|
|
Nowy kamper do DMC 3,5T |
Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-12-12, 18:24
|
|
|
Nie ma opcji ze mając 200 -300 kg luzu zmieścisz się w 3.5 t. Jeżeli kamper ma markizę, bagażnik, solary, przetwornicę, regulatory, metry dodatkowych kabli,stolik, krzesełka,grill, narzędzia, nakrycia , garnki, full lodówka itd itd ….i pasażerowie. Więc nie ma opcji. |
|
|
|
|
MarekPOL
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-12-13, 08:25
|
|
|
Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !
Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B. |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-12-13, 08:49
|
|
|
To za mało.
Jeżeli doliczysz wodę zostanie 400 kg.
Pasażerowie i zostaje 230 kg.
Jeżeli zabieracie rowery to już będzie za dużo.
Musi być masa własna 2800 kg, aby przed każdym wyjazdem nie jeździć na wagę. |
_________________
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-12-13, 08:55
|
|
|
MarekPOL napisał/a: | Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !
Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B. |
Wszystko co piszesz to prawda. Ale czego się spodziewać jeśli sama baza pod budowę kampera waży około 2 tony. Jeśli dołożymy do tego przeciętną zabudowę i jakieś wyposażenie to mamy 3-3.2 tony. Stąd proponowane za granicą DMC to 3.88-4.5 tony o których piszesz. Nie bronię sprzedawców w PL ale co mają zrobić? Przestać sprzedawać kampery? Dodatkowo napęd na tył zwiększa jeszcze masę własną więc to nie jest odpowiedni kierunek jeśli chcemy mieć pojazd z DMC do 3.5 T.
Cały temat DMC 3.5 T to trudna żeby nie powiedzieć ciężka sprawa. Przepisy się nie zmienią, bazy pod kampery też nie a jedyną zmianą jest kamper elektryczny z DMC 4.25 T na prawo jazdy kat. B. Ale to zupełnie inny temat który nie zamierzam rozwijać.
Powodzenia
Ps. To co Cyryl napisał wyżej to sama prawda. Ale skąd wziąść dobrej jakości zabudowę która na gotowo będzie ważyła 2.8T ?
I jeszcze jedno: staram się uczyć by nie wozić 100kg wody ze sobą a raczej szukać jej na miejscu. Ale nie zawsze jest to proste. |
|
|
|
|
|
MarekPOL
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-12-13, 09:53
|
|
|
Cyryl napisał/a: | To za mało.
Jeżeli doliczysz wodę zostanie 400 kg.
Pasażerowie i zostaje 230 kg.
Jeżeli zabieracie rowery to już będzie za dużo.
Musi być masa własna 2800 kg, aby przed każdym wyjazdem nie jeździć na wagę. |
2,8 to juz luksus w ładowności ale co za tym idzie lekka i zazwyczaj kiepska zabudowa.
Bez przesady 3,0 T redy to start dla dwóch osób w zupełności wystarczy.
W gotowości do jazdy mam juz paliwo 90%, butle z gazem, wody 20 L i kierowce (75 kg) czyli żone
Dokładam markize i hak - 80 kg
Ja i pies 140 kg
Standardowe wyposażenie z ciuchami 100 kg
Rowery i SUP - 50 kg
Zostaje jeszcze 130 kg
Nawet jak kamper jest wyprodukowany w +5% wagi mieszcze się w 3,5 T. |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-12-13, 11:15
|
|
|
A woda ???? 20 litrów ci wystarczy do czego ? Rosół chyba ugotować. Nie liczysz jeszcze paneli, kabli, przetwornicy, lodówki itd. Czasami jest na styk ja jedziesz sam ale z pasażerami nie ma opcji. |
|
|
|
|
MarekPOL
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Marco Polo
Dołączył: 11 Gru 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-12-13, 13:33
|
|
|
orkaaa napisał/a: | A woda ???? 20 litrów ci wystarczy do czego ? Rosół chyba ugotować. Nie liczysz jeszcze paneli, kabli, przetwornicy, lodówki itd. Czasami jest na styk ja jedziesz sam ale z pasażerami nie ma opcji. |
Europa to nie Sahara by od razu cały zbiornik wody w drogę zabierać
Przeciez uwzgledniłem 100kg na wyposażenie, to ile ja mam zabrać tych talerzy czy szklanek na 2 osoby?
Kable na panel jak by co już w większości aut są.
Panel w ramie 200W, regulator, przetwornica 3000W -15 kg
Więc nie pisz że się nie da przy ładowności około 500 kg, no chyba że połowę domu plus grill zeliwny zabierasz.
Nie da się jak masz 200-300 kg na 2 osoby, 400-500 kg na 4 osoby |
|
|
|
|
markoni7
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Horon
Nazwa załogi: Marki
Dołączył: 17 Cze 2020 Piwa: 3/2 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2023-12-13, 16:05
|
|
|
MarekPol.... waga kampera średnio zakładając to ok 3t, przygotowując się do wyjazdu, bierzesz zazwyczaj wyposażenie ok 200kg, dwóch pasażerów paliwo i trochę wody, więc spokojnie można się zmieścić w 3500kg.
Ważyłem ostatnio swojego kampera, który w.g. danych producenta ma 2960kg. Samochód z zamontowanym bagażnikiem na 4 rowery, dwoma rowerami (40kg) markizą, klimatyzacją, sprzętem kuchennym i łazienkowym.Miałem zapakowany sprzęt kampingowy (stolik, 2 krzesła, grill, wykładzina, pudło"przydasi", kable węże itp.) skuter w garażu (120kg) zbiornik zatankowany w 2/3, większość ciuchów na 2 tyg. Waga wskazała 3340kg więc jak doliczę drugą osobę, ciuchy i jedzenie to spokojnie się mieszczę w 3500kg.
Trochę gorzej było z powrotem, bo zrobiłem spore zapasy wina i dla spokoju własnego austrię przejechałem omijając wagę.
Nie demonizowałbym problemu z wagą raczej sugerowałbym staranne dobieranie wyposażenia na wyjazd.
Miałem wcześniej Hymervana 522, który był mały (6m) dwuosobowy, ale dobrze rozplanowany i masa pojazdu była o ile dobrze pamiętam jakieś 2680kg (ale takich już nie produkują). Jak chcesz małą masę to musi być kosztem czegoś( wygoda, powierzchchnia załadunkowa, itp.) Dwuosobowe kampery mają z założenia mniejszą i lżejszą lodówkę, mniej mebli więc i waga jest mniejsza. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
adam2
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer
Dołączył: 30 Sty 2012 Piwa: 16/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-12-13, 17:00
|
|
|
Mój hymer półintegra exsis-t ex 588 rocznik 2015 silnik2,3 ducato ważyłem gdy kupowałem i pusty bez wody bez osób 1/4 zbiornika paliwa markiza ,telewizor, panel fotowoltaiczny ,
bagażnik na 3 rowery ,bez butli ,bez koła zapasowego ważył równo 2800kg. Z tyłu 2 wzdłużne łóżka łączone w jedno 2x2. Kamper 6.8m dł
IMG-20230429-WA0017.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 664,33 KB |
|
_________________ adam2 |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-12-13, 17:47
|
|
|
MarekPOL napisał/a: | ...Bez przesady 3,0 T redy to start dla dwóch osób w zupełności wystarczy...
...W gotowości do jazdy mam juz paliwo 90%, butle z gazem, wody 20 L i kierowce (75 kg) czyli żone
Dokładam markize i hak - 80 kg
Ja i pies 140 kg
Standardowe wyposażenie z ciuchami 100 kg
Rowery i SUP - 50 kg
Zostaje jeszcze 130 kg
Nawet jak kamper jest wyprodukowany w +5% wagi mieszcze się w 3,5 T. |
widzisz 2800 kg masy własnej powoduje, że nie musisz dokonywać takich rachunków sumienia.
ps. 20 l wody to ciągłe rozglądanie się za ujęciami, dla mnie mało komfortowe, ale to kwestia wyboru. |
_________________
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/123 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2023-12-13, 20:59
|
|
|
Miałem krótko Challengera. Wagowo rewelacja, jakościowo do przeżycia... ogrzewanie na diesla było niewątpliwą zaletą.
Do wyboru masz lekkie budżetowe albo jakościowe przeładowane kampery |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2023-12-13, 22:05
|
|
|
MarekPOL napisał/a: |
Europa to nie Sahara by od razu cały zbiornik wody w drogę zabierać
Więc nie pisz że się nie da przy ładowności około 500 kg, no chyba że połowę domu plus grill zeliwny zabierasz.
Nie da się jak masz 200-300 kg na 2 osoby, 400-500 kg na 4 osoby |
Wszystko zależy od stylu kamperowania/podróżowania..jeśli jeździsz po kempingach lub weekendowo to rozumiem twoja kalkulację.. i waga będzie się zgadzać.
Nie wyobrażam sobie np. miesięcznego wyjazdu na dziko bez komfortowego-kamperowego wyposażenia które zapewni radość z wyjazdu i spokój...jak koło zapasowe .
Mógłbym tu wyliczać wszystkie "przydasie" (jest na forum taka lista) a które w wielu sytuacjach naprawdę przydają się..i stały się docenione Jak myślisz do czego może przydać się w kamperze 3m drabina lub mała piła łańcuchowa (aku)
Więc zmieniłem DMC kampera,mam spokój i teraz zabieram pół domu (a do Austrii i tak nie pojadę) |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-12-14, 08:19
|
|
|
yamah napisał/a: | Jak myślisz do czego może przydać się w kamperze 3m drabina lub mała piła łańcuchowa (aku) |
Do pomocy strażakom w uprzątnięciu drzew po nawałnicy ? Taki kamperowiec - ochotnik Brawo Ty
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
gryz3k
Kombatant
Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 558/296 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2023-12-14, 09:59
|
|
|
MarekPOL napisał/a: | Ogólnie rzecz biorąc stwierdzam że w naszym ukochanym kraju jesli chodzi o sprzedaż kamperów nowych to jest prawdziwe eldorado.
Trochę się dziwie sprzedawcą bo finalnie i tak to wszystko odbije sie na ich sprzedazy i ich firmach. Już widać ogromne spowolnienie sprzedaży w tej branży , pewnie z wielu przyczyn ale na pewno nie pomaga tu niekompetentność sprzedawców, nierzetelność informacji a na koniec bandycka akcyza.
Wymienione wyzej samochody , które sprzedawcy "wciskają mi " z DMC do 3,5 T praktycznie u dealerów w europie zachodniej nie wystepują do 3,5T tylko do 3,88 lub 4,5T.
Bo co to za kamper 4 os. lub czasami 3 osobowy, który na pusto bez doposażenia ma w teaorii ładowność ok. 300 kg w rzeczywistości mniej ?
Obecnie mam małego kampervana który ma ładownośc 500 kg !
Pozostaje mi szukać dalej, rozszerzyć poszukiwania o inne bazy niż mercedes, skrócić auta do max. 7 m.
Dla dwóch osób myślę że kamper z waga około 3 t i ładownością około 500 kg bedzie w zupełności zadawalajacy i będzie można poruszać się bez stresu przeładowania i na prawko B. |
Dosyć zaciekawił mnie ten wątek o kamperach na zachodzie. Mam przyjaciół kamperowców we Francji czy Włoszech. Wszyscy mają ten sam problem co my. Wybierz sobie model i sprawdź na mobile.de. Zobaczysz ile jest do 3,5t z różnicą dmc a gotowy do jazdy na poziomie 300 kg.
Tu dla przykładu Hymery podobne do mojego. https://suchen.mobile.de/wohnwagen/hymer-eriba-b514.html |
Ostatnio zmieniony przez gryz3k 2023-12-14, 16:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hymer 33
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer 578
Nazwa załogi: AZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2018 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2023-12-14, 11:38
|
|
|
Moja dobra rada - przed zakupem zważ auto . Nie patrz na wagę w dowodzie rejestracyjnym - ZWAŻ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|