 |
|
Citroen Jumper Moncayo |
Autor |
Wiadomość |
MarioGA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Citroen Jumper MONCAYO
Dołączył: 06 Sty 2020 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2023-02-26, 20:15 Citroen Jumper Moncayo
|
|
|
Witam użytkowników karawaningu. Niedawno zamieniłem przyczepę na kampera i jak to po zmianie pojazdu zaczyna się go poznawanie od strony technicznej (przynajmniej ja tak mam), drobne zmiany, udogodnienia wg własnych potrzeb. Myślę, że tu bardziej pytanie do użytkowników aut z zabudową MONCAYO, chociaż nie tylko, a mianowicie: u mnie akumulator hotelowy umiejscowiony pod fotelem kierowcy ma podpięty przewód minusowy do karoserii samochodu. Ale jak dobrze wszyscy wiemy, że obwody w części mieszkalnej są dwu przewodowe(tak jest w przyczepach) I tu właściwe pytanie: gdzie może być podpięty przewód minusowy do karoserii, którego drugi koniec jest podpięty do energobloku, czy też "centrum sterowania" nad drzwiami wejściowymi.
Pozdrawiam Mario. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-02-26, 21:06
|
|
|
MarioGA napisał/a: | I tu właściwe pytanie: gdzie może być podpięty przewód minusowy do karoserii |
W każdym dowolnym miejscu części podwoziowej pojazdu, np. rama.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-02-26, 21:36
|
|
|
W uzupełnieniu i dla zrozumienia, obydwa akumulatory mają wpólny, zespolony ze sobą minus, wszystkie minusy są ze sobą połączone. Można, da się odseparwować akumulatory od siebie, ale jaki ma to sens gdy masa/minus każdego urządzenia na pokładzie jest połączona z ramą? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
MarioGA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Citroen Jumper MONCAYO
Dołączył: 06 Sty 2020 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2023-02-27, 23:07
|
|
|
Zgadzam się z Waszą wypowiedzią, ale bym wolał mimio wszystko odseparować te obwody od układu samochodowego (silnikowego) Chyba pozostaje mi szukać krok po kroku tej pewno gdzieś zabunkrowanej masy. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-02-27, 23:47
|
|
|
MarioGA napisał/a: | Chyba pozostaje mi szukać krok po kroku tej pewno gdzieś zabunkrowanej masy. |
Błagam,,, powiedz, że żartujesz...
No OK, skoro chcesz ją odnaleźć, to musisz ułożyć słusznej grubości kabelek od minusa akumulatora do węzła masy przy energobloku
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
MarioGA
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Citroen Jumper MONCAYO
Dołączył: 06 Sty 2020 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2023-02-28, 21:49
|
|
|
Tak, wiem, grubości i długości przewodów mają istotne znaczenie. Chcę ten przewód odnaleźć, bo w przyczepach zawsze miałem odseparowany minus, może to jakieś skrzywienie. Chce dołożyć drugi aku hotelowy i nie daj Boże pomylę po pijaku klemy i mam 24V . Najwyżej rozbiorę kilka zaślepek i bedę szukał kawałek po kawałku |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|