|
Problem Truma Combi Diesel |
| Autor |
Wiadomość |
Access450
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015 Piwa: 14/6 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2023-04-09, 10:26 Problem Truma Combi Diesel
|
|
|
Witam Po zimie truma combi diesel nie chce zapalić pokazuje błąd paliwa E 122.
-paliwo jest , pompka sprawdzona działa na krótko - układ odpowietrzony , bezpieczniki ok , błąd kasowany wielokrotnie lecz za każdym razem jest to samo , panel sterujący podmieniony - efekt ten sam . Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Truma jest z 2014 roku - na płycie głównej nie ma przycisku resetu . Podczas próby załączenia nie słychać żeby pompa paliwa działała . Czy może to oznaczać awarię głównej płyty?
p.s główna płyta wyjęta - przemyta styki czyste żadnych śladów wizualnych awarii podzespołów elektronicznych
IMG_4015.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 23 raz(y) 225,57 KB |
IMG_4016.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 20 raz(y) 283,38 KB |
|
_________________ wrrr...ogień na tłoki i do przodu... |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-09, 15:46
|
|
|
| Miałem taką sytuację tylko raz. Przy - 25 w nocy zamarzło mi chyba paliwo/ jakieś mało zimowe chyba zatankowałem/ . Jak w ciągu dnia temp wzrosła do - 2 truma ruszyła. Jeżeli pompka działa krótko i nie ma zapłonu pieca mimo iskry, tzn że nie podaje paliwa dalej. Nie ma paliwa piec nie grzeje i wyrzuca błąd. Ja nic nie robiłem ale miałem w planie wykręcić pompkę i sprawdzić dlaczego nie podaje paliwa. Zacznij od pompki. Może coś zablokowało przepływ paliwa. U mnie podejrzewałem lód. Przewody paliwowe są bardzo cienkie więc może jakiś brud przyblokował przepływ. |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 62/26 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2023-04-09, 16:21
|
|
|
A może zgodnie z instrukcją:
Kody błędu Truma Combi Diesel (H)
E 122 H
Przyczyna
Brak paliwa diesel wskutek niewystarczającego poziomu napełnienia zbiornika, opróżnionego zbiornika lub skośnego ustawienia kampera.
Usunięcie
Napełnić zbiornik paliwem diesel. Następnie napełnić przewód paliwowy zgodnie z opisem w rozdziale „Pierwsze uruchomienie” (patrz instrukcja obsługi Combi Diesel) |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
Access450
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015 Piwa: 14/6 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2023-04-10, 06:54
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | Miałem taką sytuację tylko raz. Przy - 25 w nocy zamarzło mi chyba paliwo/ jakieś mało zimowe chyba zatankowałem/ . Jak w ciągu dnia temp wzrosła do - 2 truma ruszyła. Jeżeli pompka działa krótko i nie ma zapłonu pieca mimo iskry, tzn że nie podaje paliwa dalej. Nie ma paliwa piec nie grzeje i wyrzuca błąd. Ja nic nie robiłem ale miałem w planie wykręcić pompkę i sprawdzić dlaczego nie podaje paliwa. Zacznij od pompki. Może coś zablokowało przepływ paliwa. U mnie podejrzewałem lód. Przewody paliwowe są bardzo cienkie więc może jakiś brud przyblokował przepływ. |
ok sprawdzę choć jak na krótko podaję napięcie do pompki impulsowo po podaje krople paliwa - pytanie czy tak być powinno |
_________________ wrrr...ogień na tłoki i do przodu... |
|
|
|
 |
jacek2214
zaawansowany
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2023-04-10, 10:36
|
|
|
| Tak powinno byc impulsowo,a sciagnij przewod paliwowy przy piecu i zobacz czy podaje paliwo.Moze sie myle ale to powinno dzialac jak zwykle webasto.Ja w ciazarowkach robie w ten sposob wlaczam ogrzewanie zciagam przewod paliwowy przy samym piecu i podaje paliwo przez strzykawke(kawalek przewodu i strzykawka) tak dlugo az poleci z niego paliwo ,wtedy podlaczam orginalnie jak bylo. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-10, 10:47
|
|
|
| Jeżeli na pompce jest paliwo to tak jak pisze Jacek sprawdź przewód czy paliwo dochodzi do Trumy. Może coś zatkało przewód. Może się zgiął albo spadł. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2023-04-10, 21:19
|
|
|
| Opis błędu jest trochę mylący. W urządzeniu nie ma żadnego czujnika który byłby w stanie stwierdzić czy do urządzenia dopływa paliwo. W zespole palnika jest tylko czujnik płomienia. Logika urządzenia jest taka że jeśli wszystko jest sprawne i po realizacji odpowiednich algorytmów rozruchu nie "widzi" płomienia, to jest to przyjmuje że winy jest brak paliwa. A palnik to coś w rodzaju gąbki nasączanej po kropli przez pompkę paliwa. Jeżeli nie ma problemu z dopływem paliwa to pozostaje wizyta w serwisie dysponującym interfejsem diagnostycznym Truma. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Access450
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015 Piwa: 14/6 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2023-04-11, 06:37
|
|
|
| jacek2214 napisał/a: | | Tak powinno byc impulsowo,a sciagnij przewod paliwowy przy piecu i zobacz czy podaje paliwo.Moze sie myle ale to powinno dzialac jak zwykle webasto.Ja w ciazarowkach robie w ten sposob wlaczam ogrzewanie zciagam przewod paliwowy przy samym piecu i podaje paliwo przez strzykawke(kawalek przewodu i strzykawka) tak dlugo az poleci z niego paliwo ,wtedy podlaczam orginalnie jak bylo. |
tak zgadza się , podaje impulsowo napięcie na pompkę i działa paliwo do pieca dochodzi , próba ze strzykawką też była i efekt ten sam .Spróbuję zamieścic filmik z próby załączenia pieca . |
_________________ wrrr...ogień na tłoki i do przodu... |
|
|
|
 |
Access450
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015 Piwa: 14/6 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2023-04-11, 06:44
|
|
|
| kaimar napisał/a: | | Opis błędu jest trochę mylący. W urządzeniu nie ma żadnego czujnika który byłby w stanie stwierdzić czy do urządzenia dopływa paliwo. W zespole palnika jest tylko czujnik płomienia. Logika urządzenia jest taka że jeśli wszystko jest sprawne i po realizacji odpowiednich algorytmów rozruchu nie "widzi" płomienia, to jest to przyjmuje że winy jest brak paliwa. A palnik to coś w rodzaju gąbki nasączanej po kropli przez pompkę paliwa. Jeżeli nie ma problemu z dopływem paliwa to pozostaje wizyta w serwisie dysponującym interfejsem diagnostycznym Truma. |
Czy możesz kogoś polecić z okolic wielkopolski ? |
_________________ wrrr...ogień na tłoki i do przodu... |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-11, 10:13
|
|
|
| Może faktycznie trzeba na serwis trumy. Gdy uda Ci się rozwiązać problem opisz co było przyczyną i jak go rozwiązano. |
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2023-04-11, 15:31
|
|
|
A tak się zapytam czy w czasie przerwy zimowej Truma była uruchamiana raz na miesiąc na jakąś chwilę. W instrukcji od Trumy Djest zapis aby to robić niezależnie czy jest potrzeba czy nie.
Jednak zdaję sobie sprawę, iż niewiele osób tak robi. |
|
|
|
 |
Access450
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 625 Welcome
Nazwa załogi: Access450
Dołączył: 04 Cze 2015 Piwa: 14/6 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2023-04-22, 13:41
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | Może faktycznie trzeba na serwis trumy. Gdy uda Ci się rozwiązać problem opisz co było przyczyną i jak go rozwiązano. |
Witam
podejrzenia o uszkodzoną płytę główną okazały się mylne , w trakcie diagnozy przez fachowca okazało się iż przyczyną okazała się uszkodzona świeca żarowa !!
Bardzo polecam tego fachowca - bardzo miły i przede wszystkim uczciwy ..zamówiłem u niego płytę główną a po przyjeździe do niego kamperem sam zaoferował pierw diagnozę komputerem bo jak się okazuje błędy Trumy nie zawsze odnoszą się do stanu rzeczywistego wg podawanych kodów . Koszt całej imprezy - 900zł .
Podaję na przyszłość nr tel do specjalisty 790270487 miejscowość 62-007 Biskupice ( wyraził zgodę ) naprawia serwisuje urządzenia trumy i nie tylko |
_________________ wrrr...ogień na tłoki i do przodu... |
| |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-22, 21:16
|
|
|
| Dzięki 😊 |
|
|
|
 |
dukat
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2016 Piwa: 7/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2023-07-30, 12:11
|
|
|
| Właśnie przerabiam temat nieodpalającego Combi D4 - świeca żarowa jak i cały palnik jest firmy Eberspacher oczywiście w środku jest sztyft grzejny tego producenta numer 25 2278 01 11 00 montowany w ogrzewaniach Hydronic ll cena 380 zł - wymiana zabiera 5 minut plus wydarcie pieca z auta. |
| |
|
|
|
 |
|
|