 |
|
Nie mogę wyłączyć 12v |
Autor |
Wiadomość |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-02, 15:18 Nie mogę wyłączyć 12v
|
|
|
Witam . Posiadam kampera Dethleffs Esprit integra 2003 rok. Święta spędziłem rodzinką na kempingu i wszystko działało ok. Wyjeżdżając jak zwykle chciałem wyłączyć obwód 12v na tablicy rozdzielczej, ale niestety nie można było tego zrobić, lampka nie gasła.Byłem przekonany, że to awaria przełącznika i sprawdzę to w domu. Po sprawdzeniu multimetrem okazało się, że przełącznik jest ok i chyba walnęło coś gorszego. Wstawiam na gorąco zdjęcia energobloku i tablicy rozdzielczej. Pomocy.
P.S Cały czas byłem podłączony do słupka 230v, ale słyszałem , że inni zauważyli spadki napięcia nawet do 180v. Może to jest przyczyna? Co dalej?
1712062600906_640x360.jpg Zapalona lampka 12v |
 |
Plik ściągnięto 683 raz(y) 64,06 KB |
1712062600947_640x360.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 683 raz(y) 70,18 KB |
1712062600967_640x360.jpg energoblock |
 |
Plik ściągnięto 683 raz(y) 88,09 KB |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2024-04-02, 20:28
|
|
|
Odłącz wtyk z "Block 3". Jak nie zgaśnie, to sklejony przekaźnik w elektrobloku. |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-02, 20:52
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Odłącz wtyk z "Block 3". Jak nie zgaśnie, to sklejony przekaźnik w elektrobloku. |
Ok. Jutro sprawdzę. Na razie zostawiłem włączony, chyba nic się nie stanie? Dziękuję za odpowiedź, jak tylko sprawdzę napiszę. Jeśli sklejony przekaźnik, to jakie wyjście? |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2024-04-02, 20:53
|
|
|
Spec121 napisał/a: | Jeśli sklejony przekaźnik, to jakie wyjście? |
Naprawa lub wymiana |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-02, 21:02
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Spec121 napisał/a: | Jeśli sklejony przekaźnik, to jakie wyjście? |
Naprawa lub wymiana |
Sam dam radę? Podstawową obsługę multimetra znam, ale elektronik ze mnie żaden |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2024-04-02, 21:11
|
|
|
Jak sklejony, to jego wymiana. Ciężko go wlutować |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-02, 21:20
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Jak sklejony, to jego wymiana. Ciężko go wlutować |
A skąd będzie wiadomo, który to? Wlutować, jak wiadomo który to znalazłbym pewnie jakiegoś elektronika, np. w zurcie. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2024-04-02, 21:32
|
|
|
Google- wpisać "Schaudt Electrobloc EBL 99 manual". Po schemacie będzie widać. Tam są dwa bistabilne |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-02, 21:47
|
|
|
Dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Jutro sprawdzę wyciągając wtyczkę block3 i zobaczymy co dalej. Miejmy nadzieję, że będzie można poźniej wyłączyć 12v. Jeszcze raz dziękuję , do jutra. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2024-04-03, 08:25
|
|
|
Spec121 napisał/a: | Na razie zostawiłem włączony, chyba nic się nie stanie? |
U mnie na zabudowie napięcie jest zawsze włączone |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-03, 12:57
|
|
|
kimtop napisał/a: | Spec121 napisał/a: | Na razie zostawiłem włączony, chyba nic się nie stanie? |
U mnie na zabudowie napięcie jest zawsze włączone |
To mnie trochę pocieszyłeś
Byłem dziś w kamperze. Zgodnie z zaleceniami szanownych kolegów odłączyłem block3 i światełko na panelu zgasło, ale napięcie w sieci 12v było cały czas obecne Przy okazji sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w elektroblocku i wszystkie mają przejście.
Prąd 12v zniknął dopiero po wyjęciu blocku8. Próbowałem też wyłączyć i ponownie włączyć EBL. Po ponownym włączeniu EBL nie działało światło główne i schodek zewnętrzny (światełko 12v na panelu świeciło się). Przeraziłem się, że popsułem ebl jeszcze bardziej. Po naciśnięciu na panelu (świecącego) włącznika 12v usłyszałem charakterystyczny dzwięk - cyknięcie i światło oraz schodek działają Jednak wyłączyć 12v dalej się nie da. Czy to ten przekaźnik? Skąd go zakupić, lub jak naprawić?
Dodam, że wszystko inne działa, jak przedtem, jest ładowanie obu akumulatorów z solara, działa pompka, światła i gniazda 12v.
Przeglądając forum wiem, że są tu prawdziwi znawcy i liczę na pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-04, 20:20
|
|
|
Jutro wyciągam ebl z auta i dokładnie obejrzę. Spróbuję ręcznie przesunąć zielony suwak na przekaźniku (tak kiedyś naprawił swojego ebl kolega maarec). Dziś odłączyłem bezpiecznik przy akumulatorze pokładowym, może przekaźnik się odklei. |
|
|
|
 |
Spec121
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs integra
Dołączył: 27 Cze 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-04-05, 17:52
|
|
|
Ebl wyciągnięty. Dzień bez zasilania ebl nic nie dał - cały czas ten sam objaw, nie można z panelu wyłączyć sieci 12v. Wszystkie urządzenia działają, ładowanie ze słupka 230 i silnika też. Próbowałem ręcznie zmienić pozycje tego zielonego suwaka w przekaźnikach ( to pomogło u kolegi maarec). Oba suwaki po wyjęciu ebl były przesunięte w prawo (prawdopodobnie pozycja on), przesunąłem więc ten bardziej w środku na lewo (dość duży opór). Po podłączeniu zasilania słychać było charakterystyczny klik i 12v włączyło się, kontrolka się zapaliła, ale przycisk na panelu wyłączający 12v nie działa (sytuacja wróciła do awarii). Po odłączeniu zasilania od ebl okazało się, że to kliknięcie spowodował suwak środkowego przekaźnika, który wrócił do pozycji na lewo. Przy drugiej próbie przesunąłem ręcznie suwak na drugim przekaźniku, włożyłem kable zasilające i kostki. Kliknięcia nie było, nie było też zasilania 12v w części mieszkalnej. Dodam, że zasilania 12v nie dało się włączyć na panelu - więc lipa Myślę, że winny może być właśnie ten drugi przekaźnik..., ale to wróżenie z fusów Ktoś coś doradzi... Chyba skończy się na serwisie i spooorych kosztach.
P.S Wnętrze ebl wygląda jak nowe, na płytkach nie widać żadnych nadpaleń, kondensatory ok, nie ma też zapachu spalenizny.
ebl99 zdj1_640x360.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 308 raz(y) 66,43 KB |
ebl99_640x360.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 308 raz(y) 95,95 KB |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|