażo-pokój będzie robil takze za mini sale ćwiczeń oraz mobile kameralne studio jogi w którym moglaby prowadzic zajecia na 3-4 osoby. Dodam, że założenie główne jest takie, aby mieszkac caly rok takze te 10-15cm styroduru na podłodze duzo pomoże.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-03-06, 16:14   

A ten Smart to nie będzie oddzielony stałą ścianą od części mieszkalnej?
Bo auto (każde) śmierdzi gumą, paliwem itp. A jak się wjedzie po podróży to śmierdzi jeszcze bardziej.
Mam w domu samochód w garażu w bryle budynku. Nie chciałbym mieszkać przy moim aucie. :roll:
Bierzesz to pod uwagę?

Mocowanie Smarta tak jak w ciężarowych auto lawetach tzw. lorach (lohr). Jedna oś opiera się o stałą niską barierę dla opon a potem wszystkie koła mocowane do podłogi pasami.

Na zdjęciu wspomniana bariera do oparcia kół. Tu są zmagazynowane 3szt. Ty potrzebujesz jedną na prawą stronę i jedną na lewą.

Screenshot_20230306_161127_Samsung Internet.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 393,03 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-06, 17:06   

Oczywiście garaż bedzie odgrodzony stała ściana od części mieszkalnej i smart bedzie przewożony co prawda rzadko np przy wyjeździe raz w roku do hiszpanii. Głównie chodzi o to aby nie musieć przedłużać i tak juz dlugiego pojazdu o kolejne metry przyczepki na auto.

Co do tych lohr to widze ze musialbym cala podłogę przystosować pod to rozwiazanie a przypominam, ze garaż ma także robic za mini sale do jogi wiec raczej plaska powierzchnia byłaby mile widziana. Co myslisz o takich trójkątnych klinach najazdowych, gdyby zaklinować wszystkie kola + pasami do podłogi? Kliny ustawić tak aby byly zwrócone do siebie, zeby auto nie mogło ani do przodu ani do tylu ruszyc + usztywnić pasami. Co sądzicie o takim pomyśle?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-03-06, 17:17   Re: Pomoc w projekcie kampera z garażem na smarta w środku

juszczyk123 napisał/a:
Zamysł jest taki, aby z bazy auta ciężarowego z kontenerem chłodniczym o wym 7,5m x 2,5m x 2,5m i windą załdunkową na koncu pojazdu zbudować mieszkanie na kółkach z garażem na auto smart fortwo. .......


A jakiej długości jest ten Smart ? :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-06, 20:03   

Smart fortwo 2 generacji ma 2,69m długości
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-03-06, 21:39   

To Ci raptem zostaje ~4,5 m na zagospodarowanie . Dużo ? Mało ? Mój cały kamper ma w środku niecałe 5 m :-/ Ale przy dobrym ergonomicznym zagospodarowaniu może Ci się udać :mrgreen:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juszczyk123 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Wrz 2017
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-06, 23:37   

Nie wiem czy czytałeś wcześniejsze wpisy ale garaż ma być także drugim pokojem z jakimś rozkładanym stołem na kompa czy coś w tym stylu kiedy auto wyjedzie na zewnątrz oraz mini salą do prowadzenia zajęć jogi. Także to dalej będzie powierzchnia użytkowa a nie tylko miejsce na auto. A co do samej części poza garażem to rozkład będzie taki sam jak mam teraz w ducato maxi, w którym mieszkam już 2 lata bez przerwy z partnerka i psem i jest miodzio. Dodatkowo na szerokość w nowym projekcie będzie 2,5m a nie 1,9m jak teraz także to doda dużo przestrzeni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-03-07, 08:33   

juszczyk123 napisał/a:


Co do tych lohr to widze ze musialbym cala podłogę przystosować pod to rozwiazanie a przypominam, ze garaż ma także robic za mini sale do jogi wiec raczej plaska powierzchnia byłaby mile widziana. Co myslisz o takich trójkątnych klinach najazdowych, gdyby zaklinować wszystkie kola + pasami do podłogi? Kliny ustawić tak aby byly zwrócone do siebie, zeby auto nie mogło ani do przodu ani do tylu ruszyc + usztywnić pasami. Co sądzicie o takim pomyśle?


Kliny nie mocowane do podłogi mogą się przesuwać a to daje trochę iluzoryczne zabezpieczenie. Natomiast pasy są OK. Lecz do ich mocowania musisz zrobić podłogę tak jak ma lora. Wtedy nie może być podłoga z płyty i wykładziny.
A może rozwiązanie dwuwarstwowe? Niżej perforowana podłoga jak w lorze mocowana do ramy(takie dwie koleiny) które po wyprowadzeniu Smarta można zakryć płytami by wyrównać podłogę i zasłonić system mocowania? Jakiś kompromis. Nie idealny ale bezpieczny.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2023-03-07, 08:36   

juszczyk123 napisał/a:
Smart fortwo 2 generacji ma 2,69m długości

zwolniony przez Smarta garaż o długości i szerokości circa 3 x 2,5 m a w nim zajęcia yogi dla 3-4 osób plus instruktorka to chyba trochę ciasno o ile w ogóle wykonalne☹️
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***