Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie ciśnienie w kołach
Autor Wiadomość
less11 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2024-02-16, 21:13   Jakie ciśnienie w kołach

Mam integrę na Ducato z 2021 r., DMC 3500 kg. Kamper kupiony jako nowy, wyjechał na oponach Michelin Agilis wersja kamperowa. Wg wklejki od producenta kamepra zalecane ciśnienie to 5,5 atm przód i tył. W tym roku po raz pierwszy wybrałem się kamperem na narty co wymagało zakupu opon zimowych. Kupiłem komplet opon wzmacnianych (C) o nośności przewyższającej oryginalne opony. Okazało się jednak że maksymalne ciśnienie dla tych opon t 4,75 atm.
Jak sprawdziłem oryginalne Micheliny na których kamper wyjechał z fabryki to również mają max 4,75 atm mimo że są specjalne kamerowe a producent zaleca ciśnienie 5,5 atm.
Na jakich ciśnieniach w oponach Wy jeździcie w podobnych kamperach?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2024-02-16, 21:38   

Ciśnienie stosuj takie jak zaleca producent danej opony
„C” to opona wzmacniana, nośność wagowa to inny parametr (114-118)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-16, 21:51   

Jeżdżę koło 5tki nie doktoryzuje się :spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki

Wysłany: 2024-02-16, 22:41   

papamila napisał/a:
Ciśnienie stosuj takie jak zaleca producent danej opony
„C” to opona wzmacniana, nośność wagowa to inny parametr (114-118)

W moich samochodach ciśnienie w oponach jest podawane na tabliczce umieszczonej na słupku drzwi kierowcy. W osobówkach jest zmienne w zależności od obciążenia tyłu samochodu. W kamperze jest stałe. Przód 3,5 bara, tyl 5,5.
I kto tutaj ma rację? Producent opon, czy samochodów? Ja stosuję się do zaleceń producenta samochodu.
Czy nie jest przypadkiem tak, że na oponie podawane jest maksymalne ciśnienie która ta opona toleruje?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-17, 12:53   

Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba kierowanie się ciśnieniem podawanym przez producenta podwozia - w tym wypadku fiata ducato. U mnie producent kampera też podaje na tył ciśnienie 5,5. Takich opon nigdzie nie znalazłem w ofercie. Tak czy owak trochę za niskie ciśnienie w oponach na pewno nie grozi niczym poważnym. A wystrzał opony nabitej za dużo może się bardzo źle skończyć. Widziałem kiedyś zdjęcia kampera w którym pękła tylna opona w czasie jazdy. Cała łazienka zdemolowana od spodu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki

Wysłany: 2024-02-17, 14:06   

A czy przypadkiem nie jest tak, że opona z niskim ciśnieniem grzeje się ponad miarę i jest narażona bardziej na uszkodzenie?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drwoy 
zaawansowany
Woytek

Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015
Piwa: 6/40
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2024-02-17, 19:31   

Mam także te opony. W sieci na stronie michelina ciśnienie dla tych gum 4,5 i 5,5 i tak stosuję.
_________________
Pozdrawiam Woytek


------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hymer 33 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer 578
Nazwa załogi: AZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2018
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-02-17, 20:46   

kup opony do kamperów . One mają 5,5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-17, 21:33   

Janusszr napisał/a:
A czy przypadkiem nie jest tak, że opona z niskim ciśnieniem grzeje się ponad miarę i jest narażona bardziej na uszkodzenie?

Kolega Less zgłasza problem, bo ma założone opony do 4,75 a na producent kampera podaje ciśnienie 5,5. Jeśli mamy do wyboru nabić powyżej dopuszczalnego dla danej opony ciśnienia to już lepiej mieć trochę za mało niż za dużo. Nie słyszałem o przypadku a by z powodu ciśnienia za małego o kilkanaście procent opona uległa uszkodzeniu. Może się szybciej zużywać. U mnie producent kampera zaleca 5,5 bar na tył, chociaż na słupku mam 4,8 tył i 4,5 przód. Daję z tyłu 5 i więcej nie zamierzam. Lepiej szybciej zużyć opony niż mieć jej resztki w łazience.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 142/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2024-02-18, 08:38   

Wszyscy co macie dylemat ile, tyle co na oponie ,czy tyle ile na zabudowie , max tyle co na oponie . Zimą to za wysokie ciśnienie nic nie zrobi , ale latem przyrost cisnienia jest duży .Producent opony wziął to pod uwagę ,jak dacie więcej niż na oponie , to po rozgrzaniu będzie w granicznym zakresie , a to najkródsza droga do wystrzału. Sprawcie sobie latem przed startem i po przejechaniu 100km . N zimnym kole będzie to producenta opony ,na ciepłym zbliżone do podanego dla nadwozia . A jak chcecie mieć spokój napompujcie koła azotem i zniknie dylemat ciepłej i zimnej opony . Chyba większość z was zauważyła że wystrzały opon w ciężarówkach są w lecie . Jedna z znanych mi firm transportowych przeszła na azot i wystrzały się skończyły .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki

Wysłany: 2024-02-18, 08:50   

Na stronie - https://rankomat.pl/samochod/cisnienie-w-oponach
znalazłem taką opinię - Jakie są wady i zalety niskiego ciśnienia w oponach?
Niskie ciśnienie w oponach ma o więcej wad niż zalet. Plusem jest poprawa komfortu jazdy, którą odczuwają kierowcy poruszający się z niższym ciśnieniem niż zalecane.

Za to dużym minusem jest spadek bezpieczeństwa jazdy. Badania wskazują, że spadek ciśnienia o 0,5 bara wydłuża drogę hamowania o 4 metry. Ponadto na skutek zbyt małego ciśnienia opona się odkształca (nie są odkształcenia widoczne gołym okiem) i może wystrzelić w trakcie jazdy. Obniżone ciśnienie wpływa także negatywnie na ekonomikę samochodu, ponieważ zmniejsza trwałość bieżnika i powoduje wzrost zużycia paliwa.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2024-02-18, 09:44   

Ja trzymam z tyłu 4,7atm.Po rozgrzaniu czujniki ciśnienia pokazują 5,5 -5,7atm.Na autostradzie w Grecji pokazały mi nawet 6,3atm.
Co najciekawsze to koła mam napompowane azotem :shock:
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki

Wysłany: 2024-02-18, 14:27   

Temat mnie na tyle zainteresował, że pofatygowałem się do garażu aby sprawdzić, ile powietrza można dmuchnąć w moje opony. Opony może nie są z najwyższej półki(z takimi kupiłem kampera- firma słowacka Barum), ale można w nie dmuchnąć 86PSI, 594kPa co daje 5,94 bara. Nośność 1250kg. Wychodzi na to, że jednak można kupić opony które pompujemy zgodnie z zaleceniami producenta auta.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-18, 18:54   

Janusz, rzeczywiście ciekawe te opony. Możesz podać jakieś bliższe dane jak rozmiary tych opon i inne pozwalające je zidentyfikować i poszukać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
less11 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2024-02-18, 19:09   

Hymer 33 napisał/a:
kup opony do kamperów . One mają 5,5

Ale właśnie oryginalne mam Michelin Agilis CP z wielki napisem "Camper" z boku, a i tak mają 475 kPa (4,75 bar) maksymalnie. Już bardzie kamperowych się nie da chyba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***