Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3
Autor Wiadomość
siwydaniel 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-12-29, 19:01   Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3

Z tego co się orientuję w Ducato 2.3 jest tarcza hamulcowa z przodu 280 mm. Teoretycznie jest to największa tarcza w tym modelu, gdyż tylko 3.0 mialy wiekszą tarczę. Niestety podmiana na tarczę z 3.0 nie wchodzi w rachubę bo wiąże się ze zmianą rozstawu śrub z 5x118 na 5x130 co spowoduje potrzebę zmian felg.
Czy jest jakiś patent na lepsze hamulce w Ducato 2.3? Pojezdzilłem trochę po Austrii i przy wadze ponad 3 tony i zjazdach po serpentynach mój układ hamulcowy nie daje rady. Trasa Grosslockner i 48 km serpentyn okazała się zbyt wymagająca. Zaznaczam, ze tarcze i klocki są perfekt, pompa i płyn hamulcowy również. Może jakieś rozwiązania lub porady?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2023-12-29, 20:10   

siwydaniel napisał/a:
Może jakieś rozwiązania lub porady?

Hamowanie silnikiem?
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2023-12-29, 20:37   

Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy!
Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 2/2
Skąd: czluchow
Wysłany: 2023-12-30, 08:23   

Pocwiczyc technike hamowania silnikiem i damy rade.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WaldekR 
stary wyga

Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2022
Piwa: 19/54
Skąd: Przasnysz oklice
Wysłany: 2023-12-30, 10:34   

Stosować starą zasadę z przed wielu wielu lat, kiedy nikt nie słyszał o ABS i innych wynalazkach.
Na jakim biegu wjeżdżałeś na takim i zjeżdżaj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
siwydaniel 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-12-30, 16:04   

kimtop napisał/a:
siwydaniel napisał/a:
Może jakieś rozwiązania lub porady?

Hamowanie silnikiem?


Oczywiście stosuję, ale uwierz że podczas zjazdu nawet na 1 biegu napędza się bardzo, bardzo szybko. Raczej z techniką nie mam problemu (choć mistrzem nie jestem). Na tych trasach naprawdę czujesz smród klocków, tarcz, spalonej gumy jadących samochodów :roll: . Sam oglądałem z żoną Niemca, których zjezdzal z płomieniami wydobywającym się z klocków hamulcowych…..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
siwydaniel 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2023-12-30, 16:19   

Gewehr napisał/a:
Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy!
Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę.


Jak dobrze pamietam to tarcze Bosch, klocków nie pamietam. We Fiacie Punto II przekładałem tarcze+zaciski z modelu Fiat Punto GT pierwszej wersji (bo pasowało P&P) i dopiero te auto hamowało. W Ducato raczej nie ma takiej opcji
Mikode znam, stosuje w osobówce tylko nie wiem czy chce w kamperze słyszeć te buczenie podczas hamowania. Chociaż jeżeli nic innego nie ma to wole hamować z buczeniem :stop: .
Możliwe że zestaw ATE rozwiązałby ten problem :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2023-12-30, 18:47   

Części Boscha, to do kosza. Teraz to jest chiński badziew. ATE bardzo łatwo pokrzywić, tylko dla świadomych użytkownków. Pamiętaj o tym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rudiger 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2023
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: z warsztatu
Wysłany: 2023-12-30, 19:07   

Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy.
W osobówkach można dokupić bardziej efektywne klocki np.do sportu . Ale obawiam się, że może być problem z takim patentem do busa. Wiem, że kiedyś w MINTEX można było zamówić klocki robione na zamówienie.
Bo jak nie, to pozostaje ci tylko takie rozwiązanie do chłodzenia :)

http://www.czarprlu.pl/wp...13/detale22.jpg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-12-31, 09:29   

Rudiger napisał/a:
Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy.

Dobrze dumasz, dopiero Ducato Maxi z silnikiem 3.0 ma dobre hamulce, półosie, przeguby , zawieszenie i teoretycznie też dmc 3,5t :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skoczek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Jumper 3.0hdi
Dołączył: 04 Sty 2013
Postawił 1 piw(a)
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2024-01-01, 12:04   

Jumper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety śmierdziały hamulce. A starałem się maksymalnie hamować silnikiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2024-01-01, 12:53   

Skoczek napisał/a:
umper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety śmierdziały hamulce.

Pisałem o MAXI :spoko
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rudiger 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2023
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: z warsztatu
Wysłany: 2024-01-01, 12:53   

Jak klocek jest dobry to nawet jak śmierdzi i odrobinę dymi to jeszcze dobrze hamuje, ale jest to już sygnał ostrzegawczy że za chwilę będzie po ptakach.
Daniel, rozumiem, że masz z tyłu tarczobębny a nie bębny?

Tarcza 300ka będzie lepsza, ale kwestia o ile, tzn na ile dłużej starczy temperaturowo? To tak naprawdę tylko 2cm więcej na średnicy, patrząc w katalog grubość jest ta sama co w 280ce. Czyli nie wiele większa pojemność termiczna.

Może zainwestuj parę złotych trochę czasu i zrób nawiew?
Na alli można za parę złotych kupić już kierownice powietrza, nie za duże co prawda ...

https://pl.aliexpress.com/item/1005005829072112.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.255a60f5yLJv1I&algo_pvid=39070d63-ee8b-4348-bf58-c06446f50e1a&algo_exp_id=39070d63-ee8b-4348-bf58-c06446f50e1a-13&pdp_npi=4%40dis%21PLN%2117.34%2117.33%21%21%2130.61%21%21%402103854017041094593982301e7dec%2112000034499000567%21sea%21PL%210%21AB&curPageLogUid=3Vxo0ngUA9Tg

Tu są ciut większe
https://www.rallyshop.pl/...ietrza-63-76-mm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rudiger 
trochę już popisał

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2023
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: z warsztatu
Wysłany: 2024-01-01, 13:15   

Mając umiejętności manualne można zrobić większe wloty z żywicy lub aluminium, pasujące np. do zderzaka - nawet jeśli będzie to wymagało wycięcia jakiś większych otworów w w/w.

Trzeba pamiętać tylko o 3 ważnych sprawach
1. Rura pomiędzy lejkiem a zwrotnicą musi być neoprenowa, ze spiralą stalową. Jest to rura odporna na warunki atmosferyczne i zginanie. Te alu rurki po tygodniu będą w strzępach.
2. Doprowadzenie powietrza na tarczę wentylowaną musi być wykonane jak najbliżej osi obrotu tarczy a nie na boczną powierzchnię tarczy. Bo tarcza wentylowana działa jak wentylator odśrodkowy - zasysa powietrze środkiem a wyrzuca przez te otwory na obwodzie.
3. Często przy takich instalacjach trzeba rurę zamocować do wahacza aby pracowała razem z nim. Nie robimy tego trytytkami bo się się szybko przetrze materiał rury. Trzeba wykonać swego rodzaju prawidła trzymające rurę (foto poniżej).

tu kilka zdjęć z takich pomysłów, można klikać, nie bać się, to moja strona. Tam akurat były nadmuchy do bębnów i na tarcze lite a a więc nadmuch był na boczną powierzchnię tarczy. Przez 4 lata startowania w zawodach nie zabiłem małych litych tarcz a więc coś to dawało jednak :)

http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr404.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr403.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr405.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp...art20/lr421.jpg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
siwydaniel 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-01-03, 13:39   

Daniel, rozumiem, że masz z tyłu tarczobębny a nie bębny?

Tak, mam tarczoębny.
A pomysł z kierownicami powietrza wydaje się słuszny :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***