Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
Autor Wiadomość
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
  Wysłany: 2023-07-09, 12:38   Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3

Cześć! :spoko

Pora rozpocząć własny temat, w którym opiszę moją przeróbkę kampera i zadam pytania bardziej doświadczonym kolegom.

Wstępne dane furgonetki:
Peugeot Boxer 2017, w pięknym ciemnym brązie.
Silnik 2.0 163 KM z manualną skrzynią biegów.
Przebieg w momencie zakupu: 204 tys. km.



Dobrze wyposażone:
- automatyczna klimatyzacja
- czujniki parkowania tył + kamera cofania
- Tempomat
- nawigacja na ekranie dotykowym
- pneumatyczny fotel kierowcy

Z minusów:
- martwa skrzynia biegów
- padła pompa wtryskowa

Co już zostało zrobione:
- naprawiona skrzynia biegów
- wymieniona pompa wtryskowa
- wymienione opony
- wymieniony olej i wszystkie filtry

W planach jest przerobienie go na kampera dla dwóch osób + w przyszłości możliwość rozbudowy o miejsce dla 1-2 dzieci.
Większość prac planuję wykonać sam, ale niektóre części zamontuję w wyspecjalizowanych warsztatach (np. konstrukcja kotwiąca do krzeseł czy podłączenie autonomicznego grzejnika).

Póki co widzę taki plan pracy:
1. Montaż szyb bocznych w drzwiach przesuwnych i części pasażerskiej
- Kupiłem już dwa okna 900x500 chińskiego producenta TYTXRV (są bardzo podobne konstrukcyjnie do okien Tern Overland)

2. Montaż wentylatorów na dachu, jeden z przodu w części dziennej, drugi z tyłu w sypialni.
- Kupiłem już dwa wentylatory TYTXRV (w konfiguracji maksymalnej, z czujnikiem deszczu itp.), na początku myślałem o MaxxFan, ale cena mnie odstraszyła

3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.
- Planuję przykleić na ścianach gumowe maty 19mm. bitmat na wszystkich płaszczyznach prostych
- Do wygłuszenia dachu dodatkowo użyj pasków bitmaty, które przykleję wzdłuż dachu (nie wiem czy jest sens kleić też wygłuszenie na podłodze?)
- Ocieplę też strop matami gumowymi 19mm.

Dalsze plany obejmują instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną i inne.

Czy wszystko robię we właściwej kolejności? :)
Będę zadowolony ze wszystkich zaleceń, tk. To moja pierwsza praca budowlana w takim rozmiarze. :)

Układ przyszłego kampera:







Dziękuję za zainteresowanie moim tematem!

PS Przepraszam za mój polski, to nie jest mój język ojczysty, ale próbuję się go nauczyć. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-07-09, 15:41   

19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-09, 17:54   

decumanus napisał/a:
19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
R


Dla materiałów izolacyjnych:
Chciałbym zastosować jak najłatwiejsze w montażu, a jednocześnie niepalne i dające normalną izolację termiczną, myślę że gumowe maty są do tego odpowiednią opcją.
Cena z pewnością będzie droższa, ale to nie jest straszne.

Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.
Rozważam zakup tej konstrukcji kotwicznej:

https://pitstopcamper.com/it/ancoraggio-cinture-sicurezza/14278-strutt-anc-cint-x-combi-h-1265mm-mm-con-cinture-montate.html

ponieważ Planuję zamontować chińskie "Truma Combi D" aka JP Heater.

Dziękuję!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-07-09, 20:18   

Sergij napisał/a:
Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.

Twój samochód nie ma ramy :-P
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-09, 22:03   

SlawekEwa napisał/a:
Sergij napisał/a:
Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.

Twój samochód nie ma ramy :-P
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma :bigok


Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-07-10, 03:37   

Sergij napisał/a:


Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne. :bigok


Do podłużnicy są montowane te stelaże. Też użyłbym zwrotu "do ramy". Mam podobny w garażu, można to było montować w pewnym zakresie przód-tył.

Te maty rzeczywiście są stosunkowo łatwe w instalacji, ale zrob sobie test i rozwiń rolkę w ducato rozgrzanym na słońcu, bo one rozgrzane "smierdza"
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubas72 
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2021
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-07-13, 08:01   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3

Sergij napisał/a:
Cześć! :spoko


3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.


Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-13, 16:47   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3

kubas72 napisał/a:
Sergij napisał/a:
Cześć! :spoko


3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.


Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy.


Cześć!
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.

Dziękuję za zainteresowanie moim projektem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-13, 16:54   

Chińskie okna już czekają na montaż.
Ale jedno okno przyszło z wadą, zainstaluję je po lewej stronie.



Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-07-16, 19:44   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3

Sergij napisał/a:


Cześć!
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.

Dziękuję za zainteresowanie moim projektem.


Te warstwy Alu są bardziej cienkie, nie muszą być grube. Uwaga kolegi sluszna, zwłaszcza sufit powinien być docieplony bez kompromisów, bo latem to tam slonce grzeje najbardziej, a zima to własnie pod sufitem zbiera się ciepłe powietrze i różnica temp miedzy wewn i zewn jest największą . A jak wiadomo strumien cieplny jest wprost proporcjonalny do różnicy temperatur.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-07-16, 19:57   

Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-17, 06:25   

decumanus napisał/a:
Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
R


Próbowałem uderzać gumowym młotkiem, ale bezskutecznie.
Nie próbowałem uderzać mocniej, aluminium nie jest tak mocne, jak wygląda i jest pomalowane.

Przed montażem usunę gumę wokół ramy, użyję tylko Sika 710.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-29, 06:47   

szukam porady co mam zrobić ze starą podłogą?
Mam zainstalowaną fabryczną podłogę, ale jest przyklejona do metalu.

Rozumiem, że nie ma sposobu, aby to ładnie usunąć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2023-07-29, 11:25   

witam
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow
jesli ja musiabym to zrobic to
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.

co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie

masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Sergij 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Polska, Lubuskie
Wysłany: 2023-07-29, 14:19   

BikerB napisał/a:
witam
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow
jesli ja musiabym to zrobic to
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.

co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie

masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage


Niestety nie mam takiej piły, ale zrozumiałem zasadę, spróbuję spiłować tę płytę OSB wyrzynarką elektryczną lub multitoolem, a następnie oderwać ją na kawałki.

Dziękuję!

p.s. co do izolacji, poproszę o radę trochę później, ale i tak dzięki!

W tej chwili priorytetem jest:
- usunąć starą podłogę i przygotować podłogę do montażu ławki
- ustawić ławkę
- zainstalować okna
- zamontować szyberdachy
- wykonać nową podłogę z ociepleniem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***