Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja - fral super cool fsc03.1
Autor Wiadomość
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2023-11-01, 06:57   Klimatyzacja - fral super cool fsc03.1

Czy może ktoś z szanownych forumowiczów stosuje to urządzenie "Klimatyzator przenośny Fral SuperCool FSC03.1." Czy może działać podczas jazdy ?, jaka przetwornica, czy alternator wytrzyma ?, szereg pytań od "elektrycznego" laika.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-11-01, 07:09   

Cytat:

Czy może ktoś z szanownych forumowiczów stosuje to urządzenie "Klimatyzator przenośny Fral SuperCool FSC03.1.

Tak stosuje takie urządzenie, ale na postoju ze słupka. Po modyfikacjach z dolotami i wylotami powietrza sprawdza się na małej kubaturze sypialni. na całego kampervana za mała wydajność.
Były próby pracy tego urządzenia podczas jazdy i są opisy na tym forum.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-11-01, 10:20   

Też używałem tej klimy w starym kamperze i to co najważniejszego można o niej powiedzieć , powiedział już Sławek.
Największą zaletą tego urządzenia jest bardzo mały pobór energii , który z tego co pamiętam nie przekraczał 330W przy pracy na full. Dzięki temu można z niej korzystać z samego aku lub aku i słońca nawet przez kilka godzin.
Największą wadą z kolei jest .... mały pobór energii, bo przy takich wartościach z oczywistych powodów nie można liczyć na sensowną wydajność.
W praktyce , tak jak wspomniał Sławek, nadaje się ona zasadniczo tylko do chłodzenia sypialni i taką właśnie funkcję u mnie pełniła.
Odnośnie tych modyfikacji wlotu i wylotu to jest to bardzo istotne, bo "fabryczna" klima jest zupełnie bezużyteczna , zwłaszcza w konfiguracji w której urządzenie znajduje się w chłodzonym pomieszczeniu a ciepłe powietrze wyrzucane jest za okno za pomocą fabrycznej rury.
U mnie urządzenie było zainstalowane w garażu pod łóżkiem poprzecznym , miało wykonaną dodatkową izolację części zimnej od ciepłej wewnątrz obudowy , wlot powietrza znajdował się "w nogach" sypialni a wylot za głową i w takiej konfiguracji działało to całkiem sprawnie.

Odnośnie pracy w czasie jazdy to z racji małego poboru energii jest to jak najbardziej możliwe ...... pytanie tylko czemu ma to służyć ?

Wszystko o tej klimie , oraz o różnych sposobach jej wykorzystania w kamperze, o modyfikacjach , itp. znajdziesz na tym forum po użyciu funkcji "Szukaj" :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zefirwypasu 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2003 2.3JTD
Dołączył: 08 Lip 2018
Piwa: 4/29
Skąd: Żary
Wysłany: 2023-11-02, 20:30   

Stosuję tą klimę podczas jazdy. (Nie mam fabrycznej silnikowej). Wydajność tylko taka żeby przeżyć. Daję rurę na siebie, i to muszę wybrać czy ma chłodzić głowę czy klatę ;) Pasażer za bardzo nie odczuje jakiegokolwiek chłodu jak słońce daje w szybę. Alternator ostatnio sfajczyłem w Sarajevie, nie wiem czy to przez klimę czy starość. Ładowarka DC-DC Renogy 40A. Przetwornica AZO 2000W. Mam ją zmodyfikowaną wg opisów z forum, wstawiam na sezon letni zamiast piecyka. Nie schłodzi całego kampera. Za to jest niezastąpiona do schłodzenia sypialni w alkowie. Do tego sprawdza się idealnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Polanol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria 571 DH
Dołączył: 04 Sty 2024
Postawił 5 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2024-04-15, 23:41   

900W to malutko, wydajność klimatyzatorów przenośnych w porównaniu do splitów o tej samej mocy należy podzielić przez pół. Za podobną cenę to mogę Ci ogarnąć coś o mocy 3,5 kW, z adapterem do okna (niestety na przesuwne tylko). I to tylko na słupek, podczas jazdy nie zda egzaminu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-04-16, 21:03   

900 W mocy chłodzącej przy poborze prądu 330 W to chyba zbyt optymistycznie, zwłaszcza przy urządzeniu typu "monoblok".
A tak w ogóle, to odpowiednie zainstalowanie dużego monobloku w kamperze wcale nie musi być złym rozwiązaniem a nawet ma pewne zalety. Po pierwsze znacznie niższa cena. Po drugie instalowanie klimy dachowej w "dziewiczym" kamperze to pewna ingerencja w konstrukcję dachu. Monoblok można posadzić w garażu i wprowadzić zimne powietrze przez wewnętrzną ścianę grodziową. A ciepłe powietrze wyprowadzić przez podłogę w dół. Zimne powietrze nie leci nam na głowę ale rozprowadza się na poziomie ok. 1 m co z mojego doświadczenia jest dość komfortowe. Pracy monobloku w garażu nie słychać prawie w ogóle, czego często nie można powiedzieć o klimie dachowej. No i jak się popsuje....to wywalamy i kupujemy nową - przeciętnie za 2 tys. (a czasem i taniej) ;) Może i ktoś uzna to za mało profesjonalne ale w poprzednim kamperze miałem przechodzoną klimę dachową, która hałasowała niemiłosiernie. Więc wolę tak jak mam teraz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***