Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z akumulatorami - rozruchowy zamiast pokładowych?
Autor Wiadomość
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-09, 13:18   Problem z akumulatorami - rozruchowy zamiast pokładowych?

Cześć

Pacjent to Jumper 2019, campervan, RoadCar. Od jakiegoś czasu pojawił się problem - podczas biwakowania na dziko, wydaje sie że auto wyładowuje (używa) akumulator rozruchowy a nie używa pokładowych (dwa agm). W efekcie czego nie odpala, trzeba podłączyć zewnętrzny prąd (dobrze że mam Jackery) - pomimo że akumulatory agm wg wskaźnika są całkiem ok - 12,5-12,6v wg wskazań. Gdy auto stoi pod domem, 3-4tyg zawsze odpala bez problemu - bez zewnętrznego ładowania.
Aku rozruchowy jest całkiem nowy (dwa lata), alternator łąduje ok (wymieniany w maju 2023). Sprawdziłem bezpieczniki w bloku energetycznym, wszystkie są ok.
Co może być nie tak?
Help!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-09, 16:43   

Bartku, jak napiszesz co z czym i w jaki sposób jest podłączone, to na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże. Inaczej to wróżenie z fusów. Masz solary, czy ładowanie wszystkiego z alternatora ? itp. informacje.
bartek_16 napisał/a:
Co może być nie tak?
, odpowiedź na tę chwilę może być równie ogólna jak opisany problem - nieprawidłowe podłączenie , ale to chyba sam wiesz ;)

Opisz wszystko po kolei, może nawet zdjęcia i ktoś pomoże :spoko
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-09, 17:32   

Tak jak napisałem - to nie jest samoróbka :) to dosyć klasyczna przeróbka w de. są solary, ebl 119, przez prawie dwa lata wszystko było ok.
Sprawdzałem dziś reakcje na odłączenie bezpieczników tych przy agm i wszystko się wyłącza. Wiec w sumie ok. Teoretycznie.
Myślałem że ktoś może spotkał się z takim problemem?
W ostatni zimowy wypad,.napięcie spadło tak nisko że Truma się wyłączyła z błędem braki zasilania. A na agm ciągle.mialem 12,6v.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-02-11, 10:38   

bartek_16,

Aku rozruchowy który ma dwa lata może być całkiem OK. Ale nie musi. W moim dostawczaku firmowym musiałem wymienić aku rozruchowy i nowy nie wytrzymał nawet dwóch lat- nadawał się przed tym okresem na śmietnik. Sprawdź w dobrym serwisie samochodowym- elektrycznym Twój aku rozruchowy na testerze pod obciążeniem. Profesjonalny tester prawdę Ci powie :bajer
A potem będziesz szukał dalej co jest nie tak z pozostałą elektryką.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-02-11, 12:03   

Jak bym także stawiał na akumulator. Zimą spada mu pojemność. Jak jest w kiepskim stanie to niskie temp robią swoje. Czas akumulatorów które wytrzymywały 8-1o lat bezpowrotnie minął. Dziś aku średniej półki wytrzymuje 4 lata. Prosty z marketu 2 lata. Dlatego warto rozważyć super kondensatory ….. tylko gdyby nie ich cena.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 70/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-11, 14:27   

bartek_16 napisał/a:
Gdy auto stoi pod domem, 3-4tyg zawsze odpala bez problemu - bez zewnętrznego ładowania.

No to jednak chyba nie wina sku rozruchowego, skoro pod domkiem odpala żwawo po paru tygodniach.
bartek_16 napisał/a:
W ostatni zimowy wypad,.napięcie spadło tak nisko że Truma się wyłączyła z błędem braki zasilania. A na agm ciągle.mialem 12,6v.

Wynika jednak z tego, że do zasilania wnętrza ciągnie z rozruchowego zamiast pokładowego. A do tego służy separator aby tak się nie działo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-02-11, 14:44   

Może separator tylko …. Dlaczego pod domem działa a na wyjeździe nie. Druga sprawa. Jeżeli akumulatory są w jakiś sposób połączone / skoro bierze prąd z rozruchowego / to powinny dążyć do wyrównania potencjału czyli powinny paść wszystkie w tym samym czasie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-11, 15:43   

No właśnie. Pod domem w zimę i 3tyg stoi i nie ma problemu. Jak jak sprawdzić ten separator?
Są że sobą podłączone bo po odpaleniu auta wzrasta napięcie. Teraz dla testu podpiąłem auto pod prąd w domu i nie wzrasta napięcie na aku pokładowych. A powinien chyba je ładować z prądu zewnętrznego
?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 70/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-11, 19:57   

Jeżeli nie jesteś dobrze zorientowany w sprawach elektryki samochodowej to raczej myślę że sobie sam nie poradzisz. A na odległość to "wróżenie z fusów". Ta dziedzina dla laików to trochę "czarna magia". Sądzę, że bez pomocy fachowca będzie raczej trudno. Zwłaszcza że objawy są dziwne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-13, 12:21   

Zadzwoniłem w kilka miejsc, terminy bardzo odległe, muszę poczekać.
Wyglada że nie laduje akumulatorów hotelowych z zewnętrznego prądu - nie rosnie napięcie po podłączeniu. Gdzieś na niemieckim forum znalazłem że to albo padnięty agm albo ładowarka w bloku. W eb119 się to podobno zdarza. Jak rozwikłam problem dam znać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 70/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-13, 13:36   

AGM łatwo sprawdzić. Po prostu wyjąć i podłączyć do zewnętrznej ładowarki. Chociaż ja obstawiałbym raczej ładowarkę w energobloku. Ale to nie kończy tematu, bo problemem jest rozładowywanie rozruchowego podczas korzystania z instalacji wewnętrznej. Raczej nie słyszałem, aby energoblok przełączał na zasilanie z rozruchowego w przypadku braku napięcia na pokładowym. Bo to kończyłoby się zawsze....przymusowym postoje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-13, 13:51   

w sensie podłączyć do prostownika? W sumie mogę to zrobić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-02-13, 17:16   

Tak spróbuj naładować z prostownika albo innej ładowarki do akumulatora. Może być z Lidla. To tak samo z aku samochowego. Jak po poru godzinach nie naładuje, albo nie trzyma prądu to wiemy że akumulator nadaje się do wyrzucenia.
Jeśli aku dobry to trzeba szukać w ładowarce. Może padł jej bezpiecznik . Jeśli to nie bezpiecznik to / jeśli sprawa pilna / wstawić jakaś ładowarkę pomijając blok a docelowo wymienić ładowarkę w energobloku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartek_16 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 09 Lut 2024
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2024-02-13, 19:36   

Spróbuję, mam w domu prostownik.
Dziwne że ładuje z solarów i z alternatora a z kabla nie - ale może.taka.jedt konstrukcja tego energobloku. Wszystkie bezpieczniki są ok.
Słabo jeśli agmy padły po trzech latach :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2024-02-22, 14:34   

Jak ładuje z Solara to dlaczego ma być padnięty AGM ? Jak masz 12,6V bez ładowania to wygląda bardzo dobrze , szkoda się szarpać z ładowarką . Trudno coś powiedzieć bez schematu, ale generalnie układ nie powinien korzystać z akumulatora rozruchowego w żadnym wypadku. Albo separator - jak jest, albo coś z energoblokiem albo ktoś coś namieszał - miałeś jakies przeróbki , instalację solara itp ?
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***