Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa kategoria na "dostawczaki"
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-26, 18:17   

i co ma z tym zrobić niby kolejna kategoria prawa jazdy?
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-26, 18:44   

maro88pl napisał/a:
Dostawczaki dostawczakami, ale euroosłowie chcą ogólnie podzielić prawo jazdy kat. B na 2 kategorie - do 1,8t i 1,8-3,5t ...

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9304645,twoje-prawo-jazdy-juz-nie-wystarczy-unia-europejska-szykuje-rewolucje.html

Mądrunia ta pani posłanka Delli:
"..We wniosku Delli czytamy: Ciężkie samochody osobowe, pickupy i SUV-y nie tylko zajmują więcej miejsca i są mniej energooszczędne, w związku z czym zużywają więcej paliwa i wytwarzają wyższy poziom emisji, ale pod względem bezpieczeństwa drogowego są bardziej narażone na kolizje niż lekkie samochody osobowe, co może mieć znacznie poważniejsze skutki."
I to ją boli, palą więcej, zajmują więcej miejsca i są "bardziej narażone na kolizje". Bystra jak panna Basieńka z Kabareciku O.Lipińskiej.
To, że problemem jest duża produkcja ciężkich, paliwożernych aut osobowych, służących głównie do demonstrowania ego właścicieli to fakt, ale to zupełnie inny problem.
Najweselsze jest to, że właśnie wprowadzono podwyższenie tonażu dla kat. "B" do 4,25 t dla samochodów elektrycznych. Widocznie one są mniej "narażone na kolizje" A jak przywalą w pieszego to przynajmniej w szczytnych, ekologicznych okolicznościach. :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-11-26, 19:50   

bert napisał/a:
i co ma z tym zrobić niby kolejna kategoria prawa jazdy?

Przecież napisałem ze problem jest raczej gdzieś indziej , a nie wiedza jak się za to zabrać. Zmiana prawa jazdy na B+ nie zmieni nic , przynajmniej nic wprost nie wynika z tego co tam napisali. :niewiemm
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-26, 20:27   

Mazur napisał/a:
...Tutaj jest problem największy, nie pomijając oczywiście przeładowania...


jeżeli uzna się, że transport do 3,5t DMC będzie transportem, będzie podlegał Ustawie o Transporcie Drogowym, a kierowcy będą musieli spełnić warunki jakie są w Art. 39a tej ustawy.

co do czasu pracy muszą zajść zmiany w rozporządzeniu unijnym 561/2006.

a jest projekt aby to zmienić.

Kazik II napisał/a:
...Ciężkie samochody osobowe, pickupy i SUV-y nie tylko zajmują więcej miejsca i są mniej energooszczędne...


tu mamy inną sprawę, a raczej dwie:

1. pierwsza: samochodów jest za dużo i oprócz spraw związanych ze środowiskiem po prostu zaczyna dla nich brakować miejsca na drogach.
kupujemy samochodów za dużo, albo takie samochody jak wspomniane SUV-y, które nie są nam niezbędne.
już dzisiaj na rynku rowerowym są ludzie, którzy sami nie posiadają rowerów, ale korzystają z wypożyczalni i ruchy w UE mają zachęcić chociaż część społeczeństwa do takiego postępowania z samochodami.
tak jak najlepszą promocją komunikacji miejskiej jest bezpłatna komunikacja, tak wprowadzenie tanich wypożyczalni miejskich może część kierowców skłonić do rezygnacji z własnego auta.
oczywiście przeciwnicy UE przedstawiają to jako zakaz posiadania samochodów co jest bzdurą.

2. drugi problem dotyczy całej działalności człowieka.
żyjemy w świecie wzrostu wszystkiego.
mamy mieć więcej wszystkiego, więcej zużywać, jeść, wydalać itp.
w zasadzie sami przemy ku zagładzie.
sama polityka wzrostu jest w tym punkcie, w którym znalazła się ludzkość - zła.
nie możemy mieć więcej samochodów, nie możemy mieć więcej wszystkiego, kraje rozwinięte już osiągnęły poziom wystarczający do komfortowego życia. ale nadal ekonomiści wmawiają nam, że musimy mieć wzrost wszystkiego.
a wystarczy bardziej racjonalna dystrybucja tego co mamy.
ale musi być to takie, aby nie obciążało w nadmiarze tych co dzisiaj posiadają i żeby nie wpłynęło destrukcyjnie na tych, którzy mają coś otrzymać.
i tu mamy największy problem.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-11-26, 21:10   

SlawekEwa napisał/a:

Jakoś nie przemawia do mnie spotkanie na drodze 3,5 tonowego kampera dł ok 7m prowadzonego przez świeżo upieczonego kierowcę po zdanym egzaminie na "Toyocie Yaris" :shock:


szkoda, że nie masz możliwości zobaczenia jak radzą sobie młodzi kierowcy

starszy syn bez problemu po zdaniu egzaminu poprowadził kampera przez bośnię i serbię i chorwację

a wśród kolegów syna widzę same talenty z którymi bez obaw pojechał bym jako pasażer śpiący w alkowie
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2023-11-26, 21:20   

Kazik II napisał/a:
Cyryl napisał/a:
Trzeba jeszcze dodać, że zabieranie ładunków po 2-3 tony samochodami dostawczymi to codzienność.

I Twoim zdaniem wprowadzenie nowej kategorii nagle spowoduje przypływ zdrowego rozsądku u takich matołów?
Poza tym uważam, że załatwianie każdego problemu z nieodpowiedzialnymi kierowcami nowymi przepisami to przejaw jakiegoś myślenia magiczno-biurokratycznego u ludzi, którym władza zanadto uderza do głowy. Trzeba po prostu twardo i konsekwentnie egzekwować istniejące przepisy. Jeśli jakiś baran ładuje na dostawczaka 3 tony to trzeba mu przywalić taką karę żeby mu się odechciało raz na zawsze. Wyobrażenie, ze jak już dostanie inne prawo jazdy to nagle zmądrzeje jest infantylne.


jakos tak samo to widze w sensie ze jakos za bardzo wladza zaczyna sie martwic o moje zycie i zdrowie a najgorsze jest to ze spora czesc spoleczenstw to popiera jak widac geny niewolnikow sa obecne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-26, 22:31   

Cyryl napisał/a:
Mazur napisał/a:
...Tutaj jest problem największy, nie pomijając oczywiście przeładowania...


jeżeli uzna się, że transport do 3,5t DMC będzie transportem, będzie podlegał Ustawie o Transporcie Drogowym, a kierowcy będą musieli spełnić warunki jakie są w Art. 39a tej ustawy.

co do czasu pracy muszą zajść zmiany w rozporządzeniu unijnym 561/2006.

a jest projekt aby to zmienić.

Kazik II napisał/a:
...Ciężkie samochody osobowe, pickupy i SUV-y nie tylko zajmują więcej miejsca i są mniej energooszczędne...


tu mamy inną sprawę, a raczej dwie:

1. pierwsza: samochodów jest za dużo i oprócz spraw związanych ze środowiskiem po prostu zaczyna dla nich brakować miejsca na drogach.
kupujemy samochodów za dużo, albo takie samochody jak wspomniane SUV-y, które nie są nam niezbędne.
już dzisiaj na rynku rowerowym są ludzie, którzy sami nie posiadają rowerów, ale korzystają z wypożyczalni i ruchy w UE mają zachęcić chociaż część społeczeństwa do takiego postępowania z samochodami.
tak jak najlepszą promocją komunikacji miejskiej jest bezpłatna komunikacja, tak wprowadzenie tanich wypożyczalni miejskich może część kierowców skłonić do rezygnacji z własnego auta.
oczywiście przeciwnicy UE przedstawiają to jako zakaz posiadania samochodów co jest bzdurą.

2. drugi problem dotyczy całej działalności człowieka.
żyjemy w świecie wzrostu wszystkiego.
mamy mieć więcej wszystkiego, więcej zużywać, jeść, wydalać itp.
w zasadzie sami przemy ku zagładzie.
sama polityka wzrostu jest w tym punkcie, w którym znalazła się ludzkość - zła.
nie możemy mieć więcej samochodów, nie możemy mieć więcej wszystkiego, kraje rozwinięte już osiągnęły poziom wystarczający do komfortowego życia. ale nadal ekonomiści wmawiają nam, że musimy mieć wzrost wszystkiego.
a wystarczy bardziej racjonalna dystrybucja tego co mamy.
ale musi być to takie, aby nie obciążało w nadmiarze tych co dzisiaj posiadają i żeby nie wpłynęło destrukcyjnie na tych, którzy mają coś otrzymać.
i tu mamy największy problem.


ho ho ho... ale wiesz, że nie wszyscy mieszkają w miastach czy miasteczkach. W kraju taki jak najjaśniejsza są olbrzymie obszary nieskomunikowane transportem publicznym.
Rozstrzelać tych ludzi, co po chleb, do "dochtora", czy dziecka do szkoły odwożą starym diesle (bo na elektryka nigdy ich nie będzie stać), a może zamknąć w obozach takich rezerwatach jak dla Indian w uesmani?
Po takich wsiach, wioskach, koloniach bez dwóch co najmniej aut na podwórku nie da się dzisiaj żyć.
A ty sadzisz tu banialuki o wypożyczalniach rowerów w miastach :shock:
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-26, 22:54   

BikerB napisał/a:
jakos tak samo to widze w sensie ze jakos za bardzo wladza zaczyna sie martwic o moje zycie i zdrowie a najgorsze jest to ze spora czesc spoleczenstw to popiera jak widac geny niewolnikow sa obecne

Może trochę odpływamy od tematu - choć nie tak całkiem do końca. Otóż zawsze tak w historii bywało, że jak ktoś na siłę chciał uszczęśliwiać całe społeczeństwa, to...jakoś to źle się kończyło. A zawsze była to niby dziejowa konieczność czy jakiś inny walec historii.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-27, 09:24   

bert napisał/a:
...W kraju taki jak najjaśniejsza są olbrzymie obszary nieskomunikowane transportem publicznym...


tu bym się nie zgodził, samorządy dość dobrze radzą sobie z komunikacją, choć ostatnio ich budżety zostały uszczuplone prze Polski Ład.

tu masz mapę bezpłatnej komunikacji w Polsce i o ile mieszkańcy dużych miast mogą tylko o tym pomarzyć, to zupełnie inaczej wygląda sytuacja w małych miasteczkach i gminach.

także ta komunikacja w Polsce powiatowej i gminnej tak tragicznie nie wygląda.

330409998_462471352672460_190473628702075326_n.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 453,38 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/20
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-27, 10:55   

Pozwolę sobie wtrącić słówko w temacie "bezpłatnej" komunikacji. Akurat mieszkam w jednym z tych miast, które na tej mapce zaznaczone są zieloną kropką.

W latach gdy komunikacja miejska była normalnie płatna (bilety jednorazowe i miesięczne) kursowało wiele autobusów, kursy były częste i na większe liczbie linii oraz obejmowały tereny nawet w sporej odległości od miasta (do najbliższego dworca kolejowego).

Z biegiem lat miasto przeszło na działanie na zasadzie - skoro i tak budżet miasta dopłaca do "nierentownego" przewozu osób to zlikwidujemy bilety, przejdziemy na w pełni dotowane MZK przez miasto i ... zaczęła się ciągła redukcja ilości linii i częstotliwości przejazdów.
Koniec końców autobusy (poza kursami z uczniami do liceów) jeżdżą praktycznie puste bo ich rozkład ni jak nie pasuje do godzin pracy lub tego aby np. sensownie zaplanować sobie wypad na zakupy do centrum. Zlikwidowane zostały trasy poza miasto ...

I wychodzi że ostatecznie gdy człowiek chce gdzieś jechać (z dziećmi do lekarza, na zakupy, na działkę na obrzeżach) to albo musi odpalić własne auto, albo brać taksówkę :( Ot tyle z "darmowej" komunikacji na przykładzie mojego miasta.
Szczerze już wolałem jednak tą płatną, gdzie przy względnie tanich biletach (1,5-2 zł za jednorazowy kurs) miałem gęstą siatkę połączeń pokrywającą miasto i okoliczne tereny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-27, 12:21   

Cyryl napisał/a:
bert napisał/a:
...W kraju taki jak najjaśniejsza są olbrzymie obszary nieskomunikowane transportem publicznym...


tu bym się nie zgodził, samorządy dość dobrze radzą sobie z komunikacją, choć ostatnio ich budżety zostały uszczuplone prze Polski Ład.

tu masz mapę bezpłatnej komunikacji w Polsce i o ile mieszkańcy dużych miast mogą tylko o tym pomarzyć, to zupełnie inaczej wygląda sytuacja w małych miasteczkach i gminach.

także ta komunikacja w Polsce powiatowej i gminnej tak tragicznie nie wygląda.


Jak mawiał Majster (Friedman) do Docenta (Kofty) teoria kończy się równo tam, gdzie zaczyna praktyka.
Mapki*, wykresy, propaganda sukcesu, eksperci...
a życie życiem.
Ale trwaj przy swoim, co mi tam.

* ta mapka warta zapewne tyle, co onegdaj sensacyjna "mapka" cięć w LP
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-27, 14:25   

Ta likwidacja linii wygląda tak:
Jest trasa, autobus kursuje, ale kierowca bierze za kurs na lewo.
Podczas analizy kosztów wychodzi, że na tej linii pasażerowie jeżdżą sporadycznie, więc linie się likwiduje, bo i tak nikt nie jeździ.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/20
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-27, 14:46   

U mnie w mieście wyglądało to tak, że puszczali "zliczaczy ludzi" do autobusu. I niestety nie ważne że w godzinach szczytu jeździł on wypchany że wejść się nie dało. Bo w mniej obleganych godzinach jeździł pusty i z prostego liczenia średniej ilości pasażerów wyszło że linii nie opłaca się trzymać (coś jak liczenie pensji średniej w tym kraju). A nikt z mądrych głów nie pomyślał aby poza godzinami szczytu puścić mniejsze pojazdy, w godzinach szczytu duże lub przemodelować siatkę odjazdów w mniej rentownych porach,a linie zostawić, tylko po prostu ją wycięto.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-27, 17:47   

w każdym kraju komunikacja zbiorowa jest zorganizowana w podobny sposób.

mamy linię X, którą aby obsłużyć potrzebne są 4 autobusy i jeżdżą one od rana do wieczora.
pierwszy zaczyna tuż po 4, a później zaczynają inne.
pierwszy zjeżdża około 21 później zjeżdżają pozostałe do 23.
każdy ma dwóch kierowców, którzy się zmieniają.
pracują 4 dni, jeden dzień wolny i tak w kółko, niezależnie od dni świątecznych.

ale żeby przewieźć pasażerów w czasie szczytów, dołączają do niech "dwurazówki".
autobusy, które robią rano dwa kółka w szczycie i po południu 3.
każdy autobus ma swojego kierowcę, który pracuje tylko w dni robocze.
dwurazówek dodaje się tyle jakie jest zapotrzebowanie.

każda firma zajmująca się transportem miejskim ma pojazdy awaryjne (ilość ich zależy od wielkości taboru), gdzie kierowcy są w pogotowiu na dyżurze, aby w razie awarii pojazdu liniowego zastąpić go, by nie było większych zakłóceń w transporcie.

jednak mimo najlepszych analiz i liczenia pasażerów (to wszystko się uśrednia), pojazdów awaryjnych zawsze może się zdarzyć, że ilość pasażerów może być nieprzewidziana i albo może być ich w jakimś momencie za dużo lub za mało.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-27, 18:36   

Na tym świecie lawinowo przybywa takich, co raz wierzą, że margaryna lepsza, drugi raz, że masło. W zależności od tego co akurat "dyspozycyjni" naukowcy" stwierdzą a co media rozpuszczą.
Do tego stosowne tabelki, wykresiki, słupeczki... byle kolorowo i ze stosowną ilością bełkotu.

Zawsze znajdą się usłużni eksperci, analitycy etc i obojętne czy chodzi o wojnę czy o kategorie prawa jazdy znajdą wyznawców gotowych patrzeć w to co akurat głoszą, jak w jaki święty obrazek, objawienie, wiedzę czystą.

I tak to się kręci "biznesik wielkich" i życie coraz bardziej zniewolone "maluczkich".
Ale cóż ponoć chcącemu krzywda się nie dzieje, a dzięki tresurze speców od mas, większość przecież chce i idzie tam gdzie się je prowadzi.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***