Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem Truma Combi Diesel
Autor Wiadomość
Access450 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015
Piwa: 14/6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2023-04-09, 10:26   Problem Truma Combi Diesel

Witam Po zimie truma combi diesel nie chce zapalić pokazuje błąd paliwa E 122.
-paliwo jest , pompka sprawdzona działa na krótko - układ odpowietrzony , bezpieczniki ok , błąd kasowany wielokrotnie lecz za każdym razem jest to samo , panel sterujący podmieniony - efekt ten sam . Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Truma jest z 2014 roku - na płycie głównej nie ma przycisku resetu . Podczas próby załączenia nie słychać żeby pompa paliwa działała . Czy może to oznaczać awarię głównej płyty?

p.s główna płyta wyjęta - przemyta styki czyste żadnych śladów wizualnych awarii podzespołów elektronicznych

IMG_4015.JPG
Plik ściągnięto 23 raz(y) 225,57 KB

IMG_4016.JPG
Plik ściągnięto 20 raz(y) 283,38 KB

_________________
wrrr...ogień na tłoki i do przodu...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-04-09, 15:46   

Miałem taką sytuację tylko raz. Przy - 25 w nocy zamarzło mi chyba paliwo/ jakieś mało zimowe chyba zatankowałem/ . Jak w ciągu dnia temp wzrosła do - 2 truma ruszyła. Jeżeli pompka działa krótko i nie ma zapłonu pieca mimo iskry, tzn że nie podaje paliwa dalej. Nie ma paliwa piec nie grzeje i wyrzuca błąd. Ja nic nie robiłem ale miałem w planie wykręcić pompkę i sprawdzić dlaczego nie podaje paliwa. Zacznij od pompki. Może coś zablokowało przepływ paliwa. U mnie podejrzewałem lód. Przewody paliwowe są bardzo cienkie więc może jakiś brud przyblokował przepływ.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 62/26
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2023-04-09, 16:21   

A może zgodnie z instrukcją:

Kody błędu Truma Combi Diesel (H)

E 122 H
Przyczyna

Brak paliwa diesel wskutek niewystarczającego poziomu napełnienia zbiornika, opróżnionego zbiornika lub skośnego ustawienia kampera.

Usunięcie

Napełnić zbiornik paliwem diesel. Następnie napełnić przewód paliwowy zgodnie z opisem w rozdziale „Pierwsze uruchomienie” (patrz instrukcja obsługi Combi Diesel)
_________________
---> :D <---
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Access450 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015
Piwa: 14/6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2023-04-10, 06:54   

orkaaa napisał/a:
Miałem taką sytuację tylko raz. Przy - 25 w nocy zamarzło mi chyba paliwo/ jakieś mało zimowe chyba zatankowałem/ . Jak w ciągu dnia temp wzrosła do - 2 truma ruszyła. Jeżeli pompka działa krótko i nie ma zapłonu pieca mimo iskry, tzn że nie podaje paliwa dalej. Nie ma paliwa piec nie grzeje i wyrzuca błąd. Ja nic nie robiłem ale miałem w planie wykręcić pompkę i sprawdzić dlaczego nie podaje paliwa. Zacznij od pompki. Może coś zablokowało przepływ paliwa. U mnie podejrzewałem lód. Przewody paliwowe są bardzo cienkie więc może jakiś brud przyblokował przepływ.



ok sprawdzę choć jak na krótko podaję napięcie do pompki impulsowo po podaje krople paliwa - pytanie czy tak być powinno
_________________
wrrr...ogień na tłoki i do przodu...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
zaawansowany

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 4/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2023-04-10, 10:36   

Tak powinno byc impulsowo,a sciagnij przewod paliwowy przy piecu i zobacz czy podaje paliwo.Moze sie myle ale to powinno dzialac jak zwykle webasto.Ja w ciazarowkach robie w ten sposob wlaczam ogrzewanie zciagam przewod paliwowy przy samym piecu i podaje paliwo przez strzykawke(kawalek przewodu i strzykawka) tak dlugo az poleci z niego paliwo ,wtedy podlaczam orginalnie jak bylo.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-04-10, 10:47   

Jeżeli na pompce jest paliwo to tak jak pisze Jacek sprawdź przewód czy paliwo dochodzi do Trumy. Może coś zatkało przewód. Może się zgiął albo spadł.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2023-04-10, 21:19   

Opis błędu jest trochę mylący. W urządzeniu nie ma żadnego czujnika który byłby w stanie stwierdzić czy do urządzenia dopływa paliwo. W zespole palnika jest tylko czujnik płomienia. Logika urządzenia jest taka że jeśli wszystko jest sprawne i po realizacji odpowiednich algorytmów rozruchu nie "widzi" płomienia, to jest to przyjmuje że winy jest brak paliwa. A palnik to coś w rodzaju gąbki nasączanej po kropli przez pompkę paliwa. Jeżeli nie ma problemu z dopływem paliwa to pozostaje wizyta w serwisie dysponującym interfejsem diagnostycznym Truma.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Access450 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015
Piwa: 14/6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2023-04-11, 06:37   

jacek2214 napisał/a:
Tak powinno byc impulsowo,a sciagnij przewod paliwowy przy piecu i zobacz czy podaje paliwo.Moze sie myle ale to powinno dzialac jak zwykle webasto.Ja w ciazarowkach robie w ten sposob wlaczam ogrzewanie zciagam przewod paliwowy przy samym piecu i podaje paliwo przez strzykawke(kawalek przewodu i strzykawka) tak dlugo az poleci z niego paliwo ,wtedy podlaczam orginalnie jak bylo.


tak zgadza się , podaje impulsowo napięcie na pompkę i działa paliwo do pieca dochodzi , próba ze strzykawką też była i efekt ten sam .Spróbuję zamieścic filmik z próby załączenia pieca .
_________________
wrrr...ogień na tłoki i do przodu...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Access450 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015
Piwa: 14/6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2023-04-11, 06:44   

kaimar napisał/a:
Opis błędu jest trochę mylący. W urządzeniu nie ma żadnego czujnika który byłby w stanie stwierdzić czy do urządzenia dopływa paliwo. W zespole palnika jest tylko czujnik płomienia. Logika urządzenia jest taka że jeśli wszystko jest sprawne i po realizacji odpowiednich algorytmów rozruchu nie "widzi" płomienia, to jest to przyjmuje że winy jest brak paliwa. A palnik to coś w rodzaju gąbki nasączanej po kropli przez pompkę paliwa. Jeżeli nie ma problemu z dopływem paliwa to pozostaje wizyta w serwisie dysponującym interfejsem diagnostycznym Truma.


Czy możesz kogoś polecić z okolic wielkopolski ?
_________________
wrrr...ogień na tłoki i do przodu...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-04-11, 10:13   

Może faktycznie trzeba na serwis trumy. Gdy uda Ci się rozwiązać problem opisz co było przyczyną i jak go rozwiązano.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grooby78 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020
Piwa: 4/1
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2023-04-11, 15:31   

A tak się zapytam czy w czasie przerwy zimowej Truma była uruchamiana raz na miesiąc na jakąś chwilę. W instrukcji od Trumy Djest zapis aby to robić niezależnie czy jest potrzeba czy nie.
Jednak zdaję sobie sprawę, iż niewiele osób tak robi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Access450 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015
Piwa: 14/6
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2023-04-22, 13:41   

orkaaa napisał/a:
Może faktycznie trzeba na serwis trumy. Gdy uda Ci się rozwiązać problem opisz co było przyczyną i jak go rozwiązano.


Witam
podejrzenia o uszkodzoną płytę główną okazały się mylne , w trakcie diagnozy przez fachowca okazało się iż przyczyną okazała się uszkodzona świeca żarowa !! :)
Bardzo polecam tego fachowca - bardzo miły i przede wszystkim uczciwy ..zamówiłem u niego płytę główną a po przyjeździe do niego kamperem sam zaoferował pierw diagnozę komputerem bo jak się okazuje błędy Trumy nie zawsze odnoszą się do stanu rzeczywistego wg podawanych kodów . Koszt całej imprezy - 900zł .

Podaję na przyszłość nr tel do specjalisty 790270487 miejscowość 62-007 Biskupice ( wyraził zgodę ) naprawia serwisuje urządzenia trumy i nie tylko
_________________
wrrr...ogień na tłoki i do przodu...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-04-22, 21:16   

Dzięki 😊
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2023-07-30, 12:11   

Właśnie przerabiam temat nieodpalającego Combi D4 - świeca żarowa jak i cały palnik jest firmy Eberspacher oczywiście w środku jest sztyft grzejny tego producenta numer 25 2278 01 11 00 montowany w ogrzewaniach Hydronic ll cena 380 zł - wymiana zabiera 5 minut plus wydarcie pieca z auta.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***