Wysłany: 2024-02-22, 10:40 Teoria ale czy w praktyce ...?
edit:
czy zastanawiajacy brak odpowiedzi wynika z:
- moje pytania sa tak glupie, ze nie wymagaja odpowiedzi
- moje pytania sa tak trywialne, ze odpowiedzi sa nawet w czipsach
dzien dobry,
nie do konca wiem w jakim dziale, to moze tu;) :
czy ponizsze informacje sa zgodne obecna rzeczywistoscia?
ciezarowy (lub autobus) na firme:
- zakup na FV
- brak akcyzy po zakupie
- podatek od środków transportowych(okolo 1000pln/rok)
- zaświadczenie na niezarobkowy przewóz drogowy (ok. 600pln/5 lat)
- zmiana na specjalny - akcyza (brak podatku od środków transportowych oraz brak zaświadczenia na niezarobkowy przewóz drogowy, brak mozliwosci "odzyskania" wpisu w DR na ciezarowy - zmiana tylko w jedna strone)
ciezarowy/autobus prywatnie:
- zakup na umowe
- brak akcyzy po zakupie
- podatek od środków transportowych (ok.1100pln/rocznie)
- brak zaświadczenie na niezarobkowy przewóz drogowy
- zmiana na specjalny - akcyza (brak podatku od środków transportowych)
- zmiany dokonuje firmia z PKD 45.20.Z wykonanie zmian, (FV lub oświadczenie)
a. usuniecie sciany grodziowej
wyposazenie zgodne z Dyrektywa 2007/46/WE:
b. siedzenia (dwa krzesla?) i stolik (moze byc skladany),
c. miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń (musza byc dwa?)
d. urządzenia kuchenne (kuchenka turystyczna wystarczy?)
d. szafki (czyli co najmniej dwie?)
- przegląd na OSKP i protokół z badania
- oplata akcyzy
- wydział komunikacji składasz wniosek (wraz z w/w protokolem i akcyza) i czekasz na nowy dowód
jakies inne plusy dodatnie konkretnej opcji mozna wskazac?
Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-02-27, 18:41
Hej. U mnie wyglądało to tak:
- zakup autobusu prywatnie od firmy sprzedającej i serwisującej autobusy
- FV z VAT 23%
- firma dała mi zaświadczenie o przebudowie na specjalny- kempingowy
- fizycznie firma tylko usunęła nadmiar foteli, a ja wstawiłem tymczasową zabudowę:
-- 2 łóżka (jedno by wystarczyło)
-- szafkę kuchenną ze zlewem i małym zbiorniczkiem wody (instalacja nie była sprawdzana)
-- stolik przymocowany do tej szafki
-- turystyczną kuchenkę na kartusze (nie była sprawdzana)
- po zakupie szybko pojechałem na stację diagnostyczną, gdzie diagnosta wystawił kwit o zmianie przeznaczenia pojazdu
- zarejestrowałem jako specjalny kempingowy na siebie
- nie płaciłem podatku ani akcyzy, autobus polskiej produkcji
- nie płaciłem podatku od środków transportu, bo od razu rejestrowałem jako specjalny kempingowy
Po tych formalnościach zdemontowałem tymczasową zabudowę i do teraz buduję docelową.
Warto iść tą ścieżką- bez kwita z firmy która ma uprawnienia do przebudowy pojazdów, diagnosta nie będzie chętny do potwierdzenia zmian konstrukcyjnych.
Po dobrym ugadaniu, spod firmy odjeżdżamy autobusem już przerobionym "na sztukę" i jak najszybciej jedziemy na przegląd.
Ważną rzeczą jest aby firma napisała że pozostawione fotele są oryginalne w oryginalnych mocowaniach i że oryginalnie miały pasy (nawet jeśli nie miały, a zostały dołożone). U mnie wystarczyły pasy biodrowe.
Dzięki zmianie przeznaczenia pojazdu natychmiast po zakupie nie załapiemy się na opłacenie podatku od środków transportu.
Ja procedurę przeprowadziłem w tydzień i chociaż później dostałem wezwanie z urzędu miasta w sprawie podatku, to pokazałem urzędnikowi dokumenty i sprawę zamknął bez żadnych opłat.
Jak już auto ma papiery w porządku, robimy resztę po swojemu.
Ostatnio zmieniony przez ipy 2024-02-27, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum