Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy kamper do DMC 3,5T
Autor Wiadomość
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-12-12, 18:24   

Nie ma opcji ze mając 200 -300 kg luzu zmieścisz się w 3.5 t. Jeżeli kamper ma markizę, bagażnik, solary, przetwornicę, regulatory, metry dodatkowych kabli,stolik, krzesełka,grill, narzędzia, nakrycia , garnki, full lodówka itd itd ….i pasażerowie. Więc nie ma opcji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekPOL 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-13, 08:25   

Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !

Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-13, 08:49   

To za mało.
Jeżeli doliczysz wodę zostanie 400 kg.
Pasażerowie i zostaje 230 kg.
Jeżeli zabieracie rowery to już będzie za dużo.
Musi być masa własna 2800 kg, aby przed każdym wyjazdem nie jeździć na wagę.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 446/330
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-12-13, 08:55   

MarekPOL napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !

Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B.


Wszystko co piszesz to prawda. Ale czego się spodziewać jeśli sama baza pod budowę kampera waży około 2 tony. Jeśli dołożymy do tego przeciętną zabudowę i jakieś wyposażenie to mamy 3-3.2 tony. Stąd proponowane za granicą DMC to 3.88-4.5 tony o których piszesz. Nie bronię sprzedawców w PL ale co mają zrobić? Przestać sprzedawać kampery? Dodatkowo napęd na tył zwiększa jeszcze masę własną więc to nie jest odpowiedni kierunek jeśli chcemy mieć pojazd z DMC do 3.5 T.

Cały temat DMC 3.5 T to trudna żeby nie powiedzieć ciężka :bajer sprawa. Przepisy się nie zmienią, bazy pod kampery też nie a jedyną zmianą jest kamper elektryczny z DMC 4.25 T na prawo jazdy kat. B. Ale to zupełnie inny temat który nie zamierzam rozwijać.
Powodzenia :spoko

Ps. To co Cyryl napisał wyżej to sama prawda. Ale skąd wziąść dobrej jakości zabudowę która na gotowo będzie ważyła 2.8T ?
I jeszcze jedno: staram się uczyć by nie wozić 100kg wody ze sobą a raczej szukać jej na miejscu. Ale nie zawsze jest to proste. :roll:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekPOL 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-13, 09:53   

Cyryl napisał/a:
To za mało.
Jeżeli doliczysz wodę zostanie 400 kg.
Pasażerowie i zostaje 230 kg.
Jeżeli zabieracie rowery to już będzie za dużo.
Musi być masa własna 2800 kg, aby przed każdym wyjazdem nie jeździć na wagę.


2,8 to juz luksus w ładowności ale co za tym idzie lekka i zazwyczaj kiepska zabudowa.

Bez przesady 3,0 T redy to start dla dwóch osób w zupełności wystarczy.
W gotowości do jazdy mam juz paliwo 90%, butle z gazem, wody 20 L i kierowce (75 kg) czyli żone :)

Dokładam markize i hak - 80 kg
Ja i pies 140 kg
Standardowe wyposażenie z ciuchami 100 kg
Rowery i SUP - 50 kg
Zostaje jeszcze 130 kg
Nawet jak kamper jest wyprodukowany w +5% wagi mieszcze się w 3,5 T.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-12-13, 11:15   

A woda ???? 20 litrów ci wystarczy do czego ? Rosół chyba ugotować. Nie liczysz jeszcze paneli, kabli, przetwornicy, lodówki itd. Czasami jest na styk ja jedziesz sam ale z pasażerami nie ma opcji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekPOL 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-12-13, 13:33   

orkaaa napisał/a:
A woda ???? 20 litrów ci wystarczy do czego ? Rosół chyba ugotować. Nie liczysz jeszcze paneli, kabli, przetwornicy, lodówki itd. Czasami jest na styk ja jedziesz sam ale z pasażerami nie ma opcji.


Europa to nie Sahara by od razu cały zbiornik wody w drogę zabierać :mikolaj
Przeciez uwzgledniłem 100kg na wyposażenie, to ile ja mam zabrać tych talerzy czy szklanek na 2 osoby?
Kable na panel jak by co już w większości aut są.
Panel w ramie 200W, regulator, przetwornica 3000W -15 kg

Więc nie pisz że się nie da przy ładowności około 500 kg, no chyba że połowę domu plus grill zeliwny zabierasz.

Nie da się jak masz 200-300 kg na 2 osoby, 400-500 kg na 4 osoby :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
markoni7 
trochę już popisał

Twój sprzęt: CI Horon
Nazwa załogi: Marki
Dołączył: 17 Cze 2020
Piwa: 3/2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2023-12-13, 16:05   

MarekPol.... waga kampera średnio zakładając to ok 3t, przygotowując się do wyjazdu, bierzesz zazwyczaj wyposażenie ok 200kg, dwóch pasażerów paliwo i trochę wody, więc spokojnie można się zmieścić w 3500kg.
Ważyłem ostatnio swojego kampera, który w.g. danych producenta ma 2960kg. Samochód z zamontowanym bagażnikiem na 4 rowery, dwoma rowerami (40kg) markizą, klimatyzacją, sprzętem kuchennym i łazienkowym.Miałem zapakowany sprzęt kampingowy (stolik, 2 krzesła, grill, wykładzina, pudło"przydasi", kable węże itp.) skuter w garażu (120kg) zbiornik zatankowany w 2/3, większość ciuchów na 2 tyg. Waga wskazała 3340kg więc jak doliczę drugą osobę, ciuchy i jedzenie to spokojnie się mieszczę w 3500kg.
Trochę gorzej było z powrotem, bo zrobiłem spore zapasy wina i dla spokoju własnego austrię przejechałem omijając wagę.
Nie demonizowałbym problemu z wagą raczej sugerowałbym staranne dobieranie wyposażenia na wyjazd.
Miałem wcześniej Hymervana 522, który był mały (6m) dwuosobowy, ale dobrze rozplanowany i masa pojazdu była o ile dobrze pamiętam jakieś 2680kg (ale takich już nie produkują). Jak chcesz małą masę to musi być kosztem czegoś( wygoda, powierzchchnia załadunkowa, itp.) Dwuosobowe kampery mają z założenia mniejszą i lżejszą lodówkę, mniej mebli więc i waga jest mniejsza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
adam2 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer
Dołączył: 30 Sty 2012
Piwa: 16/2
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-12-13, 17:00   

Mój hymer półintegra exsis-t ex 588 rocznik 2015 silnik2,3 ducato ważyłem gdy kupowałem i pusty bez wody bez osób 1/4 zbiornika paliwa markiza ,telewizor, panel fotowoltaiczny ,
bagażnik na 3 rowery ,bez butli ,bez koła zapasowego ważył równo 2800kg. Z tyłu 2 wzdłużne łóżka łączone w jedno 2x2. Kamper 6.8m dł :ok

IMG-20230429-WA0017.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 664,33 KB

_________________
adam2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-13, 17:47   

MarekPOL napisał/a:
...Bez przesady 3,0 T redy to start dla dwóch osób w zupełności wystarczy...


...W gotowości do jazdy mam juz paliwo 90%, butle z gazem, wody 20 L i kierowce (75 kg) czyli żone :)

Dokładam markize i hak - 80 kg
Ja i pies 140 kg
Standardowe wyposażenie z ciuchami 100 kg
Rowery i SUP - 50 kg
Zostaje jeszcze 130 kg
Nawet jak kamper jest wyprodukowany w +5% wagi mieszcze się w 3,5 T.


widzisz 2800 kg masy własnej powoduje, że nie musisz dokonywać takich rachunków sumienia.

ps. 20 l wody to ciągłe rozglądanie się za ujęciami, dla mnie mało komfortowe, ale to kwestia wyboru.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 114/123
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2023-12-13, 20:59   

Miałem krótko Challengera. Wagowo rewelacja, jakościowo do przeżycia... ogrzewanie na diesla było niewątpliwą zaletą.
Do wyboru masz lekkie budżetowe albo jakościowe przeładowane kampery :spoko
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2023-12-13, 22:05   

MarekPOL napisał/a:

Europa to nie Sahara by od razu cały zbiornik wody w drogę zabierać :mikolaj
Więc nie pisz że się nie da przy ładowności około 500 kg, no chyba że połowę domu plus grill zeliwny zabierasz.
Nie da się jak masz 200-300 kg na 2 osoby, 400-500 kg na 4 osoby :spoko

Wszystko zależy od stylu kamperowania/podróżowania..jeśli jeździsz po kempingach lub weekendowo to rozumiem twoja kalkulację.. i waga będzie się zgadzać.
Nie wyobrażam sobie np. miesięcznego wyjazdu na dziko bez komfortowego-kamperowego wyposażenia które zapewni radość z wyjazdu i spokój...jak koło zapasowe :wyszczerzony: .
Mógłbym tu wyliczać wszystkie "przydasie" (jest na forum taka lista) a które w wielu sytuacjach naprawdę przydają się..i stały się docenione :bigok Jak myślisz do czego może przydać się w kamperze 3m drabina lub mała piła łańcuchowa (aku) :idea
Więc zmieniłem DMC kampera,mam spokój i teraz zabieram pół domu :haha: (a do Austrii i tak nie pojadę) :spoko
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 446/330
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-12-14, 08:19   

yamah napisał/a:
Jak myślisz do czego może przydać się w kamperze 3m drabina lub mała piła łańcuchowa (aku)


Do pomocy strażakom w uprzątnięciu drzew po nawałnicy ? Taki kamperowiec - ochotnik :bajer Brawo Ty

:haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
gryz3k 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 558/296
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2023-12-14, 09:59   

MarekPOL napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !

Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B.


Dosyć zaciekawił mnie ten wątek o kamperach na zachodzie. Mam przyjaciół kamperowców we Francji czy Włoszech. Wszyscy mają ten sam problem co my. Wybierz sobie model i sprawdź na mobile.de. Zobaczysz ile jest do 3,5t z różnicą dmc a gotowy do jazdy na poziomie 300 kg.

Tu dla przykładu Hymery podobne do mojego. https://suchen.mobile.de/wohnwagen/hymer-eriba-b514.html
Ostatnio zmieniony przez gryz3k 2023-12-14, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hymer 33 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 578
Nazwa załogi: AZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2018
Skąd: śląskie
Wysłany: 2023-12-14, 11:38   

Moja dobra rada - przed zakupem zważ auto . Nie patrz na wagę w dowodzie rejestracyjnym - ZWAŻ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***