Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
remont starej zabudowy - jaki mppt wybrac i pokrewne ?
Autor Wiadomość
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 3/5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2024-02-08, 19:09   remont starej zabudowy - jaki mppt wybrac i pokrewne ?

Panowie, wiem ze temat wałkowany do znudzenia , nie znalazłem jednak satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.
Zaczne iz jestem elektrycznym laikiem i temat solarow bedzie ogarnial znajomy elektryk, aczkolwiek nie jest specjalista w sprawie aut... i ogolnie instalacji solarnych. Ale obiecal ze bedzie sie staral :D

Kupilem starego kampera - knaus alkowa z 1991, doposazony , mechanika silnik i skrzynie juz sobie ogarnalem - smiga. Zabieram sie za srodek i na pierwszy plan poszla lodoweczka 230 z przetwronicy (bo i tak spalona) i wymiana na gazowa.

Poprzedni , wiekowy dosyc wlascicel, zamontowal 3 solary na dachu , nie do konca wiadomo o jakiej mocy, jakis tani regulator plus 3 aku hotelowe 110ah. Przypuszczam ze 3-4 lata temu.
Instalacje ktos w miare robil bo ma rece i nogi, ale dziadek z czasem pododawal cudow wiankow i teraz kabelek po kabelku sprawdzam co to bylo..

Regulator ktory jest jest najtanszym czyms na rynku. I nie do konca to dziala.