Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ucieka ciśnienie z poduszki
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-05, 18:55   Ucieka ciśnienie z poduszki

Co jakiś czas muszę podpompować jedną poduszkę powietrzną. Mam nabite do 4 atm. i ta jedna po 2 tygodniach ma 2 atm. Wiem, że to w różnych miejscach może uciekać, ale zanim zabiorę się do rozbierania wszystkiego: może są jakieś newralgiczne punkty, z których powietrze ma zwyczaj uciekać najczęściej? Będę wiedział, od czego zacząć szukanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2023-11-05, 19:07   

Też się bujałem z podobną sytuacją. Zacząłem od poduszki, później przewody i nic. W MTT system też poszli moją drogą aż doszli, że to zawór zwrotny w okolicach kompresora.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2023-11-05, 19:19   

Na poczatek proponuje,wode z plynem do mycia naczyn,butelka z pompka i szukamy.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bogdaj 
początkujący forumowicz

Dołączył: 09 Lip 2023
Piwa: 1/5
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2023-11-06, 07:40   

Kazik II napisał/a:
Co jakiś czas muszę podpompować jedną poduszkę powietrzną. Mam nabite do 4 atm. i ta jedna po 2 tygodniach ma 2 atm.


Łacze się w bólu.

Ja muszę podpompować do moich 2 atm.przed kazdym wyjazdem, po jednym dniu postoju. Jakoś umyka mi ten problem przy moich wewnętrznych przegladach jak i tych robionych przez "fachowców". Trwa to już w sumie parę lat, a że nie jest to jakoś dramatycznie uciążliwe, wpadłem w rutynę. Przypomniałeś mi o moim problemie.

Przy okazji, podłącze się z pytaniem. Jak to jest, że część kamperowców ma poduszki pompowane do 4 atm. a cześć do 2 atm. Jako laik w tej sprawie, myślę sobie ze w samochodzie do 3,5t powinno być jednakowe ciśnienie w układzie, niezależnie od materiałów użytych do budowy miecha?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-06, 10:36   

Właściwie to nie wiem, dlaczego pompuję do 4 atm. Tyle było jak kupiłem i tyle daję.
U Ciebie musi być spora nieszczelność jak spada po jednym dniu i przy tak niewielkim ciśnieniu. Nawet przy zimowaniu uzupełniam ciśnienie aby kamper nie "siedział" cały czas na samych resorach.
Swoją drogą poprzednio miałem oldtimera z 1990 roku i było to samo, a nawet gorzej. Zrobiłem ryzykowny eksperyment i wpuściłem trochę piany ze spraju naprawczego przez wentyl po czym natychmiast podłączyłem kompresor i napompowałem do 4 atm. O dziwo nic się nie zatkało w układzie który natychmiast zrobił się szczelny. Teraz już nie chcę ryzykować ale jak chcesz, możesz spróbować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Bogdaj 
początkujący forumowicz

Dołączył: 09 Lip 2023
Piwa: 1/5
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2023-11-06, 11:27   

W moim układzie jest oryginalna instrukcja, max 2 at. Pomysł z uszczelniaczem do przemyślenia ;) :pifko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 15/60
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-11-06, 17:02   

Zazwyczaj do jazdy zalecane ciśnienie jest 2,5.
Na postoju dla wypoziomowania beż różnicy.
Poduszka ma ta wadę, że im większe ciśnienie tym staje się twardsza i przez to do jazdy mniejsze ciśnienie jest bardziej komfortowe dla podróżujących i dla samej budy.
Zazwyczaj min. ciśnienie do jazdy to 2 bary czyli 2,5 jest takie zalecane do jazdy dla komfortu.
Co do uszczelniacza to musi być to zrobione z głową bo jak wiadomo powietrze cofa się podczas pracy poduszki i jak uszczelniacz dojdzie do bloku zaworów to koszty naprawy znacząco wzrosną :spoko
Pozdr.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2023-11-06, 20:15   

Nie mam czasu pisać. Jeśli macie jakieś problemy z poduchami, to śmiało można do mnie zadzwonić. Podpowiem co i jak sprawdzić. Tak samo jak ktoś by potrzebował sobie zamontować takie wspomaganie zawieszenia, to również służę pomocą. Montujemy to na codzień i jesteśmy przedstawicielem MttSystem ;)

Telefon macie na amwarsztat.pl Tu go nie podaje, bo nie chcę garnków i fotowoltaiki :haha:

Ps: dzwonić tylko w ludzkich godzinach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2023-11-06, 22:17   

Gewehr napisał/a:
Jeśli macie jakieś problemy z poduchami,.

Muszę się umówić z tobą na przegląd moich poduch :bigok a podjechać gdyż stoi i mocy nabiera dla ciebie Johny za sugestie, odnośnie skrzyni biegów :ok :spoko
[/list]

1.png
Plik ściągnięto 0 raz(y) 611,63 KB

_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
olka411 
początkujący forumowicz

Dołączyła: 16 Paź 2023
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-11, 11:13   

to masz problem z poduszka powietrzna w kamperze, co? 😕 znam to. po pierwsze, warto sprawdzic polaczenia i zawory. to czeste miejsca, gdzie powietrze moze uciekac. szczegolnie zawory moga byc slabe punkty. 😉inne miejsce, to miejsca, gdzie poduszka laczy sie z ramą pojazdu. tam tez moze byc nieszczelnosc. warto tez sprawdzic, czy nie ma przetarc czy dziur na samej poduszce. czasami to male uszkodzenia, ale robią swoje.jesli masz dostep do mydla w plynie, to mozesz zrobic prosta sztuczke. zmieszaj wode z mydlem i posmaruj podejrzane miejsca. jak zobaczysz babelki, to znaczy, ze tam jest nieszczelnosc. 👍jesli to nie pomoze, to moze byc problem z samą poduszka. moze byc uszkodzona wewnetrznie. ale to juz wieksza robota, bo trzeba ja wyjac i dokladnie obejrzec. na koniec, sprawdz jeszcze, czy nie masz problemu z kompresorem czy systemem napełniania. czasami to on moze byc przyczyna, a nie sama poduszka. powodzenia! 🚐💨
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***