Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator zabudowy
Autor Wiadomość
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-02, 11:05   Akumulator zabudowy

Ze względu na umiejscowienie akumulatora do zabudowy w naszych Dethleffsach mam pytanie do użytkowników kamperów z tą właśnie zabudową.

Jakiej pojemności (wymiary) macie akumulatory w swoich autach ?

Po dokonaniu pomiarów jest tam teoretycznie miejsce na 100Ah (353x175x190) ale wyciągając 55Ah, dużo mniejszy, nie było z nim tak łatwo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dembomen 
weteran


Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Piwa: 23/24
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-02-02, 12:33   

Hej!

Zaradek, U nas jest 64Ah, na razie nie ruszałem go.

Hej!
_________________
Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-02-02, 13:50   

U mnie jest 90 Ah
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2011-02-02, 14:14   

ja mam 2x100Ah
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-02, 16:25   

janusz napisał/a:
U mnie jest 90 Ah


affa napisał/a:
ja mam 2x100Ah


I macie te akumulatory zamontowane, tak jak w starych Dethleffsach, w komorze silnika zaraz za chłodnicą pod filtrem powietrza i kołem zapasowym ? :shock:

Dembomen napisał/a:
U nas jest 64Ah, na razie nie ruszałem go.


Na ile wystarcza taki akumulator ?
Mój poprzedni 55Ah wystarczał na ok 2 dni, ale chciałbym wymienić na jak największy możliwy do zamontowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-02-02, 16:55   

Cytat:
Na ile wystarcza taki akumulator ?

Ja mam w kabinie pod prawym siedzeniem, pod lewym jest rozruchowy. Pod maską nie ma żadnego akumulatora (tak jest fabrycznie zrobione)
Auto normalnie pobiera poniżej 1A. Mowa o sterowaniu lodówki, bojlera itp.
Pompa wody gdy pracuje pobiera około 1,5A ale tylko w czasie pracy. Ogrzewanie gdy dmucha a nie jako bojler (combo) około 2A ale z przerwami. Telewizor około 3A.
W szczycie (wieczorem) telewizor, ogrzewanie, oświetlenie nie przekracza pobór prądu 10A i to nie cały czas.
Akumulatora starcza na jakieś 6-8 godzin. Nigdy jeszcze na noc prądu nie brakło.
W dzień solar 100W ładuje około 5A, to przez cały dzień uzupełni naładowanie akumulatora.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-02, 17:11   

janusz napisał/a:
Ja mam w kabinie pod prawym siedzeniem, pod lewym jest rozruchowy. Pod maską nie ma żadnego akumulatora (tak jest fabrycznie zrobione)


W moim kamperze pod siedzeniem kierowcy jest bojler a pod pasażera zbiornik na czystą wodę. W komorze silnika są dwa akumuatory. Rozruchowy po prawej stronie i od zabudowy za chłodnicą pod filtrem powietrza. Rozwiązanie takie sprawia, że w samej zabudowie jest sporo miejsca w szafkach bo nic w nich nie ma z osprzętu. Jest to rozwiązanie fabryczne. Jest natomiast kłopot z zamontowaniem akumulatora od zabudowy. Dostęp do niego utrudnia osprzęt silnika i sam silnik. Całe szczęście nie wymienia się go często.
Jestem ciekaw czy komuś się udało zamontować tam duży akumulator beż rozbierania przedniego pasa i wyciągania chłodnicy. 55Ah udało mi się wyciągnąć po zdemontowaniu koła zapasowego i rur dolotowych powietrza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dembomen 
weteran


Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Piwa: 23/24
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-02-02, 18:42   

Hej!


Dembomen napisał/a:
U nas jest 64Ah, na razie nie ruszałem go.


Na ile wystarcza taki akumulator ?
Mój poprzedni 55Ah wystarczał na ok 2 dni, ale chciałbym wymienić na jak największy możliwy do zamontowania.[/quote]

Nad morzem wystarczył na tydzień, bez używania wszelakiej elektroniki, po modernizacji oświetlenia,

Hej!
_________________
Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-02, 18:58   

No, modernizacja oświetlenia na LED jest w trakcie :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-05, 11:11   

czy nikt z posiadaczy Dethleffsow nie ma ochoty sie podzielic swoja wiedza?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kocurek 
doświadczony pisarz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Piwa: 19/3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-02-05, 12:17   

Witaj.
jestem posiadaczem Fiata z zabudową Dethleffs w jego najkrótszej wersji. Mój akumulator który nieststy padł w ubiegłym sezonie ma wymiary ( w najszerszych jego miejscach) 35 x 19 x 18 cm i pojemności 100Ah. Umiejscowiony jest za siedzeniem pasażera. Podobnie jak opsach powyżej, jego wkładania i wyjmowanie są swoistym wyzwaniem bo dostep nawet po odsunięciu fotela jest kiepski. Mam zamiar kupić nowy akumulator w wersji do stosowania w łodziach z silnikiejm elektrycznym czyli tzw. głębokiego rozładowania. Sadzę że będzie to 70 - 90 Ah. Powymianie a właściwie dołożeniu dodatkowego oświetlenia na LED-ach zapotrzebowanie na prąd spadło. W wersji oryginalnej oświetlenie alkowy plus wnętrza pobierało 5 x 20W. Obecnie to leciutko ponad 1 A więc około 12 W całość, a jest przyjemniej bo nic nie świci po oczach niczym na przesłuchaniu w dawnej ubecji. Przy okazji przerabiania i modernizacji instalacji zasilającej oświetlenie i inne odbiorniki w szafie nad piecem gdzie mieści się mega puszka z połączeniami do odbiorników, zainstalowałem transformator 240/12 taki do zasilania lampek halogenowych. Na górze pod sufitem mam zainstalowane włąśnie takie lampki po 20 W każda zasilane oddzielną linią wprost z transformatora po jego podłączeniu do sieci podczas postoju. Pewnie każdemu zaświta myśl po czorta ciągnąć dodatkowe zasilanie i ładować trafo? głównie dlatego żeby nie obciązac instalacji wewnętrznej zabudowy dodatkowymi amperami pobieranymi przez oświetlenie. Po przyłączeniu do sieci 240V energoblok ładuje akumulator a oświetlenie silniejsze niż diodowe pracuje niezależnie.

Pozdrawiam.
K.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-05, 13:45   

Dzieki za odopowiedz.
Z tego co czytam ( rowniez na PW ) to oryginalne zamocowanie akumulatora do zabudowy to jest za siedzeniem. A czy ktos ma takie rozwiazanie jak jest u mnie czyli akumulator od zabudowy w komorze silnika?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2011-02-05, 14:41   

Tak ; ja tak miałem w moim pierwszym Detlefsie - dokładnie na dole za chłodnicą!! Wyjmowanie to wyższa jazda i nie mieści tam się akumulator duży który będzie miał więcej jak 28cm długości!!! Planowałem przełożyć go do kabiny i zastosowac przynajmniej 90Ah ale już nie zdążyłem, ponieważ samochód sprzedałem!! Za wygodnie za tą chłodnicą to nie jest i na zimę też dla aku nie za zdrowo, bo jest bardzo nisko!! Myślę że sensowne byłoby zbudowanie skrzynki gdzies przy ramie z dojściem od góry lub z boku, tylko dochodzi sprawa przedłużenia kabli !!! :bigok :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-02-06, 19:05   

StasioiJola napisał/a:
i nie mieści tam się akumulator duży który będzie miał więcej jak 28cm długości!!!

Dzięki serdeczne o to mi właśnie chodziło :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 9/20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-02-07, 18:58   

Zaradek napisał/a:
czy nikt z posiadaczy Dethleffsow nie ma ochoty sie podzielic swoja wiedza?



Dethleffs 93 zabudowa z drzwiami z przodu , zbiornikiem czystej wody pod obiema fotelami w kabinie kierowcy i termą w szafce u góry po lewej stronie ( chyba tylko tym się te nasze Dethleffsy z lat 90 różnią ? ) '

akumulator z zabudowy mam za fotelem pasażera ( łatwo go wyjąć bo jest za odkręcaną obudową ) główny akumulator mam pod maską z lewej strony nad nadkolem
Oba to 100Ah
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***