Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-12-29, 19:01 Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3
|
|
|
Z tego co się orientuję w Ducato 2.3 jest tarcza hamulcowa z przodu 280 mm. Teoretycznie jest to największa tarcza w tym modelu, gdyż tylko 3.0 mialy wiekszą tarczę. Niestety podmiana na tarczę z 3.0 nie wchodzi w rachubę bo wiąże się ze zmianą rozstawu śrub z 5x118 na 5x130 co spowoduje potrzebę zmian felg.
Czy jest jakiś patent na lepsze hamulce w Ducato 2.3? Pojezdzilłem trochę po Austrii i przy wadze ponad 3 tony i zjazdach po serpentynach mój układ hamulcowy nie daje rady. Trasa Grosslockner i 48 km serpentyn okazała się zbyt wymagająca. Zaznaczam, ze tarcze i klocki są perfekt, pompa i płyn hamulcowy również. Może jakieś rozwiązania lub porady? |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2023-12-29, 20:10
|
|
|
siwydaniel napisał/a: | Może jakieś rozwiązania lub porady? |
Hamowanie silnikiem? |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-12-29, 20:37
|
|
|
Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy!
Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę. |
|
|
|
|
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 2/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2023-12-30, 08:23
|
|
|
Pocwiczyc technike hamowania silnikiem i damy rade. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
|
WaldekR
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 19/54 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-12-30, 10:34
|
|
|
Stosować starą zasadę z przed wielu wielu lat, kiedy nikt nie słyszał o ABS i innych wynalazkach.
Na jakim biegu wjeżdżałeś na takim i zjeżdżaj. |
|
|
|
|
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-12-30, 16:04
|
|
|
kimtop napisał/a: | siwydaniel napisał/a: | Może jakieś rozwiązania lub porady? |
Hamowanie silnikiem? |
Oczywiście stosuję, ale uwierz że podczas zjazdu nawet na 1 biegu napędza się bardzo, bardzo szybko. Raczej z techniką nie mam problemu (choć mistrzem nie jestem). Na tych trasach naprawdę czujesz smród klocków, tarcz, spalonej gumy jadących samochodów . Sam oglądałem z żoną Niemca, których zjezdzal z płomieniami wydobywającym się z klocków hamulcowych….. |
|
|
|
|
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2023-12-30, 16:19
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy!
Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę. |
Jak dobrze pamietam to tarcze Bosch, klocków nie pamietam. We Fiacie Punto II przekładałem tarcze+zaciski z modelu Fiat Punto GT pierwszej wersji (bo pasowało P&P) i dopiero te auto hamowało. W Ducato raczej nie ma takiej opcji
Mikode znam, stosuje w osobówce tylko nie wiem czy chce w kamperze słyszeć te buczenie podczas hamowania. Chociaż jeżeli nic innego nie ma to wole hamować z buczeniem .
Możliwe że zestaw ATE rozwiązałby ten problem |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-12-30, 18:47
|
|
|
Części Boscha, to do kosza. Teraz to jest chiński badziew. ATE bardzo łatwo pokrzywić, tylko dla świadomych użytkownków. Pamiętaj o tym. |
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2023-12-30, 19:07
|
|
|
Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy.
W osobówkach można dokupić bardziej efektywne klocki np.do sportu . Ale obawiam się, że może być problem z takim patentem do busa. Wiem, że kiedyś w MINTEX można było zamówić klocki robione na zamówienie.
Bo jak nie, to pozostaje ci tylko takie rozwiązanie do chłodzenia
http://www.czarprlu.pl/wp...13/detale22.jpg |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-12-31, 09:29
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy. |
Dobrze dumasz, dopiero Ducato Maxi z silnikiem 3.0 ma dobre hamulce, półosie, przeguby , zawieszenie i teoretycznie też dmc 3,5t |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Skoczek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Jumper 3.0hdi
Dołączył: 04 Sty 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 2024-01-01, 12:04
|
|
|
Jumper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety śmierdziały hamulce. A starałem się maksymalnie hamować silnikiem. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 216/484 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-01-01, 12:53
|
|
|
Skoczek napisał/a: | umper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety śmierdziały hamulce. |
Pisałem o MAXI |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-01-01, 13:15
|
|
|
Mając umiejętności manualne można zrobić większe wloty z żywicy lub aluminium, pasujące np. do zderzaka - nawet jeśli będzie to wymagało wycięcia jakiś większych otworów w w/w.
Trzeba pamiętać tylko o 3 ważnych sprawach
1. Rura pomiędzy lejkiem a zwrotnicą musi być neoprenowa, ze spiralą stalową. Jest to rura odporna na warunki atmosferyczne i zginanie. Te alu rurki po tygodniu będą w strzępach.
2. Doprowadzenie powietrza na tarczę wentylowaną musi być wykonane jak najbliżej osi obrotu tarczy a nie na boczną powierzchnię tarczy. Bo tarcza wentylowana działa jak wentylator odśrodkowy - zasysa powietrze środkiem a wyrzuca przez te otwory na obwodzie.
3. Często przy takich instalacjach trzeba rurę zamocować do wahacza aby pracowała razem z nim. Nie robimy tego trytytkami bo się się szybko przetrze materiał rury. Trzeba wykonać swego rodzaju prawidła trzymające rurę (foto poniżej).
tu kilka zdjęć z takich pomysłów, można klikać, nie bać się, to moja strona. Tam akurat były nadmuchy do bębnów i na tarcze lite a a więc nadmuch był na boczną powierzchnię tarczy. Przez 4 lata startowania w zawodach nie zabiłem małych litych tarcz a więc coś to dawało jednak
http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr404.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr403.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr405.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art20/lr421.jpg |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-01-03, 13:39
|
|
|
Daniel, rozumiem, że masz z tyłu tarczobębny a nie bębny?
Tak, mam tarczoębny.
A pomysł z kierownicami powietrza wydaje się słuszny |
|
|
|
|
|