Ktoś przerabiał temat ? Upatrzylem sobie fajnego kampera ale okazal sie jakis dlubany - niewarty zachodu. Ale nabralem ochpty na cos made in usa - ktos ma jakies dowsiadczenia ? Sa wogole jakies kampery tam ponizej 3,5 tony ? :]
Nie jestem pewien na 100% ale są. Przecież tam mają nawet kampervany na dodge (nasze ducato), czy tez sprinterach. Ale amerykańca nie kupujesz dla 3.5t. Przecież takie auto kupuje się dla przestronności, sliderów, 400l wody czystej itd. a to oznacza co najmniej 7-8T i 6l. v8 lub v10.
,
Zróżnicowanie masz tam przeogromne od tanich budżetówek, po wykonane jak w UE, wszystko zleży od zasobności portfela
Chcialem wydac cos do 50 tys , ale szukam czegos "vintage" - spodobal mi sie bardzo Winnebago , stad moje rozmyslania o sciagnieciu z USA. Moze sa jakies specjalistyczne firmy ktore sie tym zajmuja? BO na zwyklych stronach aukcji w usa nie znalazlem nic z tych do 3,5 tony.
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
Wysłany: 2023-06-17, 11:55
Kamil z tego kanału kupił w stanach i ściągnął do Polski kampera . Nakrecil film na ten temat, podaje tam ceny i procedury.
https://youtube.com/@CamperAustraliaTrip
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 501/29 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-06-17, 13:53
W usa kamper do 3,5t to tak coś jak u nas małe kombi z materacem w bagażniku
Jest tam tego stosunkowo mało , a to co jest to heble robione pod wypożyczalnie dla turystów z Europy.
Koszty sprowadzenia tej wielkości pojazdu z usa oceniam obecnie na jakieś 20ty PLN (formalności po stronie amerykańskiej ,koszty dostawy do portu w stanach, koszt frachtu kontenerowego , formalności celne w porcie w Europie, dostawa do Polski, prowizja firmy która to ogarnia). Do tego oczywiście cło , VAT, akcyza od wartości jaką ustali celnik.
Jak chcesz się zmieścić ze wszystkim w 50 tys PLN to musiał byś znaleźć tam coś za max. 5000 USD, a jeśli ma to być całe i jeżdżące , to obawiam się cuda to nie będą.
Jeśli już to szukał bym czegoś na aukcja samochodów uszkodzonych (Copart, IAAI, itp), upatrzył sobie coś z lekko pogięte od strony szoferki (nie od strony zabudowy !), albo z uszkodzonym silnikiem i próbował wylicytować "za grosze" .
W Polsce znajdziesz wiele firm , które ogarniają temat od A do Z. Działa to tak, że podpisujesz umowę z firmą (że zapłacisz i odbierzesz to co zamówisz) , szukasz sobie na aukcjach co Ciebie interesuje i zgłaszasz tej firmie podając ile maksymalnie chcesz zapłacić za dany pojazd. Oni licytują i jak autko "przejdzie" za kwotę którą podałeś (lub niższą), to robisz przelew i czekasz do 3 miesięcy na dostawę.
Generalnie samochody ze stanów zawsze opłacało się sprowadzać, ale warunek był i nadal jest jeden, musisz tam kupić sporo poniżej wartości rynkowej.
Aby było to możliwe samochód musi posiadać jakąś wadę , defekt, uszkodzenie , bo wtedy cena leci na głowę, zazwyczaj mocno nieproporcjonalnie do kosztów naprawy .
Większość samochodów w usa sprzedawana jest poprzez aukcję co daje dodatkowe możliwości okazjonalnego zakupu, bo jeśli na dany pojazd nie ma innych chętnych , a cena minimalna jest niska albo nie ma jej wcale to można czasem wyrwać coś za 1/10 wartości .
Na aukcjach uszkodzonych można za porównywalne pieniądze kupić o wiele nowszy , droższy i będący w o niebo lepszej kondycji samochód . Uszkodzenia są często tak, minimalne i kosmetyczne, że po sprowadzeniu nie ma za bardzo nawet co robić, ale oczywiście zawsze jest to jakaś loteria.
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 501/29 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-06-17, 14:18
Spax napisał/a:
Tyle, że Kamil wydał ponad stówę na kampera.
[/youtube]
I nie jest to bynajmniej kamper do 3.5t
A ile musiał do niego dołożyć zaraz po zakupie jeszcze tam w stanach i potem w Polsce to też jest w innych filmach.
Jeśli sprowadzać z usa kampera to tylko dużego , możliwie najlepiej wyposażonego i takiego który będzie miał w Polsce dużą wartość. Jeśli już płaci się spore koszty sprowadzenia , to niech to ma jakieś sens ekonomiczny.
Sprowadzić za 50tys PLN coś co będzie warte tutaj 30 , to lepiej kupić na miejscu coś za 50
Jak możesz wydać na kampera max 50 tysi, potrzebujesz takiego do 3,5t i rozglądasz się po rynku amerykańskim rozważając sprowadzenie, to ja bym na Twoim miejscu znalazł tam coś większego, kupił to za dobre pieniądze, sprowadził i tutaj sprzedał podwajając , albo potrajając budżet ....... a potem kupił coś europejskiego do 3.5t
Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
Wysłany: 2024-12-01, 22:10
Troche odgrzeje kotleta dla potomnych, w kwocie 50kpln nie da sie nic sciagnac z USA chyba ze ktos ci kampera podaruje za darmo, koszty sporwadzenia auta osobowego sa inne niz kampera, przede wszystkim wiekszosc kamperow nie wchodzi do kontenera wiec musza byc transportowane na platformie. Koszt transportu kampera do portu to tez nie sa male koszty, do tego dochodza oplaty w DE lub NL typu Vat i clo oraz oplaty portowe, pozniej transport do Polski i Akcyza w Polsce plus naprawa auta no bo raczej nie da sie kupic nieuszkodzonego kampera za niewielkie pieniadze.
W zeszlym roku pislaem z Kamilem odnosnie kosztow jakie poniosl za wysylke do europy, dzis te koszty sa o 40% wyzsze.
Reasumujac; Koszt zakupu kampera w USA to zaledwie kropla kosztow ktore musimy poniesc.
Przykadowo; zakup kampera w USA za kwote 10000$ w Polsce na gotowo wyjdzie po sprowadzenu okolo 150000zl
Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G. Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 197/105 Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2024-12-02, 18:02
Nie wszystkie auta pchają do kontenerów, więc nie ma to znaczenia. Sprowadzałem dwa samochody z USA i oba stały na pokładzie, a nie w kontenerze.
Jedynie gabaryty mają znaczenie, bo jeśli kamper jest duży to zabiera więcej miejsca a to może kosztować.
Joko napisał najważniejsze - jeśli już ponosić te wszystkie opłaty to za full wypas, a nie za jakiegoś gniota
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
Wysłany: 2025-04-25, 10:57
Darson napisał/a:
Żeby nie dublować, proponuję kontynuować ten niezwykle poczytny temat TUTAJ
Tyle ze tam sa stare tematy, tutaj sa bardziej aktualne, ja odgrzeje kotleta dosc porzadnie i pochwale sie poniewaz zakupiony kamper w grudniu wreszcie dotarl do mnie niedawno
Dzieki kilku osobom i informacjom o kosztach postanowilem sciagnac to bydle, niestety podane koszty okazaly sie duzo wieksze no coz, czlowiek uczy sie na wlasnych doswiadczeniach.
Zakupiony model zbudowany jest na Ford E450 silnik 6.8 litra benzyna V10, samochod z 2013 roku z dwoma slideami , zabudowa to Chateau Thor 31L, najwiekszy i nadluzszy chba jaki moze byc, dlugosc kampera to 980cm sen o amerykanskim kamperze zostal spelniony, teraz kilka rzeczy musze ogarnac do wyjazdu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum