|
|
Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3 |
Autor |
Wiadomość |
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-07-29, 14:53
|
|
|
Sergij napisał/a: |
Niestety nie mam takiej piły, ale zrozumiałem zasadę, spróbuję spiłować tę płytę OSB wyrzynarką elektryczną lub multitoolem, a następnie oderwać ją na kawałki.
Dziękuję!
|
Wyrzynarka nie dasz rady, bo brzeszczot wychodzi dolem na conajmniej 1 cm. Multitoolem bedzie jeszcze gorzej, kup najtansza pilarke sieciowa i jedz wzdluz "dolin". Mozes jest klejona co ktorąś gorkę.
W ostatecznosci możesz kupić tarcze do drewna da kątówki. Ale przeciez musisz miec jakies narzedzia, zaglebiarka jest optymalna do produkcji jednego kampera.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-07-30, 20:25
|
|
|
no wlasnie :-)
zaglebiarka :-))))
poznalem nowe slowo |
|
|
|
|
kubas72
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-07-31, 22:49
|
|
|
BikerB napisał/a: | no wlasnie :-)
zaglebiarka :-))))
poznalem nowe slowo |
Z pewnością nie ostatnie
Nie odpuszczaj. Ja sprawę podłogi i ogólnie starej zabudowy załatwiłem narzędziem wielofunkcyjnym z sieciówki. To była rzeźnia ale z perspektywy czasu uważam, że było warto i było konieczne. I tak musisz sprawdzić podłogę, zabezpieczyć korozję, zrobić parę otworów i przede wszystkim zaizolować. Budowa kampervana to także walka z własnymi słabościom. Uświadomiłem sobie to po dwóch latach budowy. No chyba, że jesteś absolwentem szkoły budowy camperów
Koledzy opisują campery, które mają 10 mm grubości podłogi czy ścian i taka jest prawda.
Mój znajomy taki kupił. Jak zamyka drzwi od łazienki, to zamek odpycha ściankę za ławką i podłoga rzeczywiście ma 10 mm. Wszystko inne jest PRO wraz z ceną. |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-08-07, 12:08
|
|
|
Cześć!
Zainstalowałem chińskie okno, ale napotkałem problem:
tam, gdzie wystąpiła usterka, okno nie dociska się do końca, przez co w deszczu zaczyna przeciekać (kiedy przykleiłem pasek taśmy na wierzchu, natychmiast przestało przeciekać).
ponadto woda płynie od strony, po której okno jest normalnie wciśnięte.
Myślę, że wynika to z faktu, że samochód jest lekko pochylony do przodu.
Czy pomoże wypełnienie tej luki Sika 221?
(samo okno jest osadzone na Sika 710).
Dziękuję! |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-08-07, 13:43
|
|
|
ja osadzałem okno dachowe na odpowiedniku 221, 710 jest do doszczelniania istniejących połączeń...
u mnie nic nie cieknie, a wypukłe okno dachowe jest osadzone w płaskim dachu... troche krawędzie otworu podgiąłem..
wymontuj i zainstaluj na 221
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2023-08-07, 17:02
|
|
|
za słabo je skręciłeś moim zdaniem i masz coś nie tak z tym okne (pogięte/pofalowane)
podstawowy bład to było wybranie okna z zaokrąglonymi narożnikami
narożniki proste łatwiej się ogarnia w zabudowie
te okna powinny mieć uszczelkę i o ile dobrze skręcone - nic nie cieknie
popatrz w moim temacie, jest tam zdjęcie, jak okno odstaje przed i po montażu
problemem jest krzywizna auta, którą trzeba trochę naprostować
widzę, że masz tam wstawione jakieś wstawki z aluminium, może za mało i trzeba więcej zdystansować, żeby wkręty do okna bardziej je przycisnęły
221 - nie polecam, to jest z grubsza klej typu "do szyb samochodowych"
jak tym uszczelnisz, to nigdy tego nie rozkleisz
710 może się tu sprawdzić, jeśli dobrze to skręcisz, ale jw. powinno być ok bez żadnego uszczelniania |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-08-07, 18:37
|
|
|
decumanus napisał/a: | ja osadzałem okno dachowe na odpowiedniku 221, 710 jest do doszczelniania istniejących połączeń...
u mnie nic nie cieknie, a wypukłe okno dachowe jest osadzone w płaskim dachu... troche krawędzie otworu podgiąłem..
wymontuj i zainstaluj na 221
R |
Jeśli coś stanie się z oknem, 221. będzie trudniejsze do usunięcia.
Nadal szukam sposobu bez rozbierania szyby.
Tomek84 napisał/a: | za słabo je skręciłeś moim zdaniem i masz coś nie tak z tym okne (pogięte/pofalowane)
podstawowy bład to było wybranie okna z zaokrąglonymi narożnikami
narożniki proste łatwiej się ogarnia w zabudowie
te okna powinny mieć uszczelkę i o ile dobrze skręcone - nic nie cieknie
popatrz w moim temacie, jest tam zdjęcie, jak okno odstaje przed i po montażu
problemem jest krzywizna auta, którą trzeba trochę naprostować
widzę, że masz tam wstawione jakieś wstawki z aluminium, może za mało i trzeba więcej zdystansować, żeby wkręty do okna bardziej je przycisnęły
221 - nie polecam, to jest z grubsza klej typu "do szyb samochodowych"
jak tym uszczelnisz, to nigdy tego nie rozkleisz
710 może się tu sprawdzić, jeśli dobrze to skręcisz, ale jw. powinno być ok bez żadnego uszczelniania |
Na poprzedniej stronie jest zdjęcie tego okna, było wybrzuszone i lekko zakrzywione.
Wkręty samogwintujące dokręciłem do końca, z drugiej strony wciągnął idealnie, ale na tym już nie jest wciśnięty z powodu zagięcia na ramie okiennej.
Teraz myślę jak to naprawić, pomyślałem, żeby wypełnić tę część od góry uszczelniaczem 221, ale może 710 się nada, tylko że jest bardzo lepki.
Jak równomiernie wlać 710 i nie rozmazać wszystkiego wokół? |
|
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2023-08-07, 18:47
|
|
|
710 nie "wlejesz"
musiałbyś to rozebrać i dać pod spód, potem ścisnąć, tak żeby wypłynęło
nie żebym byłe ekspertem, ale 710 trzeba ze 2 razy użyć, żeby zrozumieć o co chodzi, a po tych dwóch razach zazwyczaj auto już skończone
w każdym razie, nie wiem jaka duża jest dziura (szpara) którą próbujesz łatać, ale przemyśl Sikaflex 521UV, imho obecnie to cie może uratować bez demontażu okna |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-08-08, 07:24
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | 710 nie "wlejesz"
musiałbyś to rozebrać i dać pod spód, potem ścisnąć, tak żeby wypłynęło
nie żebym byłe ekspertem, ale 710 trzeba ze 2 razy użyć, żeby zrozumieć o co chodzi, a po tych dwóch razach zazwyczaj auto już skończone
w każdym razie, nie wiem jaka duża jest dziura (szpara) którą próbujesz łatać, ale przemyśl Sikaflex 521UV, imho obecnie to cie może uratować bez demontażu okna |
szpara wynosi 3-4 mm, myślę, że uszczelniacz powinien sobie z tym poradzić, jeśli całkowicie wypełnię nim tę przestrzeń. |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-08-11, 18:04
|
|
|
Ponieważ mój dach jest ciemny, a wentylatory, które kupiłem, są białe, postanowiłem przemalować:
W najbliższym czasie planuję zamontować wentylator, w związku z tym pytaniem:
Naprawić Sika 521UV i wkrętami czy może Sika 521UV i nitami?
Opcja nitowania, podoba mi się bardziej, ponieważ nie ma potrzeby robienia tylnych zakładek ze sklejki lub drewna.
Z przyjemnością wysłucham rekomendacji!
Dziękuję! |
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-08-13, 11:57
|
|
|
najpierw od oknach dachowych
1.te drewniane listwy musza byc bo one usztywniaja krawedz
2.te drewniane listwy musza byc ze wzgledu na sufit w srodku
3.jak przynitujesz to beda mikropekniecia w plastiku
generalnie w budowch typu one off okna dachowe wycina sie (juz z gotowym sufitem ) i wstawia na koncu |
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-08-13, 12:09
|
|
|
teraz o oknach
1.jesli okno ma gumowa uszczelke to nie daje sie zadncyh uszczelniaczy
2,jesli sruby (screws) sa wkrecane w aluminiowy profil to nie "wciagniesz" okna za pomoca tych srub jak ma gumowa uszczelke ktos musi je docisnac
moje domysly
sprawdzales czy okno dochodzi po wycieciu otworu? byc moze masz za maly otwor i okno oparlo sie na jednej z krawedzi albo przykrecakles sruby w zlej kolejnosci (okno sie samo przesuwa podczas dokrecania)
pytania
to jest dokrecane przez wewnetrzna ramke czy sa clipy?
BTW okna dedykowane do campervanow maja zaokraglone krawedzie |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-08-13, 15:31
|
|
|
Wczoraj zamontowałem przedni wentylator.
Zamontowałem na sika 710 i nitach.
Wieczorem testowałem przy pierwszym deszczu - sucho.
BikerB napisał/a: | najpierw od oknach dachowych
1.te drewniane listwy musza byc bo one usztywniaja krawedz
2.te drewniane listwy musza byc ze wzgledu na sufit w srodku
3.jak przynitujesz to beda mikropekniecia w plastiku
generalnie w budowch typu one off okna dachowe wycina sie (juz z gotowym sufitem ) i wstawia na koncu |
Po prostu nie widziałem w żadnej instrukcji, że trzeba zrobić odwrotną część.
Plastik wentylatora to ABS o grubości 4 mm, jest mało prawdopodobne, aby po nitach pojawiły się jakiekolwiek pęknięcia.
BikerB napisał/a: | teraz o oknach
1.jesli okno ma gumowa uszczelke to nie daje sie zadncyh uszczelniaczy
2,jesli sruby (screws) sa wkrecane w aluminiowy profil to nie "wciagniesz" okna za pomoca tych srub jak ma gumowa uszczelke ktos musi je docisnac
moje domysly
sprawdzales czy okno dochodzi po wycieciu otworu? byc moze masz za maly otwor i okno oparlo sie na jednej z krawedzi albo przykrecakles sruby w zlej kolejnosci (okno sie samo przesuwa podczas dokrecania)
pytania
to jest dokrecane przez wewnetrzna ramke czy sa clipy?
BTW okna dedykowane do campervanow maja zaokraglone krawedzie |
Tak jak pisałem wyżej o szybach, na jednym z okien jest wgniecenie od uderzenia. Z tego powodu to okno nie naciska normalnie z tamtej strony. Poza tym profil dociska okno tak samo jak belka drewniana - nie zauważyłem żadnej różnicy.
Mam dwie możliwości rozwiązania tego problemu:
1) Chińczycy są gotowi wysłać mi całą ramkę, ale przesyłka będzie kosztować 150 $ + trzeba będzie przeinstalować.
2) Wypełnij wszystko uszczelniaczem UV Sika 521 i miej nadzieję, że z czasem nie będzie przeciekał.
Póki co bardziej skłaniam się ku pierwszej opcji.
Dziękuję! |
|
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
Wysłany: 2023-09-06, 06:46
|
|
|
Kolejnym krokiem było przygotowanie podłogi.
Za pomocą zagłębiarki pociąłem podłogę na małe kawałki, a następnie je oderwałem.
Następnie za pomocą multitoola odcinam możliwie najdalej resztki kleju.
Zdjąłem boczne okładziny z karoserii, teraz chcę umyć całą karoserię od środka myjką wysokociśnieniową z piasku i kurzu. Myślicie, że to dobry pomysł?
Dlatego w tych niszach po bokach jest dużo kurzu i piasku (częściowo go stamtąd usunąłem, ale nie cały).
Następnie planuję odtłuścić powierzchnię, zagruntować i pomalować podłogę.
P.S. Dzięki BikerB za wskazówkę dotyczącą użycia zagłębiarki |
Ostatnio zmieniony przez Sergij 2023-09-06, 06:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sergij
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|